Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2011, 21:56   #821
eno2
Banneling

Standaard

Ik heb zojuist een Aikido-ist zijn vechtkostuun kapotgetrokken. Die kostuums zijn niks waard en daar moet je dan 70€ voor betalen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2011, 22:01   #822
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Mijn rug die zeer doet.
Teveel "down " gegaan ?
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 07:16   #823
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Toevallig een nichtje ontmoet gisterenavond waarvan ik weet dat ze al jaren op zoek is naar een diagnose voor een hele set problemen. Hele resem onderzoeken, nooit iets echt aantoonbaar gevonden. Veel geëxperimenteerd met allerlei diëten. Niks hielp.

Maar nu vertelde ze dat ze zich al een hele tijd kiplekker voelt, na het volgen van een zeer simpel doktersadvies : meer water drinken.

Te gek voor woorden. Maar ik acht het mogelijk.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 08:11   #824
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Aaaarrghhh !

Da's al immense stress voor mij - het idee dat ik een idee écht moet realiseren
doe uzelf een plezier en probeer eens Rila of Concerta ...

ik denk dat je t nooit meer niet zal willen nemen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 08:23   #825
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Euh ja ... longfunctietest.

Conclusie: ge kunt niet tegoei uitblazen.

Had ik dat niet gezegd bij aanmelding: neen het is geen hyperventilatie want ik kan wel inademen maar uitademen duurt veel langer als normaal en gaat precies niet zoals normaal.
Het leek me belangrijk dat te melden, gezien ik dat nog nooit eerder had gevoeld en het een symptoom is van astma (en mijn mama daar ook mee kampt).

Het komt alleen 's avonds/'s nachts... (als ik lig/halfzit )

Tja ik weet het niet. Het verklaart niet alles maar een deel...

Het zou me niet verbazen dat een astma-inhalator of anti-histaminicum al iets gaat helpen, of een sinutab. Als ze zomaar antibiotica geven met trial & error, waarom dan niet zulke medicatie?

Nu, de combo astma/sinisitus/stress zou wel eens heel veel kunnen verklaren me dunkt.
Laten we het nog niet hebben over het feit dat vermagering (evt door stress en door het niet kunnen slikken door de druk van al die nest) ervoor zorgt dat er extra veel gif wordt vrijgesteld opgeslaan in de vetcellen zodat uw mechanisme extra belast wordt.

Pieporen nu.

Ik ga afsluiten. Nog een fijne avond en slaapwel allen!
heb je al eens met oefeningen geprobeerd ?

doe mij een plezier en probeer eens een half uurtje je ademhaling te tellen ...

slechts 2 tellen inademen en 4 tellen uitademen (in die verhouding in/uit)

als het echt waar is dat je slechts oppervlakkig ademt, ga je snel het verschil merken.
Oud 25 oktober 2011, 10:49   #826
eno2
Banneling

Standaard

Het beste is zo weinig mogelijk ademen twee uur per dag.
Oud 25 oktober 2011, 11:00   #827
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
zot da meiske moet een liter fanta drinken, pakske chips, reepke chocola elke dag, ijsje eten, taartje eten, om de 2 uur een boterhammeke.

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 oktober 2011 om 11:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2011, 11:34   #828
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zot da meiske moet een liter fanta drinken, pakske chips, reepke chocola elke dag, ijsje eten, taartje eten, om de 2 uur een boterhammeke.
Ik refereer aan zittende Zen-meditatie.

Tegen de paniek, tegen de hypochondrie, tegen het psycho-somatiseren.

En tussendoor naar de snoepwinkel, akkoord.

Laatst gewijzigd door eno2 : 25 oktober 2011 om 11:36.
Oud 25 oktober 2011, 12:05   #829
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
bully
Oud 25 oktober 2011, 12:06   #830
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
doe uzelf een plezier en probeer eens Rila of Concerta ...

ik denk dat je t nooit meer niet zal willen nemen ...
ze is daar niets mee
Oud 25 oktober 2011, 12:07   #831
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik refereer aan zittende Zen-meditatie.

