Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2013, 20:55   #141
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
@"system":

Om alle gebeurlijke en mogelijke misverstanden uit de weg te ruimen:

tijdens (de stoet van) Aalst Carnaval kan en mag wat mij betreft met alles en iedereen - ik herhaal: MET ALLES EN IEDEREEN - worden gelachen.

Ook een stand-up komieker mag wat mij betreft met alles en iedereen - ik herhaal: MET ALLES EN IEDEREEN - de draak steken.

Ik ben gek op goeie satire, ook als die toevallig pakweg uit West-Vlaanderen afkomstige leerkrachten Nederlands in het Franstalig Onderwijs (of hun moeder) zou hekelen.

De énige 'voorwaarde' die ik persoonlijk zou stellen: het moet om écht goede spotternij gaan, geen slappe pipi & kaka flauwekul, en liefst ook geen 'laster & eerroof'.

Ik heb écht wel betere dingen te doen dan te proberen zoiets te censureren of verbieden.

Ik organiseer evenwel zélf geen stoet/avondje stand-up comedy, en als de toeschouwers de gebrachte humor niet kunnen smaken, moet(en) de brenger(s) ervan niet bij mij komen klagen.

Is dat duidelijk genoeg, of moet ik er nog een tekeningetje bij plaatsen?
Kunt u goed tekenen? Zo ja, plaats er dan maar een tekeninkje bij.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 20:57   #142
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat Annemans voor hij geboren was Gruppenfuhrer in de Waffen-SS was ofzo?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 21:06   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hoe meer u over die dingen weet, hoe meer die informatie een genuanceerd beeld geeft over deze aangelegenheid. En het moet een veelzijdige informatie zijn, ook informatie die komt uit de hoek van de collaboratie.

Wanneer ik -bijvoobeeld- iets wil weten over de Fabriekswacht, een Vlaams-nationalistische formatie die voor 100% collaboreerde, dan lees ik niet alleen hetgeen historici hierover schrijven, maar dan lees ik ook het boek (autobiografie) van Turcksin, leider van de Fabriekswacht. Dit om het geheel in een zo ruim mogelijk perspectief te plaatsen. Idem dito voor de Oostfronters.
Wel, dan zijn wij het alvast over één ding eens: een mens kan eigenlijk zelden te véél weten.

Mag ik u de documentaire "Modus Operandi" aanbevelen?

http://www.film-modusoperandi.be/

Of hebt u die al gezien?

En om af te sluiten: mij interesseert muziek méér dan wat dan ook. Als ik al iets lees, dan gaat dat dus meestal daarover. Maar dat neemt niet weg dat ik ook 'gebeten' ben door een politiek virus. Tot mijn grote spijt weet ik daarover nog lang niet alles, maar ja, een dag telt ook niet méér dan 24 uren, hé. En een mens moet ook eten, zich wassen, geld bijeen zien te krijgen, ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 21:09   #144
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kunt u goed tekenen? ...
Volgens mijn leerlingen wel.

Maar die zijn blijkbaar niet veel gewoon

Oud 8 februari 2013, 21:11   #145
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wel, dan zijn wij het alvast over één ding eens: een mens kan eigenlijk zelden te véél weten.

Mag ik u de documentaire "Modus Operandi" aanbevelen?

http://www.film-modusoperandi.be/

Of hebt u die al gezien?

En om af te sluiten: mij interesseert muziek méér dan wat dan ook. Als ik al iets lees, dan gaat dat dus meestal daarover. Maar dat neemt niet weg dat ik ook 'gebeten' ben door een politiek virus. Tot mijn grote spijt weet ik daarover nog lang niet alles, maar ja, een dag telt ook niet méér dan 24 uren, hé. En een mens moet ook eten, zich wassen, geld bijeen zien te krijgen, ...
Een leven zonder muziek zou ondenkbaar zijn. Tenminste zo denk ik er (subjectief) over. Alle muziek is bij mij welkom. Maar, ik geef het toe, tegenwoordig komt er zoveel uit, dat het moeilijk is te volgen. En, zoals u terecht zegt, men moet de tijd hebben. Enfin, daar zijn we het dan toch tenminsten over eens.

Voorlopig ben ik me wat aan het verdiepen in de oude Ghazals.

Laatst gewijzigd door system : 8 februari 2013 om 21:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 21:32   #146
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Wat denken jullie over deze actie? Onder de noemer carnaval zijn in Aalst al zotte dingen gebeurd, maar meer en meer worden er bepaalde grenzen overschreden ...
Ik vind het een belachelijke actie, maar ik zou merkelijk meer sympathie voor een Dewever hebben als hij zelf destijds niet vrolijk mee het VB had zitten demoniseren.
Oud 8 februari 2013, 21:36   #147
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch wel, het is het ridiculiseren van de holocaust dat wettelijk verboden is. dat je daar niet van op de hoogte bent, ik dacht dat je hevig voorstander was van die wetgeving.
1. Ik ben helemaal geen voorstande rvan wetgeving die de vrijheid van meningsuiting beperkt.

