Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2009, 11:57   #1241
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

de Friese schaatstempel Thialf
het Binnenhof,
de Evangelische Omroep
leernichtfeestjes tijdens de Gay Games,
het Leidseplein
koffie-shops in Amsterdam-Oost.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Om tenslotte vast te stellen dat die berucht clichés veel meer waarheid bevatten dat hij vermoedde.' [/i]
Kortom, u vindt niet dat hij door naar die plekken te gaan, actief de clichés opzoekt?

Heeft hij soms ook nog een windmolen bezocht?

los daarvan zijn natuurlijk wel een deel van de cliche's op waarheid berust, maar u heeft nog steeds niet aangetoond dat Belgen 'guller, royaler, rijkelijker' leven. En daar veranderd een bezoekje aan Thialf niets aan.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 12:11   #1242
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Journalistiek is geen wetenschap. Uiteindelijk blijft het toch maar de mening van een enkel persoon. Overigens erkend ook De Foer dat Nederlanders niet gierig zijn, maar zuinig. Zelf wil ik dat verschil altijd onderstrepen. Want zuinigheid is een deugd, gierigheid niet.
Ja maar soms grenst de zuinigheid aan de gierigheid. Zo verhaalt De Foer het volgende:

"Het gaat in Nederland om meer dan zuinigheid in de strikte zin van aarzeling of onwil om geld uit te geven .../… er zit meer achter. Als iets iet te veel moet kosten, vertonen Nederlanders een ongeremde inhaligheid die je in andere landen alleen bij slecht opgevoede kinderen vindt.

.../...

De Nederlandse inhaligheid is soms zo extreem dat ze grappig wordt. Nooit zal ik de man bij de oliebollenkraam in Wassenaar vergeten. Wij deden rond kerstmis op verzoek van de kinderen mee aan de lampionnentocht door ons dorp. Alle deelnemers kregen een bonnetje voor één gratis oliebol na de wandeling. Een sympathiek gebaar dat aanleiding gaf tot een enorme file voor de oliebollenkraam op het pleintje.
Eerste vaststelling van de verbaasde buitenlander: niemand, maar ook niemand kocht meer oliebollen dan hij bonnetjes had. We waren immers gekomen op te wandelen en niet om geld uit te geven. Tweede vaststelling: een keurige en zeker niet arme man die voor mij in de rij stond, vroeg of hij in plaats van een oliebol ook een appelbeignet kon krijgen. Toen hij hoorde dat dit niet kon, probeerde hij minutenlang de verkoper te vermurven. De druk van de rij wachtenden achter hem scheen hem niet te hinderen. Maar toen de man van de oliebollenkraam het been stijf hield , nam de koper uiteindelijk toch mopperend zij ene oliebol in ontvangst. Het idee om die oliebol dan maar te laten zitten en gewoon te betalen voor die appelbeignet, kwam niet eens in hem op. Wat die appelbeignet kostte één halve Euro en die oliebol was gratis."

(S. De Foer, Onder Hollanders, blz 14-15)

Tja, toch wat gierigheid, lijkt me zo. Of alleszins een minder gulle manier van leven dan bij ons. Dat is toch een kristalklare feitelijke vaststelling waar niet meer kan aan worden getwijfeld.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2009 om 12:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 12:16   #1243
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar soms grenst de zuinigheid aan de gierigheid. Zo verhaalt De Foer het volgende:

"Het gaat in Nederland om meer dan zuinigheid in de strikte zin van aarzeling of onwil om geld uit te geven .../… er zit meer achter. Als iets iet te veel moet kosten, vertonen Nederlanders een ongeremde inhaligheid die je in andere landen alleen bij slecht opgevoede kinderen vindt.

.../...

De Nederlandse inhaligheid is soms zo extreem dat ze grappig wordt. Nooit zal ik de man bij de oliebollenkraam in Wassenaar vergeten. Wij deden rond kerstmis op verzoek van de kinderen mee aan de lampionnentocht door ons dorp. Alle deelnemers kregen een bonnetje voor één gratis oliebol na de wandeling. Een sympathiek gebaar dat aanleiding gaf tot een enorme file voor de oliebollenkraam op het pleintje.
Eerste vaststelling van de verbaasde buitenlander: niemand, maar ook niemand kocht meer oliebollen dan hij bonnetjes had. We waren immers gekomen op te wandelen en niet om geld uit te geven. Tweede vaststelling: een keurige en zeker niet arme man die voor mij in de rij stond, vroeg of hij in plaats van een oliebol ook een appelbeignet kon krijgen. Toen hij hoorde dat dit niet kon, probeerde hij minutenlang de verkoper te vermurven. De druk van de rij wachtenden achter hem scheen hem niet te hinderen. Maar toen de man van de oliebollenkraam het been stijf hield , nam de koper uiteindelijk toch mopperend zij ene oliebol in ontvangst. Het idee om die oliebol dan maar te laten zitten en gewoon te betalen voor die appelbeignet, kam niet eens in hem op. Wat die appelbeignet kostte één halve Euro en die oliebol was gratis."

(S. De Foer, Onder Hollanders, blz 14-15)

Tja, toch wat gierigheid, lijkt me zo. Of alleszins een minder gulle manier van leven dan bij ons.
Iets zegt me dat we dat van de Joden hebben overgenomen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 12:26   #1244
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, toch wat gierigheid, lijkt me zo. Of alleszins een minder gulle manier van leven dan bij ons. Dat is toch een kristalklare feitelijke vaststelling waar niet meer kan aan worden getwijfeld.
Nogmaals, het blijft de mening van een enkel persoon. Ik kan ook talloze voorbeelden geven van Belgische gierigheid. De fanatieke wijze waarop Belgen bonnetjes sparen, Belgen die hun afval in het Nederlandse Hulst dumpen omdat het in eigen land geld kost, of de Belgen die hier in Nederland statiegeld komen innen.

Denk je nou echt dat er in Belgie minder gierigheid is te vinden dan in Nederland als je er naar op zoek gaat? Voor elk voorbeeld dat jij en De Foer geven, kan ik een erger Belgisch voorbeeld geven.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 12:57   #1245
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, het blijft de mening van een enkel persoon. Ik kan ook talloze voorbeelden geven van Belgische gierigheid. De fanatieke wijze waarop Belgen bonnetjes sparen, Belgen die hun afval in het Nederlandse Hulst dumpen omdat het in eigen land geld kost, of de Belgen die hier in Nederland statiegeld komen innen.

Denk je nou echt dat er in Belgie minder gierigheid is te vinden dan in Nederland als je er naar op zoek gaat? Voor elk voorbeeld dat jij en De Foer geven, kan ik een erger Belgisch voorbeeld geven.
Over de verzamelwoede van de Nederlanders van spaarpunten heeft De Foer het ook. Vooral de spaarpunten van Douwe Egberts kunnen op een fenomenale belangstelling rekenen in Holland. In de meeste landen springt men vrij achteloos om met zulke spaarpunten. Maar niet in Nederland. Alhoewel de Nederlanders nu niet bij uitstek koffiedrinkers zijn, toch spaart ruim 70 % van de Nederlanders deze punten. En waarom? Omdat er Douwe-Eberts-cadeaushops zijn in Nederland waar de Hollanders terecht kunnen met hun punten. Praktisch gratis dus.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2009 om 13:03.
Oud 8 april 2009, 13:07   #1246
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over de verzamelwoede van de Nederlanders van spaarpunten heeft De Foer het ook. Vooral de spaarpunten van Douwe Egberts kunnen op een fenomenale belangstelling rekenen in Holland. In de meeste landen springt men vrij achteloos om met zulke spaarpunten. Maar niet in Nederland. Alhoewel de Nederlanders nu niet bij uitstek koffiedrinkers zijn, toch spaart ruim 70 % van de Nederlanders deze punten. En waarom? Omdat er Douwe-Eberts-cadeaushops zijn in Nederland waar de Hollanders terecht kunnen met hun punten. Praktisch gratis dus.
De Belgen springen verre van achteloos om met hun bonnekes.

