Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2004, 15:54   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
tuurlijk, het goede voorbeeld van uw eigen pa en ma om er maar één te noemen, gene zever uit heilige boekskes bij nodig.
Nog een goeie is frustratie en een volgzaam/bang vrouwke...
Ik ga helemaal NIET met je mee!

Het "goede" voorbeeld van ma en pa, zijn hier in het westen VERBODEN, wordt beschouwd als een misdaad, is een schande etc. etc.

Het islamitische voorbeeld geeft het RECHT aan de man, om zijn niet gewillige vrouw af te kloppen!

Het verschil tussen een MISDAAD en een mannelijk VOORRECHT lijkt me niet verwaarloosbaar in deze.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 16:53   #22
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik ga helemaal NIET met je mee!

Het "goede" voorbeeld van ma en pa, zijn hier in het westen VERBODEN, wordt beschouwd als een misdaad, is een schande etc. etc.

Het islamitische voorbeeld geeft het RECHT aan de man, om zijn niet gewillige vrouw af te kloppen!

Het verschil tussen een MISDAAD en een mannelijk VOORRECHT lijkt me niet verwaarloosbaar in deze.
Inderdaad. Om dezelfde reden gaat de zo vaak gemaakte vergelijking van citaten uit de koran met citaten uit de bijbel, met als ondertoon of soort van conclusie dat christendom en islam allebei 'even erg' zijn, niet op.
In ons rechtssysteem hebben religieuze teksten immers geen enkele juridische waarde, de sharia daarentegen is én religie én recht.
Het is m.i. precies datgene waar het in submission om gaat: mannelijk machtsmisbruik tov vrouwen gelegitimeerd, tot wet gemaakt, door religieuze teksten.

Scheiding van kerk en staat, van wet en geloof, van recht en moraal, daar komt het altijd weer op neer.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 september 2004 om 18:01.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:07   #23
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Spijtig genoeg gemist.
Toch knap wat deze dame doet, de islam in vraag stellen is politiek-correct niet wenselijk. Gelukkig kan in Nederland wat bij ons (voorlopig nog) niet kan.
Als ingewijde is zij een bron van informatie en weet ze de pijnpunten van de mislukte integratie. De islam is het probleem!
Voor multikulers als Rafke is zij evenwel geen objectieve bron omdat ze de islam de rug heeft toegekeerd. Begrijpelijk nochtans dat men zich losmaakt van een vrouwonvriendelijke en haatdragende religie als de islam.
Geen probleem als jet het gemist hebt, zaterdag Ned 3 om 13u08 herhaling.. haal de kwijl maar boven
Oud 1 september 2004, 18:09   #24
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
heb een stukje gezien in terzake...

Oa temsamani (toch niet bepaald onwesterse islamiet, integendeel een vrijgevochten vrouw , vele westerse zijn heel wat docieler) en 2 andere politici van vreemde origine waren zichtbaar geschokeerd.
in het stukje dat ik zag ging het zoals één van de sprekers verder dan iets aankaarten of in de spotlight plaatsen .; het ging om hatelijk diaboliseren van de islam (geensceneerd :we zien een vrouw die in beeld wordt gebracht en goed wat slagen te verwerken heeft gekregen, dit zou de vuist zijn die de vrouw wekelijks moet voelen van de islam...)

denk dat hirsi(een somalische, waar ik geloof de meest perverse en verdraaide versie van de islam wordt gebruikt om de meest verwerpelike zaken te verantwoorden ,inclusief vrouwenbesnijdenis , zo een beetje wat de inquisitie deed met het christendom toen ze dat gebruikte om oa ketters te verbranden) wat persoonlijke trauma's heeft opgelopen en dat ze nu wil terugslaan .
Zoals de allochtone politici zegden : Wat weet zij van de islam in andere landen, laat staan van gematigde moslims in Westerse landen? De zotten waar zij het over heeft die in Somalie wonen, gaan dat filmpje ZKER niet te zien krijgen...wel diegenen die hier nog wat extra munitie zoeken om haat te zaaien tussen gemeenschappen...

blijf consequent en ga geen religies verdedigen...
maar ze gaat hier naief voorbij aan wat voor doel ze ook wil bekomen (zelfreflectie door wat overdrijving binnen de moslimgemeenschap kan geen kwaad) maar het wordt propaganda die door racisten graag opgepikt wordt.
in de HUMO beklaagt mevr hirsi (klein intervieuwtje) zich over het feit dat haar boodschappen gebruikt worden dor het blok (zou op de website gestaan hebben) en dat wil ze blijkbaar niet...heb haar ook op de nederlandse tv gezien (intervieuw) en ze leek me geen al te groot licht. maar dat is voorbarig, ze zal met dit filmpje nog wel de gelegenheid krijgen zich rechtstreeks te uiten...

