![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1341 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1342 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#1343 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een wat? Heb je het nu over jezelf?
|
|
|
|
|
#1344 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1345 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1346 |
|
Banneling
|
Aan pijn krijgen in Leuven en het op Genk steken.
Deze dokter geeft z'n ontslag Andere en betere. Laatst gewijzigd door Knipp : 1 november 2011 om 14:32. |
|
|
|
|
|
#1347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
#1348 |
|
Banneling
|
Allez. Ik trek m'n ontslag in. Want deze hypothese is écht te lekker en ik wil m'n kans op eeuwige roem niet missen
Bed bugs in je ... LAP TOP. ( ettelijke gedocumenteerde gevallen online ! ) En na je bezoek aan een kinesist of iets in die orde, zal ik wel verder meezoeken naar chest pain verklaring. In my humble opinion is dat het enige dat op dit moment nog echt roept om een verklaring. If you disagree, convince me. En tenzij de lopende onderzoeken (mri & stool) nieuwe elementen opleveren. Laatst gewijzigd door Knipp : 1 november 2011 om 16:03. |
|
|
|
|
|
#1349 | |
|
|
Oink?!
En sorry voor al je tijd Knipp. Nu weet ik het zelf ook niet meer. Gisterenavond merkte ik wel (voor het eerst) nieuwe bolletjes op mijn duim... één grote die eigenlijk een soort wondje lijkt van toch enkele mm's. Ik herinner me niet me gestoten te hebben. Daarboven staat een gelijkaardig maar piepklein wondje en eronder ook. Opnieuw drie dus. Op andere plekken staan er thans ook fier. Wat het is, vraag het me niet. Maar het is de eerste keer dat het duidelijk is dat het "open" is. Het vel is er dus op die plek gewoon vanaf. De andere vlekken staan er nog. Op mijn bovenbenen en billen lijkt er ook een symmetrie in het spel te zitten. Ook daar vaak drie op een rij, soms vier. Nog geen wantsen of andere diertjes gezien. Maar ik acht het zeker niet onmogelijk. Het is misschien wel de meest logische hypothese. Intussen zoals ik zei gisterenavond veel pijn, vannacht ook, nu ook... Toevallig ontdekt dat beide armen tegelijkertijd opheffen Het enige waar ik allerminst mee kan lachen is dat ik in principe in Genk gediagnosticeerd ben (alsook in Brussel) met anemie (macrocytaire hyperchrome). Dit zonder de onderliggende voedseldeficiëntie van vit B12 of foliumzuurtekort die zou kunnen verklaren waarom een lichaam moeite heeft met het produceren van meer rode bloedcellen (of nieuwe rode bloedcellen). Daar is niet op verder gegaan. Misschien is er inderdaad niets aan de hand, maar normaal gezien is dat het moment waarop artsen beslissen een beenmergpunctie te doen... om te zien of er daar, aan de "bron" niets mis is. Enkele dingen kunnen dan weer synchroon zijn met een beenmergziekte. Inderdaad, ik heb alle symptomen, maar zo'n dingen kan je toch niet zomaar uitsluiten, zeker niet bij jonge mensen. Hetzelfde met dat lymfeprobleem. De rest van de klachten kan daarmee passen uiteraard, want eens er op zo'n basaal niveau vanalles mis is, kan je je aan een massa symptomen verwachten. En die houden geen steek en zijn niet logisch, hangt er puur vanaf waar het allemaal misgaat. Nu ik zeg niet dat ik per se leukemie of een lymfoma of whatever moet hebben, god please hopelijk niet ... Zeker niet nu meer na zo'n lange tijd ongediagnosticeerd zijn geweest, want dan kom ik in de krant vrees ik. Daarbij komt ook dat zogenaamde syndroom van gilbert dat ik heb. Bilirubine ongeconjugeerd of wat is het, altijd te hoog. Conclusie was dan SvG, de minst erge erfelijke ziekte, edoch ... dat is nooit bevestigd. Laatst zei een arts me dat daar in principe van alles de oorzaak van kan zijn (kan ook in verband worden gebracht met rode bloedcellen gezien het er een afbraakstof van is ...), maar ooit hebben ze dus naar SvG gegrepen... Vraag me niet waarom. Om er vanaf te zijn? Net zoals ze bij mijn endo-probleem gewoon maar psychosomatisch en CVS hebben gegokt, om van mijn gezaag en geklaag af te komen? Ik weet het niet. Het kan allemaal stress en toeval en een opeenstapeling van probleemjes zijn via stress, uitputting, watertekort, ... waardoor ik van de regen in de drop ben gesukkeld. Maar ... ik ken mijn lichaam. En de pijnen... ik weet niet of stress, zonder dat het al tot iets somatisch heeft geleid wat het kan verklaren, zo'n erge pijnen kan veroorzaken. Nu ik erover nadenk herinner ik me dat aanvankelijk zelfs leken onbegrip hadden over het feit dat er geen beenmerg-test werd uitgevoerd. De internisten hebben zich echt op met name de maag gericht en de darmen, en een eventuele malabsorptie of zelfs maligniteit daar (die