Citaat:
Voor 100 miljoen bonnetjes geknipt

BRUSSEL - Door de crisis hebben de Belgen in 2008 voor meer dan 100 miljoen euro aan kortingsbonnen uitgeknipt. Dat is een absoluut record, waarmee we zelfs de Amerikanen ver achter ons laten, schrijft Het Laatste Nieuws woensdag.

Vooral terugbetaalacties groeiden in 2008 uit tot een rage: de Belgen bespaarden er 9,6 miljoen euro mee, ruim een kwart meer dan in 2007. Volgens Promocontrol, dat het gros van de bonnen verwerkt, wisselden we 143,1 miljoen bonnen in en maakten we van spaarzegels kleven weer een nationale sport.

Gemiddeld stuurden we 15 bonnen per persoon. Pakweg vijf jaar geleden waren dat er nog een derde minder. Volgens Gino Van Ossel, marketingprofessor aan de Vlerick Hogeschool, ligt het werkelijke aantal kortingsbonnen allicht nog veel hoger dan de cijfers van Promocontrol doen geloven. (DWM)
Bron: De Standaard

Ken jij eigenlijk je eigen volk wel? Je zit er soms namelijk zo ontzettend naast. Elke objectieve beschouwer kan niet anders dan concluderen dat Belgen gieriger zijn dan Nederlanders.
Oud 8 april 2009, 13:10   #1247
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De Belgen springen verre van achteloos om met hun bonnekes.

Bron: De Standaard

Ken jij eigenlijk je eigen volk wel? Je zit er soms namelijk zo ontzettend naast. Elke objectieve beschouwer kan niet anders dan concluderen dat Belgen gieriger zijn dan Nederlanders.
Ik heb gezegd dat men in de meest landen achteloos omspringt met de bonnetjes. Ik heb België niet eens vermeld.

Ook het Nederlands onderwijs neemt hij op de korrel. In 1998 was er een onderzoek naar de algemene ontwikkeling van de Leidse eerstejaarsstudenten, naar aan leiding van de vernieuwde uitgaven van het Cultureel Woordenboek. De resultaten waren bedroevend.

Enkele voorbeelden van antwoorden van deze universiteitesstudentjes:
-Maarthen Luther was een Amerikaanse neger die onder de slaven predikte dat je hard moest werken.
-Met Pasen viert men het feest van eieren rapen.
-Mulatuli is een beroemd boek van Max Havelaar.
-Marinus van der Lubbe (de vermoedelijke Nederlandse brandstichter van de Reichstag) is een schaatser.
-Marie Curie vond het buiskruit uit.
-Genocide is een ziekte.
-De beeldenstorm vond plaats in het begin van de twintigste eeuw.

