Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2011, 10:05   #1321
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Momenteel erger ik mij aan dinosauriërs die lompen vlees uit je vinger happen. Kutbeesten!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 10:12   #1322
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Gisterenavond ging het heel slecht. Verschrikkelijk moe, ook heel fel pijn, op dezelfde plaatsen als voorheen.
Ik wou normaliter nog naar de frituur gaan, maar aan avondeten ben ik dus niet meer geraakt. (Wel heel veel gesnoept. :oops). Ook niet aan één liter drinken.

Deze nacht en deze morgen: hetzelfde verhalen. Onuitstaanbare pijnen. Ik voel me op het randje van naar de spoed gaan. Dit is werkelijk creperen.

Ik ga proberen snel snel een blog te maken met de belangrijkste medische symptomen. Je weet nooit waar er iemand zit die me kan helpen.
Oud 1 november 2011, 12:49   #1323
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Gisterenavond ging het heel slecht. Verschrikkelijk moe, ook heel fel pijn, op dezelfde plaatsen als voorheen.
Ik wou normaliter nog naar de frituur gaan, maar aan avondeten ben ik dus niet meer geraakt. (Wel heel veel gesnoept. :oops). Ook niet aan één liter drinken.

Deze nacht en deze morgen: hetzelfde verhalen. Onuitstaanbare pijnen. Ik voel me op het randje van naar de spoed gaan. Dit is werkelijk creperen.

Ik ga proberen snel snel een blog te maken met de belangrijkste medische symptomen. Je weet nooit waar er iemand zit die me kan helpen.
Misschien zou je kunnen beginnen met gezond(er) te eten i.p.v. frituur of snoep? Groentjes, fruit, vitamientjes, jeweetwel...

De enige die jou kan helpen, ben je zelf!

BTW; Reed vorige week door Genk Zuid, kreeg 't daar ook benauwd, scherpe chemische geur, prikkel in m'n keel, resultaat, nu snipverkouden, bronchitis en astmatisch, mja, of 't daaraan ligt, kan ook dat rotweer zijn, alhoewel 't voor 'n X eens n�*et regende als ik naar BelZiek ga.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:04   #1324
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Misschien zou je kunnen beginnen met gezond(er) te eten i.p.v. frituur of snoep? Groentjes, fruit, vitamientjes, jeweetwel...

De enige die jou kan helpen, ben je zelf!

BTW; Reed vorige week door Genk Zuid, kreeg 't daar ook benauwd, scherpe chemische geur, prikkel in m'n keel, resultaat, nu snipverkouden, bronchitis en astmatisch, mja, of 't daaraan ligt, kan ook dat rotweer zijn, alhoewel 't voor 'n X eens n�*et regende als ik naar BelZiek ga.
Inderdaad.

Laatste ZH waar ik naartoe ging was Hasselt. Gezien ik daar genezen werd verklaard ging ik terug naar huis, vlakbij Genk-Zuid dus. Ik rook het al onmiddellijk en nog maar net van de bus af begon de pret alweer: irritatie in de keel, van slijmvliezen, droog hoestje, ...
Toen dacht ik ook: omgevingsgerelateerd, duidelijk ... Ik moet hier weg.
Helaas erna dus bloed in de stoelgang, wat me weer tot andere conclusies deed besluiten en dat telefoontje naar het ziekenhuis de verpleegkundige die opnam ook deed concluderen dat ik terug naar afstemming mocht.

