![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar er kwam al een psychologe aangehuppeld. Tiens, welke hypothese zouden ze hebben? Daarstraks zei de dokter ook al: "observeren" "eerst ondergewicht" we moeten weten waarvan dat komt... Ik denk dat een DNA onderzoek dan nuttiger is. Ach het is echt niet serieus. "ik kan niet slikken" -> bruistablet -> pijnstiller. Mentaal wil ik vanalles doen maar bots ik ook continu op die fysieke muur...
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sorry, maar als er iemand binnen komt met zo'n ondergewicht lijkt het me toch beter om eerst te checken of dat ondergewicht psychisch is. Als men alle anorexia-patiënten eerst 30 dure onderzoeken geeft om pas derna eens te kijken of het psychisch is, zijn ze toch ook niet goed bezig. Ik heb afgelopen week twee keer mogen uitleggen waarom ik met snijwonden op m'n polsen sta. Eén keer toen ik onder de scan ging. Ik moest m'n arm geven voor de contrastvloeistof en ik zag die mens kijken naar m'n streepkes, en dan naar mij. 'k zeg "'t is van de kat". hij keek nog eens naar me. "'t is een zwerfkat, ze reageert soms nog agressief en onvoorspelbaar". Hij kijkt naar me. "echt". 'k zeg 'k heb er ook nog op m'n rug. Hij bleef maar raar kijken, maar goed. Tweede keer bij de huisarts. Vraagt hij "voel je je wel goed?". 'k zeg nee eh, mijn oor is al sinds juli ontstoken en mijn darmen voelen aan alsof ze aan flarden hangen. Zegt hij "jaja, dat weet ik, maar euh, voor de rest zo". Ik geef een blik van "hmm?". Hij wijst naar m'n pols. "zwerfkat. onvoorspelbaar. 'k heb er zo ook nog op m'n rug. en op m'n andere arm, maar da's vast geen argument". 'k heb dan maar de nagels van de kat geknipt, voor ik de psychiatrie invlieg
|
|
|
|
#704 | |
|
Banneling
|
Citaat:
'k Zou je haast omgekeerd aanbevelen : verzet eens je gedachten, reset knop indrukken, verstand effe op nul zetten, go with the flow, relax. ... de forumkwisvragen zijn daar perfect voor |
|
|
|
|
|
|
#705 |
|
Banneling
|
onder hypnose ??
Laatst gewijzigd door Knipp : 20 oktober 2011 om 22:25. |
|
|
|
|
|
#706 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
eleonor, elke dag nemen, als je skipt is das niet betrouwbaar... dus goed opletten wat je daar mee doet, dat vergeten is symptoom van stress propranolol, is max 3 tot 4 x /dag ik weet niet wie u ooit verteld heeft dat je dat hoe komt het uit kunt nemen... Propranolol werkt ook niet selectief op de ademhaling, dus normala moet je een selectieve betablokker gebruiken; dafalgan is basisbehandeling pijn, je mag daar 3gram per dag van nemen, maar ook weer 6-8u tussenlaten die contramal is al een serieuse pijnstiller, die krijg je normaal niet als je niet serieus pijn hebt, dus uw rugpijn zou je toch verwachten dat het daar helpt. in combinatie met dafalgan moet dat zeker helpen. DIe kortademigheid kun je krijgen , eerder bij behandeling met morfine,maar contramal heeft ook respiratoire depressie. Je hebt dus last van de nevenwerking van contramal en dan nog in combinatie met propranolol niet normaal. dan uw zolpidem een half is geen probleem ik dacht dat je ook serenase nam ? ik denk dus dat je nu gewoon in behandeling bent voor rugpijn, die propranolol is niet normaal dat je geen duidelijke dosering kent. Nu voor rugpijn, pak je normala schema Dafalgan 3x/1 g per dag Contramal 3x50mg per dag of een COntramal retard 100mg Ontstekingsremmer als er sprake is van ontsteking een SPierontspanner type epsipam als je spanningen voelt in uw rug dus dat kunnen 4 invalshoeken zijn... het verwonderd mij dat je geen SSRI krijgt van uw arts ? het verwonderd mij dat je geen Trazolan of Sipralexa krijgt ? Met die symptomen die jij hebt, en na bezoek van al die artsen t(nu elk heeft zijn vakgebied !i) sta ik versteld dat je dat niet krijgt. Maar kom de artsen zullen wel beter uw dossier kennen dan ik hier op afstand. Nu moet je voor uzelf volgende doen - lijst symptomen, maar vooral geen conclusies en verbanden leggen, gewoon wat je voelt en wanneeer en wat belangrijkste probleem is op dat moment. - doe eens uzelf een Hamilton scale index test. Ik zou toch graag eens uw score kennen. http://healthnet.umassmed.edu/mhealth/HAMD.pdf Wat je ook moet doen is - eens bijhouden welke diagnoses de dokter stellen, maar zeker niet meer pratne en de diagnose in hun mond leggen, maar gewoon wachten en luisteren wat de dokter u vertelt en zegt. Ik denk dt je gewoon niet capteert wat de dokter u vertelt, omdat je met teveel dingen in uw hoofd zit. |
|
|
|
|
|
|
#707 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vanaf welke score geef je SSRI ? En tof dat je hier blijft input geven. Rugpijn centraal, en kortademig als nevenwerking. Dat soort dingen is echt wel goeie info. Laatst gewijzigd door Knipp : 20 oktober 2011 om 22:49. |
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#709 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
HET WAS DE KAT!
|
|
|
#710 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
is je pa een autist?
|
|
|
|
#711 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#712 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik neem ook 1 x 40 mg 's ochtends. Als ik die heel vroeg neem kom ik niet toe en neem ik 's avonds nog een halfje bij. ook andere proppers die ik ken nemen dat zo, op doktersadvies.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 20 oktober 2011 om 23:05. |
|
|
|
|
|
|
#713 | ||
|
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 20 oktober 2011 om 23:05. |
||
|
|
|
|
|
#714 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ga gewoon naar een osteopaat, met een beetje geluk kan dat al het bovenstaande vervangen
|
|
|
|
#715 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
propanolollers. klinkt nog dommer.
|
|
|
#716 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#717 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#718 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#719 |
|
Banneling
|
Quorn is pointless
|
|
|
|
|
|
#720 |
|
Banneling
|
dat zullen we maar te weten komen na z'n collocatie zeker ?
Laatst gewijzigd door Knipp : 21 oktober 2011 om 05:50. |
|
|
|