In ieder geval, deze slachtoffers van het Nederlands algemeen vormend onderwijssysteem, zullen zeker het buiskruit niet uitvinden.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2009 om 13:36.
Oud 8 april 2009, 13:18   #1248
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd dat men in de meest landen achteloos omspringt met de bonnetjes. Ik heb België niet eens vermeld.
Naar mijn idee verzwijg je dat moedwillig. Jij en De Foer melden het als een opmerkelijk feit. Alsof het iets buitengewoons is. Dat de Belgen op dit gebied veel erger zijn, lijkt me daarom zeer relevant. Je kan daarom beter Belgie als voorbeeld gebruiken, ipv de Nederlanders en hun Douwe Egberts-bonnetjes.
Oud 8 april 2009, 13:33   #1249
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Naar mijn idee verzwijg je dat moedwillig. Jij en De Foer melden het als een opmerkelijk feit. Alsof het iets buitengewoons is. Dat de Belgen op dit gebied veel erger zijn, lijkt me daarom zeer relevant. Je kan daarom beter Belgie als voorbeeld gebruiken, ipv de Nederlanders en hun Douwe Egberts-bonnetjes.
De spaarwoede op Douwe-Egberts spaarpunten zijn ook iets buitengewoons in Nederland. En de massale stormloop daarna op de Douw-Egberts-cadeaushops zijn zelfs onvoorstelbaar buitengewoon. Ik zou zelfs durven beweren: onmenselijk buitengewoon.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2009 om 13:36.
Oud 8 april 2009, 13:38   #1250
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je mag alles zeggen ,maar het moet wel kloppen.
Nederlanders zijn bij uitstek koffie- drinkers.Overal waar je komt ,zowel prive als zakelijk, krijg je direkt koffie. Zelfs bij de kapper.
In Belgie moet je stad en land afreizen, om 's morgens koffie te drinken.Iedereen zit heel de dag aan het bier.Als je zakelijk ergens komt krijg je niets.En prive wordt je nauwelijks uitgenodigd.
Nederlanders zijn zeer gastvrij,Belgen zeker niet.Mijn ervaring is dat ze gierig zijn.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 8 april 2009 om 13:43.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 13:41   #1251
RsONE
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Ook het Nederlands onderwijs neemt hij op de korrel. In 1998 was er een onderzoek naar de algemene ontwikkeling van de Leidse eerstejaarsstudenten, naar aan leiding van de vernieuwde uitgaven van het Cultureel Woordenboek. De resultaten waren bedroevend.

Enkele voorbeelden van antwoorden van deze universiteitesstudentjes:
-Maarthen Luther was een Amerikaanse neger die onder de slaven predikte dat je hard moest werken.
-Met Pasen viert men het feest van eieren rapen.
-Mulatuli is een beroemd boek van Max Havelaar.
-Marinus van der Lubbe (de vermoedelijke Nederlandse brandstichter van de Reichstag) is een schaatser.
-Marie Curie vond het buiskruit uit.
-Genocide is een ziekte.
-De beeldenstorm vond plaats in het begin van de twintigste eeuw.

In ieder geval, deze slachtoffers van het Nederlands algemeen vormend onderwijssysteem, zullen zeker het buiskruit niet uitvinden.
Als je maar lang genoeg zoekt vindt je altijd wel een stel idioten. Ik heb op school toch iets heel anders geleerd dan wat u hier post.Bovendien is dit van 11 jaar geleden. In 11 jaar kan er een hoop veranderen.
RsONE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 13:41   #1252
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De spaarwoede op Douwe-Egberts spaarpunten zijn ook iets buitengewoons in Nederland. En de massale stormloop daarna op de Douw-Egberts-cadeaushops zijn zelfs onvoorstelbaar buitengewoon. Ik zou zelfs durven beweren: onmenselijk buitengewoon.
Douwe-Egberts is een traditie, oude dames sparen nog steeds.
Artikelen met fabrieksmerken ,zijn zo en zo gewild voor hobbyisten en verzamelkaars.
Oud 8 april 2009, 13:44   #1253
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RsONE Bekijk bericht
Als je maar lang genoeg zoekt vindt je altijd wel een stel idioten. Ik heb op school toch iets heel anders geleerd dan wat u hier post.Bovendien is dit van 11 jaar geleden. In 11 jaar kan er een hoop veranderen.
t'Is te hopen. Het algemeen vormend onderwijssysteem in Nederland is er anders niet erg op veranderd en dus logischerwijze evenmin verbeterd.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2009 om 13:46.
Oud 8 april 2009, 13:54   #1254
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
t'Is te hopen. Het algemeen vormend onderwijssysteem in Nederland is er anders niet erg op veranderd en dus logischerwijze evenmin verbeterd.
Hoe komt het dan dat Nederlanders zo slim zijn en Belgen zo dom?
Dat moet toch ergens op gebaseerd zijn.
Oud 8 april 2009, 13:55   #1255
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Een "massale stormloop", "onvoorstelbaar buitengewoon" en "onmenselijk buitengewoon"? Dat zijn allemaal erg sterke woorden. Hoe zou je de Belgen - die wereldkampioen bonnetjes sparen zijn - dan wel niet willen bestempelen?

