Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 10:25   #1
Pierette
Banneling

Standaard Topminister Turtelboom wil af van gezinshereniging

Minister Turtelboom (Open VLD) wil af van gezinshereniging

Annemie Turtelboom (Open VLD), minister van Asiel en Migratie, vindt de huidige akkoorden over gezinshereniging met landen als Marokko, Turkije en ex-Joegoslavië achterhaald.

Federaal minister Turtelboom wil een inkomenseis en integratievoorwaarden stellen aan mensen die via gezinshereniging naar België willen komen. Maar ze vreest dat die strengere maatregelen doorkruist worden door een reeks oude bilaterale akkoorden.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GQE1VLB5I

eindelijk, nu nog dat pippotje van De Gucht dat moet meewillen en ................... de PS
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 10:29   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het sterk beperken van de gezinshereniging is inderdaad zeer noodzakelijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 10:33   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

daar was toch al een itempje over?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 10:49   #4
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht

Annemie Turtelboom (Open VLD), minister van Asiel en Migratie, vindt de huidige akkoorden over gezinshereniging met landen als Marokko, Turkije en ex-Joegoslavië achterhaald.

Federaal minister Turtelboom wil een inkomenseis en integratievoorwaarden stellen aan mensen die via gezinshereniging naar België willen komen. Maar ze vreest dat die strengere maatregelen doorkruist worden door een reeks oude bilaterale akkoorden.

eindelijk, nu nog dat pippotje van De Gucht dat moet meewillen en ................... de PS
Dit zal niet lukken. De PS is volledig tegen. Wat zou je willen : de import van PS-kiezers zou dan stil vallen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 11:48   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Dit zal niet lukken. De PS is volledig tegen. Wat zou je willen : de import van PS-kiezers zou dan stil vallen.
inderdaad. En een regering zonder maffia is natuurlijk niet mogelijk in dit land.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 26 augustus 2008, 12:18   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje Bekijk bericht
Eén van de vele redenen waarom dit ingebeeld "land" moet gesplitst worden zodat profiteurs wat meer voor hun eigen profitariaat, ingevoerde en andere, kunnen opdraaien. Misschien zullen ze zo "het licht" zien...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 13:06   #7
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eén van de vele redenen waarom dit ingebeeld "land" moet gesplitst worden zodat profiteurs wat meer voor hun eigen profitariaat, ingevoerde en andere, kunnen opdraaien. Misschien zullen ze zo "het licht" zien...
Inderdaad, ook als de franstaligen, de dotaties van ons koningshuis voor eeuwig willen vastleggen, dat ze het dan zelf maar sponsoren.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 13:54   #8
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
En nu maar hopen dat ze voet bij stuk houdt en er ook in slaagt! Dat rothandeltje waarbij het huwen met een Belgisch ingezetene als dusdanig een bruidsschat vormt moet dringend gestopt worden. Die documentaires gezien over hoe men op vakantie even op jacht gaat naar een geschikte bruid/bruidegom?

De Belgisch/Turkse mannen willen geen Belgisch/Turkse vrouw, want die zijn te vrijgevochten.
De Belgisch/Turkse vrouwen willen geen Belgisch/Turkse man, want die zijn te fundamentalistisch...
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 13:59   #9
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Met die landen die aangehaald worden is dat inderdaad achterhaald, maar dat wil niet zeggen dat er uit andere landen geen interessante mensen kunnen migreren.
Ze is op de goeie weg ons Annemie
Oud 26 augustus 2008, 14:24   #10
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Met die landen die aangehaald worden is dat inderdaad achterhaald, maar dat wil niet zeggen dat er uit andere landen geen interessante mensen kunnen migreren.
Er is wel een wezenlijk verschil tussen 'het migreren van interessante mensen' en 'gezinshereniging'. Het laatste is plat opportunisme om hier aan een verblijfsvergunning te geraken. Man huwt Turkse bruid, daarna zoekt deze een bruid voor haar Turkse broer/neef enzoverder. En zo gaat dat al jaren aan een stuk.

Het is niet alleen wraakroepend op immigratievlak, het is ook niet meer van deze tijd een bruid/bruidegom te gaan 'aanschaffen'.
Oud 26 augustus 2008, 15:42   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Er is wel een wezenlijk verschil tussen 'het migreren van interessante mensen' en 'gezinshereniging'. Het laatste is plat opportunisme om hier aan een verblijfsvergunning te geraken. Man huwt Turkse bruid, daarna zoekt deze een bruid voor haar Turkse broer/neef enzoverder. En zo gaat dat al jaren aan een stuk.

Het is niet alleen wraakroepend op immigratievlak, het is ook niet meer van deze tijd een bruid/bruidegom te gaan 'aanschaffen'.
Ik heb het verhaal hier al gezet, maar het is waard om herhaald te worden.

Toen mijn dochter net 18 was en tijdens de zomermaanden een studentjobke zocht kon ze bij een Antwerpse automobielfabriek bij een onderaannemer nachtwerk gaan uitvoeren als industrieel reiniger (of hoe ze dat noemen: betaalde goed hoor!)
AL haar collega's waren turken. Dit wisten we op voorhand. Goed opgevoede belgen als zijzelf en haar moeder TOEN waren, vonden we (noch zij, noch ik) het een probleem dat ze met een ploeg turkse mannen zou samenwerken. Ik(en zij ook) vonden het zelfs eens iets héél anders. Zijzelf had dan ook al verschillende malen met mij naar Turkije op verlof geweest en we hebben zeer aangename herinneringen aan de mensen daar.

Enfin... de enigen die nederlands spraken was de onderaannemer(was tevens enige aboriginal belg) en de ploegleider (turk) en een paar jonge turkse gastjes die hier school hadden gelopen. Spreektaal onder elkaar = turks, met mijn dochter : turks, gebroken duits en gebroken engels.
Uiteraard leerde mijn dochter haar turkse woordjes wat bijschaven, engels en duits kende ze van school.

Na een paar dagen kwam één van die (oudere = +30) heren op haar toegestapt met het voorstel of ze niet mee naar Turkije wou en daar voor 250.000 BF iemand huwen.
Thuisgekomen vertelde ze me hierover.

Ik raadde haar aan (let goed op!) om die dingen als een grapje te beschouwen en er niet te zwaar aan te tillen, zij dus daags nadien terug naar het werk met "het zwaanske" in het vooruitzicht.
Tot de tweede week het nichtje van de (vlaamse) onderaannemer ook als jobstudent haar maandje kwam voldoen.
Zelfde scenario, alleen: die vertelde het aan hare nonkel!

Turk mèènde het dus wèl! Turk w�*s daarvoor al op zijn vingers getikt! Turk werd drie dagen geschorst van het werk!

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2008 om 15:44.
Oud 26 augustus 2008, 15:55   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Turtelboom een "topminister"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 16:04   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Turtelboom een "topminister"?
je kan haar misschien nog bezighoren op ActuaTV.

het klinkt alvast niet slecht wat ze poneert.
Maar nu nog uitvoeren hé.

-----------------

het laat me toch nog even teruggaan naar de Eurabische Verdragen door de toenmalige CVP afgesloten:
ik begrijp (maar was het nodig?) dat men de familie van de toenmalige GASTarbeiders wou laten overkomen.
Van de toenmalige gastarbeiders wel te verstaan.
de toenmalige gastarbeiders die hier werkten en nog aan het werken waren.
Moet ik het nog eens herhalen? degenen die hier werkten en nog aan het werken waren: de TOENMALIGE GASTARBEIDERS.

welke CVP oen heeft die verdragen opgesteld?

Even nadenken? ik weet het niet. het ging ook niet over de toenmalige gastarbeiders (die ondertussen niet meer nodig waren), ook niet over hun gezinnen. het ging over de OLIE.

Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2008 om 16:05.
Oud 26 augustus 2008, 19:42   #14
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb zelf (jaren '80) iemand gekend die er gewoon voor uitkwam dit gedaan te hebben. Hij stempelde en vond het wel een leuke manier om 'een extraatje' te rapen.

Jaren later bekloeg hij zich het gedaan te hebben: zij was later zwanger geworden (uiteraard niet van hem) en hij kreeg het kind mooi mee op zijn boek... Ik kon me toen enig leedvermaak niet ontzeggen.

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger geraakte je Noorwegen niet binnen, zèlfs al huwde je een Noor. En als je alsnog wenste te trouwen, diende je je er toe te verbinden je NIET in Noorwegen te vestigen (met of zonder Noorse partner). Ik vind dat nog niet zo slecht

Laatst gewijzigd door kizzy : 26 augustus 2008 om 19:42.
Oud 26 augustus 2008, 19:46   #15
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Ze is op de goeie weg ons Annemie
...die zijn dan solvabel, en kunnen volgens ons annemie wel aan gezinshereniging doen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:19   #16
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

die gezinshereniging had er ten eerste al niet mogen doorkomen.... en indien wel, dan zou de regulering en de opvolging veel strikter moeten verlopen hebben!

al die profiteurs die via deze regeling ons land binnenkomen. buiten ermee!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 26 augustus 2008 om 20:19.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:40   #17
kizzy
Gouverneur

Standaard

Het wordt hoog tijd dat er een duidelijke, rechtlijnige regeling komt voor inwijkelingen allerhande:
  1. oorlogsvluchtelingen kunnen een verblijfskaart en arbeidsvergunning krijgen voor de duur van de crisis. Ze dienen zich wel intussentijd te integreren door het aanleren van de taal teneinde zelfstandig hier te kunnen verblijven en niet te moeten teren op uitkeringen allerhande. Uiteraard nemen ze de opgebouwde pensioenrechten mee bij hun terugkeer.
  2. geïmporteerde huwelijkspartners kunnen indien ze effectief werk hebben en de taal spreken (examen afleggen,nièt een simpele 'verbintenis'). Bij echtscheiding (of vaststelling schijnhuwelijk, zie amerikaans systeem) vervallen alle werk- en verblijfsrechten onmiddellijk en worden ze onmiddellijk teruggestuurd. Kinderen kunnen kiezen: blijven of meegaan. Ze behouden wel het recht steeds hun familie hier te bezoeken/vervoegen. Qua afhankelijkheid van sociale zekerheid (op later tijdstip) wordt dit gekoppeld aan de bijdrage eraan. Dus in verhouding tot het aantal jaren afgedragen sociale bijdragen. Opgebruikt = einde uitkering/vergoeding.
  3. immigratie van 'nuttige personen' zoals punt 2 (zonder de kinderregeling dan) en hier vervalt de verblijfsvergunning wanneer ze binnen de 3 maanden geen nieuw werk hebben gevonden.
  4. asielzoekers: snelle procedures, duidelijke criteria en -vooral- werk- en taalcursusverplichting. Laat die mensen bijdragen aan de economie zodat ze ook sneller integreren. Bij onwil: terug naar afzender. Bij crimineel gedrag: onmiddellijke en definitieve weigering of -indien reeds erkend- opheffing van de erkenning en terug naar afzender.
  5. genationaliseerden:zelfde regeling als punt 3 maar dan zonder de snelle procedures.

En, om de moraalridders al tegen te spreken: bij crimineel gedrag heb ik het niet over door het rode licht rijden.

Laatst gewijzigd door kizzy : 26 augustus 2008 om 20:40.
Oud 26 augustus 2008, 20:40   #18
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

En maar jammeren dat de deur dicht moet en dat wij opgescheept zitten met al die 'herenigden'.

Turtelboom moet bij haar nieuwe wet/richtlijnen niet een clausule vergeten om de 'herenigden' die niet meer gehuwd zijn met de oorspronkelijke aanvrager terug te herenigen met hun familie in land van afkomst. Zeker als ze nog de eerste nationaliteit hebben.
Oud 26 augustus 2008, 20:49   #19
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat er een duidelijke, rechtlijnige regeling komt voor inwijkelingen allerhande:[list=1]........[*]immigratie van 'nuttige personen' zoals punt 2 (zonder de kinderregeling dan) en hier vervalt de verblijfsvergunning wanneer ze binnen de 3 maanden geen nieuw werk hebben gevonden.
IST]
Pas het Zwitserse systeem toe. Het bedrijf die een 'nuttige persoon', na uitputting van de zwitserse werkloosheidslijsten, aanvraagt en binnen brengt blijft verantwoordelijk voor de opvang en verwijdering als hij niet meer nuttig is of einde contract. Tijdelijk contract zonder mogelijkheid van gezinshereniging.

Maar ja, de zwitsers zijn racisten, niet waar. Mogen wij daar wel op vakantie gaan ?
Oud 26 augustus 2008, 20:53   #20
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf (jaren '80) iemand gekend die er gewoon voor uitkwam dit gedaan te hebben. Hij stempelde en vond het wel een leuke manier om 'een extraatje' te rapen.

Jaren later bekloeg hij zich het gedaan te hebben: zij was later zwanger geworden (uiteraard niet van hem) en hij kreeg het kind mooi mee op zijn boek... Ik kon me toen enig leedvermaak niet ontzeggen.

Ik weet niet of het nu nog zo is, maar vroeger geraakte je Noorwegen niet binnen, zèlfs al huwde je een Noor. En als je alsnog wenste te trouwen, diende je je er toe te verbinden je NIET in Noorwegen te vestigen (met of zonder Noorse partner). Ik vind dat nog niet zo slecht
maar bij mijn weten is het toch zo dat een huwelijk minstens vijf jaar moet duren eer een buitenlander er een verblijfsvergunning door kan krijgen?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be