Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2005, 12:22   #3121
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca
Natuurlijk weten ze het wel.Hun seal is IHS in een zon.IHS is Isis HORUS Seb.Zoals Horus van het all-seeing eye of Horus dat ook in de pyramide met he all-seeing eye aangetrofen wordt.
Het is natuurlijk weer veel te simpel om aan te nemen dat IHS gewoonweg de eerste drie letters zijn van de (Griekse) naam van Jezus...

PS: NWO staat voor "Nu hebben Wijlie Olle bij de neus", woorden uitgesproken door de legendarische middeleeuwse science-fiction schrijver Gertrudus Gerardus.
Oud 18 oktober 2005, 12:26   #3122
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron
hoe kunnen allen gelijk hebben?
er kan er toch maar één gelijk hebben en misschien is het dan nog een indiaan of een atheïst
Waarom kan er volgens u maar één groep het bij het rechte eind hebben?
Oud 18 oktober 2005, 12:48   #3123
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Waarom kan er volgens u maar één groep het bij het rechte eind hebben?
Ik zou zelfs meer zeggen : waarom zou er IEMAND gelijk hebben?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 12:50   #3124
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Ik zou zelfs meer zeggen : waarom zou er IEMAND gelijk hebben?
Idd, waarom zou u meer gelijk hebben dan ons?
Oud 18 oktober 2005, 12:50   #3125
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud
Neen Lex Blanca je verhaal is niet gebaseerd op research, je verhaal is gebaseerd op religieus fanatisme en racistisch blank superioritairsgevoel..
Lex Blanca je verhaal is een spookverhaal.
Het zijn opmerkingen die ik ook al enkele malen aan exodus heb gegeven. Zijn "feiten" zijn imho té veel gebaseerd op epistels van (overduidelijk zeer gefrustreerde) het soort evangelische christenen dat zich in het zuiden van de VS ophoudt, en niet gediend is met "waarden" als daar zijn abortus, homohuwelijk, de VN, ... De haat tegenover het Vaticaan is dezelfde haat als degene die de protestanten (in sommige kringen) al eeuwenlang koesteren tegenover de katholieken.
Oud 18 oktober 2005, 12:59   #3126
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Fout. Bepaalde uit hun context gerukte quotes worden door de samenzweringsgelovigen gebruikt om hun (niet-bestaande) argumenten nog wat meer (niet-bestaande) kracht bij te zetten.
Jij hebt totaal geen idee of deze quotes uit hun verband gerukt worden. Deze quotes staan totaal op zichzelf.

[FONT=Arial][SIZE=2]We are grateful to the Washington Post, the New York Times, Time magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected the promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world-government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the National auto-determination practiced in past centuries".[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]In an address to a Trilateral Commission meeting
in June of 1991 -- David Rockefeller
[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2]"If we do not follow the dictates of our inner moral compass and stand up for human life, then his lawlessness will threaten the peace and democracy of the emerging new world order we now see, this long dreamed-of vision we've all worked toward for so long".[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]January 1991[/SIZE][/FONT]

[FONT=Arial][SIZE=2]“We are moving toward a new world order, the world of communism. We shall never turn off that road".[/SIZE][/FONT] -- Mikhail Gorbachev

[FONT=Arial][SIZE=2]"The United Nations, he told an audience at Harvard University, 'has not been able--nor can it be able--to shape a new world order which events so compellingly demand.' ... The new world order that will answer economic, military, and political problems, he said, 'urgently requires, I believe, that the United States take the leadership among all free peoples to make the underlying concepts and aspirations of national sovereignty truly meaningful through the federal approach".[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]In an article entitled "Rockefeller Bids Free Lands Unite: Calls at Harvard for Drive to Build New World Order" -- New York Times, February 1962[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]“Today, America would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore order. Tomorrow they will be grateful! This is especially true if they were told that there were an outside threat from beyond, whether real or promulgated, that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead to deliver them from this evil. The one thing every man fears is the unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well-being granted to them by the World Government".[/SIZE][/FONT]
[FONT=Arial][SIZE=2]Dr. Henry Kissinger, Bilderberg Conference, Evians, France, 1991[/SIZE][/FONT]
Oud 18 oktober 2005, 13:14   #3127
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Ja hoor! Mischien een idee dat die commisie's etc zelf mee doen
aan die rituelen? Wordt dan wel ander verhaal hierboven he?
Wat zeker bekend is, is dat de mensen van het "false memory syndrome"
satanisten en pedofielen zijn! Waarom zou dat toch niet op het nieuws komen?

met vriendelijke groeten

Pindar
Voor zover mij bekend, is het "false memory syndrome" slechts het aanpraten van herinneringen. Wat heeft dat met satanisme te maken?
Citaat:
In de week van 14 tot en met 20 oktober 1997 was Elisabeth Loftus in Nederland om lezingen te geven over haar false memory theorie. Als waarschijnlijk gevolg van haar bezoek werd deze week in een aantal actualiteitenprogramma's aandacht besteed aan herinneringen die tijdens de therapie kunnen ontstaan door toedoen van de therapeut.
[size=1](lees verder: n.v. van reïncarnatiepatiënten)[/size]
Citaat:
EEN BEGRIP ALS 'hersenspoeling' - iemands hoofd wassen totdat hij of zij geheel doordrongen is van één enkele opvatting, één enkel perspectief - wordt tegenwoordig als achterhaald beschouwd, hoewel eenzelfde concept tegenwoordig in de psychologie opgang maakt in de vorm van het 'false memory syndrome'. Bij zo'n 'valse' herinnering gebeurt immers iets vergelijkbaars als wat indertijd onder 'hersenspoeling' werd verstaan: langzaam gaat iemand z'n geschiedenis herinterpreteren aan de hand van een specifieke, misschien onjuiste en door anderen gesuggereerde 'herinnering', een centrifugale gedachte die voor dat individu tot onomstotelijke waarheid wordt verklaard. Een voornaam verschil is dat het False Memory Syndrome op individuele geschiedenissen wordt betrokken, terwijl 'hersenspoeling' met organisaties en vijanddenken in verband wordt gebracht. Voorts wordt het FMS vooral geassocieerd met incest en kindermishandeling, en hersenspoeling met geloof, spionage en sektes.
[size=1](lees verder: Het Parool)[/size]
Als ik dat zo lees, bekruipt mij het gevoel dat vele conspiracythinkers hier óók last van hebben.. Zij zoeken zaken die er niet zijn, veelal, aangepraat door één of ander demagoog. Uit onvrede met de realiteit en/of de huidige generatie machthebbers, wellicht?
Oud 18 oktober 2005, 13:21   #3128
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Jij hebt totaal geen idee of deze quotes uit hun verband gerukt worden. Deze quotes staan totaal op zichzelf.
Een quote staat nooit "totaal op zichzelf" en kan, juist omwille van het gebrek aan context, gebruikt worden om ongeveer alles te bewijzen. Wanneer ga je dat nu toch eens snappen?

Van Caesar komt bvb. de quote "Alea jacta est" (de teerling is geworpen). Deze quote kan dienen als "bewijs" dat 1) Caesar zich op dat moment in Las Vegas bevond, 2) Caesar de oorspronkelijke stichter/bedenker van de illuminati is en dat hij alles in beweging heeft gezet, 3) Caesar zich op dat moment richte tot zijn blinde vader tijdens een gezelschapsspelletje.
Oud 18 oktober 2005, 15:33   #3129
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover mij bekend, is het "false memory syndrome" slechts het aanpraten van herinneringen. Wat heeft dat met satanisme te maken?
simpel, de grondleggers zijn satanisten en kunnen op deze manier
dat wat ze de mensen aan doen verbergen onder het mom
dat het aangepraat is, snap ie? (waarschijnlijk niet)

met vriendelijke groeten

Pindar

Laatst gewijzigd door Pindar : 18 oktober 2005 om 15:39.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 15:38   #3130
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Is George W. Bush de baas van de wereld?

Als ik aan een éénhoofdige wereldregering denk, komt vanzelf de vraag bij mij op: 'Wie en wat zit er achter?" Want het is duidelijk dat die ene man een machtig lichaam achter zich moet hebben om dit alles mogelijk te maken.

Wie èn: Wat heb ik ermee te maken?

Ik zal proberen aan te tonen hoe het zich onder onze ogen ontwikkelt, maar ook wie er achter zitten. Het is duidelijk dat een, en ander zich afspeelt op wereldwijd niveau. Wie besturen deze aarde? Zijn het regeringen? Zijn het menselijke organisaties achter regeringen: de geheime genootschappen? Deze vragen houden steeds meer mensen bezig.

Ik onderscheid heden ten dage vier machtige groepen, die dit alles op werelds vlak voorbereiden:

1. De Orde der Illuminaten

2. De Council on Foreign Relations (CFR)

3. De Ronde Tafel Conferenties, met onder andere de Trilaterale Commissie en de Bilderberggroep.

4. De Rooms Katholieke kerk, waarvan de top met deze drie verweven is.

Over het hier behandelde is in ons land zo merkwaardig weinig bekend, dat ik hoop in deze leemte te kunnen voorzien. De Amerikaanse boeken en tijdschriften, die als voornaamste bronnen hebben gediend, zijn in de Verenigde Staten bij miljoenen mensen bekend. In Nederland is er nauwelijks één studie in boek of tijdschrift aan gewijd. Waarom?

Misschien omdat de onthullingen in feite zo onthutsend zijn, dat de normale Nederlander, die van huis uit bereid is toch altijd het goede in zijn medemens te zoeken, zich maar moeilijk kan indenken dat er zulk een geraffineerd kwaad in de wereld kan bestaan? Of is het een gebrek aan informatie?
Zie voor meer info: http://oldhag.uwnet.nl/

Voor de non-believers: ga dit nu eens rustig lezen! (als je durft)

Met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 18 oktober 2005, 15:40   #3131
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Een quote staat nooit "totaal op zichzelf" en kan, juist omwille van het gebrek aan context, gebruikt worden om ongeveer alles te bewijzen. Wanneer ga je dat nu toch eens snappen?
Man hou toch op! Ze staan allang in hun context, tenzij je de thread natuurlijk
niet gelezen hebt!

met vriendelijke groeten

Pindar

Laatst gewijzigd door Pindar : 18 oktober 2005 om 15:41.
Oud 18 oktober 2005, 15:53   #3132
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Man hou toch op!
Man schei toch uit!

Citaat:
Ze staan allang in hun context, tenzij je de thread natuurlijk
niet gelezen hebt!
Waarschijnlijk is dit te moeilijk om te snappen, maar de enige context waar die citaten in staan, is in de context dat JULLIE ze gebruiken om de NWO te bewijzen.
Oud 18 oktober 2005, 16:16   #3133
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
simpel, de grondleggers zijn satanisten en kunnen op deze manier
dat wat ze de mensen aan doen verbergen onder het mom
dat het aangepraat is, snap ie? (waarschijnlijk niet)

met vriendelijke groeten

Pindar
Logisch. Alleen beweert u daarmee wederom dat het hier gaat om ervaringen die wel bestonden maar als aangepraat worden afgedaan. Wederom, omdat u veelal de fantasierijke gedachtengangen van de soms minder stabiele mensen die u al heeft aangehaald, gelooft.

fan·ta·sie (de ~ (v.), ~ën, ~ën)
1 het vermogen zich willekeurige zaken als reëel voor te stellen => imaginatie, verbeelding, verbeeldingskracht, voorstellingsvermogen
2 product van de verbeelding
3 [muz.] muziekstuk waarin bestaande thema's worden gevarieerd

Let vooral ook op punt 1!
Fantasie, is dat een werkelijkheid die niet bestaat? Of is dat een verzonnen realiteit waarin mensen graag blijven hangen? Of is de Dikke Vandale wellicht ook een product van de Illuminati, waarmee ze zichzelf keurig kunnen verschuilen achter de betekenis van een woord?

Want als ik uw logica blijf volgen, kom ik er keer op keer op uit dat wij leven in een fantasiewereld, een illusie, en dat de echte wereld aan ons voorbij gaat. Nochthans heeft u mij nog geen enkel concreet bewijs geleverd van het bestaan van die andere wereld die in mijn interpretatie voorbij gaan aan de realiteit van maffia, Hell's Angels, politiek misbruik en dat soort praktijken.
Oud 18 oktober 2005, 16:24   #3134
Mephisto
Minister

Standaard

Pindar, het uitgangspunt klopt niet:
Citaat:
Is George W. Bush de baas van de wereld?

Als ik aan een éénhoofdige wereldregering denk, komt vanzelf de vraag bij mij op: 'Wie en wat zit er achter?" Want het is duidelijk dat die ene man een machtig lichaam achter zich moet hebben om dit alles mogelijk te maken.
Ik denk persoonlijk niet aan een éénhoofdige regering. Waarom niet? Omdat ik geloof in verschillende processen, parallel aan elkaar. En alles in golfbewegingen. Oxfam bijvoorbeeld, een organisatie die heel sterk aan het groeien is, is enkel gebaseerd op de goedgeefsheid van de mens. Vrijwilligers en producten van eenvoudige boeren. Nochthans een immens concern, ondertussen. En daarmee machtig. Zo machtig, dat bij alles wat er gebeurt op het gebied van milieu, zij als referentiekader dienen.

Daar heeft de VN geen enkele controle over.

En de VN als supermacht: hoe moet dat dan met 150 landen die allen invloed hebben op dit orgaan?

Die loges waarover gesproken wordt; wie zijn hun leden, hoe machtig zijn ze, waar liggen hun controlegebieden en wat is hun beleid? Want dit zijn slechts enkele loges die mensen omvatten die de dienst uitmaken in onze wereld. En uit ervaring weet ik, dat het delen van informatie met anderen, om daaruit weer eigen gevolgtrekkingen te halen, tijdrovend is. Werelddominantie is niet door 1 mens te bevatten. Dat zou betekenen dat die persoon in constante staat van information overload, ingeplugd op alle computernetwerken ter wereld, reeksen beslissingen per minuut zou moeten spuwen.

Computerdominantie van de aarde, zal ik maar zeggen..
Oud 18 oktober 2005, 17:23   #3135
exodus

Standaard

Citaat:
Als Kissinger op de Bilderberg conferentie zegt (stukken in vet):

[SIZE=2] "We are grateful to the Washington Post, the New York Times, Time magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected the promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world-government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the National auto-determination practiced in past centuries".

[/SIZE]
[SIZE=2]ALs ik dat lees heb ik geen context nodig, het is namelijk overduidelijk.

Our plan for the world? Ik weet het antwoord.

Respected the promises of discretion? Bye bye vrije pers.

Supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers?

Iedereen met een beetje verstand die zich in de materie verdiept ziet dat de NWO feit is.
[/SIZE]
Oud 18 oktober 2005, 17:36   #3136
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iedereen met een beetje verstand die zich in de materie verdiept ziet dat de NWO feit is.
[/SIZE]
Wat wil je? Als ze zelfs zoiets simpel als "pull a building" niet in de juiste context kunnen plaatsen.
Oud 18 oktober 2005, 20:28   #3137
PetSel
Gouverneur

PetSel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PetSel
Standaard

Jah, wat wil je.

PetSel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 09:38   #3138
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als Kissinger op de Bilderberg conferentie zegt (stukken in vet):
Het belangrijkste woordje in de vorige zin is "als". Aangezien de Bilderberg conferenties per definitie gesloten zijn, wil ik dus wel eens graag weten hoe je ertoe komt om deze woorden aan Kissinger toe te schrijven.
Oud 19 oktober 2005, 10:29   #3139
exodus

Standaard

Citaat:
Het belangrijkste woordje in de vorige zin is "als". Aangezien de Bilderberg conferenties per definitie gesloten zijn, wil ik dus wel eens graag weten hoe je ertoe komt om deze woorden aan Kissinger toe te schrijven.
Zie je, als de aangehaalde feiten (in dit geval een quote) weldegelijk een soort "samenzwering" aanwijst, dan ga je eerst aan de bron twijfelen.

De quote komt van een bandje dat een Zwitsterse genodigde in het geniep opgenomen had, op Bilderberg 92 in Evian.
Oud 19 oktober 2005, 10:36   #3140
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De quote komt van een bandje dat een Zwitsterse genodigde in het geniep opgenomen had, op Bilderberg 92 in Evian.
Het zal wel zijn.
Wie dan wel? Full story aub.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be