Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2015, 12:21   #7881
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Dat is wat ik nu momenteel krijg van het OCMW daar moet ik dan ook mijn medicatie zelf gedeeltelijk van betalen en dan moet ik nog op het einde van de maand een protheseknie laten steken om te beginnen, volgens mijn orthopedische chirurg zijn mijn heupen ook aangetast...leuk he
Over je gezondheidsprobleem had ik al gelezen. Sterkte & succes. Er moet een reden zijn waarom je het volle leefloon niet geniet. Wellicht omdat je samenwoont met iemand met inkomsten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2015 om 12:25.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 12:28   #7882
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Over je gezondheidsprobleem had ik al gelezen. Sterkte & succes.
Dank U!
Citaat:
Er moet een reden zijn waarom je het volle leefloon niet geniet. Wellicht omdat je samenwoont...
Idd ik woon bij mijn broer in omdat het anders finacieel niet meer mogelijk is.

Laatst gewijzigd door Indomitable : 11 juni 2015 om 12:28.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 12:41   #7883
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Dank U!
Idd ik woon bij mijn broer in omdat het anders finacieel niet meer mogelijk is.
Tja, ik ken dat soort behandeling van mensen in armoede.
Oud 11 juni 2015, 15:41   #7884
Lance
Banneling

Standaard

Mensen die mensen met een andere mening aanzien als 'vijanden', zelfs op een forum!
Ik kan het gewoon niet begrijpen. Wil iemand een poging doen om het mij uit te leggen?
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 15:47   #7885
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Mensen die mensen met een andere mening aanzien als 'vijanden', zelfs op een forum!
Ik kan het gewoon niet begrijpen. Wil iemand een poging doen om het mij uit te leggen?
Forumvijanden ≠ echte vijanden. Verschil tussen virtueel en reëel. Capiche? Toch zou ik er een paar liever niet leren kennen in RL.
Oud 11 juni 2015, 15:55   #7886
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Forumvijanden echte vijanden. Verschil tussen virtueel en reëel. Capiche? Toch zou ik er een paar liever niet leren kennen in RL.
Dan lopen virtualiteit en realiteit toch sterk door elkaar als je het mij vraagt.
Oud 11 juni 2015, 15:59   #7887
Lance
Banneling

Standaard

Eno, wat vindt ge van deze uitspraak:
Wat een ander zegt/schrijft, zelfs al zijn het velen, is toch niet noodzakelijk de
'waarheid'?
Oud 11 juni 2015, 16:01   #7888
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan lopen virtualiteit en realiteit toch sterk door elkaar als je het mij vraagt.
Overduidelijk onzin. Je wilt je niet verbaal gewonnen geven. In RL heb ik na 70 jaar misschien twee echte vijanden. Die op Politics kunnen daar niet voor kwalificeren.
Oud 11 juni 2015, 16:06   #7889
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Eno, wat vindt ge van deze uitspraak:
Wat een ander zegt/schrijft, zelfs al zijn het velen, is toch niet noodzakelijk de
'waarheid'?
Zal nog niet een beetje. Je spreekt zelf van groepsaanvallen. Dus. Twee tegengestelde groepen kunnen niet alle twee helemaal gelijk hebben.

Op forum liegt haast iedereen . Velen maken er een vaste stijl van.

Velen vinden mij een trol, schrijft Bollen. Maar hijzelf vindt van niet. Wat is dan de waarheid? Voor hem? Voor mij? Voor jou?
Oud 11 juni 2015, 16:09   #7890
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Overduidelijk onzin. Je wilt je niet verbaal gewonnen geven. In RL heb ik na 70 jaar misschien twee echte vijanden. Die op Politics kunnen daar niet voor kwalificeren.
Je laat je humeur afhangen van het forumgebeuren. Banpunten maken je zwaarmoedig. Je blijft twee jaar weg van het forum omdat Pontifex je 'bedreigt'.
Het heeft niks te maken met mijn gelijk te willen halen. Jouw gedrag weerlegt jouw woorden, niet ik.
Oud 11 juni 2015, 16:39   #7891
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je laat je humeur afhangen van het forumgebeuren. Banpunten maken je zwaarmoedig.
Zwaarmoedig

Citaat:
Je blijft twee jaar weg van het forum omdat Pontifex je 'bedreigt'.
Heu nee, negen maand. Een keer drie en een keer zes.
Ik bleef maar negen maanden weg omdat Pontifex mij bedreigde. Omdat ik mij niet wilde blootstellen aan een arbitraire permban. Ik bleef een jaar weg omdat hij geen verwijzing wou geven bij banpunten. Dat is niet hetzelfde.

