![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw mening, maar het is nu eenmaal een register in iedere taal. De grens tussen wat vulgair en plat is, lijkt me trouwens heel arbitrair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1602 |
Europees Commissaris
|
![]() Ontwaar ik hier nu enige ironie......?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 november 2014 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1603 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is je ervaring ?
![]() |
![]() |
#1604 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat het juist heel goed zou werken.
![]() |
#1605 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1606 |
Europees Commissaris
|
![]() Nee dank je wel. De Belgische problemen blijven bestaan in een Beneluxstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1607 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zowel de dood van Willem van Oranje als het activisme in 1830 door Franse terreur is men nog altijd niet vergeten hier in Nederland. Zolang men in Vlaanderen de Franstalige Walen nog als landgenoten graag ziet is een Groot-Nederland nog ver weg.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 november 2014 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1608 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1609 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 november 2014 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1610 | |
|
![]() Citaat:
Gewoon 24 miljoen landgenoten die elkaar verstaan. Die 3 miljoen probleemzoekers mogen er wat mij betreft lekker buiten blijven. Die kijvende viswijven hou ik ook graag buiten.
![]() |
![]() |
#1611 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik sluit niets uit, maar dit is beter. Voorkomt gezeur en terroristische aanslagen achteraf.
![]() |
#1612 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1613 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1614 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk goede ervaringen opgedaan met Walen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1615 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben op de hoogte van het verhaal dat je eerder hebt verteld. Maar toch geloof ik dat ook bij ons kleinburgerlijke denken een zekere mate van isolationistisch denken tot gevolg zou kunnen hebben. Tegen het hatelijke aan dus. Heel veel Nederlanders hebben ook een hekel aan van alles en nog wat, beroepsklagers dus. Bij onze zuiderburen zullen ongetwijfeld ook soortgelijke beroepsklagers zijn.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 november 2014 om 22:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1616 |
|
![]() Nee ik bedoel eerder politiek. Die gaan nooit op voet van gelijkwaardigheid behandeld willen worden. Allerlei uitzonderingen op vlak van taal en politiek en dergelijke zijn dan het gevolg, net als nu. En dat is het mij niet waard.
![]() |
#1617 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Alleen wanneer de grenzen scherp gesteld zijn kan het en anders niet. En Walen houden niet van scherpe grenzen.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 november 2014 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1618 |
Europees Commissaris
|
![]() Gij gaat ervan uit dat Heelnederland op Belgische leest zou worden geschoeid; maar dat hoeft echter bijlange niet zo te zijn.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1619 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 november 2014 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1620 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. De Franse imperialistische heersers zouden dan postuum worden beloond, gratis zou hun natte droom in vervulling gaan... Hollander zei eens: dan hebben de legers van de Nederlanden eeuwen voor niets gevochten. 2. Dietsland verliest dan wel een buffer; de Dietse grens ligt dan vlak naast die van de eeuwenoude aarts- en erfvijand. Er is niets dat dat kan rechtvaardigen. De meest ideale maar tegelijk de meest utopische oplossing is dat Wallonië wordt geruild voor Frans-Vlaanderen waar dan uiteraard een herdietsingspolitiek moet worden gevoerd. Maar goed, ik denk niet dat Wallonië zou willen deel uitmaken van Heel-Nederland. De diskussie Groot- of Heel-Nederland zou dus reeds ten einde zijn voor ze goed en wel kan beginnen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 november 2014 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |