Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2009, 18:53   #1521
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Friedrich Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Een Europese Federatie, onder leiding van een nieuw soort, ontzagwekkende aristocratie met een visie die 1000 jaar, zoniet meerdere millenia overspant... En een Grote Politiek...

Laatst gewijzigd door Friedrich Nietzsche : 12 mei 2009 om 18:56.
Friedrich Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 18:53   #1522
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
zucht Ik had het over de actie en de reactie, u allebei dus...., die wel een hoog 'de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet' gehalte hadden.... Het was misschien wel beter u te allebei citeren.....[/QUOTE]
Inderdaad. Of aan beiden iets gelijkaardigs te posten. En niet alleen aan deze poster hier. Dat zou een vermoeden van partijdigheid zeker ongedaan hebben gemaakt. En nu blijft die partijdigheid in uw hoofde bestaan. Of dat nu een bewuste partijdigheid is of niet, zal ik maar in het midden laten.

Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2009 om 19:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2009, 18:55   #1523
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Standaard

x

Laatst gewijzigd door Friedrich Nietzsche : 12 mei 2009 om 18:57.
Oud 17 mei 2009, 00:16   #1524
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedrich Nietzsche Bekijk bericht
Een Europese Federatie, onder leiding van een nieuw soort, ontzagwekkende aristocratie met een visie die 1000 jaar, zoniet meerdere millenia overspant... En een Grote Politiek...

Serieus? Want erg aux serieux neem ik u zo niet. Ten eerste monarchie staat tot aristocratie als monopolie staat tot oligopolie. En ten tweede en tot slot een ontzagwekkend politicus mag al blij zijn, dat hij/zij over zijn of haar generatie heen kijkt en die visie nog gedaan krijgt ook....
Oud 17 mei 2009, 13:00   #1525
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Serieus? Want erg aux serieux neem ik u zo niet. Ten eerste monarchie staat tot aristocratie als monopolie staat tot oligopolie. En ten tweede en tot slot een ontzagwekkend politicus mag al blij zijn, dat hij/zij over zijn of haar generatie heen kijkt en die visie nog gedaan krijgt ook....
Toch wel. Zeker als je weet dat het best combineerbaar is met democratie. Deze aristocratie zou zich op de achtergrond kunnen houden (beetje zoals nu de Bilderbergconferentie, maar deze laatste vind ik wat te kapitalistisch van visie). Vergeet ook niet dat ik heb had over een nieuw soort aristocratie, m.a.w. zonder precedent.

Laatst gewijzigd door Friedrich Nietzsche : 17 mei 2009 om 13:09. Reden: esthetisch
Oud 23 juni 2009, 12:06   #1526
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Sarkozy ,is al op weg in die richting.
Hij heeft reeds in het paleis van Versailles zijn visie op grootse wijze gepresenteerd.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 18:09   #1527
Friedrich Nietzsche
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Sarkozy ,is al op weg in die richting.
Hij heeft reeds in het paleis van Versailles zijn visie op grootse wijze gepresenteerd.
Bah, het blijft een democraat, hé. Maar van mij mag hij president blijven, hoor, zolang het échte beleid, namelijk de grote maatschappelijke beleidslijnen, veranderen. Dat hij een grootse visie zou hebben, lijkt me sterk.

Laatst gewijzigd door Friedrich Nietzsche : 23 juni 2009 om 18:10.
Oud 24 juni 2009, 20:24   #1528
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bah, het blijft een democraat, hé. Maar van mij mag hij president blijven, hoor, zolang het échte beleid, namelijk de grote maatschappelijke beleidslijnen, veranderen. Dat hij een grootse visie zou hebben, lijkt me sterk.
Hij doet een poging om in de voetsporen van Obama te treden.
Je kunt zoals altijd beter de echte hebben dan de namaak.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 20:28   #1529
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Even serieus, evenwel, de staat van mijn dromen is het VKN uit 1815, zonder die klote EU erboven. Aangezien dat niet gaat opteer ik voor een Groot-Brabant.

JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 21:38   #1530
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Mijn optie zou ook zijn een Beneluxfederatie, dus ook met Luxemburg, Brussel en wallonië.

Ik hoop van harte dat wat er ook gebeurt, we het niet zover gedaan krijgen dat we een deel van De Lage Landen alsnog aan Frankrijk opofferen. Die hebben al genoeg bezet!
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 21:41   #1531
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Mijn optie zou ook zijn een Beneluxfederatie, dus ook met Luxemburg, Brussel en wallonië.