Citaat:
Het heeft niks te maken met mijn gelijk te willen halen. Jouw gedrag weerlegt jouw woorden, niet ik.
[/quote]

Mijn forumgedrag. In jouw ogen.

Forumgedrag en forumhumeur zijn ook virtuele grootheden.

Je kan of wil de grond van de zaak niet begrijpen. Iemand als ik kan in RL niet (langer ) afhankelijk zijn van (een) forum(verslaving), noch qua humeur noch qua gedrag. Zo eens bijna twee jaar wegblijven is een goede oefening.
Oud 11 juni 2015, 17:23   #7892
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
We kiezen allemaal onze vrienden zelf. Liever bepaalde mensen vermijden voor uiteenlopende redenen betekent nog niet dat het (echte) vijanden zijn. Zowel in RL als virtueel. En inderdaad, in dit opzicht geldt dit zowel voor RL als virtueel. Maar jij bedoelt dat virtuele vijanden ook echte vijanden zijn, dat dit door elkaar loopt. En dat is niet het geval. Dat zijn andere categorieën. Ook al wordt hetzelfde woord ervoor gebruikt. De term "get a life" wordt daarvoor gebruikt. Begeef je naar het echte leven. Het forumleven heeft niets te betekenen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2015 om 17:29.
Oud 12 juni 2015, 10:39   #7893
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Nope.

Heb je al eens iets echt belangrijks meegemaakt op forum? Ik, in de elf jaar hier, nog nooit. Behalve één keer toen ik in RL afsprak met iemand wiens forumgedrag ik bewonderde en daar verder een goede vriend aan overhield.

Tot zover het door elkaar lopen van virtualiteit en realiteit
Oud 12 juni 2015, 14:30   #7894
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Het maar blijven volstromen van Europa met bootvluchtelingen en anderen die nog niet sedentair geworden zijn of hun landen ontvluchten omdat ze denken dat Europa de hoorn des overvloeds is.
Oud 12 juni 2015, 14:31   #7895
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het maar blijven volstromen van Europa met bootvluchtelingen en anderen die nog niet sedentair geworden zijn of hun landen ontvluchten omdat ze denken dat Europa de hoorn des overvloeds is.
Als dat een momentele ergernis is, dan gaat die wel snel voorbij. Als ze niet momenteel is, dan moet ik die als verantwoordelijke voor mijn eigen draad verwijderen.
Oud 12 juni 2015, 22:16   #7896
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bootvluchtelingen die vrouwen & kinderen meenemen om compassie op te wekken.
Pure chantage.
+ Een boot van onze marine die daar nog een handje aan meehelpt !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 02:25   #7897
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Aan het feit dat ik gisterenavond voor tv in slaap ben gevallen en nu daardoor klaar wakker ben.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 10:10   #7898
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Aan het feit dat ik gisterenavond voor tv in slaap ben gevallen en nu daardoor klaar wakker ben.

Ik gister tot 4h30, zonder TV, weet niet waarom. Overkomt me zeer zelden.
Oud 13 juni 2015, 10:50   #7899
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Dat mensen niet meer beseffen dat de democratie een samenlevingsvorm is waar je samenleeft met mensen waar je niet mee akkoord gaat zonder er oorlog mee te voeren.

Dat is uiteindelijk het idee. Dat andere meningen mogen en dat je mensen daar niet voor uitroeit. Dat je tot compromissen komt.

Het betekent ook dat je je mening niet afschildert als enige bestaande of enige juiste. Het leven in een democratie betekent net dat je verschillende vormen van leven naast elkaar laat bestaan, niet 1 enkele tot de beste en enigste uitroepen.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 13 juni 2015 om 10:53.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2015, 10:57   #7900
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Dat mensen niet meer beseffen dat de democratie een samenlevingsvorm is waar je samenleeft met mensen waar je niet mee akkoord gaat zonder er oorlog mee te voeren.

Dat is uiteindelijk het idee. Dat andere meningen mogen en dat je mensen daar niet voor uitroeit. Dat je tot compromissen komt.

Het betekent ook dat je je mening niet afschildert als enige bestaande of enige juiste. Het leven in een democratie betekent net dat je verschillende vormen van leven naast elkaar laat bestaan, niet 1 enkele tot de beste en enigste uitroepen.
De democratische levenswijze die je hier schetst is de beste toch? Dan moet je die ook willen verdedigen tegen diegenen die met die beste levenswijze korte metten en komaf dreigen te maken. Of niet soms? Totale intolerantie en radicalisering en totalitarisme dient toch bestreden te worden. Of niet soms?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be