Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 13:34   #921
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat versta ik nu niet

er loopt etter uit uw oor en er is geneen dokter die zo'n oordruppelke gelijk panotile geeft ? Dat is toch een diagnose van 1minuut...

Dan uw angsten, je woont in de kliniek, en er is geneen die u een sipralexa of een trazolan voorschrijft ? DUs je mag daar 10dagen in een kliniek liggen voor magerzucht, ze scannen u van top tot teen op kankers en andere problemen, maar geneen die u een antidepressivum voorschrijft ???

Niet dat je dat moet pakken van mij, want uiteindelijk verdien ik er hier niets aan op afstand, maar kom zeg Groentje ofwel out jij u anders op het forum dan je werkelijk bent, zodat de dokters u volledig mismanagen, ofwel zit je die dokters teoverstelpen met medische vragen dat ze volledig de diagnose kwijt geraken, maar anders dat klopt toch niet hoor.
Er zijn ook andere diagnoses een diagnose van één minuut. Ook dat is te veel om te onderzoeken blijkbaar. Zoals dingen in een potteke afgeven.
Of het etter is weet ik niet, maar ik kan moeilijk aan de arts vragen: voel eens in mijn oor. :-/ Die sinutab ben ik trouwens aan het nemen en is zo goed als op: geen verbetering.
Of ik dat in het ziekenhuis had weet ik zelfs ook niet. Mogelijk niet, maar ik had wel last van mijn oren zoals gepiep en gedoe. Deze nacht merkte ik het maar 's nachts krijg ik hier toevallig altijd erg last van euh... alle plekken waar slijmvlies zit eigenlijk. Toevallig is op die momenten de lucht allicht ook werkelijk vervuild. Het is erg koud, de buren stoken alsof hun leven ervan afhangt. Zelfs nu, overdag. Vermoedelijk is er deze ochtend zelfs al wat plastic doorgegaan.

Mijn mama vindt dat ze de deur dan maar moet opendoen. Ze komt één seconde buiten en ze begint te hoesten. Maar het is er niet en och wat maakt het uit dan sterven we maar wat vroeger zegt ze. Dat wil ik nu toevallig net niet.

Hoe ik ben =
- ik probeer met de klachten te leven en me gewoon te gedragen alsof er niets scheelt (altijd zo geweest: hoe is het "goed", al crepeer ik van de pijn )
- soms loopt het potje over en na sommige bewegingen verergeren de klachten, soms zijn de diagnoses zelfs voor mij obvious en hoeft het echt niks slechts te zijn, dan ben ik niet goed gezind en vraag ik me hardop af of er misschien nog onderzoeken gaan gebeuren zodat ze weten wat ik heb ... en of ik misschien een pijnstiller kan krijgen etc. Enfin een makkelijke patiënt ben ik zeker niet, met de gevolgen dus dat je als gestoord wordt bestempeld. Niet zo gek natuurlijk maar ja ... inmiddels ben ik wel niet geholpen terwijl ik nu zoiets heb van: 90% kans dat het inderdaad niets is, behalve mijn lichaam dat altijd al zeer reactief heeft gereageerd op milieuvervuiling. Dat wordt dan als auto-immuum bestempeld.
Als het potje overloopt dan beginnen de verpleegkundigen maar vertrouw de dokters die hebben zoveel ervaring en si en la, en dan leg ik mijn vroegere ervaringen uit en begin ik soms te bleiten bij zoveel miserie. Dat versterkt enkel hun beeld van...

Probleem is ook een enorme versnippering: die stelt dat vast of denkt dat hij dat heeft vastgesteld (geen verificatie of indien verificatie luisteren ze niet naar wat ik zeg dat daar tegen wijst ). Maar niemand die iets doorgeeft aan elkaar.

Soit ik begin inmiddels te denken dat alles wel eens gewoon veroorzaakt kan worden door die joekel van rechter gezwollen lymfeklier in mijn hals, daardoor wordt de rest wat daar zit half-verdrukt.

Het probleem is niet dat ik depressief of angstig ben. Het probleem is dat ik inderdaad wel problemen heb waar een mens niet vrolijk van wordt, maar die helaas wel de realiteit zijn. Ik vind niet dat de werkelijkheid ontkennen veel gaat helpen en ik wil de neurotransmitters in mijn hersenen niet veranderen met alle mogelijke gevolgen van dien. Maar ik apprecieer zeker je hulp en je mening.