Inmiddels ben ik meer in het centrum van het land
Probleem is dat je ook in staat moet zijn eraan te geraken (supermarkt) en dan alles te bereiden hé hé ... vergt helaas tijd en inspanning. De feestdagen van nu zijn daarbij niet erg helpend. (Sluiting)
Nu was het plan eten, doucheje pakken, wandelingetje maken, papiertjes maken, nog wat mailtjes beantwoorden, ... maar ik ben zo moe dat ik eerst maar eens een dutje ga proberen doen.
Milieu mag er niets mee te maken hebben. Het is geweten dat het er 1) is (waarbij we het enkel over Genk-Zuid hebben en dus nog niet eens over het massaal stoken van mijn buren wat onder totaal ongecontroleerde omstandigheden gebeurd en waarbij de schadelijkheid van het ultrafijnstof wat daardoor vrijkomt mogelijk nog hoger is dan dit van industrie (heb ik laatst nog bevestigt gehoord van een kenner maar dit had ik zelf ook al eens gelezen helaas). Deze stoffen vormen 2) bewezen een (extra) belasting voor ieder organisme (zij het via inhalatie of opname via voedsel).
Als ik lees hoezeer een PAK je lichaam extra aan het werk zet ..., naast en extra boven de milieubelasting die ieder lichaam al draagt, via inderdaad de voeding en de al niet zo beste luchtkwaliteit van Vlaanderen 3) er is bewezen dat mensen effectief ziektebeelden die beschreven zijn in de ICD ontwikkelen, gaande van wat jij beschrijft (incidentie van bronchitis, astma tot verkoudheden is inderdaad groter in en rond Genk-Zuid) tot veel ergere dingen (kankers) dus ... waarom men dat zo hard wegwuift.
Dan mag men vooral niet vergeten dat een heel deel van deze ziektebeelden mogelijk of prodromaal zijn of niet passen binnen de klassieke ICD-ziektebeelden omdat er 1) zeer weinig kennis over milieugerelateerde klachten of ziekten is in België gezien dit terrein hier genegeerd wordt itt in sommige ons omringende landen, 2) deze stoffen systematisch NIET gecontroleerd worden ... (ik heb zo'n formuliertje voor bloed, urine ed testen in mijn handen... had er hier nog één liggen omdat ik een urine-staal moest afgeven vanwege mijn "endometriose" indertijd ... (ze bleven dus hangen op urineweg-infectie), er staat niks milieugerelateerd op...

Trouwens... vanmorgen mijn eigen handboek vastgegrepen, ziektebeelden, symptomen, oorzaken, diagnostische mogelijkheden staan erin overlopen. Normalerwijze moest men bij deze presentatie van symptomen lymfeklier en beenmerg testen. Niet gebeurd ... Milt ook onderzoeken. Lijkt ook niet gebeurt. In ieder geval heb ik daar ook expliciet naar verwezen tegenover verschillende dokters, die niet verder kwamen dan: "ja maar wat is de kans dat ???". Waarop mijn stereotype antwoord ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 november 2011 om 13:12.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:13   #1325
Groentje-18

Standaard

Btw, als het weer "dicht zit" (lees: bewolkt) is het in Genk-Zuid pas echt niet te harden. Eén en ander heeft dus zeker met mekaar te maken.

Daarbij moet je nog tellen dat bij de juiste windrichting en wanneer deze winden niet "hogerop" kunnen, de wind van het Rein-Ruhr gebied daar ook passeert.

In ieder geval mag je ervan uit gaan dat, als er een ex-schepen zegt dat het de meest vervuilde plek van heel West-Europa is en er niet voor niets een school verhuist wordt en er vooral vreemdelingen rond gevestigd wordt, er ergens iets aan de hand is.
Oud 1 november 2011, 13:17   #1326
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Elektrahelfacturen
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:19   #1327
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben ook tegen vervuiling

Daarom zit ik op een eiland dat door de Unesco in zijn geheel als beschermd natuur-patrimonium van de mensheid verklaard is.

Staan daar nu twee vulkanen onder water te blazen en kan er niet meer gezwommen worden op de playa's
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:21   #1328
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Elektrahelfacturen
Oud 1 november 2011, 13:28   #1329
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maak je weg uit mijn draden, stalker, of ik begin je ook te trollen
Hier is niets van jou.

Je maakt me absoluut niet bang.

Doe nog maar een driehoekje. Het zal je goed doen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 13:40   #1330
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik OT postte
Oud 1 november 2011, 13:48   #1331
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik OT postte
OT?

Onder Trance?
Oud 1 november 2011, 13:49   #1332
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OT?

Onder Trance?
On Topic.

Zeg nee tegen drugs!
Oud 1 november 2011, 13:50   #1333
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Hier is niets van jou.

Je maakt me absoluut niet bang.

Doe nog maar een driehoekje. Het zal je goed doen.
Maak dat je weg komt, PAtje
Oud 1 november 2011, 13:55   #1334
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Inderdaad.

Laatste ZH waar ik naartoe ging was Hasselt. Gezien ik daar genezen werd verklaard ging ik terug naar huis, vlakbij Genk-Zuid dus. Ik rook het al onmiddellijk en nog maar net van de bus af begon de pret alweer: irritatie in de keel, van slijmvliezen, droog hoestje, ...
Toen dacht ik ook: omgevingsgerelateerd, duidelijk ... Ik moet hier weg.
Helaas erna dus bloed in de stoelgang, wat me weer tot andere conclusies deed besluiten en dat telefoontje naar het ziekenhuis de verpleegkundige die opnam ook deed concluderen dat ik terug naar afstemming mocht.

Inmiddels ben ik meer in het centrum van het land
Probleem is dat je ook in staat moet zijn eraan te geraken (supermarkt) en dan alles te bereiden hé hé ... vergt helaas tijd en inspanning. De feestdagen van nu zijn daarbij niet erg helpend. (Sluiting)
Nu was het plan eten, doucheje pakken, wandelingetje maken, papiertjes maken, nog wat mailtjes beantwoorden, ... maar ik ben zo moe dat ik eerst maar eens een dutje ga proberen doen.
Milieu mag er niets mee te maken hebben. Het is geweten dat het er 1) is (waarbij we het enkel over Genk-Zuid hebben en dus nog niet eens over het massaal stoken van mijn buren wat onder totaal ongecontroleerde omstandigheden gebeurd en waarbij de schadelijkheid van het ultrafijnstof wat daardoor vrijkomt mogelijk nog hoger is dan dit van industrie (heb ik laatst nog bevestigt gehoord van een kenner maar dit had ik zelf ook al eens gelezen helaas). Deze stoffen vormen 2) bewezen een (extra) belasting voor ieder organisme (zij het via inhalatie of opname via voedsel).
Als ik lees hoezeer een PAK je lichaam extra aan het werk zet ..., naast en extra boven de milieubelasting die ieder lichaam al draagt, via inderdaad de voeding en de al niet zo beste luchtkwaliteit van Vlaanderen 3) er is bewezen dat mensen effectief ziektebeelden die beschreven zijn in de ICD ontwikkelen, gaande van wat jij beschrijft (incidentie van bronchitis, astma tot verkoudheden is inderdaad groter in en rond Genk-Zuid) tot veel ergere dingen (kankers) dus ... waarom men dat zo hard wegwuift.
Dan mag men vooral niet vergeten dat een heel deel van deze ziektebeelden mogelijk of prodromaal zijn of niet passen binnen de klassieke ICD-ziektebeelden omdat er 1) zeer weinig kennis over milieugerelateerde klachten of ziekten is in België gezien dit terrein hier genegeerd wordt itt in sommige ons omringende landen, 2) deze stoffen systematisch NIET gecontroleerd worden ... (ik heb zo'n formuliertje voor bloed, urine ed testen in mijn handen... had er hier nog één liggen omdat ik een urine-staal moest afgeven vanwege mijn "endometriose" indertijd ... (ze bleven dus hangen op urineweg-infectie), er staat niks milieugerelateerd op...

Trouwens... vanmorgen mijn eigen handboek vastgegrepen, ziektebeelden, symptomen, oorzaken, diagnostische mogelijkheden staan erin overlopen. Normalerwijze moest men bij deze presentatie van symptomen lymfeklier en beenmerg testen. Niet gebeurd ... Milt ook onderzoeken. Lijkt ook niet gebeurt. In ieder geval heb ik daar ook expliciet naar verwezen tegenover verschillende dokters, die niet verder kwamen dan: "ja maar wat is de kans dat ???". Waarop mijn stereotype antwoord ...
Misschien focus je je teveel op die ziektebeelden, symptomen, oorzaken, diagnostische mogelijkheden e.d., laat de artsen hun werk doen via onderzoeken, maar dat is hier reeds aan bod gekomen dacht ik.

Jij kan enkel maar proberen naar 'n andere plaats verhuizen, indien mogelijk, is niet voor iedereen evident, en jezelf zo goed mogelijk verzorgen.
Gezond eten, hoeven geen uitgebreide volle maaltijden te zijn, ergens proberen rust in te vinden (niet in jezelf steeds weer te diagnosticeren), uitrusten, ontstressen...(en z.s.m. uit Genk Zuid vertrekken, 't �*s er ongezond leven!)

Ik wens je in elk geval veel sterkte.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 14:06   #1335
eno2
Banneling

Standaard

Gastjes zoals Subjocai die mij louter voor de provocatie "leefloner" noemen.
Oud 1 november 2011, 14:09   #1336
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gastjes zoals Subjocai die mij louter voor de provocatie "leefloner" noemen.

"de luis in de vacht van onze samenleving" klinkt dan schoner?
Oud 1 november 2011, 14:15   #1337
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Allemaal PAtjes
Oud 1 november 2011, 14:16   #1338
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
On Topic.

Zeg nee tegen drugs!
Welke topic?

Ah ja OT
Wat zijn electrahelfacturen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2011 om 14:17.
Oud 1 november 2011, 14:16   #1339
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat klinkt zo goor.
Oud 1 november 2011, 14:17   #1340
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Ontopic: verschrikkelijke bloedhoest!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be