bij nader inzien ook veel symptomen kon verklaren), al bleken uit mijn bloed geen voedingstekorten zover ik weet. Dat was dus negatief en intussen predikte ook dat het waarschijnlijk niet daar zat en uitte ik mijn twijfel en mijn vroegere medische ervaringen, dat heeft telkenmale opnieuw geleid tot een vertrouwenscrisis. Het feit dat zij bij ieder woord of zin die ik uitsprak of iedere kortademigheidsaanval (niet zo gek met die anemie dus Probleem II is dat ik weet welke symptomen op welke ziektebeelden kunnen wijzen en ik daardoor de dokters al bang en vragend aankijk van "jij denkt toch niet wat ik denk?" en "er zijn toch geen aanwijzingen voor?" ... enzovoort (tevens weet ik dus welke diagnostische tests moeten gedaan worden bij het vaststellen van welke symptomen en afwijkingen, en tevens hoop ik vooral dat ik niet gelijk heb Familie van me heeft me nog ooit gezegd: G-18, ga niet te vaak naar een arts want je loopt het gevaar dat men je niet meer serieus zal nemen en ze echt niet gaan ontdekken wanneer het iets ernstigs is. En nogmaals, ik vraag me af of men zelfs ooit onderzocht heeft of mijn milt niet vergroot is? Dat gaf ook al een heel interessante clue. En als die groot is, drukt hij op je diafragma met ... gekende gevolgen. Ik dacht dat dat onderzocht was met de echo in Genk dus ik keek snel naar de papieren, maar niks ... enkele organen staan beschreven en zijn normaal. Maar niet de milt. Voor één ding ga ik toch wel zorgen, en dat is dat er in mijn dossiers overal de juiste dingen beschreven staan. Ik wil niet dat een arts (of een heel team) zich nog kan indekken nu door te doen alsof mijn symptomen nooit hebben bestaan... Als ze nu eens zo vriendelijk zouden zijn geweest om vanaf het begin al open kaart met me te hebben gespeeld en te zeggen dat bv. die CT thorax eigenlijk niet voor interpretatie vatbaar was en ten tweede, er sprake was van die vergrote, volledig met hemoglobine gevulde anemie, etc. Van de site van uz leuven: Citaat:
In Hasselt moet dit opnieuw gevonden zijn vermoed ik, al heeft men dit staalhard ontkent (en er ook bij vermeld dat iedereen wel kleine afwijkingen in zijn bloed heeft), want die tekorten (al kon men die dus niet terugvinden in het bloed) treden ook op bij coeliakie en chrohn. Twee ziektes waarvan ze me hebben gezegd dat ze die wilden uitsluiten (was de reden die ze me gaven voor de endoscopie). Zucht.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 november 2011 om 17:27. |
|
|
|
|
|
|
#1350 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik erger mij momenteel aan hangmatters.
|
|
|
|
|
|
#1351 |
|
|
Sorry.
Normaal gezien zal ik binnenkort (tenzij er echt iets over het hoofd is gezien
|
|
|
|
#1352 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Aanwezigheid van bedwantsen zie je door hun uitwerpselen (gewoonlijk aan de bedden, ze zijn ' s nachts aktief en als het eten in bed ligt is het praktischer om daar te verblijven): ![]() Misschien gewoon zwijgen als je nog eens een controle laat uitvoeren? Dat doet wonderen soms. |
|
|
|
|
|
|
#1353 | |
|
|
Citaat:
En neen, dat was toen dus. Nu tja ... weet ik het ook niet meer. Vervuiling kan een rol spelen, maar hij lijkt dan van dien aard te zijn dat hij me heeft ziek gemaakt of iig symptomen oplevert. Ik ga eerst wat mailen, enfin neen, eerst eens het electrische verwarmingske opzetten want ik bevries, dan wat mails versturen enzo, en dan nog wat opzoeken over die bedbeesten. Maar ik heb hier inmiddels al een klopjacht gedaan. Nog niets gevonden. Al zijn die gaatjes in de matrashoes dan weer wel ... toeval of niet?
|
|
|
|
|
#1354 |
|
Banneling
|
En aan Dr H. Angmatter, omdat die een juiste diagnose stelde.
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2011 om 17:45. |
|
|
|
|
|
#1355 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1356 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1357 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1358 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als een kinesist in z'n haar zou krabben en geen clue zou hebben, dan weten we al een heel stuk meer. En idd, groentje moet haar verhaal beperken tot de precieze recente pijnklachten. Laatst gewijzigd door Knipp : 1 november 2011 om 18:28. |
|
|
|
|
|
|
#1359 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1360 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heel veel kan naar heel veel verwijzen. En net daarom is het uiterst belangrijk te vertrekken van de precieze klachten, zonder die te vermengen met alle vorige klachten, zonder die te vermengen met je angst voor kanker, en zonder allerlei mogelijke redeneringen rond dokters die zich indekken en zo Stick to the facts. Please ? |
|
|
|
|