Citaat:
Belgen gebruiken de meeste kortingsbonnen ter wereld. Vorig jaar hebben ze zelfs een recordaantal van 142 miljoen bonnen ingeleverd bij de kassa’s: bijna veertien per Belg(...)Belgische supermarkten als Delhaize en GB bieden voordelen alleen aan oplettende klanten die de moeite doen om bonnen te knippen en af te geven. ‘Vooral gezinnen met meerdere kinderen knippen bij de vleet’, zegt Luc Desmedt van onderzoeksbureau Retail Insights in de krant Het Laatste Nieuws. ‘De Belg is niet beschaamd om met een stapel ‘bons’ aan de kassa te staan.’
Citaat:
'Waarom de Belgen zo van bonnen houden?', zegt Willem Stox, verantwoordelijke sales en marketing van Promocontrol. 'Het was supermarktketen Colruyt die ons bonnen heeft leren knippen. Jarenlang vielen hun kortingsbonnen in onze brievenbussen en zo zijn we getraind geraakt. Daarnaast zijn we gewoon gevoeliger voor het idee dat we een koopje gedaan hebben. Tests bewijzen het. Leg een goedkoop geprijsd product in een gewoon winkelrek. Stal datzelfde product ook uit op een display, met een kortingsactie die uiteindelijk nog duurder uitkomt dan het product in het winkelrek. Die laatste zullen gewoon blijven liggen, de Belg zal voor het koopje gaan.'
Oud 8 april 2009, 13:57   #1256
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Je mag alles zeggen ,maar het moet wel kloppen.
Nederlanders zijn bij uitstek koffie- drinkers.Overal waar je komt ,zowel prive als zakelijk, krijg je direkt koffie. Zelfs bij de kapper.
In Belgie moet je stad en land afreizen, om 's morgens koffie te drinken.Iedereen zit heel de dag aan het bier.Als je zakelijk ergens komt krijg je niets.En prive wordt je nauwelijks uitgenodigd.
Nederlanders zijn zeer gastvrij,Belgen zeker niet.Mijn ervaring is dat ze gierig zijn.
Nederland is reeds lang een theedrinkende natie:

"Zo kwam in 1610 de eerste thee naar Nederland, die zijn weg voornamelijk vond naar de apotheken. Niettemin, ook al was die eerste thee ook hier vooral een medicijn, de smaak sloeg kennelijk wel aan. In 1637 bestelde de Oostindische Compagnie in Batavia Chinese en Japanse thee, omdat die ‘by sommige int gebruyck begint te comen’ en in 1643 werd er niet alleen veertienhonderd pond thee besteld, maar ook zevenduizendzeshonderdzesenzeventig paar theekopjes. Nederland werd een theedrinkende natie. In de achttiende eeuw was theedrinken bijna een ceremonie geworden. Er verrezen theekoepeltjes bij de buitens aan de Vecht en in Kennemerland, men bestelde in China porseleinen theeserviezen, het nu zo zeer gezochte Chine de commande, thee werd bewaard in fraai bewerkte dozen, die met zilveren sleuteltjes op slot gedaan konden worden om te voorkomen dat de dienstbodes er uit zouden gappen, thee werd geparfumeerd met saffraan en andere geurige specerijen. Men organiseerde theevisites en theesalets. "

En zo is dit nog in onze tijd. Nederlanders drinken nog altijd veel meer thee dan Belgen. Dat is gewoon zo.'Theedrinkend Nederland' is vaak een courante uitdrukking.

Bijvoorbeeld een internetschrijver zegt het volgende:
Theedrinkend Nederland zal gewoon met argumenten moeten komen om tegenspel te leveren aan Rita Verdonk. Zo gaat dat in een democratie.
Kreten als "weg met....." is als olie in de machine van Rita want dat is wat ze wil: polariseren. Dus u moet vooral doorgaan met uw oproep als u haar in het zadel wil helpen.

