Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2011, 14:19   #1341
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ontopic: verschrikkelijke bloedhoest!
Echt vervelend voor een mede-lulkampioen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 14:21   #1342
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Welke topic?

Ah ja OT
Wat zijn electrahelfacturen?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 14:22   #1343
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt vervelend voor een mede-lulkampioen
Een wat? Heb je het nu over jezelf?
Oud 1 november 2011, 14:22   #1344
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Een wat? Heb je het nu over jezelf?
Maar nee waarde collega
Oud 1 november 2011, 14:24   #1345
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

Electrische tapkranen?
Oud 1 november 2011, 14:30   #1346
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Aan pijn krijgen in Leuven en het op Genk steken.

Deze dokter geeft z'n ontslag

Andere en betere.

Laatst gewijzigd door Knipp : 1 november 2011 om 14:32.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 14:59   #1347
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Electrische tapkranen?
Bierijskasten
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 15:57   #1348
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Allez. Ik trek m'n ontslag in. Want deze hypothese is écht te lekker en ik wil m'n kans op eeuwige roem niet missen

Bed bugs in je ... LAP TOP.

( ettelijke gedocumenteerde gevallen online ! )

En na je bezoek aan een kinesist of iets in die orde, zal ik wel verder meezoeken naar chest pain verklaring.

In my humble opinion is dat het enige dat op dit moment nog echt roept om een verklaring. If you disagree, convince me.

En tenzij de lopende onderzoeken (mri & stool) nieuwe elementen opleveren.

Laatst gewijzigd door Knipp : 1 november 2011 om 16:03.
Oud 1 november 2011, 17:10   #1349
Groentje-18

Standaard

Oink?!
En sorry voor al je tijd Knipp. Ik weet het. Je hebt er massaal veel tijd ingestoken. Waarvoor ontzettend veel dank.

Nu weet ik het zelf ook niet meer.
Gisterenavond merkte ik wel (voor het eerst) nieuwe bolletjes op mijn duim... één grote die eigenlijk een soort wondje lijkt van toch enkele mm's. Ik herinner me niet me gestoten te hebben. Daarboven staat een gelijkaardig maar piepklein wondje en eronder ook. Opnieuw drie dus.
Op andere plekken staan er thans ook fier. Wat het is, vraag het me niet. Maar het is de eerste keer dat het duidelijk is dat het "open" is. Het vel is er dus op die plek gewoon vanaf.
De andere vlekken staan er nog.

Op mijn bovenbenen en billen lijkt er ook een symmetrie in het spel te zitten. Ook daar vaak drie op een rij, soms vier. Nog geen wantsen of andere diertjes gezien. Maar ik acht het zeker niet onmogelijk. Het is misschien wel de meest logische hypothese.

Intussen zoals ik zei gisterenavond veel pijn, vannacht ook, nu ook... Toevallig ontdekt dat beide armen tegelijkertijd opheffen dan weer echt niet te doen is, alsook dingen heffen en de rest, ... hard bijten, tja. Dezelfde symptomen dus, hetgeen ik vena cava superior - syndroom noemde maar dat zal het hopelijk wel niet zijn.

Het enige waar ik allerminst mee kan lachen is dat ik in principe in Genk gediagnosticeerd ben (alsook in Brussel) met anemie (macrocytaire hyperchrome). Dit zonder de onderliggende voedseldeficiëntie van vit B12 of foliumzuurtekort die zou kunnen verklaren waarom een lichaam moeite heeft met het produceren van meer rode bloedcellen (of nieuwe rode bloedcellen). Daar is niet op verder gegaan.
Misschien is er inderdaad niets aan de hand, maar normaal gezien is dat het moment waarop artsen beslissen een beenmergpunctie te doen... om te zien of er daar, aan de "bron" niets mis is.
Enkele dingen kunnen dan weer synchroon zijn met een beenmergziekte. Inderdaad, ik heb alle symptomen, maar zo'n dingen kan je toch niet zomaar uitsluiten, zeker niet bij jonge mensen. Hetzelfde met dat lymfeprobleem.
De rest van de klachten kan daarmee passen uiteraard, want eens er op zo'n basaal niveau vanalles mis is, kan je je aan een massa symptomen verwachten. En die houden geen steek en zijn niet logisch, hangt er puur vanaf waar het allemaal misgaat.
Nu ik zeg niet dat ik per se leukemie of een lymfoma of whatever moet hebben, god please hopelijk niet ... Zeker niet nu meer na zo'n lange tijd ongediagnosticeerd zijn geweest, want dan kom ik in de krant vrees ik. En dan bedoel ik nog voor overlijden.
Daarbij komt ook dat zogenaamde syndroom van gilbert dat ik heb. Bilirubine ongeconjugeerd of wat is het, altijd te hoog. Conclusie was dan SvG, de minst erge erfelijke ziekte, edoch ... dat is nooit bevestigd. Laatst zei een arts me dat daar in principe van alles de oorzaak van kan zijn (kan ook in verband worden gebracht met rode bloedcellen gezien het er een afbraakstof van is ...), maar ooit hebben ze dus naar SvG gegrepen... Vraag me niet waarom.
Om er vanaf te zijn?
Net zoals ze bij mijn endo-probleem gewoon maar psychosomatisch en CVS hebben gegokt, om van mijn gezaag en geklaag af te komen?

Ik weet het niet. Het kan allemaal stress en toeval en een opeenstapeling van probleemjes zijn via stress, uitputting, watertekort, ... waardoor ik van de regen in de drop ben gesukkeld. Maar ... ik ken mijn lichaam. En de pijnen... ik weet niet of stress, zonder dat het al tot iets somatisch heeft geleid wat het kan verklaren, zo'n erge pijnen kan veroorzaken.

Nu ik erover nadenk herinner ik me dat aanvankelijk zelfs leken onbegrip hadden over het feit dat er geen beenmerg-test werd uitgevoerd. De internisten hebben zich echt op met name de maag gericht en de darmen, en een eventuele malabsorptie of zelfs maligniteit daar (die bij nader inzien ook veel symptomen kon verklaren), al bleken uit mijn bloed geen voedingstekorten zover ik weet. Dat was dus negatief en intussen predikte ook dat het waarschijnlijk niet daar zat en uitte ik mijn twijfel en mijn vroegere medische ervaringen, dat heeft telkenmale opnieuw geleid tot een vertrouwenscrisis. Het feit dat zij bij ieder woord of zin die ik uitsprak of iedere kortademigheidsaanval (niet zo gek met die anemie dus ) had zich meer en meer gesterkt voelde in hun visie van psychiatrische patiënt, maar ik me daardoor meer en meer onbegrepen voelde en bang werd om zo bestempeld te worden en de argumenten aanhaalde om me niet zo te bestempelen ... enzoverder. Maarja, één groot probleem blijft er bij psychiatrische ziektebeelden: als je eenmaal "psychiatrie" denkt... kan je doen wat je wil. Alles is per definitief gestoord. Je met angst verzetten tegen emblemen waarvan je weet dat ze een levenslange stempel op je drukken, is dus al zeker niet goed om niet als "psychiatrisch" te worden afgedaan. :-/
Probleem II is dat ik weet welke symptomen op welke ziektebeelden kunnen wijzen en ik daardoor de dokters al bang en vragend aankijk van "jij denkt toch niet wat ik denk?" en "er zijn toch geen aanwijzingen voor?" ... enzovoort (tevens weet ik dus welke diagnostische tests moeten gedaan worden bij het vaststellen van welke symptomen en afwijkingen, en tevens hoop ik vooral dat ik niet gelijk heb ). Die presentatie leidt natuurlijk al helemaal tot ... Uit interesse heb ik me ooit geabonneerd op medische tijdschriften waardoor nieuwe wetenschappelijke inzichten richting mijn mailbox gaan en ik ze soms effectief iets nieuw leer. Dat doet dan enkel maar mijn argwaan en twijfel rijzen, terwijl bij hun inmiddels al het idee psychiatrische patiënt is gerezen (een idee dat ze uiteraard al hebben na één seconde gezien mijn gewicht ).
Familie van me heeft me nog ooit gezegd: G-18, ga niet te vaak naar een arts want je loopt het gevaar dat men je niet meer serieus zal nemen en ze echt niet gaan ontdekken wanneer het iets ernstigs is.

En nogmaals, ik vraag me af of men zelfs ooit onderzocht heeft of mijn milt niet vergroot is? Dat gaf ook al een heel interessante clue. En als die groot is, drukt hij op je diafragma met ... gekende gevolgen. Uiteraard ook die hele overdruk-last.
Ik dacht dat dat onderzocht was met de echo in Genk dus ik keek snel naar de papieren, maar niks ... enkele organen staan beschreven en zijn normaal. Maar niet de milt. Zucht ...
Voor één ding ga ik toch wel zorgen, en dat is dat er in mijn dossiers overal de juiste dingen beschreven staan. Ik wil niet dat een arts (of een heel team) zich nog kan indekken nu door te doen alsof mijn symptomen nooit hebben bestaan...

Als ze nu eens zo vriendelijk zouden zijn geweest om vanaf het begin al open kaart met me te hebben gespeeld en te zeggen dat bv. die CT thorax eigenlijk niet voor interpretatie vatbaar was en ten tweede, er sprake was van die vergrote, volledig met hemoglobine gevulde anemie, etc.

Van de site van uz leuven:
Citaat:
Beenmergonderzoek is niet nodig indien foliumzuur en/of vitamine B12 tekort biochemisch bevestigd is

In Hasselt moet dit opnieuw gevonden zijn vermoed ik, al heeft men dit staalhard ontkent (en er ook bij vermeld dat iedereen wel kleine afwijkingen in zijn bloed heeft), want die tekorten (al kon men die dus niet terugvinden in het bloed) treden ook op bij coeliakie en chrohn. Twee ziektes waarvan ze me hebben gezegd dat ze die wilden uitsluiten (was de reden die ze me gaven voor de endoscopie).
Zucht.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 november 2011 om 17:27.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 17:19   #1350
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik erger mij momenteel aan hangmatters.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 17:28   #1351
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Sorry.

Normaal gezien zal ik binnenkort (tenzij er echt iets over het hoofd is gezien ) de staatskassen helpen vullen.
Oud 1 november 2011, 17:30   #1352
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Oink?!
En sorry voor al je tijd Knipp. Ik weet het. Je hebt er massaal veel tijd ingestoken. Waarvoor ontzettend veel dank.

Nu weet ik het zelf ook niet meer.
Gisterenavond merkte ik wel (voor het eerst) nieuwe bolletjes op mijn duim... één grote die eigenlijk een soort wondje lijkt van toch enkele mm's. Ik herinner me niet me gestoten te hebben. Daarboven staat een gelijkaardig maar piepklein wondje en eronder ook. Opnieuw drie dus.
Van beten door bedwantsen krijg je volgens mij geen spierpijnen of al die andere klachten die je hebt. Maar het ene sluit het andere dus niet uit.

Aanwezigheid van bedwantsen zie je door hun uitwerpselen (gewoonlijk aan de bedden, ze zijn ' s nachts aktief en als het eten in bed ligt is het praktischer om daar te verblijven):

Misschien gewoon zwijgen als je nog eens een controle laat uitvoeren? Dat doet wonderen soms.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 17:31   #1353
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Aan pijn krijgen in Leuven en het op Genk steken.

Deze dokter geeft z'n ontslag

Andere en betere.
Sorry.

En neen, dat was toen dus. Nu tja ... weet ik het ook niet meer. Vervuiling kan een rol spelen, maar hij lijkt dan van dien aard te zijn dat hij me heeft ziek gemaakt of iig symptomen oplevert.

Ik ga eerst wat mailen, enfin neen, eerst eens het electrische verwarmingske opzetten want ik bevries, dan wat mails versturen enzo, en dan nog wat opzoeken over die bedbeesten.
Maar ik heb hier inmiddels al een klopjacht gedaan. Nog niets gevonden.
Al zijn die gaatjes in de matrashoes dan weer wel ... toeval of niet?
Oud 1 november 2011, 17:44   #1354
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
En aan Dr H. Angmatter, omdat die een juiste diagnose stelde.

Laatst gewijzigd door eno2 : 1 november 2011 om 17:45.
Oud 1 november 2011, 18:03   #1355
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry.
No problemo. :kisses:

Ik val wel vaker uit m'n rol, en 't is wennen die vaderrol
Oud 1 november 2011, 18:08   #1356
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niets gevonden.
Doe me een groot plezier en ga es langs bij een kinesist, dat kan al heel wat dingen uitsluiten.
Oud 1 november 2011, 18:13   #1357
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Doe me een groot plezier en ga es langs bij een kinesist, dat kan al heel wat dingen uitsluiten.
Wat is er fout aan "een andere huisdokter"? Die hoeft toch niet te weten dat je al een paar dokters gedaan hebt?

Huisdokter betaalt meer terug dan kinesist.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 18:18   #1358
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Wat is er fout aan "een andere huisdokter"? Die hoeft toch niet te weten dat je al een paar dokters gedaan hebt?

Huisdokter betaalt meer terug dan kinesist.
Niks mis met andere huisdokter; maar iemand met ervaring in 'bewegingsgerelateerde' pijnen, zal veel beter kunnen duiden of 't wat met spieren en pezen kan te maken hebben.
Als een kinesist in z'n haar zou krabben en geen clue zou hebben, dan weten we al een heel stuk meer.

En idd, groentje moet haar verhaal beperken tot de precieze recente pijnklachten.

Laatst gewijzigd door Knipp : 1 november 2011 om 18:28.
Oud 1 november 2011, 18:21   #1359
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry.

Normaal gezien zal ik binnenkort (tenzij er echt iets over het hoofd is gezien ) de staatskassen helpen vullen.
Volgens mij ging het niet over jou
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 18:34   #1360
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Probleem II is dat ik weet welke symptomen op welke ziektebeelden kunnen wijzen
Ik heb één ding geleerd door m'n 'leesoefeningen' de voorbije dagen.
Heel veel kan naar heel veel verwijzen.

En net daarom is het uiterst belangrijk te vertrekken van de precieze klachten, zonder die te vermengen met alle vorige klachten, zonder die te vermengen met je angst voor kanker, en zonder allerlei mogelijke redeneringen rond dokters die zich indekken en zo

Stick to the facts. Please ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be