Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2009, 20:59   #1481
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Gepubliceerd: woensdag 29 april 2009 10:20-
Update: woensdag 29 april 2009 10:25

De schuld van de Nederlandse overheid is vorig jaar met 87 miljard euro toegenomen. De totale overheidsschuld, beter bekend als staatsschuld, bedraagt nu 346 miljard €. De schuld is uitgedrukt in percentage van het bruto binnenlands product 12,6 procentpunt gestegen. Dat is veel meer dan het Europees gemiddelde van 2,8 procentpunt, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Dat krijg je van banken redden. Je kunt ze ook verkopen, zoals België.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 21:03   #1482
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat krijg je van banken redden. Je kunt ze ook verkopen, zoals België.
Vreemde banken helpen ontmantelen zult u bedoelen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 21:03   #1483
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gepubliceerd: woensdag 29 april 2009 10:20-
Update: woensdag 29 april 2009 10:25

De schuld van de Nederlandse overheid is vorig jaar met 87 miljard euro toegenomen. De totale overheidsschuld, beter bekend als staatsschuld, bedraagt nu 346 miljard €. De schuld is uitgedrukt in percentage van het bruto binnenlands product 12,6 procentpunt gestegen. Dat is veel meer dan het Europees gemiddelde van 2,8 procentpunt, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
De cijfers uit 2007: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...r_staatsschuld . Belgie staat op plek 12 van landen met het hoogste percentage staatsschuld ten opzichte van het BNP per land en Nederland op plek 45.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 mei 2009 om 21:03.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 21:04   #1484
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vreemde banken helpen ontmantelen zult u bedoelen.
Het kan mij allemaal niet schelen. Van mij hadden ze die corrupte boel moeten laten vallen. Nu moet ik via de belastingen die zooi in stand houden.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 23:30   #1485
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De cijfers uit 2007: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...r_staatsschuld . Belgie staat op plek 12 van landen met het hoogste percentage staatsschuld ten opzichte van het BNP per land en Nederland op plek 45.
Dat zijn wel verouderde cijfers. De schuld in Nederland is inderdaad met zo'n 13 punt gestegen tot tegen de 60%. Die in België is ook gestegen en men verwacht volgend jaar door de 100% grens heen te gaan. Dat zou België pas in een écht illuster groepje brengen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 07:19   #1486
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U gaat me toch niet komen beweren dat Balkenende een flamboyant politicus is. Neen, hij is het prototype van de stijve calvininstische Hollander. Terwijl Zalm het typevoorbeeld is van de naarstige Hollandse kruidenier die dwangmatig op zijn centen past en die elke dag bij avonschemering zijn munstukken telt en telt én nog eens opnieuw telt.
Een mooi staaltje van haat-proza door onze "neutrale onderzoeker". Ik voel schaamte tegenover de Nederlanders op dit forum. Je hebt dan nog het lef om, bij gelegenheid, jezelf ook nog eens "Vlaming" te noemen. Met dergelijk type Vlaming wil ik in elk geval niet geassocieerd worden.

Laatst gewijzigd door quercus : 10 mei 2009 om 07:20.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 08:49   #1487
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een mooi staaltje van haat-proza door onze "neutrale onderzoeker". Ik voel schaamte tegenover de Nederlanders op dit forum. Je hebt dan nog het lef om, bij gelegenheid, jezelf ook nog eens "Vlaming" te noemen. Met dergelijk type Vlaming wil ik in elk geval niet geassocieerd worden.
Trek het u niet aan, wij weten heus wel beter dan alle Vlamingen over één kam te scheren.
Oud 10 mei 2009, 09:04   #1488
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U hebt steeds weer de tendens om uit te maken wie nu Vlaming is en wie niet. Nogmaals, u hebt nogal pretentie. Als ik het allemaal goed begrijp, bent u geen Vlaming, maar een zogezegde grootnederlander. U hebt u 'Vlaming zijn' al lang opgegeven. Verkwanseld aan een denkbeeldig grootnederland en dan nog onder de leiding van de Oranjes als het effe kon. Zoals ik zei, u bent een soort Quisling.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 09:07.
Oud 10 mei 2009, 11:30   #1489
system
Banneling

Standaard

Dubbel (of toch bijna).

U hebt steeds weer de tendens om uit te maken wie nu Vlaming is en wie niet. Nogmaals, u hebt nogal pretentie. Als ik het allemaal goed begrijp, bent u geen Vlaming, maar een zogezegde grootnederlander. U hebt uw 'Vlaming zijn' al lang opgegeven. Verkwanseld aan een denkbeeldig grootnederland en dan nog onder de leiding van de Oranjes als het effe kon. Zoals ik vroeger reeds zei, u bent een soort Quisling geworden. Alleen, u beseft het nog steeds niet.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 11:31.
Oud 10 mei 2009, 11:31   #1490
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Een zo klein mogelijke!!!
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:44   #1491
Hollander

Standaard

Citaat:
Dubbel (of toch bijna).
U weet toch dat een dubbele leugen geen waarheid maakt?
Oud 10 mei 2009, 11:48   #1492
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U hebt steeds weer de tendens om uit te maken wie nu Vlaming is en wie niet. Nogmaals, u hebt nogal pretentie. Als ik het allemaal goed begrijp, bent u geen Vlaming, maar een zogezegde grootnederlander. U hebt uw 'Vlaming zijn' al lang opgegeven. Verkwanseld aan een denkbeeldig grootnederland en dan nog onder de leiding van de Oranjes als het effe kon. Zoals ik vroeger reeds zei, u bent een soort Quisling geworden. Alleen, u beseft het nog steeds niet.
De dag dat je mij bekeerd hebt tot jouw tunnelvisie, zul je de eerste zijn om het te vernemen. In afwachting daarvan kun je verder nog onzin op deze site spuien. Niemand neemt jou nog ernstig.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 12:38   #1493
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
De dag dat je mij bekeerd hebt tot jouw tunnelvisie, zul je de eerste zijn om het te vernemen. In afwachting daarvan kun je verder nog onzin op deze site spuien. Niemand neemt jou nog ernstig.[/QUOTE]
U spreekt nu weer in naam van iedereen. De pretentie blijft u achtevolgen.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 12:38.
Oud 10 mei 2009, 12:41   #1494
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U weet toch dat een dubbele leugen geen waarheid maakt?
U hebt nog nooit een historische stelling of antwoord van mij kunnen ontzenuwen. Niettegenstaande uw herhaaldelijke -maar tevergeefse- vruchteloze pogingen. Dus waar zit de leugenaar eigenlijk?

Ook in de discussie over het gebruik van de term 'pralines' probeerde u ons iets wijs te maken. Gelukkig maar dat ik kon bogen op de steun van een site van Nederlandse leerkrachten van de KRO om uw onwaarheid te ontmaskeren.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 12:46.
Oud 10 mei 2009, 13:16   #1495
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt nog nooit een historische stelling of antwoord van mij kunnen ontzenuwen.
Dat kan goed. U heeft namelijk nog nooit een serieuze historische stelling of antwoord geplaatst.

Citaat:
Niettegenstaande uw herhaaldelijke -maar tevergeefse- vruchteloze pogingen. Dus waar zit de leugenaar eigenlijk?
Even goed naar uw schermpje kijken als uw donkere screensaver in werking treedt...Bingo!

Citaat:
Ook in de discussie over het gebruik van de term 'pralines' probeerde u ons iets wijs te maken. Gelukkig maar dat ik kon bogen op de steun van een site van Nederlandse leerkrachten van de KRO om uw onwaarheid te ontmaskeren.
Het wordt tijd dat u eens een keertje in Nederland komt. Zowel ''pralines'' als ''ajuin'' was in de streek waar ik vandaan kom gebruikelijker dan ''bonbons'' en ''ui''. Maar de laatste twee zijn nu meer in gebruik geraakt.
De overige - zogenaamde - Vlaamse woorden gebruiken wij ook gewoon hoor. Dat ''voorafje'' nu even populairder is dan ''voorgerecht'' doet daar niets aan af. Het zijn gewoon synoniemen.
Maar inderdaad, woorden gebaseerd op ''kuis'' gebruiken wij alleen in de betekenis van ''zedig''. En nu?