Dat ze dan in haar boodschappen.doc DUiDELIJK maakt dat het haar om fundamentalisme te doen is en niet om de verwesterde moslim/of zelfs ex moslim. en zeker niet om haat te zaaien, te polariseren etc... maar dat zal wel niet passen in de groep van polariseerders die haar trauma's misbruiken...vind het dan ook zeer grappig dat ze zich beklaagd dat ze op de bloksite te vinden is met haar uitlatingen... hoe onwetend kan je zijn ?????

toch schoon die sympathiebetuigingen hier van de blokkertjes... "wat een moedige dame" !...als ze die moedige dame echter mét haar westerse kleren hier zien rondlopen zonder dat ze weten wie het is, is het voor hen OOK ne vuile vreemde... maar als ze te gebruiken is als middel om verder te diaboliseren: dan is het plots een dame...

jaah, grappig
Das weer hééél toevallig zeker, dat de politici in België weer 'geschokt' zijn, in Nederland spreken ze anders vol lof erover.
En als je de hele uitzending ziet, dan zie je dat ze benadrukt dat het niet over de HELE moslimgemeenschap gaat, ik denk eerder dat het de bedoeling van Ter Zake is om dit soort zaken op voorhand af te schieten en daar ben je duidelijk ingetrapt.

Laatst gewijzigd door Gorefest : 1 september 2004 om 18:12.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:15   #25
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

We mogen de moslims de les spellen over vrouwenmishandeling, want vrouwenmishandeling komt bij ons niet voor.*hoest*
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 18:20   #26
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 september 2004 om 18:24.
Oud 1 september 2004, 19:18   #27
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Inderdaad. Om dezelfde reden gaat de zo vaak gemaakte vergelijking van citaten uit de koran met citaten uit de bijbel, met als ondertoon of soort van conclusie dat christendom en islam allebei 'even erg' zijn, niet op.
In ons rechtssysteem hebben religieuze teksten immers geen enkele juridische waarde, de sharia daarentegen is én religie én recht.
Het is m.i. precies datgene waar het in submission om gaat: mannelijk machtsmisbruik tov vrouwen gelegitimeerd, tot wet gemaakt, door religieuze teksten.

Scheiding van kerk en staat, van wet en geloof, van recht en moraal, daar komt het altijd weer op neer.
200 % met je eens, alleen vrees ik dat hoe harder wij (westerlingen) daar hun neus op drukken, hoe fanatieker ze worden. De kritiek zal van henzelf, van binnen uit moeten komen, of heeft enkel een omgekeerd effect.
En dat is een puur menselijke, natuurlijke reactie die je al bij kinderen ziet, zij mogen van broertje alles zeggen maar owee als iemand anders broertje met een vinger aanraakt.
Dé veranderingen moeten echt bij hen zelf ontstaan wil het voedingsbodem hebben.
Oud 1 september 2004, 19:21   #28
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
We mogen de moslims de les spellen over vrouwenmishandeling
Ja.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 20:54   #29
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
We mogen de moslims de les spellen over vrouwenmishandeling, want vrouwenmishandeling komt bij ons niet voor.*hoest*
Dat is niet gezegd geweest, wel dat de moslims in naam van een onnozel boekske hun vrouwen afranselen.
Oud 1 september 2004, 21:13   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals:

Vrouwenmishandeling "bij ons" is een MISDAAD
Vrouwenmishandeling in "islam" is een MANNELIJK VOORRECHT!

004.034
YUSUFALI: Men are the protectors and maintainers of women, because Allah has given the one more (strength) than the other, and because they support them from their means. Therefore the righteous women are devoutly obedient, and guard in (the husband's) absence what Allah would have them guard. As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them (first), (Next), refuse to share their beds, (And last) beat them (lightly); but if they return to obedience, seek not against them Means (of annoyance): For Allah is Most High, great (above you all).
PICKTHAL: Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.
SHAKIR: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.
of in het nederlands:
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot.
[font=Arial Narrow][size=3](*) tuchtigen = volgens Vandale: bestraffen, kastijden, door lichamelijke straf trachten te verbeteren.[/size] [/font]

Dit lijkt me geen bepaling tot VERBOD op slaan! Dit is het voorrecht van de man, die zijn 'ongehoorzame' vrouw m�*g slaan. (liefst met een 'tandenstoker' die dan wel een twijg van een struik blijkt te zijn en geen prikkertje)
Bovendien geldt dit voorrecht enkel voor mannen, nergens vond ik een vers dat aan vrouwen het recht gaf om hun mannen een afranseling te geven indien ze ongehoorzaam zijn.
Dit allemaal in tegenstelling tot de westerse wet, waarbij mannen hun vrouwen helemaal niet mogen slaan of tuchtigen, noch vice versa.
Tenzij jij me een wettekst kunt tonen waarin staat dat de man zijn vrouw een afranseling mag geven indien ze 'ongehoorzaam' is, blijf ik dus bij mijn standpunt:

Vrouwenmishandeling "hier" is een MISDAAD
Vrouwenmishandeling in "islam" is een MANNELIJK VOORRECHT!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 21:24   #31
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Dat is niet gezegd geweest, wel dat de moslims in naam van een onnozel boekske hun vrouwen afranselen.
Nee, je ranselt je vrouw af omdat je een slecht mens bent. Niet omdat er in een oud boek staat dat het mag.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 21:34   #32
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Nee, je ranselt je vrouw af omdat je een slecht mens bent. Niet omdat er in een oud boek staat dat het mag.
Daar ben ik het dus niet mee eens, het is net dankzij die koran-brainwashing dat er sommige moslims zijn die het verschil niet meer zien tussen een slecht en goed mens zijn. Kijk maar naar die zelfmoord-bombers in Israël; in de ene hand de koran en in de andere hand de kalashnikov, maar dat zijn dan wel de extremere voorbeelden eh

Laatst gewijzigd door Gorefest : 1 september 2004 om 21:35.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 22:23   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bestaat het bij ook ons nog.
Ik zie hier echter niemand zijn daad verdedigen met de bijbel of een wettekst in de hand.
Wat goed en slecht is wordt grotendeels door de cultuur bepaald.
Als iets niet door de samenleving veroordeeld wordt blijft het woekeren en niet als verkeerd beschouwd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 23:47   #34
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
200 % met je eens, alleen vrees ik dat hoe harder wij (westerlingen) daar hun neus op drukken, hoe fanatieker ze worden. De kritiek zal van henzelf, van binnen uit moeten komen, of heeft enkel een omgekeerd effect.
En dat is een puur menselijke, natuurlijke reactie die je al bij kinderen ziet, zij mogen van broertje alles zeggen maar owee als iemand anders broertje met een vinger aanraakt.
Dé veranderingen moeten echt bij hen zelf ontstaan wil het voedingsbodem hebben.
Ik geef je ook 200 % gelijk (und alle Menschen werden Brüder).

Alleen.......wij (westerlingen)?
Hirsi Ali is geboren in Somalië, op haar zesde naar Saoudi-Arabië, later naar Ethiopië verhuisd, dan naar Kenia, dan op haar 22e, 13 jaar geleden, naar Nederland gekomen.

Hirsi Ali in Zomergasten over Submission: http://www.vpro.nl/programma/zomerga...tems/18934598/
Citaat:
Joost Zwagerman: “We moeten deze vrouw als een symbool zien.”

Ayaan Hirsi Ali: “Een symbool, ja, een symbool, wat ik wil laten zien in elf minuten: het is heel mooi, kijk maar naar die kaligrafie maar het is ook heel complex; achter die schoonheid zit soms wreedheid, het is niet zozeer voor de kijker, het is voor de moslimvrouw, dat wil ik in Iran en Saoudie-Arabië laten zien, aan vrouwen die onder de sharia leven en ook aan andere vrouwen, slimme vrouwen."

