Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie denkt u dat het meest reële gevaar is voor ons Europeanen!
De Amerikanen! 34 38,20%
Het Midden-Oosten! 20 22,47%
China! 16 17,98%
Noord-Korea! 0 0%
Iran! 3 3,37%
Buitenaardse wezens! 7 7,87%
We zullen allemaal in vrede leven! 9 10,11%
Aantal stemmers: 89. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2007, 23:50   #341
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar kijk, u noemt zichzelf een 'academisch' en 'professioneel' historicus, terwijl u slechts één publikatie in een ietwat peer-reviewed tijdschrift op uw naam heeft staan, en dat is dan nog een book review. Ik vind dat dit genoeg zegt.

Voor de rest geef ik toe dat ik die boekbespreking niet gelezen heb, ik was immers op zoek naar artikels, niet naar besprekingen van andermans werk.

Jozef Ostyn is dus geen academisch, laat staan professioneel historicus. Dat ben je alleen als je wat gepubliceerd hebt.
Mogen we uw credenties, als het je belieft? Welke vakken doceer je, aan welke faculteit ben je verbonden, wie was je doctoraatspromotor, in welke richting ben je gepromoveerd? En meer van dat.
Oud 8 januari 2007, 00:23   #342
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
We zullen dat oordeel maar overlaten aan diegenen die mij mijn academische titels, studiebeurzen en jobs verleend hebben zeker?
Maar ik dacht dat de publicatielijst toch het belangrijkste criterium was om een historicus te beoordelen. Op jouw lijst staat bitter weinig (één boekbespreking, geen enkel peer-reviewed artikel, geen enkele bijdrage in een werk, geen enkele monografie -- niks dus).

Je hebt bovendien geen doctoraat geschreven (zelfs een 'idioot' als ik kan dat terugvinden), dus wat je zelfbeschrijving ('professioneel' en 'academisch') betreft kunnen we al even kort zijn: die is allesbehalve bescheiden.

Citaat:
Iemand die toegeeft dat hij nog niet eens een review kan onderscheiden van een artikel en die commentaar geeft op iets dat hij niet eens gelezen heeft is duidelijk een onbenul.
Dat heb ik niet toegegeven; ik heb toegegeven dat ik jouw boekbespreking niet gelezen heb, omdat ik op zoek was naar een stuk werk dat jou enigszins zou kunnen kwalificeren als 'historicus'. Dat werk bestaat gewoon niet. Case closed.

Citaat:
Dat u bovendien nog niet eens de capaciteiten hebt om op te zoeken wat mijn huidige betrekking is
Dat is irrelevant. Van mij mag je de Paus wezen, de vraag was: ben je ook een historicus. Nee dus.

Citaat:
ik heb meer dan tien jaar geleden mijn academisch werk verlaten
Werk waar jammer genoeg geen sporen van overblijven. Was het niet goed genoeg?

Citaat:
Ga toch met wat barbiepopjes spelen.
Waarom raad je me precies barbiepopjes aan? Heb je daar affiniteit mee? Vanuit ideologische overtuigingen kies ik voor Fulla. Ik heb het immers niet zo voor anorectische door multinationals bezeten poppemiekes.

Laten we er nu rustig mee ophouden. Jij geeft toe dat je geen historicus bent en nogal snel iemand die je mening niet deelt een idioot noemt bij gebrek aan argumenten. Dan zal ik toegeven dat ik in mijn academisch werk vooral bezig ben met globale visies op ontwikkeling en de geschiedenis van het Zuiden, en niet zozeer met de petitesse van de economische groei-cijfers van de Wereldbank of het IMF, die jou zo lijken te boeien.

Zullen we het hierop houden?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 00:45   #343
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Niet iedereen die les geeft op een universiteit is een professor. Zover ik zie heeft C2C nooit beweerd (of ontkend) dat te zijn.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 8 januari 2007 om 00:46.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 00:52   #344
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar ik dacht dat de publicatielijst toch het belangrijkste criterium was om een historicus te beoordelen. Op jouw lijst staat bitter weinig (één boekbespreking, geen enkel peer-reviewed artikel, geen enkele bijdrage in een werk, geen enkele monografie -- niks dus).

Je hebt bovendien geen doctoraat geschreven (zelfs een 'idioot' als ik kan dat terugvinden), dus wat je zelfbeschrijving ('professioneel' en 'academisch') betreft kunnen we al even kort zijn: die is allesbehalve bescheiden.

Dat heb ik niet toegegeven; ik heb toegegeven dat ik jouw boekbespreking niet gelezen heb, omdat ik op zoek was naar een stuk werk dat jou enigszins zou kunnen kwalificeren als 'historicus'. Dat werk bestaat gewoon niet. Case closed.

Dat is irrelevant. Van mij mag je de Paus wezen, de vraag was: ben je ook een historicus. Nee dus.

Werk waar jammer genoeg geen sporen van overblijven. Was het niet goed genoeg?

Waarom raad je me precies barbiepopjes aan? Heb je daar affiniteit mee? Vanuit ideologische overtuigingen kies ik voor Fulla. Ik heb het immers niet zo voor anorectische door multinationals bezeten poppemiekes.

Laten we er nu rustig mee ophouden. Jij geeft toe dat je geen historicus bent en nogal snel iemand die je mening niet deelt een idioot noemt bij gebrek aan argumenten. Dan zal ik toegeven dat ik in mijn academisch werk vooral bezig ben met globale visies op ontwikkeling en de geschiedenis van het Zuiden, en niet zozeer met de petitesse van de economische groei-cijfers van de Wereldbank of het IMF, die jou zo lijken te boeien.

Zullen we het hierop houden?
Opnieuw bewijst u een idioot te zijn. Ik heb wel degelijk een doctoraat geschreven (en een MA-thesis, en verschillende artikels, enz.). Het is voor mij nu wel duidelijk dat u zelfs geen besef hebt van wat academisch werk is. "globale visies op de ontwikkeling en de geschiedenis van het zuiden", wat een grap.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2007, 01:08   #345
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Niet iedereen die les geeft op een universiteit is een professor. Zover ik zie heeft C2C nooit beweerd (of ontkend) dat te zijn.
Als hij niet wilt antwoorden, moet hij ook niet doorbomen over de speculaties over andere mensen. Met standing en strepen.
Oud 12 januari 2007, 00:56   #346
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Communisme bereidt oorlog voor????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
De titel is maar een zware interpretatie op een artikel waar ik heb gelezen dat onze Fidel (die nog steeds niet in z'n graf ligt) aan het onderhandelen was met China! Zal er en groot Amerikaans front komen of was dit gewone diplomatie!?
link: http://english.aljazeera.net/NR/exer...6E366AAC8A.htm
Communisme bereidt oorlog voor????

Dat is een thesis, een te bewijzen veronderstelling

De US voeren oorlog, dat is werkelijkheid:!!!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 16:18   #347
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Tegen wie? De moslimterroristen of (voor) de oprukkende macht van China!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2007, 22:55   #348
.:E:.
Vreemdeling

.:E:.'s schermafbeelding

Standaard

Het meest reële gevaar voor Europa?
Das toch gemakkelijk? Europa zelf! En das niet voor 't lachen...
Oud 13 januari 2007, 02:34   #349
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Tegen wie? De moslimterroristen of (voor) de oprukkende macht van China!
-De moslimterroristen van Al Qaeida werden voor de US verzameld door ene Osama Bin Laden, "toevallig" een zakenrelatie van ja, G.W Bush... met CIA-geld, getraind door CIA en SAS, gefinancierd en bewapend door de USA, via ICI in Pakistan, niet door Irak (dat laatste werd zowel door Bush als door Blair toegegeven)

Hoe jij daar China bij betrekt moet je toch eens uitleggen.
Oud 13 januari 2007, 02:44   #350
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Maar hoe precies is Amerika een gevaar voor Europa? Midden Oosten zie ik ook niet, misschien dmv een olie boycot. Rusland of China lijkt me veel meer voor de hand liggen.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 13 januari 2007 om 02:45.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 02:57   #351
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Maar hoe precies is Amerika een gevaar voor Europa? Midden Oosten zie ik ook niet, misschien dmv een olie boycot. Rusland of China lijkt me veel meer voor de hand liggen.
Olie bocott van Europa is één mogelijkheid, manipuleren van $-koers en olieprijzen is een tweede mogelijkheid.
Rusland bezit zelf olie, dus veel zal er daar niet aan te boycotten vallen in die sector.
Blijven dus idd. de E.U. en China
Onbehaaglijk, niet?
btw, w�*�*r zijn de oliecontracten van Elf Aquitaine, w�*�*r die gascontracten van Ibramco?
Oud 13 januari 2007, 10:22   #352
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-De moslimterroristen van Al Qaeida werden voor de US verzameld door ene Osama Bin Laden, "toevallig" een zakenrelatie van ja, G.W Bush... met CIA-geld, getraind door CIA en SAS, gefinancierd en bewapend door de USA, via ICI in Pakistan, niet door Irak (dat laatste werd zowel door Bush als door Blair toegegeven)

Ik leer hier zaken bij...
Ik dacht even dat het maar de broer van Osama Bin Laden was die cliënt was bij vader Bush... En dan nog deze ontkent betrokkenheid met zijn broer en wat is een cliënt...
Nuja...
(die nwo draad doet sommigen weinig goed denk ik...)

