![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Gisterenavond rond een uur of elf kwam ik toevallig op Nederland 3 terecht bij het programma 'zomergasten'; gisteren was het de beurt aan Hirsi Ali. En wat die vrouw allemaal te vertellen had, heeft een héél diepe indruk op mij nagelaten. Ze had zelfs een eerste deel bij van een serie 'submissions' genaamd, een soort kortfilm om het leed van de moslima's aan te klagen. Een vrouw, van kop tot teen gesluierd, behalve het deel over haar buik en borsten was gehuld in een wel heel doorzichtig doorkijkstofje was haar beklag aan doen tot Allah, waarom zij zoveel ellende meemaakt terwijl zij toch alles gaf aan Allah. Dit moet gewoon gezien worden, ik hoop dat het nog herhaald wordt, wat dit zou ik de eerste 20 jaar nog niet op de preutse VRT zien. Ik vrees wel dat er nog hevige reacties van moslim-kant zullen volgen in Nederland hierover; kortom, dit is nu eens de eerste echte allochtoonse politica die durf heeft, die de taboes doorprikt. Voor deze vrouw heb ik oprecht respect. Ze had het ook nog over de verslaggeving van de NOS (gelijk bij ons de VRT), wat absoluut niet objectief was ten aanzien van deze onderwerpen. Ik denk dat de nieuwe Pim (Kim) Fortuyn is opgestaan.
![]() Volgende week verschijnt deze film op internet, ik zal dan de link wel doorgeven.
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 30 augustus 2004 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() effe iets posten opdat ik een mail notificatie krijg wanneer je die link hier toevoegt. Ik ben ook heel benieuwd naar dat filmpje.
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heeft u de reportage gezien over de moslimscholen in Zweden. Wat een achterbakse en schijnheilige smeerlappen die mannelijke directieleden zijn! Walgelijk dat men dat volk laat betijen. Het mag nooit zover komen in België. Europa moet dringend maatregelen nemen om islamitische achterlijkheden uit Europa te weren. Inderdaad, open uw ogen vooraleer ze in naam van Allah gesloten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 30 augustus 2004 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De islam is gekomen naar Europa om er te sterven.
Net als het christendom zullen we het islammonster hier zijn genadestoot geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ik heb ook naar zomergasten gekeken en het was idd heel indrukwekkend wat die vrouw allemaal te vertellen had, zeer moedig. Ook de reportage van BBC over islamscholen (waar een kort fragmentje van werd getoond) was schokkend.
Ik raad iedereen aan de herhaling of het filmpje "submission" te bekijken. ps: Theo Van Gogh, die het filmpje gemaakt heeft (Hirsi Ali deed de tekst) krijgt naar aanleiding hiervan politiebewaking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Toch knap wat deze dame doet, de islam in vraag stellen is politiek-correct niet wenselijk. Gelukkig kan in Nederland wat bij ons (voorlopig nog) niet kan. Als ingewijde is zij een bron van informatie en weet ze de pijnpunten van de mislukte integratie. De islam is het probleem! Voor multikulers als Rafke is zij evenwel geen objectieve bron omdat ze de islam de rug heeft toegekeerd. Begrijpelijk nochtans dat men zich losmaakt van een vrouwonvriendelijke en haatdragende religie als de islam.
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() heb een stukje gezien in terzake...
Oa temsamani (toch niet bepaald onwesterse islamiet, integendeel een vrijgevochten vrouw , vele westerse zijn heel wat docieler) en 2 andere politici van vreemde origine waren zichtbaar geschokeerd. in het stukje dat ik zag ging het zoals één van de sprekers verder dan iets aankaarten of in de spotlight plaatsen .; het ging om hatelijk diaboliseren van de islam (geensceneerd :we zien een vrouw die in beeld wordt gebracht en goed wat slagen te verwerken heeft gekregen, dit zou de vuist zijn die de vrouw wekelijks moet voelen van de islam...) denk dat hirsi(een somalische, waar ik geloof de meest perverse en verdraaide versie van de islam wordt gebruikt om de meest verwerpelike zaken te verantwoorden ,inclusief vrouwenbesnijdenis , zo een beetje wat de inquisitie deed met het christendom toen ze dat gebruikte om oa ketters te verbranden) wat persoonlijke trauma's heeft opgelopen en dat ze nu wil terugslaan . Zoals de allochtone politici zegden : Wat weet zij van de islam in andere landen, laat staan van gematigde moslims in Westerse landen? De zotten waar zij het over heeft die in Somalie wonen, gaan dat filmpje ZKER niet te zien krijgen...wel diegenen die hier nog wat extra munitie zoeken om haat te zaaien tussen gemeenschappen... blijf consequent en ga geen religies verdedigen... maar ze gaat hier naief voorbij aan wat voor doel ze ook wil bekomen (zelfreflectie door wat overdrijving binnen de moslimgemeenschap kan geen kwaad) maar het wordt propaganda die door racisten graag opgepikt wordt. in de HUMO beklaagt mevr hirsi (klein intervieuwtje) zich over het feit dat haar boodschappen gebruikt worden dor het blok (zou op de website gestaan hebben) en dat wil ze blijkbaar niet...heb haar ook op de nederlandse tv gezien (intervieuw) en ze leek me geen al te groot licht. maar dat is voorbarig, ze zal met dit filmpje nog wel de gelegenheid krijgen zich rechtstreeks te uiten... Dat ze dan in haar boodschappen.doc DUiDELIJK maakt dat het haar om fundamentalisme te doen is en niet om de verwesterde moslim/of zelfs ex moslim. en zeker niet om haat te zaaien, te polariseren etc... maar dat zal wel niet passen in de groep van polariseerders die haar trauma's misbruiken...vind het dan ook zeer grappig dat ze zich beklaagd dat ze op de bloksite te vinden is met haar uitlatingen... hoe onwetend kan je zijn ????? toch schoon die sympathiebetuigingen hier van de blokkertjes... "wat een moedige dame" !...als ze die moedige dame echter mét haar westerse kleren hier zien rondlopen zonder dat ze weten wie het is, is het voor hen OOK ne vuile vreemde... maar als ze te gebruiken is als middel om verder te diaboliseren: dan is het plots een dame... jaah, grappig
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 1 september 2004 om 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het niet juist door gelijkaardige kritieken op het christelijk geloof dat we hier vanonder de knoet van de kerk geraakt zijn ?
Dat moderne politici geshockeerd zijn door kritiek op de islam zegt genoeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() zoals ik reeds zegde : alle religie mag van mij in de vuilbak...ze is te makkelijk te misbruiken door zotten die onwetenden de meest verschrikkelijke zaken kunnen laten doen uit "geloof"....
ze waren geshockeerd , niet door "kritiek", maar door hatelijke diabolisering... en op basis van dat ene fragment moet ik hen gelijk geven. ze waren trouwens voorstander van kritiek op de meest perverse uitwassen... maar alles op ene hoop vegen , en te veronderstellen dat de zotten uit somalie representatief zijn voor een tweede/derde generatie turk/marokkaan in de westerse samenleving (voor zover dat die nog moslim genoemd kan worden ) is nog iets heel anders... en we weten allemaal dat het filmpje uiteindelijk daar gebruikt voor zal worden. heb ook mijn doopsel/communie/plechtige communie gehad/nadien katholiek college(beste remedie om te genezen van die godsdienstonzin!) ...maar katholieken die ik nu nog ken op één hoop gooien met bijv. sommige christenfundi's uit de USa die abortusklinieken aanvallen, artsen vermoorden en homo's pervers en des duivels vinden gaat me toch wat te ver...
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 1 september 2004 om 08:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hem bij Ayaan Hirshi Ali over vers 4.34
34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat God de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen God onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, God is Verheven, Groot. Ooit al een beter excuus geweten voor een man met losse handjes om zijn zin te mogen doen? Citaat:
personalia titulatuur, naam; roepnaam Hirsi Ali, drs. A. (Ayaan)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om "onder de knoet ervan uit te raken" zijn me dunkt iets meer factoren nodig dan enkel (al dan niet terechte) kritiek van een door de eigen gemeenschap niet-aanvaarde politica. Economische heropleving en de ermee gepaard gaande inschakeling van vrouwen in de economie lijken me ietske invloedrijker dan een filmpke wat geen enkele moslim gaat bekijken. Allez, dat heb ik toch onthouden uit de geschiedenislessen...
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog een goeie is frustratie en een volgzaam/bang vrouwke...
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Nu, je hebt wel een punt, vind ik. Alleen is een open samenleving een voorwaarde voor een economische heropleving en vice versa. Kip-en-ei-kwestie maw.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 1 september 2004 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |