Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 10:45   #3141
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Het zal wel zijn.
Wie dan wel? Full story aub.
Ik weet het niet. De full Story staat ergens in een boek van Texe Marrs als ik het goed heb. Een boek uit 93. Lang voordat internet explodeerde.

U kan nu weer zeggen dat dit geen bewijs is en een gefabriceerde quote... maar dat duidt dan uw ingesteldheid aan. Het is trouwens zeker niet de enige keer dat kissinger over world government spreekt.
Oud 19 oktober 2005, 10:49   #3142
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Zie je, als de aangehaalde feiten (in dit geval een quote) weldegelijk een soort "samenzwering" aanwijst, dan ga je eerst aan de bron twijfelen.

De quote komt van een bandje dat een Zwitsterse genodigde in het geniep opgenomen had, op Bilderberg 92 in Evian.

Merkwaardig is dat David Rockefeller letterlijk hetzelfde heeft verteld op een vergadering van de Trilaterale commissie in 1991 !

Citaat:
Expressing that very sentiment, David Rockefeller, founder of the aforementioned Trilateral Commission in June of 1991, addressed a meeting of that organization. 'We are grateful to The Washington Post, The New York Times, Time Magazine,' Rockefeller told them, 'and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national autodetermination [read as 'democracy'] practiced in past centuries.'

Bron
Om maar te zeggen ...
Oud 19 oktober 2005, 10:52   #3143
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone

Merkwaardig is dat David Rockefeller letterlijk hetzelfde heeft verteld op een vergadering van de Trilaterale commissie in 1991 !

Om maar te zeggen ...
Daar ben je weer... enkel als er foutjes gemaakt worden ben je er bij hoor.

Ik was gemist. Mijn oorspronkelijke post staat weldegelijk David Rockefeller.
Oud 19 oktober 2005, 10:55   #3144
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben je weer... enkel als er foutjes gemaakt worden ben je er bij hoor.

Ik was gemist. Mijn oorspronkelijke post staat weldegelijk David Rockefeller.
Het gaat mij helemaal niet om jouw fout, hoor.

Maar om de bron van het "citaat".

Die geheime opname, was die nu op de Bilderberg conferentie van 1992 of bij de Trilaterale commissie in 1991???

Laatst gewijzigd door Firestone : 19 oktober 2005 om 10:57.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:04   #3145
exodus

Standaard

Citaat:
Het gaat mij helemaal niet om jouw fout, hoor.

Maar om de bron van het "citaat".

Die geheime opname, was die nu op de Bilderberg conferentie van 1992 of bij de Trilaterale commissie in 1991???
Ik heb de originele video terug bekeken (uit 1993) waar Texe Marrs zijn boek "Dark Majesty" voorstelt, en ze zeggen 1991 Bilderberg meeting in Baden Baden, Germany. Naderhand lijkt me dit inderdaad de juiste. Ik heb deze quote al een paar keer gezet hier en toen ook deze bron gebruikt. Het is door een Zwitserse genodigde stiekem op band opgenomen.

Merk op dat die meeting toen bijgewoond werd door de nog niet wereldbekende Bill Clinton. Hij heeft deze woorden live gehoord.

Merk ook op dat de volgende Belgen er ook waren: Etienne Davignon, Jean- Louis Cadieux, Wilfried Martens en Guy Spitaels.

Laatst gewijzigd door exodus : 19 oktober 2005 om 11:05.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:08   #3146
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je, als de aangehaalde feiten (in dit geval een quote) weldegelijk een soort "samenzwering" aanwijst, dan ga je eerst aan de bron twijfelen.
Dat lijkt me inderdaad de meest logische en rationele reactie. Blijkbaar gaat u anders tewerk en gelooft u alle argumenten pro conspiracy onvoorwaardelijk of zo?

Citaat:
De quote komt van een bandje dat een Zwitsterse genodigde in het geniep opgenomen had, op Bilderberg 92 in Evian.
Dat lijkt me straf. Zelfs op www.bilderberg.org (geen officiële site) is daar niets van te vinden. Ook de ledenlijst voor de 1992 conferentie staat op die site aangeduid als "niet gekend" (voor 1991 is hij bvb. wel volledig)...
Oud 19 oktober 2005, 11:15   #3147
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb de originele video terug bekeken (uit 1993) waar Texe Marrs zijn boek "Dark Majesty" voorstelt, en ze zeggen 1991 Bilderberg meeting in Baden Baden, Germany. Naderhand lijkt me dit inderdaad de juiste. Ik heb deze quote al een paar keer gezet hier en toen ook deze bron gebruikt. Het is door een Zwitserse genodigde stiekem op band opgenomen.
Er zijn maar drie Zwitserse genodigden op die Bilderberg conferentie geweest. Het moet dus niet moeilijk zijn om een naam te plakken op de "rat"...

