![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#681 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#682 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan dat onder hypnose.
|
|
|
|
#683 | |
|
|
Citaat:
Sterkte en een spoedig herstel gewenst!!
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 oktober 2011 om 18:58. |
|
|
|
|
|
|
#684 |
|
|
ROFL!!!
Pijnlijk. Steve, don't: - Chinees eten een halve dag in de auto laten staan in de zon - er vier dagen lang drie maal daags van eten, al smaakt het verschrikkelijk lekker (en op het einde een beetje zuur)
|
|
|
|
#685 | |
|
|
Citaat:
Ik stel me wel wat vragen nu... De vervangvulling die slechts een tijdelijke vulling was is iets roze. :-/ Ik had die ergens in september moeten laten vervangen. Helaas ik kon toen dus niet meer. Maar ik begin allerlei dingen te denken nu: - ik heb last van een drukkend gevoel, eerst drukte het vooral op mijn oren, met een nasale stem als gevolg en geluid alsof ik heb gedouched -> minste drukgevoel -> toename van de klachten (vliegreis -> toename van de klachten) - wat daar ook zat, het kon niet weg, huisdokter heeft meermaals vastgesteld dat mijn trommelvlies de verkeerde kant uitstond ofzo en ook oordruppels gegeven, zonder veel hulp (plus ook chronisch gebruik oorstopjes die geen vocht of lucht doorlaten, van die was) - nu is druk vaak voor mijn slapen, op voorhoofd, als ik beweeg laat staan voorover buig wordt het veel erger, als ik ga liggen wordt het erger, rechtstaan gaat het beste, enfin, het volgt de wetten van de fysica - sinisitus kan blijkbaar neurologische klachten veroorzaken lees ik net. - Uw stem veranderen: check - stemvork tegen mij voorhoofd niet voelen noch horen: check Heb proberen te slapen, dan opgestaan, slikken een ramp: kwamen af met eerste fles van een serie die ik moest leegdrinken... spul deed me kokhalzen en heb ik al gedronken na operatie plus heb vandaag net heel veel proberen te eten plus heb al dat darmprobleem. -> morgen ga ik buitengegooid worden wegens niet luisteren naar de orders Helaas slikken kan ik niet, ik wou demonstreren maar dat hoefde niet zei ze... Nja ik heb het geprobeerd maar... Nu kan morgen de endoscopie niet doorgaan. Maar het darmprobleem zat reeds aan het beginstuk dus... dokter had + jaar geleden ook geen endoscopie nodig om het te zien en gezien het verwijderd moest worden en het al vijf jaar pijn doet ga ik er niet vanuit dat het vanzelf is verdwenen.
|
|
|
|
|
#686 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
er zijn trouwens alternatieven voor die flessen. toen ik die ook eens moest drinken, lukte dat ook niet (wat wil je, ik kon nog geen glas gewoon water binnenhouden). ik heb toen een alternatief gekregen (een half glaasje dik plakkerig zoet spul dat normaalgezien IV wordt gespoten - het kwam toch uit zo'n zak). De hoofdverpleegster wist me wel te vertellen dat dat geen geëigende methode was. De andere verpleegsters wisten er ook niet van (ik had hen al duidelijk gemaakt dat ik die flessen dus niet ging binnenkrijgen met de beste wil van de wereld, maar die stonden daar van "mmh"). Ik moest dus euh... mijn mond houden .
|
|
|
|
#687 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en ik ken mensen die de rest van hun leven met zo'n tijdelijke vulling doen. daarover moet ge u geen zorgen maken.
|
|
|
#688 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#689 | |
|
|
Citaat:
Maar ja je hebt gelijk. Nu de pijn op en in mijn hoofd is momenteel ook ontzettend. Damn it ... ik denk dat ik gewoon alle symptomen eens op papier moet gaan zetten. Gewoonweg echt alles. En inderdaad zwijgen over hypotheses die "verdacht" zijn. Al is het zwart op wit bewezen dat Genk-Zuid en afval opstoken ... Hoe het 's nachts thuis ruikt... Het lijkt alsof je in een schoorsteen hangt met je hoofd. Probleem met gewoon binnengaan zonder iets te zeggen zorgt voor ct's... Als het niets wordt zal trial and error moeten denk ik. En de (hoofd)arts vandaag zei me iets belangrijk: praat in termen van hier en daar pijn, gebruik geen wetenschappelijke aanduidingen of lichaamsdelen. Hij heeft gelijk... Ik denk dat ik door die reden mijn endometriose ook verborgen hield. En misschien toch maar eens naar een psy voor symptoomperceptie want dat is echt wel een probleem geloof ik.
|
|
|
|
|
#690 | |
|
|
Citaat:
Hier eens voorleggen. Werkte dat snel? Ik heb ook een alternatief voorgesteld... als langs voor inderdaad niet kan, kan je al raden wat mijn idee was (voor mijn operatie zelfde miserie: god weet hoeveel moeten zuipen, zoooooooo afzien en 's ochtends lieten ze gewoon een zak (water?) 'inlopen' langs .... Terwijl ik ook enorm zat te kokhalzen en over te geven de avond ervoren. Excuses voor de informatie.
|
|
|
|
|
#691 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Maarja ik zou misschien beter een symptoom-agenda bijhouden.
|
|
|
|
|
#692 |
|
|
Eleonor 0,1, 0,02 -> altijd doornemen maar slaag daar eerlijk gezegd niet al te goed in...
Propanolol 40 mg, halve bij hartritmestoornissen, tachycardie, laatste tijd relatief vaak moeten nemen. Probleem is dat ik het volgens mij te snel neem. Ooit eens echt 'last van hart', onwel,... bleek hartslag van 48 te hebben, normaal is het te snel. Nu regelmatig dafalgan voor de pijn, effect minimum, contramezol ofzoiets, effect aanwezig op hoofdpijn maar pijn in been :-/, en dan nog zo'n serieus straf ding IV. Hielp niet, maakte me enkel kortademig en deed slijm in mijn keel komen tot en met... half zolpidemmeke om te slapen... omdat liggen niet te doen is.
|
|
|
|
#693 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik erger me momenteel nergens aan ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#694 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
wel geen idee wat ik toen gedronken heb. Ik zag ze afkomen met een schaar en zo'n baxterzak, die zak opensnijden, beetje in m'n glas, en toen ging die heel rap weer weg. Ik heb samen met m'n ma eerst naar dat glas zitten kijken, dat zo netjes naast m'n flessen stond, we hebben toen maar besloten om ons geen vragen te stellen. Maar dat is zalig, ja. Typisch ook wel. Da's echt nog zo'n oude non, onverbiddelijk streng, voor het personeel en voor de patiënten, maar die pakt de boel tenminste wel in handen. Een andere afdeling van datzelfde ziekenhuis wordt geleid door een oude non die oorspronkelijk uit ... Duitsland komt. Een echte Gestapo eigenlijk. Toen mijn ma er nog lag had ze altijd zin om te salueren als die binnenkwam (toen m'n ma der pas lag heb ik wel een moment gevreesd voor haar psychische gezondheid toen ze me op een ochtend vertelde dat er 's nachts een Duitse op haar kamer was geweest. Zeker omdat ze de ochtend ervoor verteld had dat er twee oude kleine nonnekes heel vroeg in de ochtend op haar kamer waren geweest, om met z'n TWEEËN haar planten water te geven. Ik was eigenlijk pas gerust toen ik die twee nonnekes en die duitse effectief gezien had)
|
|
|
|
#695 | |
|
|
Citaat:
Te meer omdat alles normaal was en geen enkel bewijs voor de druk maar op CT thorax waren beelden niet bruikbaar, ... CT neuro waarbij ze me voordien zeiden: we gaan je een mri geven want de hersenstam is niet goed in beeld te brengen bij een ct en dan hoor je zo'n kloppend geluid en blablabla En operatie van vorig jaar lijkt me nu echt niet meer zinvol. Met mijn gewicht is de straling echt wel... Drie antibioticakuren terwijl geen enkele hielp, allé, you name it, we've got it. Ik denk dat het vooral aantoont hoe bevooroordeeld artsen zijn in hun onderzoeken. De tunnelvisie / strikt het protocol volgen kan niet echt groter zijn. Maarja in ieders boek staan wel waarschuwingen voor de lange, slanke (blondharige) hysterische patiënt die perfectionistisch is en wiens schildklier te snel werkt wat allerlei effecten oplevert, ook psychologisch zoals je weet. Maar die schildklier weigert te snel te gaan...
|
|
|
|
|
#696 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#697 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge kunt uzelf echt gék krijgen door te focussen op symptomen. Bovendien gaan symptomen niet over door er naar te zoeken, maar komen er alleen nog maar bij. Als ik nu zou denken dat ik zeer heb in m'n linker kleine teen, dan voel ik die zeer binnen de minuut. Als ik zoek naar rare knobbelkes of dingen die niet helemaal goed aanvoelen, dan heb ik meteen een hele lijst. Als ik ervan zou uitgaan dat ik ergens een kanker heb zitten, dan kan ik vast meteen een lijst symptomen noteren die die hypothese ondersteunen. Als ik daaraan ga beginnen denken, ga ik gespannen raken en ga ik steeds meer symptomen krijgen. En dat is allemaal bijzonder nutteloos natuurlijk, want als ik al iets heb, dan heb ik door er alleen maar aan te denken geen oplossing voor. Je bent nu een aantal dagen bezig met je symptomen te beschrijven, maar je voelt je nog steeds slecht. Blijkbaar is symptomen beschrijven en analyseren geen goeie weg naar genezing?
|
|
|
|
#698 | |
|
|
Citaat:
En ook wel: mijn god. Ik heb het voorgesteld... Wordt niet meer gebruikt. Zelfs prepacol wordt niet meer gebruikt. Te agressief. Nog een uitbrander gekregen van een vpk deze morgen: ik had pijn in mijn gewrichten, dat heeft ook lang geduurd eer ze erachter kwam want ze ging niet onmiddellijk naar een dokter. Osteoporose. Ik moet leven met de pijn. Leeftijd was naargelang... Ik ken praktisch geen vrouwen die vanaf de menopauze daar niet mee sukkelen mja. Individuele pijngevoeligheid enzo zeker? Om maar te zeggen... ik was niet zo gelukkig met die vergelijking maar ik heb maar gezwegen... En mijn eigen moeder overtuigt om morgen de dokter te bellen. Ze zijn hier toch wel vastbesloten: iets aan haar ondergewicht doen. Zouden ze me vergeven dat ik het begon uit te proesten. En mijn zus weigert te komen. Is nochtans wandelend bewijsmateriaal. Thuis zijn ze inmiddels allen geveld door een virus/griep. Er is blijkbaar iets aan het rondgaan.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 oktober 2011 om 20:58. |
|
|
|
|
|
|
#699 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je hierna naar een ander ziekenhuis zou gaan en je komt daar al aan met het idee dat ze er toch niks van kennen en alleen maar vooroordelen hebben, dan is de kans natuurlijk groot dat je ook daar op een muur botst.
|
|
|
|
#700 | |
|
|
Citaat:
Plus weer geen ellende zoals bij die vorige dingen... Ik wil ook gewoon uitgaan, genieten van de goede en leuke dingen des levens, afspreken met vrienden, shoppen, ... Dat zijn nu dingen die uit een ander leven lijken te komen. Ik heb het zelfs nog geprobeerd allemaal hé. De interesse was er niet eens... Iedere beweging is gewoon pijn, naast de constante pijn. Arm uitsteken en strekken: electriciteit in hand. Opstaan of gaan liggen: gehik. Drukkende pijn in hoofd. Jeuk... net in het licht gemerkt dat uitslag nu ook op armen begint. Ik durf te wedden dat ze die dermatoloog van hieruit hebben afgebeld.
|
|
|