![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en die lijkt mij echt wel goed zichtbaar? en sarcoidose kan zowat gepaard gaan met �*lle symptomen. bijgevolg kunt ge een hele bende symptomen ook wel terug linken aan sarcoidose. nu, de diagnose is vrij simpel eh. maar het lijkt me toch wat voorbarig om gezellig samen te juichen van 'jippie, we hebben het gevonden'.
|
|
|
|
#962 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#963 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#964 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat is al meer dan een half jaar tot een jaar geleden. Het ging eigenlijk meer om grote schilfers die "verticaal" ipv horizontaal groeide. Ze gingen dus niet netjes op de hoofdhuid liggen maar stonden ipv daarvan er haaks op. Best een rare ontdekking, maar horens waren het godzijdank nog niet. Het was maar één klein plekje met van die schilfers, die dus ook weg waren nadat ik er cortisone op smeerde. Ik kreeg sowieso altijd als tip dat ik cortisone moest opsmeren van zodra het hopeloos werd. Nu ja, om al dat geschilfer te bedekken een gekwetste hoofdhuid beginnen te verven is ook niet zo slim natuurlijk. De kapper zei me eens: "euh dit is eigenlijk compleet onverantwoord". Mijn eigen huisarts gaat nu zelf voor een vorm van anorexia en chronisch zuurstoftekort door het niet aanwezig zijn van reserves in het lichaam met alle gevolgen vandien. Ik heb nog steeds enorm pijn op mijn borst. Alles is te veel nu. Net witloof met kaas en ham gegeten. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2011 om 18:40. |
|
|
|
|
|
|
#965 |
|
|
Iets ernstiger, ik denk dat ik zo'n beetje vrij hard in een ziekenhuis hoor te liggen nu.
Te meer omdat mijn favoriete huisgenoten zich compleet laten gaan. :-/
|
|
|
|
#966 | |
|
|
Citaat:
En er zijn nog wel meer dingen gebeurd waardoor mijn kaak erg hard heeft afgezien... dat linkte ik dan weer aan de oor en oordrukproblemen ... (net als de oorstopjes). Man man man, hoe weinig kunnen dokters zoeken? Bepaalde familieleden van mij zijn nogal eh... beïnvloedbaar, en die zitten hier bijna te masturberen op het idee dat de artsen niets gevonden hebben en ik dus waarschijnlijk psychisch gestoord ben enzovoort.
|
|
|
|
|
#967 | |
|
|
Citaat:
En dit kan normaal zijn en dit komt zo vaak voor en dit si normaal. Euh ja heel leuk maar ik heb zo'n beetje duizend aanwijzingen dat mijn lichaam zo'n beetje dood aan het gaan is. :-/ Zoals Knipp zegt, alles wijst toch wel in de richting van. Tenzij je alle symptomen die ik heb negeert natuurlijk. Nu ja, hier binnen stookt mijn moeder nu zelfs om het af te maken. Mijn buren zijn vollebak bezig, al dagenlang. Ooit, toen ik nog van mijn kot kwam en het niet zo normaal vond niet te kunnen ademen in eigen huis en mij ultra-onwel voelde worden, heb ik een spoedafdeling gebeld en gevraagd ofhet mogelijk was een rookvergiftiging op te lopen in je huis, omwille van hevig stokende buren. Hij zei:neen, heel onwaarschijnlijk. maar die situatie mag wel niet blijven bestaan. :-/ Het is niet zo zot ver gezocht dat ik ziek word van iets waarvan ik al jaren voel dat het mijn lichaam compleet irriteert denk ik dan. Te meer daar er geweten en bewezen is dat dit ongezond is en dat het mensen (en zelfs planten) ziek kan maken. Maar neen hoor... Bij de longfunctietest bv ging ik bijna van mijn stokje van de inspanning (duizend maal: harder, harder, nog, nog nog, meer meer meer en toen zei ze: ge kunt echt niet zo veel en niet zo hard uitblazen als normaal Euh dat was inderdaad het symptoom waarmee ik toen via spoed werd opgenomen: heel kortademig, en niet kunnen uitademen. Ik denk astma, zei ik. Dat zit bij ons in de familie. Piepte ge ook?, vroegen ze de hele tijd. Neen, zei ik. En toen was het de diagnose hyperventilatie... gezien er geen bewijs was in de bloedgastest en er niks te zien was op de CT thorax gezien ik geen seconde stil lag vonden ze die conclusie wel gepast. Tot een interniste een onderliggend maagprobleem vermoedde. Eigenlijk hebben ze me om die reden opgenomen toen, zodat ze dan ook meteen een gastroscopie konden doen. En dan dus ook nog een longfunctiemeting, een ekg is toen ook gebeurd en een echo van mijn hart. Bij die echo waren er een paar verdachtheden: ik had er in Leuven al veel gehad, drie uur lang zelfs , maar daar was het op een kwartier gedaan en oké. Nu ik weet dat er daar een afwijking is (die guess what ... klinisch irrelevant is Ooit toen ik bij de cardioloog kwam, lag daar iets wat voor een ekg moest doorgaan. Ik dacht: amai die patiënt is goed gezien. Jezus Christus.
|
|
|
|
|
#968 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn ervaringen, en die van kennissen, met de spoed van UZGent zijn in ieder geval uitstekend. Als ge wilt wil ik daar gerust eens komen vertellen dat ge altijd al extreem slank geweest zijt en best wel eet enzo. Als ge kunt wachten tot morgennamiddag wil ik zelfs meegaan naar spoed. U komen halen enzo zal een beetje moeilijk worden omdat ik zelf ziek ben Wat uw oor betreft: kijk eens goed na of er effectief vocht uitkomt. Ik zit hier zelf met een chronische oorontsteking en ik voel kik zo vaak vocht uit m'n oren komen, maar da's alleen 't gevoel want er komt daar helemaal niks uit. Een lymfeklier zo groot als een ei (ik hoop dat je een kippenei of toch minstens een kwartelei bedoeld en geen vlooienei) is trouwens iets dat ge nu wel moeilijk kunt faken, dus uw familie moet dat maar serieus nemen als ze dat zien staan zenne.
