Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2011, 06:42   #781
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daar dient een huisarts toch voor?
Reading you loud and clear my dear, maar vertrouw me nu toch maar even...
Met m'n geestesoog zie ik wel degelijk allerlei mogelijkheden voor m'n forum.
Desalniettemin bedankt voor de inzichten in geconstipeerde katten.

Laatst gewijzigd door Knipp : 22 oktober 2011 om 06:43.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 07:54   #782
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik voel iets dat lijkt op slijm in mijn luchtpijp ofzo ...
net gelezen :

kontraststoffen voor ct-scans kunnen daar de oorzaak van zijn

idem voor je huidproblemen en jeuk

kan verschillende dagen na de scan aanhouden

Laatst gewijzigd door Knipp : 22 oktober 2011 om 07:55.
Oud 22 oktober 2011, 08:02   #783
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh ja ... longfunctietest.

Conclusie: ge kunt niet tegoei uitblazen.

Had ik dat niet gezegd bij aanmelding: neen het is geen hyperventilatie want ik kan wel inademen maar uitademen duurt veel langer als normaal en gaat precies niet zoals normaal.
Het leek me belangrijk dat te melden, gezien ik dat nog nooit eerder had gevoeld en het een symptoom is van astma (en mijn mama daar ook mee kampt).

Het komt alleen 's avonds/'s nachts... (als ik lig/halfzit )

Tja ik weet het niet. Het verklaart niet alles maar een deel...

Het zou me niet verbazen dat een astma-inhalator of anti-histaminicum al iets gaat helpen, of een sinutab. Als ze zomaar antibiotica geven met trial & error, waarom dan niet zulke medicatie?

Nu, de combo astma/sinisitus/stress zou wel eens heel veel kunnen verklaren me dunkt.
Laten we het nog niet hebben over het feit dat vermagering (evt door stress en door het niet kunnen slikken door de druk van al die nest) ervoor zorgt dat er extra veel gif wordt vrijgesteld opgeslaan in de vetcellen zodat uw mechanisme extra belast wordt.

Pieporen nu.

Ik ga afsluiten. Nog een fijne avond en slaapwel allen!
sinutab verslechter u astma, niet nemen, is gecontraindiceerd meiske
en uw opgestapelde gifstoffen in uw lijf, zullen ondertussen al weg zijn, wat bedoel ik, ik kan mij niet inbeelden aan 38kg dat er nog één picog dioxine in uw lijf zit. Stel daarentegen in mijn obees lichaam van 110kg, zit daar zowaar 40kg vet op mijn buik en billen, dan kan ik mij levendig inbeelden aan een ppm dat er in mijnlijf 40picog dioxine zit

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 oktober 2011 om 08:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 08:36   #784
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
astma
astma ... ALS dat zou waar zijn, dan is propranolol geen goed idee
( maar dat heb je ongetwijfeld ondertussen ook al gelezen ergens op een wikipediapagina ? )
Oud 22 oktober 2011, 08:59   #785
Quorn
Banneling

Standaard

Leef je nu nog?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 10:09   #786
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Leef je nu nog?
Waarom? Blijkbaar geïnteresseerd...

Vraag aan Ratatosk de datum van de begafenis...

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 oktober 2011 om 10:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2011, 20:10   #787
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Leef je nu nog?
alive & kicking she is, volgens mijn diplomatieke kanalen
Oud 24 oktober 2011, 12:59   #788
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Bedankt voor informatie allemaal! Gisteren een leuke dag met wat afwisseling gehad, veel en tof bezoek, even kunnen buitenkomen, ... sowieso een mentale opkikker!