Tegen de paniek, tegen de hypochondrie, tegen het psycho-somatiseren.

En tussendoor naar de snoepwinkel, akkoord.
een goeie meditatie is schitterend natuurlijk, maar kom haar kop komt niet tot rust natuurlijk , ze moet haar meer leegmaken
inderdaad ademhaling vertragen om tot rust t ekomen

Laatst gewijzigd door brother paul : 25 oktober 2011 om 12:10.
Oud 25 oktober 2011, 12:23   #832
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Toevallig een nichtje ontmoet gisterenavond waarvan ik weet dat ze al jaren op zoek is naar een diagnose voor een hele set problemen. Hele resem onderzoeken, nooit iets echt aantoonbaar gevonden. Veel geëxperimenteerd met allerlei diëten. Niks hielp.

Maar nu vertelde ze dat ze zich al een hele tijd kiplekker voelt, na het volgen van een zeer simpel doktersadvies : meer water drinken.

Te gek voor woorden. Maar ik acht het mogelijk.
Ik vroeg me ook al af of er iets als chronische dehydratatie bestaat...

In het buitenland lokale drankjes geprobeerd, altijd restaurant, dat betekent dus al van 's middags iets met alcohol. 's Avonds uiteraard alcohol. Veel normale drank heb ik daar niet gedronken, terwijl de temperaturen warmer en de atmosfeer er een stuk droger is ook.

Eens voorleggen aan de dokter. Oh wacht... ze hebben hier subtiel niet getourd. Gisteren zouden ze ook langskomen (de artsen). Niemand gezien. Rode vlekjes staan nog steeds in mooie rijen op mijn been. "Ik zie niks" zeggen ze dan. En dan kijk ik hun zo bang aan van "wablieft?" en begin ik nog aan mezelf te twijfelen ... "Oh die rode puntjes" ... "ja maar dat zijn zo van die klein dingskes". "Uw huid verandert ook met het ouder worden hé". "Dat betekent niks" "de dermatoloog is toch langs geweest" (ze heeft die dingen niet eens bekeken).

Jaja, klein dingskes inderdaad... als je ze nooit gehad hebt en het trekt rond, heel normaal allemaal ...
Als het petechieën zijn, iets minder wel voor mij maarja... Laten we ervan uitgaan dat het niks voorstelt hé. En gezien er "geen afwijkingen" *kuch* in mijn bloed te zien zijn en er *KUCH* geen afwijkingen uit onderzoek voorkomen (not, maar leer eens rapporteren in godsnaam! ).
Intussen nog een klacht bij die ik niet ga vermelden. Ik mocht het in een potje doen... oh maar dat betekent niks, zei de dokteres en het gaat waarschijnlijk niet naar het lab. Geen tijd insteken hé. Het is duidelijk abnormaal want ik ken mijn eigen lijf wel. :-/ Maar neen, een vreemde vrouw die me nooit gezien heeft en assistent is weet het beter.

Mijn spier/gewrichts/pees-problemen, geen kine te zien... Enfin je kan het echt zo gek niet meer bedenken. Inmiddels komen er meer en meer medepatiënten die ook zulke toeren hebben voorgehad terecht: ziekenhuizen afgaan, de laan uitgestuurd worden, psychosomatisch, ...

Wel maar in de begindagen van mijn klachten (enkel enorme jeuk op de rug en die pijnscheuten dus, buiten dan de extreme koude en spierkrampen (die ik altijd wel heb door koude)), een een droge hoest en blaasontsteking dacht ik ook: te weinig gedronken waarschijnlijk.

Wat jij zei daar over die antibiotica en die peesproblemen ... dat zou me ook weer niets verbazen. Raar reageren op medicatie of andere vreemde dingen op mijn lijf is me echt niet vreemd.
Oud 25 oktober 2011, 12:27   #833
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een goeie meditatie is schitterend natuurlijk, maar kom haar kop komt niet tot rust natuurlijk , ze moet haar meer leegmaken
inderdaad ademhaling vertragen om tot rust t ekomen
Maarja, gisteren een bolwassing gekregen van de verpleegkundigen: "ge eet niet", "ge komt niet uit uw bed", "ge doet niks als liggen de hele dag", "ge ontspant u niet", "er komt geen bezoek".

Euhm, zondag ben ik amper op mijn kamer geweest. Iedere dag heb ik minstens één bezoeker gehad, ik zit hier ook rond te pagadderen zoveel ik kan maarja ... het eten wordt hier voor mij vrij kort na mekaar gebracht (zeker omdat ik tussendoortjes eet, zoals opgedragen) nl 9, 12 en dan 17. Meestal staat mijn plateau dus eventjes eenzaam en verlaten op de tafel... Dat zien ze dan. Conclusie...
Ze moeten ook eens willen kijken en zien hé.... om niet te zeggen dat de psychologische hypothese hier compleet is. Hypochondrie is het zelfs. Als ik hypochondrie had, had ik geen week gewacht om naar een huisarts te gaan. En dan nog ging ik eigenlijk voor mijn zusje. Maar omdat ik toch daar was, dacht ik even mijn banale klachten van de laatste week aanhalen.
Toen stelde ze een serieuze blaasontsteking vast die vermoedelijk al maanden bezig was gezien ik daar ook klachten had maar die op de endometriose en operatie had gestoken.
Oud 25 oktober 2011, 12:29   #834
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja, een moment van bezinning is hier wel even nodig.

Nieuwe dokter aanstellen die gewoon vragen laten stellen en foto's laten bekijken, iemand die nog niet bezoedelt is met al de overhead aan info.
Mja inderdaad, ik zou een fotocamera moeten hebben gehad voor die huiduitslag.

Maar ga maar eens naar een dokter met zoiets. Ik denk dat ge meteen vastzit voor hypochondrie /hypochondrische waan/...
Een vriendin zei ook al: print die dingen van op internet af en neem het mee. Maarja ... :-/
Oud 25 oktober 2011, 12:31   #835
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maarja, gisteren een bolwassing gekregen van de verpleegkundigen: "ge eet niet", "ge komt niet uit uw bed", "ge doet niks als liggen de hele dag", "ge ontspant u niet", "er komt geen bezoek".

Euhm, zondag ben ik amper op mijn kamer geweest. Iedere dag heb ik minstens één bezoeker gehad, ik zit hier ook rond te pagadderen zoveel ik kan maarja ... het eten wordt hier voor mij vrij kort na mekaar gebracht (zeker omdat ik tussendoortjes eet, zoals opgedragen) nl 9, 12 en dan 17. Meestal staat mijn plateau dus eventjes eenzaam en verlaten op de tafel... Dat zien ze dan. Conclusie...
Ze moeten ook eens willen kijken en zien hé.... om niet te zeggen dat de psychologische hypothese hier compleet is. Hypochondrie is het zelfs. Als ik hypochondrie had, had ik geen week gewacht om naar een huisarts te gaan. En dan nog ging ik eigenlijk voor mijn zusje. Maar omdat ik toch daar was, dacht ik even mijn banale klachten van de laatste week aanhalen.
Toen stelde ze een serieuze blaasontsteking vast die vermoedelijk al maanden bezig was gezien ik daar ook klachten had maar die op de endometriose en operatie had gestoken.
probeer toch op die uren in uw kamer te zijn dan hoor.
beste manier om hen lik op stuk te geven, me dunkt

wel straf dat ze u zouden verwijten dat ge geen bezoek zou krijgen

voor die ontspanning en teveel op bed liggen ... vragen wat ze u aanraden om wel te doen hé !
Oud 25 oktober 2011, 12:49   #836
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zit er daar gene neuroloog of zo in die kliniek, ge zit in dienst gynecologie of zo ?
Oud 25 oktober 2011, 13:00   #837
eno2
Banneling

Standaard

Vandaag aan Giserke die
1 Mij buist op Limerick terwijl ik geen limerick maak
2 Poëzie recenseert terwijl zijn specialiteit op smoelen kloppen is
3 Bij het recenseren D-T-fouten maakt.

Moeder blijf aan je haard!
Oud 25 oktober 2011, 13:42   #838
Groentje-18

Standaard

Ik ben me sinds gisteren enzo echt aan het ontspannen en vanalles anders aan het doen. Maar ik begin inmiddels toch de schijterij te krijgen. Helaas heb ik net ook opgezocht:

- misselijkheid ed na beweging
- druk op mijn ruggenwervel en in mijn hoofd
- mijn armen hoger dan mijn schouderwervel opheffen -> pijn midden op borst vooraan - diep inademen: ook pijn op borst vooraan
- het oor/drukprobleem dat ik wijtte aan het gebruik van oorstopjes en reële drukverschillen (vliegtuig, bergachtig landschap, ...)
- recht gaan staan = vergering van pijn, rechtstaan = verbetering, (plat) liggen = druk op hoofd wordt enorm... Halsader bovenaan vlak onder de kin lijkt ook gestuwd. Eigenlijk lijken mijn aders op mijn rechterarm van die vergrotingen te bevatten. Maar dat is misschien normaal en altijd zo geweest.
In ieder geval staan er ook, opnieuw in een lijn (geen rechte), wat dacht je , vlekjes zonder kleur (wit dus), niet duidelijk en niet sterk afgelijnd maar ze zijn wel zichtbaar en ik weet zeker dat ik het nooit heb gezien.

Ik vrees dat die druk echt is ... Man man man. Stel u maar eens voor dat ... na zo'n lijdensweg en zoveel ziekenhuizen.
Oud 25 oktober 2011, 13:47   #839
Groentje-18

Standaard

Eeek!! Ik heb net gebeld naar gasthuisberg, ze zeiden me op de spoed wel dat er standaard nog een KST/MRI zou gebeuren, dat dat altijd gebeurd bij hoofdpijnklachten enzovoort ...

Onzekerheid over de diagnose dat het toch niet... dat was vraag je je dan af?
Maar omdat het zo'n heisa was, eerst NMR zeiden neurologen dus en ze gaven zelf de reden: 1) vrouw onder de 30 die nog kinderen wil zeggen en schadelijkheid CT, 2) met CT is hersenstam niet eens goed zichtbaar.... en toen werd ik onder een ... CT gestoken ondanks dat ik mijn bezwaren en hetgeen van de neuroloog opnieuw kenbaar maakte dus. Ze vergaten me het papier voor de afspraak en alles mee te geven omdat er toen zo'n twijfel was: - waren mijn symptomen ècht, dan duidden ze inderdaad op niks goed... Het personeel deed keichaotisch, keek me niet meer in de ogen, of keek echt zo van ... Of ik was zo zot als een achterdeur, had gegoogled naar klachten van ..., daarop geflipt en dan naar de spoed gerend.
Helaas het eerste is wat er echt gebeurd is (ik had de klachten eerst, vertelde ze ook in UZ Brussel, vertelde dat mijn eigen idee was, ... maar was er (spoedopname) sowieso verstoken van internet ed dus ik kon niet verifiëren via google of dergelijke. Toen ik thuiskwam dus wel en toen naar Leuven, met het bovenste deel van het verhaal dan als vervolg.
Oud 25 oktober 2011, 13:47   #840
Groentje-18

Standaard

Mijn hartslag was daarnet toen ik vredig en nog gerust in bedje lag trouwens 128... zoveel is hij zelfs niet als ik sport, en mijn temperatuur randje te hoog ... 37,5°C.

Mama.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 25 oktober 2011 om 13:48.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be