Joost Zwagerman: "Dit is het publiek waartoe je je richt?"

Ayaan Hirsi Ali: "Daarom heb ik het in het Engels gedaan."

Joost Zwagerman: "Dat is inclusief de Nederlandse moslimvrouw."

Ayaan Hirsi Ali: "Ja, inclusief de Nederlandse moslimvrouw.
Daar is die sluier ook het symbool van. Een dag even kijken door die sluier heen. Hoe gaat die geest?"
Oud 1 september 2004, 23:55   #35
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik geef je ook 200 % gelijk (und alle Menschen werden Brüder).

Alleen.......wij (westerlingen)?
Hirsi Ali is geboren in Somalië, op haar zesde naar Saoudi-Arabië, later naar Ethiopië verhuisd, dan naar Kenia, dan op haar 22e, 13 jaar geleden, naar Nederland gekomen.

Hirsi Ali in Zomergasten over Submission: http://www.vpro.nl/programma/zomerga...tems/18934598/
Wilde hier al heel verontwaardigd beginnen met ja natuurlijk wij westerlingen, waarom haal jij daar nu Hirsi Ali bij. Uiteraard doet die het prima en het zullen mensen zoals zij zijn, die voor de 'verlichting' moeten zorgen.
En toen las ik dit zinnetje in jouw post dat ik blijkbaar gisteren gemist heb :
Citaat:
Mea Culpa, jouw reactie is terecht, ik had over die zin overgekeken ~ dus als jij jouw post nog effe terugleest en die zin eveneens overslaat, my post all of the sudden starts to make sense

maw ~ we zijn het met elkaar eens dus broertje

Laatst gewijzigd door oriana : 1 september 2004 om 23:57.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 00:53   #36
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wilde hier al heel verontwaardigd beginnen met ja natuurlijk wij westerlingen, waarom haal jij daar nu Hirsi Ali bij. Uiteraard doet die het prima en het zullen mensen zoals zij zijn, die voor de 'verlichting' moeten zorgen.
En toen las ik dit zinnetje in jouw post dat ik blijkbaar gisteren gemist heb :Mea Culpa, jouw reactie is terecht, ik had over die zin overgekeken ~ dus als jij jouw post nog effe terugleest en die zin eveneens overslaat, my post all of the sudden starts to make sense

maw ~ we zijn het met elkaar eens dus broertje
Me happy.

[size=1]"Waarom haal jij daar nu Hirsi Ali bij?" Deze thread g�*�*t over Submission van Hirsi Ali, dat is je door het verkeerdelijk gebruik van het meervoud in de titel toch niet ontgaan?
Ik kon het toch niet laten.[/size]

Laatst gewijzigd door Stratcat : 2 september 2004 om 01:09.
Oud 2 september 2004, 02:12   #37
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Me happy.

[size=1]"Waarom haal jij daar nu Hirsi Ali bij?" Deze thread g�*�*t over Submission van Hirsi Ali, dat is je door het verkeerdelijk gebruik van het meervoud in de titel toch niet ontgaan?
Ik kon het toch niet laten.[/size]
Inderdaad, het is nog nooit gebeurd dat er off topic gereageerd werd op dit forum
Maar 't is al goed, ik gun je je pleziertje, enjoy it while it lasts
Oud 2 september 2004, 02:17   #38
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, het is nog nooit gebeurd dat er off topic gereageerd werd op dit forum
Maar 't is al goed, ik gun je je pleziertje, enjoy it while it lasts
Fuck, 't is al voorbij....
Oud 2 september 2004, 09:04   #39
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
zoals ik reeds zegde : alle religie mag van mij in de vuilbak...ze is te makkelijk te misbruiken door zotten die onwetenden de meest verschrikkelijke zaken kunnen laten doen uit "geloof"....
zeg dat tegen je multikulvriendjes die niets liever doen dan de reet kussen van alle moslims hier!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 09:52   #40
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jij onthoudt uit geschiedenislessen wat mensen al dan niet zullen doen?

Nu, je hebt wel een punt, vind ik. Alleen is een open samenleving een voorwaarde voor een economische heropleving en vice versa. Kip-en-ei-kwestie maw.
tuurlijk, Santayma

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be