Lichamelijk dezelfde ervaringen als de vorige dagen... Vooral de nacht was erg. Geen oog dichtgedaan. Relatief veel pijn, opnieuw wisselend en toenemend met beweging. Een halve zee aan medicatie genomen (20mg inderal, 5mg zolpidem of hoe heet het en die sinutab dus). Amper merkbaar... Eerste rode vlekje staat nu op mijn voet en ik merk ook dat het jeukt en pijn doet. Verder nog wat "klinisch niet significante" veranderingen.
Al de rest is niet meer klinisch relevant. Dokters van het weekend zijn om de één of andere reden beter, ernstiger, ... :-/ Door de week serieus genomen worden zit er niet in. Gisteren vroeg ik een pijnstiller en na een half uur wachten ben ik hem maar zelf gaan halen... mevrouw de verpleegkundige was gewoon op haar verpleegpost.
De druk en pijn-klachten zaten vooral rechts alsook op kruin hoofd, bovenkant hals (stond mi ook erg opgespannen zoals eigenlijk euh de rest van mijn lichaam ), ik was zo slim om te duwen op de ruggenwervel waar ik pijn had en hier had ik dezelfde ervaring als bij mijn onderribben: als ik duw op het bot, wordt de pijn onhoudbaar en blijft hij zeker een half uur aanhouden... De pijn op mijn ruggenwervel straalde uit naar mijn nek en toen begon het hele spel van druk op hoofd, kloppende aders, bovenhals, rond kaak, in aangezicht, op kruin hoofd, zelfs een regelmatige piep rechts (zeker 6x ofzo) in mijn oor. Deze morgen ook weer het doffe geluid en de al bekende misselijkheid bij het opstaan, zien of ruiken van eten. Toch een "eetlust" maar mijn lichaam zegt neen. Ook op andere plekken wordt er forfait gegeven.
Bij het vooroverbuigen stijgt de druk op mijn hoofd enorm. Sinisitis of zit er toch ergens iets wat werkelijk druk geeft en wat er niet mag zitten? En ook wel: wordt sinisitis op een CT niet herkend? Of worden CT's tegenwoordig zomaar gemaakt en niet meer bekeken zoals die in een niet nader genoemd ziekenhuis om niet Genk te zeggen en wordt er dan maar duchtig gelogen tegen patiënt?
De één geeft me inderdaad pottekes om bepaalde dingen te vangen, de ander zegt al meteen: niet klinisch relevant... Ik ken mijn lichaam nochtans echt wel en ik weet hoe het normaal reageert en is.

Nog wachten op enkele testresultaten maar meer dan maag en darm kennen ze blijkbaar niet dus ... toen ze zei "bloed, maag en darm" tot dusver redelijk oké zei ik: oké dan nog spier, kraakbeen, ruggenmerg, pees, hersens, zenuwstelsel, mogelijke parasieten en schimmels te gaan en toen was de repliek dat ik dan maar naar een UZ moest gaan...

Zucht... Doodmoe, maar geen verbetering dus. Ik heb echt pijn. Morgen gaan ze het eens bekijken. De dokter gisteren sprak over "dat ding in darmen eventueel ook nu aanpakken nu je er toch bent" (=opereren volgens die andere arts). Of een operatie met een niet verklaarde pijn/druk bij inademen, continu gevoel van pijn rond het middenrif en zelfs ophoesten van slijmen soms zo katholiek is? Ik weet het niet... Nu, volgens mij gaan ze dat niet eens doen en weer met een smoes afkomen.
Oud 24 oktober 2011, 13:02   #789
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
net gelezen :

kontraststoffen voor ct-scans kunnen daar de oorzaak van zijn

idem voor je huidproblemen en jeuk

kan verschillende dagen na de scan aanhouden
Gezien iemand waar ik direct afstammeling van ben ook zwaar allergisch is voor contraststoffen... Het zou wel eens kunnen dat het zeker niet positief heeft bijgedragen. Die jeuk was er wel al op voorhand. Ze was bij mijn eerste "klachten". Maar het zal één en ander zeker niet verbeterd hebben vermoed ik.
Ik had ook het gevoel van brand ergens links thv mijn onderbuik toevallig net iets nadat die contraststof in mijn arm was ingespoten.
Verbranding aanwezig of is er een zenuw gek geworden, is dan de vraag? Als je hoort dat bij bestraling (als therapie) patiënten soms een gevoel van verbranding ervaren...
Oud 24 oktober 2011, 13:07   #790
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

beschrijf eens die vlekjes

gaan ze weg of plat alsje erop duwt ?
doet het pijn als je erop duwt ?
jeukt het (ja)
zit het gezwollen en verbetert dat geleidelijk aan na 3 dagen ?
gaan ze open, en loopt er vocht uit ?
zitten ze in groepjes of verspreid over het lichaam?
Oud 24 oktober 2011, 13:11   #791
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
sinutab verslechter u astma, niet nemen, is gecontraindiceerd meiske
en uw opgestapelde gifstoffen in uw lijf, zullen ondertussen al weg zijn, wat bedoel ik, ik kan mij niet inbeelden aan 38kg dat er nog één picog dioxine in uw lijf zit. Stel daarentegen in mijn obees lichaam van 110kg, zit daar zowaar 40kg vet op mijn buik en billen, dan kan ik mij levendig inbeelden aan een ppm dat er in mijnlijf 40picog dioxine zit
Ik heb het genomen... Mmm.. 's avonds (is het nu doordat het avond is of doordat ik ga liggen? Wie zal het zeggen? Mijn gevoel en meest voorkomende ervaring zegt: beide ... :-/ de druk is bewegingsgerelateerd en de ademhaling wordt hopelozer bij min of meer plat liggen, wanneer de druk ook toeneemt op misschien ademhalings-belemmerende plaatsen? ). Moeilijk te zeggen of het daardoor verergerd is of niet. Het was sinutab forte (kende ik niet). Ik heb inmiddels de derde binnen. Het is nog niet verbeterd.

Ik weet dat vet gifstoffen opslaat maar als je afvalt, betekent dat dan dat dat gif vrijkomt? Of ... Niet dat ik zoveel vet had maar aan de rato waartegen onze buurt vervuild wordt (door buren en fabrieken ).
Oud 24 oktober 2011, 13:24   #792
Groentje-18

Standaard

Citaat:
beschrijf eens die vlekjes

gaan ze weg of plat alsje erop duwt ?
doet het pijn als je erop duwt ?
jeukt het (ja)
zit het gezwollen en verbetert dat geleidelijk aan na 3 dagen ?
gaan ze open, en loopt er vocht uit ?
zitten ze in groepjes of verspreid over het lichaam?
They travel in groups.
3 �* 4mm doorsnee :-/, of ze roze of rood beginnen weet ik niet. Het lijkt in ieder geval of ze helrood zijn en dan roziger en roziger worden. Op de één of andere manier laten ze een dood 'roofje" achter ter grote van een speldenprik. Dat doet nog even pijn. Die roofjes vallen ook weer af (oef oef oef). Ze zijn lichtjes verheven boven de huid. Je kan ze dus ook voelen, als je op het juiste moment voelt. Op mijn euh... voorkant boven mijn borst gaan ze het snelst weg en daar staan ze min of meer symmetrisch. :-/ Rond mijn nek/hals was het idem. Op mijn armen benen was het vooral opvallend dat ze in "lijnen" leken te staan. :-/ Of toch een soort van "rijtje" vormden. Dat was in mijn hals niet echt het geval zover ik kon zien. Op mijn knieën is dit ook niet het geval, maar op mijn been en voet lijken ze dus wel in "slierten" *kuch * lijnen te gaan staan.
Droge huid en ... was het nu seborhaïsch eczeem of psoriasis. Doorgegeven is het blijkbaar ook niet. De rest is veroudering/toeval/door de stress. Zoals alles.

Vermoedelijk gaat de jeuk gepaard met de vlekjes of nog waarschijnlijker (en vreemder): met de "pre-vlekken-fase". Want het is zeker niet altijd zo dat als ik jeuk heb, ik daar vlekken zie staan.

Er loopt (nooit) geen vocht uit, (oef ) Het verbetert geleidelijk aan, maar de dagen zijn niet exact drie, alhoewel het wel iets errond kan zijn. Sommigen lijken sneller te verdwijnen (met name die op mijn voorkant thorax of ik heb ze te laat opgemerkt? ) dan sommige op andere plekken. Ik denk niet dat ze drukpijn doen. Het is meer mijn bot/pees/kraakbeen/spier/ander weefsel dat pijn doet bij druk.

Heel erg bedankt om erover mee na te denken.
Oud 24 oktober 2011, 13:27   #793
Groentje-18

Standaard

Citaat:
astma ... ALS dat zou waar zijn, dan is propranolol geen goed idee
( maar dat heb je ongetwijfeld ondertussen ook al gelezen ergens op een wikipediapagina ? )
Heu, dat had ik nog niet gelezen.

Vreemd, ik heb immer gedurende mijn leven de neiging gehad om vermoedelijke ziektebeelden die ik bij andere meen te herkennen of waar ik anderen meen mee te kunnen helpen op te zoeken, maar over mijn eigen "ziektes", al zijn die vastgesteld, zoek ik bitter weinig op. Ontkenning? Hysterie en een acute conversiestoornis vermijden? Bang om iets te lezen wat ik niet wil lezen of te groot vertrouwen in de artsen en denken dat ze wel weten wat ze doen? Wie zal het zeggen?

Nu ja, over de meeste ziektes roept het net ook meer vragen dan antwoorden op.

Sommige artsen (ik mis die van het weekend ) doen inmiddels echt alsof ik mijn eigen lijf nog nooit bekeken, gevoeld, gehoord, ... heb.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 oktober 2011 om 13:28.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 13:45   #794
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het genomen... Mmm.. 's avonds (is het nu doordat het avond is of doordat ik ga liggen? Wie zal het zeggen? Mijn gevoel en meest voorkomende ervaring zegt: beide ... :-/ de druk is bewegingsgerelateerd en de ademhaling wordt hopelozer bij min of meer plat liggen, wanneer de druk ook toeneemt op misschien ademhalings-belemmerende plaatsen? ). Moeilijk te zeggen of het daardoor verergerd is of niet. Het was sinutab forte (kende ik niet). Ik heb inmiddels de derde binnen. Het is nog niet verbeterd.

Ik weet dat vet gifstoffen opslaat maar als je afvalt, betekent dat dan dat dat gif vrijkomt? Of ... Niet dat ik zoveel vet had maar aan de rato waartegen onze buurt vervuild wordt (door buren en fabrieken ).
juist, al sje bvb 10kg vermagert komen al de gifstoffen opgestapeld in uw vet vrij. Maar dt is meestal type dioxine etc, dus vetoplosbare gifstoffen. Derest is alang afgepîst en uitgekakt bij wijze van spreken.

Uw sinutab forte begrijp ik niet. Als je kopvalling hebt ok, maar voor uw pijn in uw nek zoals jij beschrijft is dat geen kopvalling maar een zenuw in de halswervel die geklemd zit

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 oktober 2011 om 13:45.
Oud 24 oktober 2011, 14:05   #795
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heu, dat had ik nog niet gelezen.

Vreemd, ik heb immer gedurende mijn leven de neiging gehad om vermoedelijke ziektebeelden die ik bij andere meen te herkennen of waar ik anderen meen mee te kunnen helpen op te zoeken, maar over mijn eigen "ziektes", al zijn die vastgesteld, zoek ik bitter weinig op. Ontkenning? Hysterie en een acute conversiestoornis vermijden? Bang om iets te lezen wat ik niet wil lezen of te groot vertrouwen in de artsen en denken dat ze wel weten wat ze doen? Wie zal het zeggen?

Nu ja, over de meeste ziektes roept het net ook meer vragen dan antwoorden op.

Sommige artsen (ik mis die van het weekend ) doen inmiddels echt alsof ik mijn eigen lijf nog nooit bekeken, gevoeld, gehoord, ... heb.
ik denk gewoon dat je ze overspoelt met informatie, dat die gasten niet meer weten waar eerst begonnen.
Oud 24 oktober 2011, 14:26   #796
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daar dient een huisarts toch voor?
En ge moet toch niet beter georiënteerd worden nog voor ge naar de huisarts gaat lijkt me.

Ik weet dat dieren =/= mensen, maar dierenartsen die ge kunt mailen krijgen dagelijks vragen binnen waar ge telkens bij moet antwoorden dat ze dan toch best even langs komen. Tenzij een heel concrete vraag, maar dat had ge dan even goed per telefoon kunnen doen. Bijvoorbeeld van "help mijn hond heeft een teek maar ik weet niet hoe ik die moet verwijderen". Maar zelfs dan is 't makkelijker als ze gewoon even om een tekentangske komen van 2,5 euro, en de hond meepakken zodat ge't de eerste keer kunt voordoen.
Nog 'lolliger' is als ge per mail vragen krijgt die wijzen op een spoedgeval. Ik heb zo'n mail ivm een kat zien toekomen die "geen kaka meer kon doen" en "luid miauwde op de kattenbak". Goed, het kan best zijn dat die kat geconstipeerd is maar de kans is veel groter dat het het urineren is dat niet meer lukte. Als die kat effect niet meer kan plassen kan die binnen de 24u dood zijn. De mail was al meer dan 12u verstuurd voor ik hem had gelezen maar we hadden geen blaasgruis katerke binnengehad... Nooit antwoord gekregen op de mail die ik terug had gestuurd. Een dierenarts OPBELLEN is toch wel beter dan mailen of vragen posten op een forum zenne. Op een forum heb ik ooit eens een gelijkaardige vraag zien verschijnen trouwens. Daarop geantwoord en ook niks van antwoord meer gehad. Het zou inderdaad goed zijn mocht er op al die fora een professioneel zijn die kan zeggen van ge moet NU naar een (dieren)arts gaan, maar het zou nog beter zijn mochten mensen gewoon rechtstreeks bellen. Ge krijgt dan ook geen tonnen overbodige info, en kunt meteen naar de relevante info die niet spontaan gegeven wordt vragen. Werkt iets efficiënter.
Hebt ge ooit al eens meegemaakt dat ze zo een kat een lavement steken... ?

Met 4 man hebbben we dat beest vastgehouden... en geluk gehad dat er niemand ledematen of ogen is kwijtgeraakt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 14:27   #797
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk gewoon dat je ze overspoelt met informatie, dat die gasten niet meer weten waar eerst begonnen.
Ja, een moment van bezinning is hier wel even nodig.

Nieuwe dokter aanstellen die gewoon vragen laten stellen en foto's laten bekijken, iemand die nog niet bezoedelt is met al de overhead aan info.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 15:09   #798
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Met 4 man hebbben we dat beest vastgehouden... en geluk gehad dat er niemand ledematen of ogen is kwijtgeraakt...
* begint te denken *

Toch maar drie man extra meenemen bij m'n eerste date met Nyn ??
Oud 24 oktober 2011, 15:12   #799
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
* begint te denken *

Toch maar drie man extra meenemen bij m'n eerste date met Nyn ??
wat ben jij wel van plan met mij?
Oud 24 oktober 2011, 15:34   #800
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
They travel in groups.
Funny.
Msschn is 't een secret message van je huid aan je geest en moet je dat ook meer een keer gaan doen : reizen in groep.

Ga es alles lezen wat ik kan vinden over vlekjes vandaag.

...

Voor pijn van het type 'als ik daar duw dan' ... snap niet dat geen van die dokters daar een verklaring kan aan geven ?

Hebben ze zelf al een keer geduwd op al die plaatsen ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 24 oktober 2011 om 15:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be