|
|
|
|
#969 | |
|
|
Citaat:
Maanden geleden heeft iemand de opmerking al gemaakt: "je ziet er zo anders uit". Ik zag het ook in de spiegel. Het was eigenlijk een pak mooier. Maar ik zag niet wat het was. Ik dacht iets met mijn ogen ... Nu heb ik een aantal keer effectief gezien dat het breder is. Slaat nergens op, want ik ben nog nooit zo mager geweest en ik heb een echte "eierkop", zeer lang, maar zeer smal. Ander vreemd geval: mijn buik is nog nooit zo dik/gezwollen geweest ... (Nu daarom dacht ik dat de darmhypothese nog niet zo gek was en ging ik dus naar mijn darmdokter, maar ook met het idee dat hij wel zou verder zoeken naar andere mogelijkheden omdat hij me al wat langer kent... Nochtans is mijn buik normaal gezien altijd zeer plat, terwijl ik normaal gezien dus ook zo'n 5kg meer weeg.
|
|
|
|
|
#970 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#971 | |
|
|
Citaat:
Nja de hele medische wereld heeft mekaar gecontacteerd en samengespannen voor anorexia te moeten gaan. De uitweg is nu: zelfs als ge eet, uw lichaam neemt het toch niet op. En dat ik iedere ochtend kotsmisselijk ben en moet kokhalzen zoals zo vaak na "grote bewegingen" terwijl ik uit alle macht probeer te voorkomen dat ik effectief moet kotsen Nja, ik heb nu niet echt veel zin om te sterven op een psychiatrie aan een niet-psychische aandoening. Had ik dat met die endometriose gedaan. De gevolgen zouden schoon geweest zijn. Nu waren ze al mooi genoeg.
|
|
|
|
|
#972 | |
|
|
Citaat:
Stel u voor. (Helaas, ik vrees ervoor.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2011 om 19:42. |
|
|
|
|
|
|
#973 | ||
|
|
Citaat:
Maarja zondag is die mri gepland... Nu er zijn een vijftal foto's van die ct in genk gelukt maar ik snap echt niet ... Wat een risico ze nemen. Een longembolie bij een meisje van mijn leeftijd, de pil nemend, ... het kan . Toen ik laatste endometriose opperde in hasselt kwamen ze weer af met kansrekening. :-/ En daarmee werd de hypothese van tafel geschoven. Citaat:
Ik zou het inderdaad zo snel mogelijk moeten terughebben. Zou ik dat kunnen gaan vragen op die afdeling?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2011 om 19:41. |
||
|
|
|
|
|
#974 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag mij af of het slim is om al die persoonlijke informatie op het internet te plaatsen.
|
|
|
|
|
|
#975 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik wist niet dat ze nog dingen gepland hadden - je deed het een beetje overkomen alsof geen enkele arts nog iets ging doen eigenlijk. Als je niet met een open geest naar een geheel ander ziekenhuis kan trekken, en de dokters daar hun ding laten doen dat zij wijselijk achten, dan denk ik trouwens dat je daar evengoed op hetzelfde zou botsen...
|
|
|
|
#976 | |
|
|
Citaat:
Daar staan dingen bij die echt niet nieuw zijn, dingen dus al veel ouder dan 6 weken,... en huidletsels die ik echt wel herken... Wel mijn huidletsels zijn inderdaad ook eh, van diverse aard... Is dit een grap??
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 oktober 2011 om 19:49. |
|
|
|
|
|
|
#977 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ge nog een beetje wacht kunt ge de hybridebus pakken naar het ziekenhuis. Na 't verlof komen er 4 in dienst in Genk, die specifiek op de lijn naar 't ziekenhuis worden ingezet.
|
|
|
|
|
|
#978 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze moet haar naam er niet bijzetten hoor
|
|
|
|
|
|
#979 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Moest jouw voorstel en dat van Knipp geldig zijn, ik zou het echt enorm apprecieëren eigenlijk. Jullie zijn wel maar van het forum en ook jullie kunnen niet zwart op wit bewijzen dat ik eet dmv ooggetuigenverslagen maar in ieder geval weten jullie een deel van de puzzel en zouden andere mensen die erbij zijn al voorkomen dat ik direct word afgeschreven als psychiatrische casus omdat ik de enige ben die over mijn symptomen zaagt. En een ziekenhuis met een open visie lijkt me daarin zeker niet slecht. Daarbij heb ik ook al naar de spoed gebeld van het UZ Gent, ze namen me zeer zeker serieus. (Maar ze adviseerden me afspraak interne geneeskunde te maken, nu op dit moment ... mijn post-productie zal een andere indruk geven maar ik voel me echt onwel. Vooral verontrustend nu is weer iets "nieuw" (terug van zelden weggeweest): een soort druk, vreemd gevoel op mijn gehemelte, het komt dus van ergens boven mijn gehemelte dus. Ook mijn tandvlees is zeer gevoelig. En de druk op mijn borst en kortademig heid dus... typen is, al zou je het niet zeggen, zelfs pijnlijk nu ...
|
|
|
|
|
#980 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Steve leest mee. Met de keukenrol naast zijn beeldscherm.
|
|
|
|