Ik hoop van harte dat wat er ook gebeurt, we het niet zover gedaan krijgen dat we een deel van De Lage Landen alsnog aan Frankrijk opofferen. Die hebben al genoeg bezet!
Daar zullen de Walen over beslissen, u mag enkel toekijken, voor de rest fuck off.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 21:49   #1532
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Daar zullen de Walen over beslissen, u mag enkel toekijken, voor de rest fuck off.
Je bent een typisch geval van Frans-Brusselse hoogmoedswaanzin. Enne waar moesten die Walen nou over beslissen? Of ze naar Frankrijk gaan. Nou, dan komen ze van een kouwe kermis thuis! Maar als ze slim zijn proberen ze sowieso van BRussel af te komen. Dat kost alleen maar klauwen geld, dat levert geen mallemoer op behalve problemen en arroganter-dan-de-Hollanders-Brusselse heutemeteuten....
Oud 24 juni 2009, 21:52   #1533
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je bent een typisch geval van Frans-Brusselse hoogmoedswaanzin. Enne waar moesten die Walen nou over beslissen? Of ze naar Frankrijk gaan. Nou, dan komen ze van een kouwe kermis thuis! Maar als ze slim zijn proberen ze sowieso van BRussel af te komen. Dat kost alleen maar klauwen geld, dat levert geen mallemoer op behalve problemen en arroganter-dan-de-Hollanders-Brusselse heutemeteuten....
In een onafhankelijke staat met een sterke verankering in de francophonie, en de rug toegekeerd naar Vlaanderen, die ons trouwens toch maar als "ratten" beschouwen. Uitroeibare wezens dus. Met dat soort mensen wensen we geen contact meer te onderhouden, laat staan akkoorden mee te hebben of handel mee te drijven.
Oud 24 juni 2009, 21:55   #1534
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Die Walen gaan naar Frankrijk, op zeker dat ze daar voor kiezen. Als het niet direct na de Vlaamse onafhankelijkheid is, dan zal het op de lange termijn zeker gebeuren.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 21:58   #1535
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In een onafhankelijke staat met een sterke verankering in de francophonie, en de rug toegekeerd naar Vlaanderen, die ons trouwens toch maar als "ratten" beschouwen. Uitroeibare wezens dus. Met dat soort mensen wensen we geen contact meer te onderhouden, laat staan akkoorden mee te hebben of handel mee te drijven.
Wat nou? gaan we in de Wij-Zijn-Zooooooo-Zielig rol zitten? Hebben jullie dan helemaal geen trots daar, dan steeds maar weer naar Frankrijk te rennen als het tegen zit. Ze zullen jullie daar uit lachen, stelletje dappere Belgen die het nooit zonder Frankrijk kunnen!
Oud 24 juni 2009, 21:59   #1536
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Die Walen gaan naar Frankrijk, op zeker dat ze daar voor kiezen. Als het niet direct na de Vlaamse onafhankelijkheid is, dan zal het op de lange termijn zeker gebeuren.
Ja, dat geloof ik ook wel, maar het zou jammer zijn. Daarmee hebben de Walen hun ziel alweer verkocht! En of ze er beter van worden, ik betwijfel het. Als ik al kijk naar de torenhoge werkloosheid in de Franse Nederlanden ( Nord-Pas de Calais), dan denk ik niet dat het goedkomen gaat met ze!)
Oud 24 juni 2009, 22:00   #1537
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat nou? gaan we in de Wij-Zijn-Zooooooo-Zielig rol zitten? Hebben jullie dan helemaal geen trots daar, dan steeds maar weer naar Frankrijk te rennen als het tegen zit. Ze zullen jullie daar uit lachen, stelletje dappere Belgen die het nooit zonder Frankrijk kunnen!

Ik heb de franse nationaliteit.
Oud 24 juni 2009, 22:02   #1538
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ja, dat geloof ik ook wel, maar het zou jammer zijn. Daarmee hebben de Walen hun ziel alweer verkocht! En of ze er beter van worden, ik betwijfel het. Als ik al kijk naar de torenhoge werkloosheid in de Franse Nederlanden ( Nord-Pas de Calais), dan denk ik niet dat het goedkomen gaat met ze!)
Tsja maar nu is het toch ook een redelijk arme regio die Vlaanderen klauwen met geld kost? Akelig toekomstperspectief moet je dan als Waal eigenlijk hebben zeg. Zelfs la France kan ze niet redden.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 22:04   #1539
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik heb de franse nationaliteit.
Vandaar dat het klonk alsof half de franse veestapel in m'n achtertuin stond te schijten Gefeliciteerd trouwens met je franse nationaliteit.
Oud 24 juni 2009, 22:05   #1540
Unie der Provinciën
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Tsja maar nu is het toch ook een redelijk arme regio die Vlaanderen klauwen met geld kost? Akelig toekomstperspectief moet je dan als Waal eigenlijk hebben zeg. Zelfs la France kan ze niet redden.
De Fransen zullen d'r blij mee zijn met zo'n armlastig zooike d'rbij. Goed voor hun prestige? Nou, dat geloof ik niet. Het kost de fransoos alleen maar geld en dat hebben ze niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be