Het enige wat ik op dit moment moet hebben is denk ik iemand die euh... om te beginnen me een opvang kan bieden weg uit de vervuiling wat de buren stoken nu continu en gezien het woonbeleid van mijn moeder zorgt ze ervoor dat ik daar maximaal van kan profiteren. Al kucht ze zichzelf de longen uit het lijf als het moet.
Als mijn lymfeklieren inderdaad daarop reageren dan is het over van zodra ik hier weg ben of wat het ook moge zijn uit mijn lijf is.
Als het toch nog blijft is het iets anders, maar dan kan ik in ieder geval al slapen zonder gekuch, geschor, de vieze smaak in mijn mond, de pijn aan mijn oren en alle andere plaatsen waar slijmvlies is en ditmaal niet in stinkend textiel (daar blijft de geur - die 's nachts erger wordt sowies- nog het ergste inzitten, in textiel en haar, eurgh!).

Ik heb de dokters net niet overstelpt met vragen. Misschien had ik dat beter gedaan, dan had ik iets meer zekerheid. Bv de vraag of er bv geen poliepen in mijn neus zitten, of ik sinisitus heb en of je dat kan zien op die spiraal ct die ze gemaakt hebben enzovoort lijkt me al interessant.
Maar het basisprobleem is gewoon dat de artsen honderd veronderstellingen hebben die op zich niet zo onlogisch zijn, die worden dan wel doorgecommuniceerd naar de vpk'en ed, die krijgen dan zodanig een tunnelvisie dat al ben ik een ganse dag niet op mijn kamer, ze nog schreeuwend komen verkondigen dat ik mijn bed niet uitkom en een ganse dag lig en het daarom wel zal zijn dat ik inderdaad niet meer kan.
Aan de dokters vraag ik enkel: onderzoek mij grondiger aub.
En als ze zagen over hoezeer ik hun moet vertrouwen en hoe normaal mijn "kleine afwijkingen" overal zijn en hoezeer ze toevallig kunnen zijn en hoe hard mijn lymfeklieren door 35 redenen kunnen gezwollen zijn en ze daar echt geen tijd voor hebben, en als ik dan zeg van: jaja, drie ct's maken van een vrouw onder de 30 (allen door verschillende artsen dus maar allen heb ik mijn bezwaren geuit), 3 maagonderzoeken terwijl 1 en 2 niets vonden, allemaal zeggen dat er geen afwijkingen te zien zijn in mijn bloed (terwijl die er wel blijken als ik de boel opvraag ), geloven ze niet dat mijn huid ooit anders was, geloven ze dat ik mijn eigen lichaam nog nooit heb gezien of gevoeld, en zeiden ze dat er niets te zien was op de ct-thorax en het dus allemaal zeer geruststellend was. Maar er was dus idd niets te zien op de ct. Behalve dan dat er een mogelijk mensachtig wezen niet stil lag.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2011 om 13:41.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 13:35   #922
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=162123

Hier erger ik me mateloos aan. Wat is er van dit forum geworden?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 14:27   #923
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het enige wat ik op dit moment moet hebben is denk ik iemand die euh... om te beginnen me een opvang kan bieden |
Open een andere draad op K&K.

Wie wil zes weken groentje-18 in huis ?

En laat ons opbieden ? Je raakt wel verkocht denk ik, en aangezien je BMI de helft is van die van Hot Marijke, moet je toch wel ongeveer de helft van de gangbare prijs halen denk ik.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 14:29   #924
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht

En laat ons opbieden ? Je raakt wel verkocht denk ik, en aangezien je BMI de helft is van die van Hot Marijke, moet je toch wel ongeveer de helft van de gangbare prijs halen denk ik.
Trek ze niet in de prostitutie-sfeer, wil je?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 14:31   #925
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=162123

Hier erger ik me mateloos aan. Wat is er van dit forum geworden?
Kijk, ik heb daartegenover een andere reflex. Ik lees die vuiligheid niet.

En aangezien ik niet meer collaboreer met moderatie signaleer ik ze ook niet meer.
Oud 27 oktober 2011, 14:31   #926
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Trek ze niet in de prostitutie-sfeer, wil je?
Paradigma shift !

En eerlijk gezegd ik dacht eerder aan slavernij

Laatst gewijzigd door Knipp : 27 oktober 2011 om 14:32.
Oud 27 oktober 2011, 14:37   #927
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Paradigma shift !

En eerlijk gezegd ik dacht eerder aan slavernij
A ja, S.M.

Daar had je gelijk in.