Ten andere begrijp je hopelijk toch zelf ook wel dat onze vraag naar de bron van dit citaat niet uit de lucht gegrepen is, nu blijkt dat je oorspronkelijke bron fout was....

Citaat:
Merk op dat die meeting toen bijgewoond werd door de nog niet wereldbekende Bill Clinton.
Aangezien Bill Clinton, toendertijd gouverneur, in 1993 tot president is verkozen, is het niet te verwonderen dat hij als Democratische kandidaat al in 1991 deze conferentie bijwoonde.

Citaat:
Merk ook op dat de volgende Belgen er ook waren: Etienne Davignon, Jean- Louis Cadieux, Wilfried Martens en Guy Spitaels.
En dan? Dat zijn volgens mij geen staatsgeheimen hoor...
Oud 19 oktober 2005, 14:56   #3148
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bon, ik probeer het nog eens.

Wat is de context en de bron voor de uitspraak toegeschreven aan David Rockefeller op de Trilaterale commissie in 1991?

(Een "geheime opname" door een "Ier" op Bilderberg zal het wel niet zijn, wat dan wel?)

Laatst gewijzigd door Firestone : 19 oktober 2005 om 14:57.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 15:32   #3149
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Ik heb even mee lopen zoeken.
Dit is wat ik o.a. tegenkom:
Citaat:
U.S. Senator Barry Goldwater, Republican candidate for President, 1964, in his book "With no Apologies" states: "The Trilateral Commission is the international....[It] is intended to be the vehicle for multinational consolidation of the commercial and banking interests by seizing control of the political government of the United States. The Trilateral Commission represents a skillful, coordinated effort to seize control and consolidate the four centers of power - POLITICAL, MONETARY, INTELLECTUAL, and ECCLESIASTICAL."
Daaruit blijkt in elk geval dat het hier niet gaat om een uitspraak, gedaan tijdens enige Bilderberg-conferentie. Ze past ook beter bij bovenstaande. Een "trilaterale commissie" die ijvert voor politieke controle. Deze bestaat daarmee naast Bilderberg, waarschijnlijk.

Waarom is dit belangrijk?
Om te weten wie de gewraakte uitstpraak al dan niet hebben gehoord. Als Rockefeller's clubje bestaat uit een 10-tal vaste leden, is de kans klein dat alle 400 genodigden van Bilderberg ze gehoord hebben, nietwaar?
Oud 19 oktober 2005, 15:54   #3150
exodus

Standaard

Citaat:
Bon, ik probeer het nog eens.

Wat is de context en de bron voor de uitspraak toegeschreven aan David Rockefeller op de Trilaterale commissie in 1991?

(Een "geheime opname" door een "Ier" op Bilderberg zal het wel niet zijn, wat dan wel?)
Het is vanop de Bilderberg groep. Zie mijn bovenstaande post. Ik heb hier de originele video vanuit 1993 waarin dit gezegd wordt. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Oud 19 oktober 2005, 16:01   #3151
Mephisto
Minister

Standaard

Op de about-page van de Trilateral Commission:
Citaat:
The members of the Trilateral Commission are about 350 distinguished leaders in business, media, academia, public service (excluding current national Cabinet Ministers), labor unions, and other non-governmental organizations from the three regions. The regional Chairmen, Deputy Chairmen, and Directors constitute the leadership of the Trilateral Commission, along with an Executive Committee including about 40 other members.

The annual meeting of Trilateral Commission members rotates among the three regions. It was held in Washington in 2005, Warsaw in 2004, and Seoul in 2003. The 2006 plenary will be held in Tokyo. The agendas for these meetings have addressed a wide range of issues, an indication of how broadly we see the partnership among our countries. Presentations from these meetings have been published in the Commission's (Trialogue) series and/or posted under Recent Activity on this web site.
[size=1](bron: about Trilat..)[/size]Gokje: waar jullie zo gaarne over het overbekende Bilderberg Babbelen, gaat het eigenlijk over de Trilateral Commission.
Oud 19 oktober 2005, 16:16   #3152
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is vanop de Bilderberg groep. Zie mijn bovenstaande post. Ik heb hier de originele video vanuit 1993 waarin dit gezegd wordt. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
Maw, je hebt niets als bron!

De ene zegt Trilaterale commissie, de andere Bilderberg.

Vermits deze samenkomsten geheim zijn zijn al deze citaten waardeloos (en vermoedelijk verzonnen door charlatans).
Oud 19 oktober 2005, 16:19   #3153
exodus

Standaard

Citaat:
Maw, je hebt niets als bron!

De ene zegt Trilaterale commissie, de andere Bilderberg.

Vermits deze samenkomsten geheim zijn zijn al deze citaten waardeloos (en vermoedelijk verzonnen door charlatans).
Diegene die zeggen trilaterale commisie zijn mis.

Verder zie ik het nut niet in van er nog verder op door te gaan. Als jij wil geloven dat ze verzonnen zijn dat je dat dan maar gelooft...
Oud 19 oktober 2005, 16:21   #3154
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Diegene die zeggen trilaterale commisie zijn mis.

Verder zie ik het nut niet in van er nog verder op door te gaan. Als jij wil geloven dat ze verzonnen zijn dat je dat dan maar gelooft...
Het doet er niet toe wat ik geloof, maar wat jullie geloven.

Jullie geloven contextloze "citaten" waarvan op geen enkele manier de echtheid aangetoond kan worden.
D?*?*rop bouwen jullie dan de meest waanzinnige theorieën.

Maar wij (de lemmings) willen de "waarheid" niet zien !
Oud 19 oktober 2005, 16:26   #3155
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wij (de lemmings) willen de "waarheid" niet zien !

Inderdaad! Dat is hier allang overduidelijk aangetoond!

met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:38   #3156
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Inderdaad! Dat is hier allang overduidelijk aangetoond!
Pindar,
Zou je je stellingen publiekelijk durven verdedigen onder je echte naam?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 16:43   #3157
Mephisto
Minister

Standaard

*gniffel*
Ja, Pindar, Oh Groot Ziener.

Nu even serieus.
Dankzij het feit dat de Trilateral pas in 1973 is opgericht, kan het nooit gaan over 40 jaar zwijgen van de pers. Dus in die zin kan ik het wel volgen dat het op Bilderberg moet zijn geweest. Dat het dan Rockefeller was die deze uitspraken deed, zegt wellicht weer iets over de Trilateral, waar hij mede aan de basis van de oprichting stond.

ALS dit dan een uitspraak was van Rockefeller tijdens de Bilderbergconferentie in 1992, kunnen we -zoals Firestone terecht opmerkt- de waarheidsgetrouwheid van deze qoute onmogelijk achterhalen. Want als deze ontmoetingen niet worden opgenomen en/of opgeschreven, is er geen mogelijkheid om ze te verifiëren op waarheidsgetrouwheid. Oftewel: wie kan mij bewijzen dat het geen uit iemands duim gezogen quote is? Mensen doen véél voor een beetje aandacht hoor!

[kijk maar naar Politics.be]
Oud 19 oktober 2005, 17:01   #3158
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pindar,
Zou je je stellingen publiekelijk durven verdedigen onder je echte naam?
Waarom dat nu weer? Behoefte iemand te stenigen of zo?
laat ook maar....

met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 17:19   #3159
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb hier de originele video vanuit 1993 waarin dit gezegd wordt. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.
U bedoelt hiermee: ik heb hier de originele video vanuit 1993 waarin wordt geponeerd dat dit gezegd werd. Meer bronnen bestaan er niet voor deze uitspraak.

Conclusie van een scepticus: het staat helemaal niet vast dat deze quote ooit door Kissinger is geuit.
Oud 19 oktober 2005, 18:07   #3160
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Waarom dat nu weer? Behoefte iemand te stenigen of zo?
laat ook maar....
Nee, maar als je zo overtuigd bent van de waarheid van wat je zegt,
dan moet je maar het lef hebben om het te zeggen in het volle
daglicht en onder je eigen naam.

Je verschuilen op een forum en daar tegen iedereen en alles tekeergaan
vind ik een beetje .. eh.. laf.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be