Of nog:
Hero Brinkman is van mening dat het drinken van thee met criminelen geen zin heeft en dat bonnenschrijven bij de politie geen doel op zich mag zijn. Theedrinkende burgemeesters mogen wat hem betreft afgeschaft worden en agenten moeten niet meer in eerste instantie in burger de straat op om winkeldieven te vangen, maar in het blauw om echte criminelen in hun kraag te vatten.

Zulke uitdrukkingen van 'theedrinkende burgemeesters', zal men in België niet snel vinden, of ze moeten al erg ziek zijn. En dan is het Lindethee die ze drinken.

Laatst gewijzigd door system : 8 april 2009 om 13:59.
Oud 8 april 2009, 14:03   #1257
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Theedrinkend Nederland' is vaak een courante uitdrukking.
Ja. Nu is het wel helemaal duidelijk dat je er niets van begrijpt.

Met 'theedrinkers' duiden de zogenaamd 'stevige' politici vaak mensen aan die maar blijven 'kletsen, pamperen, pappen en nathouden' met extremistische imams, of met allochtonengroeperingen zonder problemen te benoemen of aan te pakken.

Het slaat juist niet op het theedrinkgedrag van Nederlanders.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 14:29   #1258
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nederland is reeds lang een theedrinkende natie:
Citaat:
Het afgelopen jaar dronk de Nederlander 3,3 kopjes koffie per dag, tegen 3,4 een jaar eerder. Bij thee is het omgekeerde het geval. Klokten de Nederlanders in nog gemiddeld 2,1 kopjes op een dag weg, vorig jaar was dat gestegen tot 2,3. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Vereniging van Nederlandse Koffiebranders en Theepakkers.
Werkelijk system, hoe kan ik je nog serieus nemen? Jij schept steeds je eigen werkelijkheid. Is het niet pijnlijk dat je steeds met de harde feiten om de oren wordt geslagen?

Bovenstaande cijfers zijn wat achterhaald, want uit 2002.

Hier nog wat recentere cijfers:

"De koffieconsumptie in 2007 bedroeg gemiddeld 6,9 kg ofwel 145 liter koffie per hoofd van de bevolking op jaarbasis. Omgerekend in kopjes (6 gram koffie per kopje van 125 milliliter) is dat ruim 3 kopjes koffie per dag."

"De theeconsumptie in 2007 bedroeg gemiddeld 752 gram ofwel 94 liter thee per hoofd van de bevolking op jaarbasis. Omgerekend in kopjes (1 gram thee per kopje van 125 milliliter) is dat 2 ruime kopjes thee per dag, inclusief kruidenmelanges komt dit gemiddelde zelfs op 2,5 kopje."

Laatst gewijzigd door Spinoza : 8 april 2009 om 14:31.
Oud 8 april 2009, 14:32   #1259
RsONE
Vreemdeling

Standaard

En al zouden we 'veel' thee drinken? So what?
RsONE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 15:20   #1260
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke uitdrukkingen van 'theedrinkende burgemeesters', zal men in België niet snel vinden, of ze moeten al erg ziek zijn. En dan is het Lindethee die ze drinken.
Werkelijk, u heeft er HELEMAAL NIETS van begrepen.

alle uitspraken die u gegoogled hebt zijn rechtstreeks te herleiden op het verhaal dat Job Cohen (de burgemeester van Amsterdam; red.) letterlijktheedrinkt met de (vnml Marokkaanse) burgers als tegemoetkoming, als overbrugging van culturele kloven en om begrip te kweken in tijden van culturele, vaak criminaliteitsgeinspireerde spanningen.

hij drinkt dus thee (met hen) om in hun cultuur te stappen en daarmee deze spanningen weg te nemen. EN DUS NIET OMDAT HIJ EEN HOLLANDER IS!

U, als Nederland-kenner, zou dát toch wel moeten weten.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be