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 10 mei 2009 om 13:16.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 13:37   #1496
Hollander

Standaard

Citaat:
U hebt nog nooit een historische stelling of antwoord van mij kunnen ontzenuwen. Niettegenstaande uw herhaaldelijke -maar tevergeefse- vruchteloze pogingen. Dus waar zit de leugenaar eigenlijk?

Ik denk dat u een pathologische fantast bent. Als ik u niet kan overtuigen van het ongelijk van uw stelling, dan zegt dat niet per definitie iets over mijn poging. Mogelijk zit dat dan in uw koppigheid, maar die mogelijkheid heeft u waarschijnlijk niet onderzocht.

En over pralines, man laat me niet lachen. U was juist degene die ons dingen probeerde wijs te maken. Dat wij daar niet zomaar intrappen wil niet zeggen dat ik U iets probeer wijs te maken. We gaan de zaken niet omdraaien he?

u maakt er een karikatuur van. Daar zijn denk ik vrijwel alle Nederlanders hier en op twee na alle Vlamingen het wel over eens. En één daarvan bent u, dus.
Oud 10 mei 2009, 14:02   #1497
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat kan goed. U heeft namelijk nog nooit een serieuze historische stelling of antwoord geplaatst.
Zwak.
Citaat:
Even goed naar uw schermpje kijken als uw donkere screensaver in werking treedt...Bingo!
Nog zwakker.

Citaat:
Het wordt tijd dat u eens een keertje in Nederland komt. Zowel ''pralines'' als ''ajuin'' was in de streek waar ik vandaan kom gebruikelijker dan ''bonbons'' en ''ui''. Maar de laatste twee zijn nu meer in gebruik geraakt.
De overige - zogenaamde - Vlaamse woorden gebruiken wij ook gewoon hoor. Dat ''voorafje'' nu even populairder is dan ''voorgerecht'' doet daar niets aan af. Het zijn gewoon synoniemen.
Maar inderdaad, woorden gebaseerd op ''kuis'' gebruiken wij alleen in de betekenis van ''zedig''. En nu?
[/quote]
Ik heb de indruk dat ik meer in Nederland kom dan u in België.
En dat u de taal die uw landgenoten spreken niet bijster goed kent. En om dit te verbeteren, geef ik u (voor de derde maal) een hint. Ter intentie voor de Belgen die in Nederland leven. Hopelijk gaat u dan een lichtje branden.

http://www.belgen.nl/bladzijde/000187.html

Er wordt dus aan de Belgen die in Nederland leven het volgende aangeraden.

Zeg niet : 'pralines', maar 'bonbons'.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 14:11.
Oud 10 mei 2009, 14:10   #1498
Hollander

Standaard

Citaat:
Er wordt dus aan de Belgen die in Nederland leven het vogende aangeraden.

zucht. diepe zucht. wat u wilt. enfin, u wint.

ik zal voortaan bonbons zeggen.
Oud 10 mei 2009, 14:13   #1499
Shadowke

Standaard

Citaat:
Zwak.

Nog zwakker.

Ik heb de indruk dat ik meer in Nederland kom dan u in België.
En dat u de taal die uw landgenoten spreken niet bijster goed kent. En om dit te verbeteren, geef ik u (voor de derde maal) een hint. Ter intentie voor de Belgen die in Nederland leven. Hopelijk gaat u dan een lichtje branden.

http://www.belgen.nl/bladzijde/000187.html

Er wordt dus aan de Belgen die in Nederland leven het volgende aangeraden.

ja, en dan? dat zijn nu eenmaal 'dialecten' van éénzelfde taal.
in Vlaanderen hebben bonbons ook een eigen betekenis.

als je in een land wilt wonen waar er geen dialecten zijn, moet je maar daar gaan wonen.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 10 mei 2009 om 14:14.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 14:14   #1500
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
zucht. diepe zucht. wat u wilt. enfin, u wint.

ik zal voortaan bonbons zeggen.
Ik win niet altijd in deze, maar vaak. Zeer vaak. Niet omdat ik persoonlijk perse mijn gelijk wil halen, maar omdat wat ik poneer gewoon historisch waar is. Niet ik zeg dit of dat, de (al dan historische) realiteit verplicht me dit of dat te zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 10 mei 2009 om 14:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be