Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2004, 18:07   #41
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
vWat doe jij misschien voor parasitisme,
7 uur per week niks doen?
en dan een déél van de bevolkingsgroep uitkakken omdat je aanneemt dat jij superieur bent,
maar hoe weten wij dat jij productief bent? vuile parasiet.
Een goede student heeft ook recht op zijn vakantie hé! 8)
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 18:33   #42
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
en wij willen je stomme pensioen niet betalen, we willen ook dat je weggaat. als allochtonen parasieten zijn, dan zijn oude mensen dat ook.
Blijf met uw poten van onze sociale zekerheid!
Oud 24 augustus 2004, 20:39   #43
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wij willen je stomme pensioen niet betalen, we willen ook dat je weggaat. als allochtonen parasieten zijn, dan zijn oude mensen dat ook.
Dat beloofd voor de komende jaren.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 21:08   #44
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Xenofobie van de bovenste plank. :roll:
xenofobie jegens de westerse cultuur of tegen de moslimcultuur?
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 21:40   #45
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Voor het overige kunnen vreemdelingen wel formeel onze wetten aanvaarden, terwijl er onderhuids vanalles broeit en zich een tegencultuur vormt.
En dat terwijl dat bij autochtonen natuurlijk volledig uitgesloten is, die houden er immers over alles eenzelfde mening op na.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2004, 23:11   #46
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Wat bedoel je daarmee? Cultureel en moreel verval, normvervaging???
Oud 25 augustus 2004, 09:48   #47
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Tuurlijk. Het is echter stap 1. Stap 2 is opleiding, daarvoor heb je Nederlands nodig.

Ik snap echt het probleem niet dat je hiermee hebt. Vind je het dan geen goed idee dat jongeren hier aangespoord worden om Nederlands te leren, te studeren, iets te willen bereiken? Blijkbaar niet... Wat wil je dan wel?
Nope, stap 2 is het aanvaarden van onze normen en waarden en dat impliceert het verwerpen van de achterlijke islam! Vergeet niet dat het hoogopgeleide, perfect engelstalige moslims waren die 6000 mensen de dood injoegen op 11 september! Of vindt jij clitodermie, achterstelling van de vrouw, religieus fanatisme ok bij onze allochtonen zolang ze maar Nederlands kunnen en een universitair diploma hebben?
Aparte Turkse scholen zijn goed maar enkel om deze mensen terug naar hun thuisland te sturen waar ze goed opgeleid veel nuttiger zijn dan bij ons!
Aparte turkse scholen zijn niet ok als dit een broeihaard is voor islamfundamentalisme! Is dat duidelijk genoeg voor u?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 12:59   #48
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Nope, stap 2 is het aanvaarden van onze normen en waarden ...Is dat duidelijk genoeg voor u?
Neen, wat zijn dat immers "onze" waarden en normen? Welke zijn? Waarom dient men die bovendien te aanvaarden, zijn dissidente meningen in uw wereldbeeld niet toegestaan?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 14:46   #49
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope, stap 2 is het aanvaarden van onze normen en waarden
al honderden keren vroeg ik aan mensen die dergelijke stelling poneerden, wat ze daarmee bedoelen. Al honderden keren kreeg ik een antwoord dat ofwel veel te vaag was, ofwel kreeg ik een aantal zaken opgesomd waar heel wat Vlamingen ook niet aan voldoen.

Citaat:
en dat impliceert het verwerpen van de achterlijke islam!
Was godsdienstvrijheid niet één van die waarden waar onze cultuur mee staat te zwaaien? Recht op eigen mening, eigen overtuiging?
We zijn het duidelijk al niet eens over een belangrijke waarde, namelijk het recht op een eigen overtuiging.

Citaat:
Vergeet niet dat het hoogopgeleide, perfect engelstalige moslims waren die 6000 mensen de dood injoegen op 11 september!
En elders zijn het christenen die Engels spreken, of Afrikanen die Zulu spreken.... Terrorisme is van alle landen, talen, nationaliteiten, geloofsovertuigingen.
Wat wil u nu eigenlijk zeggen? Dat moslims terroristen worden als ze een diploma hebben?

Citaat:
Of vindt jij clitodermie, achterstelling van de vrouw, religieus fanatisme ok bij onze allochtonen zolang ze maar Nederlands kunnen en een universitair diploma hebben?
- Clitodermie lijt me op z'n minst gezegd vrij onaangenaam.
- achterstelling van de vrouw is geen 'alleenrecht' van de moslims. 1 op 6 vlaamse mannen mishandeld fysiek of emotioneel z'n vrouwelijke partner. Dat is ook achterstelling.
- ik hou niet van religieus fanatisme, maar ik kan het niet verbieden. Als ik zie hoe religieus overfanatiek sommigen zijn op dit forum, dan trek ik even m'n ogen open, maar ik kan die mensen niet verbieden om zo te denken. Ik kan niemand verbieden ook maar wat te denken of te voelen.

Citaat:
Aparte Turkse scholen zijn goed maar enkel om deze mensen terug naar hun thuisland te sturen waar ze goed opgeleid veel nuttiger zijn dan bij ons!
Aparte turkse scholen zijn niet ok als dit een broeihaard is voor islamfundamentalisme! Is dat duidelijk genoeg voor u?
Het gaat hier niet eens om een 'turkse school'. Ze is opgericht door Turken, maar staat open voor alle ethniciteiten. Ondertussen hebben zich kinderen met verschillende ethnische achtergronden ingeschreven, zowel christenen als moslims. De lessen worden er trouwens ook niet gegeven door Turkse leerkrachten, maar door een gemengd lerarenkorps, net als in andere scholen.

Ik blijf een goeie opleiding, die aangepast is aan de capaciteiten van de leerling, een factor vinden die bijdraagt aan de integratie. Het garandeert niets, maar kinderen die zich gelukkig voelen groeien veel vaker uit tot volwassenen die verantwoordelijkheidszin aan de dag leggen, in vergelijking met kinderen die zich gefaald, ongelukkig, en een balast voelen.
Of ga je ook d�*t nog proberen ontkennen?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2004, 22:14   #50
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Neen, wat zijn dat immers "onze" waarden en normen? Welke zijn? Waarom dient men die bovendien te aanvaarden, zijn dissidente meningen in uw wereldbeeld niet toegestaan?
Enkele fundamentele waarden zijn:

- de verwerping van de massificatie en het narcistische individualisme
- bevesting van de scheppende ongelijkheid van de menselijk soort
- zorg om zijn volk en zijn historische lotsbestemming
- trouw aan zijn afkomst (etnisch bewustzijn)
- individuele vrijheid getemperd door zelfdiscipline
- gemeenschapszin en samenhorigheid
- estheticisme
- faustische ondernemingszin en dadendrang

(Vrij naar Guillaume Faye)

Niets waaraan (niet-Europese) vreemdelingen kunnen 'participeren' !
Oud 26 augustus 2004, 07:55   #51
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

- de verwerping van de massificatie en het narcistische individualisme
- bevesting van de scheppende ongelijkheid van de menselijk soort
- zorg om zijn volk en zijn historische lotsbestemming
- trouw aan zijn afkomst (etnisch bewustzijn)
- individuele vrijheid getemperd door zelfdiscipline
- gemeenschapszin en samenhorigheid
- estheticisme
- faustische ondernemingszin en dadendrang

Zeker dat u hier uw PERSOONLIJKE waarden en normen niet opsomt?
Vraag aan 1000 Vlamingen wat zij belangrijk vinden in het leven en ik denk dat er niet veel gaan aanzetten met 'estheticisme' of 'faustische blabla'.
Oud 26 augustus 2004, 09:46   #52
jan hyoens

Standaard

Citaat:
al honderden keren vroeg ik aan mensen die dergelijke stelling poneerden, wat ze daarmee bedoelen. Al honderden keren kreeg ik een antwoord dat ofwel veel te vaag was, ofwel kreeg ik een aantal zaken opgesomd waar heel wat Vlamingen ook niet aan voldoen.

Was godsdienstvrijheid niet één van die waarden waar onze cultuur mee staat te zwaaien? Recht op eigen mening, eigen overtuiging?
We zijn het duidelijk al niet eens over een belangrijke waarde, namelijk het recht op een eigen overtuiging.

En elders zijn het christenen die Engels spreken, of Afrikanen die Zulu spreken.... Terrorisme is van alle landen, talen, nationaliteiten, geloofsovertuigingen.
Wat wil u nu eigenlijk zeggen? Dat moslims terroristen worden als ze een diploma hebben?

- Clitodermie lijt me op z'n minst gezegd vrij onaangenaam.
- achterstelling van de vrouw is geen 'alleenrecht' van de moslims. 1 op 6 vlaamse mannen mishandeld fysiek of emotioneel z'n vrouwelijke partner. Dat is ook achterstelling.
- ik hou niet van religieus fanatisme, maar ik kan het niet verbieden. Als ik zie hoe religieus overfanatiek sommigen zijn op dit forum, dan trek ik even m'n ogen open, maar ik kan die mensen niet verbieden om zo te denken. Ik kan niemand verbieden ook maar wat te denken of te voelen.

Het gaat hier niet eens om een 'turkse school'. Ze is opgericht door Turken, maar staat open voor alle ethniciteiten. Ondertussen hebben zich kinderen met verschillende ethnische achtergronden ingeschreven, zowel christenen als moslims. De lessen worden er trouwens ook niet gegeven door Turkse leerkrachten, maar door een gemengd lerarenkorps, net als in andere scholen.

Ik blijf een goeie opleiding, die aangepast is aan de capaciteiten van de leerling, een factor vinden die bijdraagt aan de integratie. Het garandeert niets, maar kinderen die zich gelukkig voelen groeien veel vaker uit tot volwassenen die verantwoordelijkheidszin aan de dag leggen, in vergelijking met kinderen die zich gefaald, ongelukkig, en een balast voelen.
Of ga je ook d�*t nog proberen ontkennen?
samengevat: er bestaan slechte Vlamingen dus mogen de allochtonen ook slechts zijn zonder dat wij het recht hebben hen terecht te wijzen! Schone ingesteldheid!
En om te laatste stelling te ontkrachten: de oprichting van aparte turkse scholen (zelf al loop er daar één Vlaamse leerling tussen) is niet integratiebevorderend dat ziet zelfs een klein kind! De kinderen die minder presteren moeten opgevangen worden in het bestaande onderwijsnet en niet afgezonderd worden, dat is integratiebevorderend!
Oud 26 augustus 2004, 10:28   #53
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
samengevat: er bestaan slechte Vlamingen dus mogen de allochtonen ook slechts zijn zonder dat wij het recht hebben hen terecht te wijzen! Schone ingesteldheid!
Dat is de slechtste samenvatting die ik ooit al gezien heb. Het gaat er me om dat er steeds geroepen wordt dat die allochtonen zich blijkbaar compleet moeten inpassen in onze samenleving, terwijl die zelf verdorie verre van perfect is. We hebben geen perfecte cultuur. In het samenleven onder Vlamingen gaat vanalles mis.
Als je verwacht dat alle allochtonen opeens gelijkheid van man en vrouw in hun wereldbeeld gaan opnemen, dan moet je ook maar meteen verwachten dat alle autochtonen dat gaan doen. 1 op 6 vrouwen mishandeld, 1 op 4 kinderen komen voor hun 16e in aanraking met seksueel geweld, is dat die mooie Ubercultuur? Is dat hetgene waar ze zich aan moeten aanpassen? Of zouden we zo ondertussen niet een klein beetje aan onze cultuur werken, in plaats van te roepen dat zij, 'achterlijken', zich moeten aanpassen aan ons 'perfecten'? Of misschien moeten we op vele vlakken wel de krachten samenbundelen en een gemeenschappelijke strijd strijden?

Citaat:
En om te laatste stelling te ontkrachten: de oprichting van aparte turkse scholen (zelf al loop er daar één Vlaamse leerling tussen) is niet integratiebevorderend dat ziet zelfs een klein kind! De kinderen die minder presteren moeten opgevangen worden in het bestaande onderwijsnet en niet afgezonderd worden, dat is integratiebevorderend!
Voor de laatste keer: het gaat niet om een school voor Turkse kinderen.
En jij mag me eens de school aanduiden in Vlaanderen waar je als anderstalige A.S.O kunt volgen zonder een complete faalervaring op te doen. Die dus op maat is van kinderen die bij hun aankomst in de school nog maar een gebrekkige kennis van het Nederlands hebben en daardoor niet mee kunnen in het reguliere onderwijs.
Graag een adres ook.
Oud 26 augustus 2004, 10:31   #54
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Blok heeft al een open brief naar de inwoners van melle gestuurd om de getroffenen hun steun toe te zeggen! Tijdens de volgende gemeenteraad zal onze fractie hierover tussenkomen!

Naar verluidt zou men de gebouwen in Melle gebruiken om uitsluitend Turkse meisjes te onderwijzen, dit op aanvraag van de ouders die ze niet in de buurt willen van de turkse en vlaamse jongens die in de Holstraat te Gent gevestigd zijn.
Voor alle duidelijkheid: dit dossier loopt zowel in Gent als in Melle. In Melle zit het Vlaams Blok 'voorlopig' nog niet in de raad.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 10:56   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Dat is de slechtste samenvatting die ik ooit al gezien heb. Het gaat er me om dat er steeds geroepen wordt dat die allochtonen zich blijkbaar compleet moeten inpassen in onze samenleving, terwijl die zelf verdorie verre van perfect is. We hebben geen perfecte cultuur. In het samenleven onder Vlamingen gaat vanalles mis.
Als je verwacht dat alle allochtonen opeens gelijkheid van man en vrouw in hun wereldbeeld gaan opnemen, dan moet je ook maar meteen verwachten dat alle autochtonen dat gaan doen. 1 op 6 vrouwen mishandeld, 1 op 4 kinderen komen voor hun 16e in aanraking met seksueel geweld, is dat die mooie Ubercultuur? Is dat hetgene waar ze zich aan moeten aanpassen? Of zouden we zo ondertussen niet een klein beetje aan onze cultuur werken, in plaats van te roepen dat zij, 'achterlijken', zich moeten aanpassen aan ons 'perfecten'? Of misschien moeten we op vele vlakken wel de krachten samenbundelen en een gemeenschappelijke strijd strijden?

Voor de laatste keer: het gaat niet om een school voor Turkse kinderen.
En jij mag me eens de school aanduiden in Vlaanderen waar je als anderstalige A.S.O kunt volgen zonder een complete faalervaring op te doen. Die dus op maat is van kinderen die bij hun aankomst in de school nog maar een gebrekkige kennis van het Nederlands hebben en daardoor niet mee kunnen in het reguliere onderwijs.
Graag een adres ook.
zucht! Tegen beter weten in zal ik het je proberen duidelijk te maken!

Ik beweer nergens dat onze cultuur perfect is maar het is onze cultuur en als er vreemdelingen bij ons komen genieten van de vrijheden en voordelen die ze niet in hun thuisland hebben is het minste wat men van hen kan vragen respect te hebben voor onze cultuur! Vrouwen- en kindermishandeling zijn geen kenmerken van onze cultuur dus moeten we ze van anderen ook niet tolereren!
Jij hebt het over nieuwe migranten die onze taal niet machtig zijn! daar bestaan speciale opvangorganisties voor! Ik heb het over turken van de derde generatie! Hoe komt het dat die nog altijd geen Nederlands kunnen? Het oprichten van een aparte school voor kinderen waarvan de ouders blijkbaar niet willen integreren is niet integratiebevorderend!
Oud 26 augustus 2004, 18:06   #56
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeker dat u hier uw PERSOONLIJKE waarden en normen niet opsomt?
Vraag aan 1000 Vlamingen wat zij belangrijk vinden in het leven en ik denk dat er niet veel gaan aanzetten met 'estheticisme' of 'faustische blabla'.
Neen.
Oud 26 augustus 2004, 18:49   #57
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

- de verwerping van de massificatie en het narcistische individualisme : ik ben een voorstander van massaproductie als ze maar genoeg marge opleveren en narcissen in mijn tuin vind ik persoonlijk geen lelijk zicht, echt mooie bloemen zijn ze nu ook niet
- bevesting van de scheppende ongelijkheid van de menselijk soort : elk mens is uniek, dus verschillend en niet gelijk
- zorg om zijn volk en zijn historische lotsbestemming : ik zorg voor mijn familie, mijn vrienden en mijn werknemers, met de rest heb ik geen zaken, ik moei er mij ook niet mee en zij meestal niet met mij, wat ze trouwens ook niet beter kunnen doen
- trouw aan zijn afkomst (etnisch bewustzijn) : ik ben mijn klasse trouw, die van het kapitaal
- individuele vrijheid getemperd door zelfdiscipline : ik heb geen zelfdiscipline nodig, ik ben keurig opgevoed
- gemeenschapszin en samenhorigheid : ik ga niet op café met de eerste beste idioot of nitwit die niets te vertellen heeft
- estheticisme : groot gelijk, eerste doelwit de Ijzertoren, zo'n flagrant misbaksel, een regelrechte aantijging tegen elke vorm van esthetiek moet met de grond gelijk gemaakt worden. Eerst de crypte wel verhuizen natuurlijk, anders krijgen we binnen 1000 jaar een revival van "the mummie"
- faustische ondernemingszin en dadendrang : Ik wist niet dat Faust er een adjectief aan had overgehouden

AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 19:08   #58
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Doe je daar iets voor of ben je gewoon een karikatuur van jezelf?
Oud 26 augustus 2004, 19:14   #59
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Doe je daar iets voor of ben je gewoon een karikatuur van jezelf?
Als je iets van karikaturen zou afweten, wat ik ten zeerste betwijfel, dan zou je moeten weten dat sommigen onder hen op de kunstmarkt (esthetiek, weet je nog), heel duur verkocht worden. *grijns*
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2004, 20:12   #60
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Als je iets van karikaturen zou afweten, wat ik ten zeerste betwijfel, dan zou je moeten weten dat sommigen onder hen op de kunstmarkt (esthetiek, weet je nog), heel duur verkocht worden. *grijns*
Ik weet alleen dat sjacheraars, nomaden en individuen (de driegezichten van de neoliberale homo consumans ) geen piramiden of kathedralen hebben opgericht! Vrijheid kan niet zonder maatschappelijke organisatie en discipline. Liberalen zijn poenscheppers, geen kunstenaars! 8)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be