2. Het gaat niet om "ridiculiseren", maar om op een ludieke manier aandacht vestigen op een ernstig probleem, namelijk het taalnationalisme in België.
Oud 8 februari 2013, 21:43   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
1. Ik ben helemaal geen voorstande rvan wetgeving die de vrijheid van meningsuiting beperkt.

2. Het gaat niet om "ridiculiseren", maar om op een ludieke manier aandacht vestigen op een ernstig probleem, namelijk het taalnationalisme in België.
Het wordt tijd dat iemand het u eens zegt: u loopt vele jaren achterop.

De hedendaagse Vlaamsgezindheid wordt in de eerste plaats bepaald door beleidbevoegdheid evenals economische en financiële gegevens. Het is prioritair een zeggenschaps- en centenkwestie geworden. Zeker, taal en culturele elementen spelen nog een rol. Maar de confrontatie met de Brussels-Waalse francofonie gaat om de cruciale vraag van de deelstaten naar een maximale beleidsbevoegdheid en de ermee gepaard gaande economische en budgettaire hefbomen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 21:45   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een leven zonder muziek zou ondenkbaar zijn. Tenminste zo denk ik er (subjectief) over. Alle muziek is bij mij welkom. Maar, ik geef het toe, tegenwoordig komt er zoveel uit, dat het moeilijk is te volgen. En, zoals u terecht zegt, men moet de tijd hebben. Enfin, daar zijn we het dan toch tenminsten over eens.

Voorlopig ben ik me wat aan het verdiepen in de oude Ghazals.
Ik wens u daar alleszins - en zonder het minste spoor van ironie - héél véél plezier mee.

Oud 8 februari 2013, 22:40   #150
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Waar het hart van vol zit loopt de mond van over.... maar het verbaast me niet dat veel N-VA'ers op zolder ergens nog een oud-nazi uniform hebben hangen, dat ze onder het mom van karnaval nog eens hebben willen aandoen.
Oud 8 februari 2013, 22:54   #151
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Waar het hart van vol zit loopt de mond van over.... maar het verbaast me niet dat veel N-VA'ers op zolder ergens nog een oud-nazi uniform hebben hangen, dat ze onder het mom van karnaval nog eens hebben willen aandoen.
Er zijn natuurlijk ook N-VA stemmers wiens ouders/grootouders tegen de wehrmacht gevochten hebben in de actiendaagse veldtocht, gesneuveld of krijgsgevangen genomen zijn , die gedeporteerd zijn als slavenarbeiders en/of die in het verzet actief geweest zijn. Gooi ze allemaal maar op een hoop met de SS-ers.
Ah ja, die SS-ers die willekeurige burgers uitkozen om te executeren als represaille voor een sabotage van het verzet.
De afstammelingen zullen het super vinden dat een stel corrupte monarchisten hen nu gaan aanduiden als aanhangers van de moordenaars van hun familie.
Ga zo maar door met die demonizering. Jullie zullen oogsten wat je zaait.
Oud 8 februari 2013, 22:57   #152
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ga zo maar door met die demonizering. Jullie zullen oogsten wat je zaait.
Zoals ene moslim gesproken...
Oud 8 februari 2013, 23:02   #153
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En haar keuze blijkt dus een 'match' te zijn met onderzoekers die statistisch onderzoek deden bij veel meer dossiers . De bevindingen en uitkomsten van Sax wijken hier praktisch niet -of slechts zeer weinig- van af. Zij meldt dit ook regelmatig in de voetnoten waar ze vergelijkingen geeft met andere onderzoekers.

Hebt u het boek gelezen?
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat u wat teveel gegrasduind hebt in de columns van de knack van onafhankelijk publicist Mark Van de Voorde, gewezen raadgever van Herman Van Rompuy, Yves Leterme en Steven Vanackere. Een "samenvatting van Voor Vlaanderen, Volk en Führer" kan gemakkelijk op het internet gevonden worden.

Voor Vlaanderen, volk en Führer

Vlaamse collaboratie was zwart, niet zwartgeel, niet witgeel - Mark Van de Voorde
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 23:10   #154
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Damn, ik ken net een paar franstalige Vlamingen die al zeer lang op N-VA stemmen. Ik zal ze maar snel gaan waarschuwen dan...
Ja, omdat het fascisten zijn.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 23:13   #155
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Pfff, belachelijk, carnaval hoort leuk te zijn, en geen politiek statement.
Trouwens, de NVA heeft helemaal geen banden met SS.
Dat ze dit over het VB zouden doen, mja, misschien, maar dat ze dit met de NVA doen getuigd alleen van een lastercampagne
.
Waarom zie je zo'n laster nooit tegen links?
Wat zit er nu bij de N-VA ? Toch voor minstens 75 % ex-VB-ers.
Oud 8 februari 2013, 23:15   #156
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Aalst (redactie/doorbraak/mas) Losse Groep Eftepie trekt zondag door de Aalsterse straten gehuld in SS-uniformen. De groep viseert N-VA-voorzitter Bart De Wever en lokale mandatarissen als burgemeester Christoph D’Haese en Karim Van Overmeire. De politici reageren gelaten, maar de joodse gemeenschap is verontwaardigd.

“Weerzinwekkend”, aldus een verbijsterde Eli Ringer, erevoorzitter van het Forum der Joodse Organisaties. “Ik begrijp dit soort acties echt niet. Dit is een heel pijnlijke banalisering van de Holocaust. Lachen met politici is één ding, maar wat heeft de N-VA of Bart De Wever nu te maken met de vreselijke dingen die gebeurd zijn? Het is een stap te ver en het had niet mogen gebeuren”. De Standaard nam een bericht over van Het Laatste Nieuws waarin staat dat een Aalsterse carnavalgroep Bart De Wever wil neerzetten in de stoet als Adolf Hitler, SS-uniformen inbegrepen.

Een soortgelijk geluid is te horen bij Michaël Freilich, hoofdredacteur van Joods Actueel. “Kwetsend en wansmakelijk. Ook in humor moet je ergens de lijn trekken en voor ons ligt die lijn bij spotten met moord. Alleen om te choqueren misbruikt men hier een trauma van de joodse gemeenschap. Dit gaat zeer veel mensen kwetsen. Het valt mij op dat men vooral in België zo ongevoelig is voor het leed van wie iemand verloren heeft. Misschien schort er toch iets aan ons onderwijs.”

Niet alleen de exacte replica’s van SS-uniformen – die volgens de trotse carnavalsgroep gemaakt zijn in samenwerking met een expert Tweede Wereldoorlog – maar ook de ‘deportatiepraalwagen’ en ‘Zyklon Ajoin’, de parodie op het moordgas Zyklon B, stuit bij de joodse gemeenschap op onbegrip. “Mensen, kinderen, baby’s zelf werden opgesloten in kleine kamers. De deuren werden gesloten, het was donker en dan kwam de Zyklon B. Wat is daar grappig aan?”

http://www.belg.be/22943/politiek/aa...ding-in-stoet/
Wat denken jullie over deze actie? Onder de noemer carnaval zijn in Aalst al zotte dingen gebeurd, maar meer en meer worden er bepaalde grenzen overschreden ...

Kan het nog verbazen dat de bezoekersaantallen jaar na jaar teruglopen, wanneer humor geen humor meer is (wie kan hier nu nog om lachen?), wanneer alle lolligheid van de voil janet is verdwenen om plaats te maken voor het seksueel stereotype dat men er de laatste decennia van gemaakt heeft ???

De n-va is een racistische partij maar de SS was een gruwelijke moordenaarsbende en daar heeft de n-va NIETS mee te maken.
Da's toch schoon zo een SS uniformke ? Ontworpen door Hugo Boss, als ik me niet vergis.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_Boss

Laatst gewijzigd door meneer : 8 februari 2013 om 23:17.
Oud 8 februari 2013, 23:18   #157
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
En waar haalt hij het debiele idee dat die carnavalsgroep nog maar in de verste verte iets te maken heeft met de N-VA?
Omdat De Wever op een carnavalszot trekt.
Oud 8 februari 2013, 23:19   #158
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het gaat wel over dat groepje dat daar op het carnaval mee zou uitpakken.
Tjah, alle middelen zijn goed om bepaalde mensen in een slecht daglicht te stellen zeker?
Naar mijn bescheiden mening lijken deze uniformen iets carnaval waardiger.

Zijn dat nu die SS uniformen ? Moooooi !!!
Oud 8 februari 2013, 23:21   #159
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Zat de opa van De Wever er niet bij of hoe zat dat juist
Alle Vlamingen waren SS-ers, ge weet dat toch ? En al de kinderen Hitlerjugend.
Oud 8 februari 2013, 23:32   #160
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat is het probleem mensen? Mag er al niet meer met de führer gelachen worden?
Natuurlijk wel.
Maar ik meen begrepen te hebben dat de Joden dat niet zo grappig vinden.
Lukt het echt niet meer om de führer belachelijk te maken ?
Ik denk dat juist dat het probleem is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be