Citaat:
Olie bocott van Europa is één mogelijkheid, manipuleren van $-koers en olieprijzen is een tweede mogelijkheid.
Rusland bezit zelf olie, dus veel zal er daar niet aan te boycotten vallen in die sector.
Blijven dus idd. de E.U. en China
Onbehaaglijk, niet?
btw, w�*�*r zijn de oliecontracten van Elf Aquitaine, w�*�*r die gascontracten van Ibramco?
haha europa boycotten met de dollar koers te veranderen daar moet wel iets aan hangen he dat gebeurt niet zomaar... Plus dan negeer je rats dat de arabische emiraten hun valutareserves aan het switchen zijn (gaan dit jaar naar 10% euros i.p.v. dollars; dat betekent wel iets!) en dat ook venezuela en iran dit doen...
(nogmaals schijnt die nwo draad weinig goeds te doen aan sommigen ze beginnen al te denken dat Amerika ECHT de hele olie stock in handen heeft )

Amerika zal Europa weinig (kunnen) doen. Hun economie stijgt niet jaarlijks met tien procent (die van China wel) en is helemaal geen onafhankelijk orgaan ze hebben dus de rest van de wereld weldeglijk nodig.

Wat zal Rusland doen? Haar maffia op ons af sturen?

China is de enige die Europa kapot krijgt!

Laatst gewijzigd door largo_w : 13 januari 2007 om 10:25.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 11:12   #353
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Osama bin Laden heeft 51 broers ofzo. Het bouwbedrijf bin laden is groot en de familie is nog veel groter. Dat een van die broers contacten had binnen met een van de grootste dienstverlenende bedrijven van de USA KAN gebaseerd zijn op toeval.
Het DOD is een van de grootste werkgevers van de USA, de nsa enzo valt hier ook onder. Je kan gewoon solliciteren bij de NSA hoor. Is een van de grootste werkgevers in de staat Washington.
Zij hebben duizenden klanten en bedrijven die voor hen werken. De kans dat Halliburton hier onder valt is heel groot.
Dat er tussen de tops van groote bedragen wordt onderhandeld en prijs en concurrentieafspraken worden gemaakt is ook doodnormaal in de USA.
Managers switchen ook contant tussen bedrijven. Dit levert ook belangenvermenging op hoor. In feite is dit in de USA doodnormaal. Ethisch is iets anders.

Zo te zien zijn er veel mensen verbaast hoe Amerikaans kapitalisme werkt en dat dit steunt op grote bedrijven.
Dat een miljardenfamillie van Arabie contacten had met de USA is niet vreemd te toevallig te noemen eerder normaal. Dat een lid van de Bin laden familie ineens tegen de USA begint en breekt met zijn eigen familie is eerder vreemd en toevallig te noemen.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:08   #354
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
(die nwo draad doet sommigen weinig goed denk ik...)

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 12:24   #355
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een bijzonder hardnekkige mythe, dat Osama Bin Laden een zakenrelatie heeft of ooit gehad heeft met George Bush. De Bin Laden-familie is enorm groot en heeft al lang geen contact meer met Osama. Verder veronderstel ik dat je met de CIA-training doelt op de periode van de Sovjetbezetting van Afghanistan. Toch wel opmerkelijk hoe ze toen Al Qaeda hebben kunnen steunen, aangezien deze organisatie toen nog niet bestond! Ze is pas opgericht na de eerste Golfoorlog.
Ten tweede, de Amerikaanse steun aan het verzet tegen de Sovjets ging enkel naar Afghaanse strijders, niet naar de groepen rond Bin Laden, die vrijwel volledig uit Arabische vrijwilligers bestonden. Die werden gefinancierd en bewapend door allerlei groepen uit het Midden-Oosten. Bin Laden is van het begin af aan extreem anti-Amerikaans geweest en had de steun van de CIA gewoonweg niet nodig.

Een uitgebreide uiteenzetting over de vermeende banden tussen Bin Laden en de CIA is hier te vinden.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 14:24   #356
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Het grootste gevaar zijn de moslim-extremisten.
Zeg gewoon moslims, "extremisme" hoeft daar niet bij te zijn,. Dat klinkt minder hypocriet!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 januari 2007 om 14:24.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:27   #357
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zeg gewoon moslims, "extremisme" hoeft daar niet bij te zijn,. Dat klinkt minder hypocriet!
Dat is uw interpretatie. Niet de mijne.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 15:39   #358
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw interpretatie. Niet de mijne.
En dat krijg je wel meer met moslims...
Hoe het komt laat ik aan ieders creatieve geest...
Maar het is toch opvallend! Zelf lincoln die zich zo verdraagzaam overdoet hier
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2007, 16:27   #359
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
En dat krijg je wel meer met moslims...
Hoe het komt laat ik aan ieders creatieve geest...
Maar het is toch opvallend! Zelf lincoln die zich zo verdraagzaam overdoet hier
Dat is toch de realiteit bij sommige die doen alsof... maar in werkelijkheid zijn ze tegen alles wat in hun kraampje niet past.
Oud 13 januari 2007, 16:36   #360
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad lincoln.
Je moet ook wel zien dat wat de VS en Israël in het M-O uitspoken au fond geen anti-moslim zaken zijn maar wel gewoon imperialisme, en toevallig in een regio waar het verzet hoofdzakelijk islamitisch is omdat er zoveel moslims wonen. Het gevaar is dat de polarisatie die men in de VS ophangt om die oorlogen e.d. verkocht te krijgen en de achterliggende zaken te verdoezelen door de moslims serieus wordt genomen waardoor die achterliggende zaken vergeten te analyseren.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be