Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2009, 22:47   #1561
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dan moet het onderdrukte Friese volk lijdzaam afwachten tot Hij terug komt.
Een belediging voor Jezus de Zalver.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2009, 22:08   #1562
RsONE
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
LOL

Keizer System
Historisch gezien hebben/hadden ze het daar niet zo op koningen en keizers(behalve willempie dan, natuurlijk) Zou nog een lelijke verassing kunnen zijn voor System De Bevrijder. Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries
RsONE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:31   #1563
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Vorig jaar was er een onderzoek naar en 60% van de Fransen ziet het wel zitten. Volgens mij is er niets waar Fransen een dikkere piemel van krijgen dan van meer grondgebied, op camembert na misschien.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Rattachisme

Vreemd eigenlijk dat zoveel Walen België in stand willen houden. Frankrijk ziet ze graag binnen de Franse grens terwijl een groeiend percentage Vlamingen graag van ze af wil. Dat wil je dan toch niet als Waal?
De Fransen doen niets liever dan tot Brussel gaan en als het kan inclusief Brussel.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:35   #1564
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RsONE Bekijk bericht
Historisch gezien hebben/hadden ze het daar niet zo op koningen en keizers(behalve willempie dan, natuurlijk) Zou nog een lelijke verassing kunnen zijn voor System De Bevrijder. Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries
Willempie is hen net zoveel opgededrongen als de Hollandse taal. De Friezen zijn altijd gedwee geweest de laatste 250 jaar. Maar dat is aan het veranderen. Beter laat dan nooit.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:36   #1565
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Willempie is hen net zoveel opgededrongen als de Hollandse taal. De Friezen zijn altijd gedwee geweest de laatste 250 jaar. Maar dat is aan het veranderen. Beter laat dan nooit.
dus als Friezen zich wat opstandiger opstellen, is dat een goede zaak, als Vlamingen dat doen zijn ze racisten?
Oud 3 augustus 2009, 10:56   #1566
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus als Friezen zich wat opstandiger opstellen, is dat een goede zaak, als Vlamingen dat doen zijn ze racisten?
Heb ik dat ooit gezegd?

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 11:02.
Oud 3 augustus 2009, 11:07   #1567
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

de staat van system zijn dromen ... Systemland
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 11:09   #1568
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dat ooit gezegd?
neen, dat is waar.

ik zal mijn vraag anders stellen:

als de Friezen zich wat opstandiger opstellen, is dat goed, als de Vlamingen dat doen, is dat niet goed?
Oud 3 augustus 2009, 11:22   #1569
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen, dat is waar.

ik zal mijn vraag anders stellen:

als de Friezen zich wat opstandiger opstellen, is dat goed, als de Vlamingen dat doen, is dat niet goed?
Heb ik ooit gezegd dat de Vlamingen zich niet wat opstandiger mogen opstellen? Ik ben zelfs voorstander van een grotere autonomie voor de deelstaten. Maar ik hou aan de staat België. Dat is mijn land, zeker als ik in het buitenland ben. U maakt een amalgaam van alles.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 11:24.
Oud 3 augustus 2009, 11:25   #1570
system
Banneling

Standaard

Citaat:
de staat van system zijn dromen ... Systemland

Als er mensen dromen van een land dan is het Shadowke en zijn oranje Shadowkeland. Ik heb mijn land. Belgenland èn...èn niet te vergeten Limburgland... En Vlaanderen beschouw ik ook als mijn land, maar ja, dat bestaat wettelijk nog niet zo lang.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 11:26.
Oud 3 augustus 2009, 11:26   #1571
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als er mensen dromen van een land dan is het Shadowke en zijn oranje Shadowkeland. Ik heb mijn land. Belgenland.
humor ken je precies niet hé system
Oud 3 augustus 2009, 11:31   #1572
system
Banneling

Standaard

Citaat:
humor ken je precies niet hé system
Echte humor weet ik wel te smaken. U ook?
Oud 3 augustus 2009, 11:48   #1573
Shadowke

Standaard

Citaat:
Echte humor weet ik wel te smaken. U ook?
tuurlijk
Oud 3 augustus 2009, 11:51   #1574
system
Banneling

Standaard

Citaat:
tuurlijk
Ook al gaat de mop over Nederlanders?

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 11:52.
Oud 3 augustus 2009, 12:14   #1575
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tuurlijk
Daar merk ik bitter weinig van.

En kritiek kunt U ook niet waarderen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 12:18   #1576
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Als er mensen dromen van een land dan is het Shadowke en zijn oranje Shadowkeland. Ik heb mijn land. Belgenland (sic!) èn...èn niet te vergeten Limburgland... En Vlaanderen beschouw ik ook als mijn land, maar ja, dat bestaat wettelijk nog niet zo lang.
"Belgenland"! "Limburgland"! Dat "Belgenland" roept bij mij spontaan het tremolo op dat je kunt waarnemen bij de Congreskolom, het geklingel van "madolles" en het treurige gekwek van de "Brabançonne" (hoe heet dat ding eigenlijk in het Nederlands?).
Zou je niet beter dan, naar analogie met dat "Belgenland", het hebben over "Limburgerland"?
Ah zo!? Vlaanderen mag er ook nog wel bij? Toch een beetje vooruitgang.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 14:10   #1577
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Belgenland"! "Limburgland"! Dat "Belgenland" roept bij mij spontaan het tremolo op dat je kunt waarnemen bij de Congreskolom, het geklingel van "madolles" en het treurige gekwek van de "Brabançonne" (hoe heet dat ding eigenlijk in het Nederlands?).
Zou je niet beter dan, naar analogie met dat "Belgenland", het hebben over "Limburgerland"?
Ah zo!? Vlaanderen mag er ook nog wel bij? Toch een beetje vooruitgang.
'Vlaanderen' was tot voor kort niet eens echt land in politiek-, in juridisch- en internationaal opzicht. Dat was een vaag begrip dat de mensen aanduidde die in België Nederlands spraken. Maar dan was er weer verwarring met het echte Vlaanderen ofte de 'Vlaanders', dus Oost- en West-Vlaanderen, teminste voor wat België betreft. Nu bestaat er een een deelstaat Vlaanderen. België is figuurlijk mijn vaderland en Limburg is letterlijk mijn 'vaderland'. En Vlaanderen is de deelstaat in België waar ik woon. Dus, wanneer ik in het buitenland ben en men vraagt me uit welk land ik afkomstig ben dan anwoord ik: 'I am from Belgium'. En als ze me vragen: 'from wich part of Belgium'? Dan antwoord ik: 'from the Flemish part'. Zo duidelijk?

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 14:16.
Oud 3 augustus 2009, 19:12   #1578
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
'Vlaanderen' was tot voor kort niet eens echt land in politiek-, in juridisch- en internationaal opzicht. Dat was een vaag begrip dat de mensen aanduidde die in België Nederlands spraken. Maar dan was er weer verwarring met het echte Vlaanderen ofte de 'Vlaanders', dus Oost- en West-Vlaanderen, teminste voor wat België betreft. Nu bestaat er een een deelstaat Vlaanderen. België is figuurlijk mijn vaderland en Limburg is letterlijk mijn 'vaderland'. En Vlaanderen is de deelstaat in België waar ik woon. Dus, wanneer ik in het buitenland ben en men vraagt me uit welk land ik afkomstig ben dan anwoord ik: 'I am from Belgium'. En als ze me vragen: 'from wich part of Belgium'? Dan antwoord ik: 'from the Flemish part'. Zo duidelijk?
Zeer duidelijk. Het is allemaal een kwestie van prioriteiten, zoals ze persoonlijk worden aangevoeld. Mijn antwoord op dergelijke vraag is steeds: "I'm from Flanders, the Dutch speaking region of Belgium". Daarmee wordt nog eens duidelijk onderstreept dat onze voertaal het Nederlands is. Want bij nogal wat Engelstaligen heerst volstrekte onwetendheid omtrent onze taal. Dikwijls door (al of niet opzettelijke) foute duiding vanwege Belgische Franstaligen en Belgicistische Vlamingen, wordt hen diets gemaakt dat onze taal "Flemish" is. Bijgevolg poog ik dan, op discrete wijze, wat weerwerk te bieden tegen de incorrecte informatie.
Mijn ouders hebben mij trouwens nog verteld dat, toen wij bij het begin van WO2 in Cardiff op de tram rondtoerden, de Britten, bij het aanhoren van ons gebabbel nieuwsgierig vroegen: "Are you Dutch?". Waarop mijn grootmoeder verontwaardigd uitriep: "Wat vragen ze? Of we Duitsers zijn!?"

Laatst gewijzigd door quercus : 3 augustus 2009 om 19:13.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 10:50   #1579
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeer duidelijk. Het is allemaal een kwestie van prioriteiten, zoals ze persoonlijk worden aangevoeld. Mijn antwoord op dergelijke vraag is steeds: "I'm from Flanders, the Dutch speaking region of Belgium". Daarmee wordt nog eens duidelijk onderstreept dat onze voertaal het Nederlands is. Want bij nogal wat Engelstaligen heerst volstrekte onwetendheid omtrent onze taal. Dikwijls door (al of niet opzettelijke) foute duiding vanwege Belgische Franstaligen en Belgicistische Vlamingen, wordt hen diets gemaakt dat onze taal "Flemish" is. Bijgevolg poog ik dan, op discrete wijze, wat weerwerk te bieden tegen de incorrecte informatie.
Mijn ouders hebben mij trouwens nog verteld dat, toen wij bij het begin van WO2 in Cardiff op de tram rondtoerden, de Britten, bij het aanhoren van ons gebabbel nieuwsgierig vroegen: "Are you Dutch?". Waarop mijn grootmoeder verontwaardigd uitriep: "Wat vragen ze? Of we Duitsers zijn!?"
Helaas zijn er nog Vlamingen die zeggen dat ze Vlaams spreken, als een kelner vraagt spreekt u Nederlands?
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 10:58   #1580
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Helaas zijn er nog Vlamingen die zeggen dat ze Vlaams spreken, als een kelner vraagt spreekt u Nederlands?

En ik vraag: spreekt ge Vlaams?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be