Het M. gedeelte

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2011 om 14:38.
Oud 27 oktober 2011, 15:06   #928
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik zou ze volproppen met pillekes, dus weet ook niet of dat gezond zou zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 15:13   #929
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Gisteren uit miserie naar mijn homeopaat geweest die me zou beter maken. Hij flapte er toen ik het gestook en de luchtvervuiling aanhaalde zonder nadenken uit "goh, ge moest eens weten hoeveel kankers er rond Genk-Zuid voorkomen!!". "Waar denk je dat ik woon?" reageren is ook slim zeker?
Kwakzalvers gaan niet helpen. Homeopathie is nonsens.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 15:21   #930
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik zou ze volproppen met pillekes, dus weet ook niet of dat gezond zou zijn
zou n fantastische roman zijn

twee broers op leeftijd, brother paul en broeder knipp, halen zes weken hun ziek nichtje in huis

de ene werkt met pillekes, de tweede met heu natuurfilosofie
Oud 27 oktober 2011, 15:23   #931
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
ze helpen toch hun portemonnee door aan klantenbinding te doen door hun bangmakerij
Oud 27 oktober 2011, 15:34   #932
Groentje-18

Standaard

Moeders die het raam wagenwijd openzetten terwijl ze stoken buiten en ge er maar tegen moet kunne, het raam ijskoud

en ik ben er uiteindelijk:
mijn aders in mijn hals, vooral die net onder mijn kin zijn al wekenlang gestuwd, of ik nu zo ontspannen ben als iets, en bewegingsgrelateerd:l

http://www.pallialine.nl/richtlijn/i...&noframes=true
Oud 27 oktober 2011, 15:34   #933
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel vrouwen en bergkristalhippies geloven daarin.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 15:39   #934
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 27 oktober 2011, 15:40   #935
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
gij hebt een kinderhandje?
Oud 27 oktober 2011, 15:46   #936
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
gij hebt een kinderhandje?
Ik wist dat die opmerking ging komen.

Maar je zou eens moeten weten

Oud 27 oktober 2011, 15:54   #937
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
•minder vaak: infecties (bijv. tuberculose, syfilis, nocardiosis), fibroserende mediastinitis (door eerdere bestraling van het mediastinum of infectie),sarcoïdose, aneurysma of trauma
nocardiosis
Another very common method is that by traumatic introduction, especially in the jaw

zie http://en.wikipedia.org/wiki/Nocardiosis

link naar je tandamalgaamoperatie ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 27 oktober 2011 om 16:17.
Oud 27 oktober 2011, 16:11   #938
Groentje-18

Standaard

Ik ben bang. Maanden geleden al zei iemand me dat mijn gezicht gezwollen is. Mijn aders staan idd heel gestuwd. Er viel me op dat mijn borstkas zo gespannen leek te staan, anders aanvoelde, mijn aders gestuwd stonden, in mijn armen ook al was het koud, krampen en ijskoude voeten (nog niet zo abnormaal), mijn armen bewegen is moeilijk maar vooral boven de schoudergordel niet meer te doen lijkt alsof ik mezelf wurg, heb ik vaak gezegd tegen mensen mogelijk niet tegen de dokter, bewegen is direct kortademig, was al veel langer bezig. Help. Buren stoken hier weer heel hard. En ik wil niet doodgaan. Liggen is niet meer te doen want druk blijft dan enorm op hoofd, ik had al gezegd ader aan rechterslaap doet dan enorm pijn, nadien is dat dus sinisitius geworden, in het begin zei ik al (in uz brussel) de pijn gaat precies mijn aders na ...
Mogelijk trombose gemist??

Help.
Huisokter nam het niet echt serieus, ze zouden me bellen of er vandaag nog een ekg kon worden gemaakt en ik zit hier heel kortademig te wezen en pijn overal in borst (euh waar die ader loopt dus, want me net gedouched -> haren wassen -> haren continu hoog boven het hoofd -> gevoel van beknelde borstkas en tegen de grond gaan). Ze zei al dat ze niet kon geloven dat ze dat niet zouden gezien hadden. Ze kon ook niet gelovendat er een nieuw ekg was gemaakt. Ze zei dat ze een nieuwe ct thorax wou dan maarja.
Oud 27 oktober 2011, 16:12   #939
Groentje-18

Standaard

omg ik ben bang, wat moet ik nu doen? Ik kan niet terug de ambulance bellen of al mijn vrienden laten panikeren.
Oud 27 oktober 2011, 16:21   #940
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nocardiosis
Another very common method is that by traumatic introduction, especially in the jaw

zie http://en.wikipedia.org/wiki/Nocardiosis

link naar je tandamalgaamoperatie ?
die sarcoidose vind ik heel goed. Groentje, ga naar uw dokter nu, en zegt dat uw groep op het net denkt dat jij sarcoidose hebt

zie die vlekjes

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2011 om 16:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be