![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen? | |||
Groot Limburg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Brabant |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,15% |
Groot Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,77% |
Groot Holland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Nederland |
![]() ![]() ![]() |
25 | 38,46% |
Groot Belgie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
anders ,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 |
Banneling
|
![]() Ik heb dat reeds uitgelegd op dit forum. Een voormalige CEO van Fortis heeft dit zeer duidelijk uit de doeken gedaan in De Morgen. We hebben daar zelfs nog een discussie over gehad u en ik. Ik ga deze discussie dus niet overdoen. Er was een Benelux-solidariteit mbt de Banken. Nederland heeft zich niet gehouden aan deze solidariteit.
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 18:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1003 |
Banneling
|
![]() Tja, onderbouwt u nu eens wat u zo stelt in plaats van goedkope sloganeske taal te gebruiken. En dan zullen we zien wie gelijk heeft. Zo simpel is het. Ik kijk met belangstelling uit naar uw argumenten.
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 18:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | ||
|
![]() Dat is uw standaard antwoord als u iets niet kunt onderbouwen
Citaat:
Citaat:
Maar zoals u even zeggen "de Nederlanders hebben ons belazerd" lijkt me nogal eenzijdig. Maar dat kunnen we verwachten. http://www.nu.nl/economie/1889897/be...rtis-zaak.html http://bizniz.blog.nl/bedrijfskunde/...huld-van-belgi http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijve...&tab=2,3,1,3,2 http://www.express.be/joker/nl/platd...taal/98029.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 |
Banneling
|
![]() Feit is dat Fortis had kunnen gered worden. Maar de Hollanders hadden een rancune tegen de Belgen omdat deze één van hun (symbool) banken hadden overgenomen. Vooral de president van de Nederlandse Bank, Nout Wellinck, was hierdoor erg gebelgd en zon op wraak. En met zijn lakei, in de persoon van Kabouter Wouter, heeft hij inderdaad ook wraak kunnen nemen en heeft hij de Belgen gepakt op een ogenblik dat ze financieel zwak stonden. Zo zijn de Nederlanders nu eenmaal.
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 20:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1008 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 |
|
![]() goedkope retoriek.
Fortis molt eerst ABNAMRO (wat een klotebedrijf was, maar wel een historisch) Vervolgens molt Fortis zichzelf omdat ze eigenlijk te zwak en ongezond waren. en dan is het volgens System de schuld van de Nederlandse overheid, omdat die niet ongelimiteerd met miljarden wil gaan gooien om het te redden. Enige introspectie zou u goed doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1011 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 |
|
![]() U vergeet even dat DNB bijna de overname van ABN had geblokkeerd omdat TOEN al bekend was dat Fortis mogelijk niet sterk genoeg was. Dat heeft men uiteindelijk niet gedaan, om de schijn van protectionisme te vermijden. Kom daar maar eens om in een land als Frankrijk!
Fortis heeft zich inderdaad overeten, en dat wisten ze maar al te goed. Men hoopte er mee weg te komen, maar door de crisis werd men hard met de neus op de anders verborgen feiten gedrukt. Uw beschuldigingen aan het adres van Dhr Bos zijn bijzonder onverdiend en ongefundeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 |
|
![]() Waarom kunt u gewoon niet toegeven dat dat niets te maken had met onschuldige naieve Belgen die door zogenaamde Ollanders een mes in de rug gestoken kregen, maar gewoon zoals altijd met hebzucht, macht en status?
Bovendien had de Fortis top nog een appeltje te schillen met de arrogante ABN top. Dit was een buitenkansje die ze maar al te graag aangrepen. Maar wél onverstandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 |
|
![]() Hier nog een uitsmijter voor u, voordat ik ga slapen:
goed toeven in België! België heeft op twee na zwaarste fiscale druk ter wereld België heeft de op twee na zwaarste fiscale druk ter wereld, na Frankrijk en China. Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten en Hongkong hebben dan weer het meest belastingvriendelijke klimaat. Dat blijkt vandaag uit de jaarlijkse Tax Misery-index van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes. De score die aan elk land wordt gegeven, wordt bepaald door de percentages van de belangrijkste belastingen bij elkaar op te tellen. Qatar, dat helemaal onderaan de lijst staat, heft alleen vennootschapsbelasting. Acht van de tien landen met de hoogste fiscale druk zijn Europese landen. China voert de lijst van de Aziatische landen aan, nadat de werkgeversbijdragen en de loonlast er door de economische crisis gestegen zijn. (belga/mvdb) 02/04/09 17u56 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 |
|
![]() zoals u wilt:
Nederland 38.618 USD per persoon gemiddeld België 35.712 USD per persoon gemiddeld En dat bij een lagere belastingdruk........ vergelijkt u maar eens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1018 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ontken dat niet. Ik zou het eens moet checken, maar goed. Daartegenover staan wel ontegensprekelijke voordelen.Wij betalen veel. Maar wij krijgen ook veel. Voor mijn part mocht het ook wat lager natuurlijk. Maar treuren doe ik er niet over. Laatst gewijzigd door system : 2 april 2009 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat iedereen zijn eigen potje gaar koken zeg ik dan. |
|
![]() |
![]() |