Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2005, 11:06   #3501
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Ok, ik heb het niet over Freedomhouse, want daar weet ik niks over,
maar over de fakkel.Dat is waarschijnlijk dezelfde fakkel die op het "vrijheidsbeeld" staat
Alleen staat die fakkel niet voor "vrijheid" (Zie eventueel eerder deze thread)

Nee hoor, daar heb ik niks tegen. Ik denk alleen niet dat het ze gaat lukken.
Trouwens, het feit dat ze een fakkel als symbool hebben is voor mij, en ik
denk voor anderen hier, zeer veelzeggend!

Met vriendelijke groeten

Pindar
Persoonlijk zou ik dat zien als een goede stap vooruit, vanuit de USA. Want áls daar een beweging gaande is die democratie ZONDER oorlog, ZONDER imperialisme wil verspreiden, dan kan ik dat enkel maar toejuichen.

ps. Turkje, Fasces, heeft dat iets met een hamer te maken, ofzo? Of een beitel / steenkap?
Ik vind het maar een vreemd ding. Ik kom telkens zo'n ingebonden bijl tegen. Wat is dat voor iets?

Laatst gewijzigd door Mephisto : 27 oktober 2005 om 11:08.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 11:10   #3502
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Beetje moeilijk he? Om bij de kern van de zaak te blijven?
Waarom ga je er niet op in dat het teken voor fascisme in het
"House of representatves" hangt? Want DAAR gaat het om,
en als ik het omdraai, sorry hoor. Maar dat lijkt me wel van ondergeschikt belang. Als Exodus er fotoos van laten zien, reageert er opeens niemand meer op. Tsja, kutkammen is niet moeilijk he?

http://www.prisonplanet.com/articles...istsymbols.htm

En effe kijken hoe Memphisto reageert, want die kan niet met 'bewijzen' omgaan (denk aan de subliminalen)

Pindar
Beste Pindar, hoe moeilijk ook, maar zonder te weten wat Fasces in origine betekent, is het niet mogelijk deze afbeelding in het 'house of representatives' te veroordelen op fascistische neigingen. En als jij weet wat het symbool betekent, zou de eerste 'wetenschappelijke' stap moeten zijn, om uit te zoeken hoe dat teken daar terecht is gekomen en wie daartoe de opdracht heeft gegeven.

Met een beetje mazzel kun je er genoeg aanstoot aan nemen om de staat aan te klagen en ze het ding te laten verwijderen. Er zijn al koppen gerold binnen de overheid voor minder..
Oud 27 oktober 2005, 11:10   #3503
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zou ik dat zien als een goede stap vooruit, vanuit de USA. Want áls daar een beweging gaande is die democratie ZONDER oorlog, ZONDER imperialisme wil verspreiden, dan kan ik dat enkel maar toejuichen.
Tuurlijk, wie niet! Alleen is het waarschijnlijk een 'front' af te leiden uit
hun symbool.
Maar ja......

De UN is ook voor vrede op de wereld !!!! Jaaa hoor. fuck off!!!!!!

De UN is schuldig aan volkerenmoord!!!!!!!

Man o man, wat een naiviteit.

IMF is er zeker om arme landen te helpen? ja whaaaaaaaa

slaap zacht!

Pindar

Pindar

Laatst gewijzigd door Pindar : 27 oktober 2005 om 11:11.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 11:11   #3504
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Here we go!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!

super-soldiers

Bron: www.news.com.au

met vriendelijke groeten

Pindar
Oud nieuws.
Wat dacht je van de stelling van Loesje (1985 ongeveer):
Stel, de oorlog breekt uit en niemand komt opdagen..
Oud 27 oktober 2005, 11:12   #3505
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
LOL thanx! over jouw titel zullen we het maar niet hebben!

LOL

Pindar
Doe maar wel. Slechter als jouw reputatie [= verworven titel] zal het alleszins niet zijn..
Oud 27 oktober 2005, 11:13   #3506
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Met een beetje mazzel kun je er genoeg aanstoot aan nemen om de staat aan te klagen en ze het ding te laten verwijderen. Er zijn al koppen gerold binnen de overheid voor minder..
Inderdaad! En als jij weet hoe de schaduwregering(illuminati) omgaat met
het occultisme en symbolisme (o.m. het genereren van de matrix)
alleen dan kan je weten dat het NIET verwijderd zal worden.

maar ja....

Pindar
Oud 27 oktober 2005, 11:14   #3507
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe maar wel. Slechter als jouw reputatie [= verworven titel] zal het alleszins niet zijn..

LOL

kom op man!!

Je kan veel beter kutkammen dan dit he!

Wat is dat nou???

met vrendelijke groeten

Pindar
Oud 27 oktober 2005, 11:16   #3508
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud nieuws.
Zeg dat maar als ze hem in je reet komen douwen!

met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 27 oktober 2005, 11:16   #3509
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Fasces, heeft dat iets met een hamer te maken, ofzo? Of een beitel / steenkap? Ik vind het maar een vreemd ding. Ik kom telkens zo'n ingebonden bijl tegen. Wat is dat voor iets?
De fasces is het symbool van de macht bij de Romeinse Senaat. Het bestaat uit een door gebonden riet omvatte bijl. Het idee erachter is dat elk riet op zich breekbaar is maar dat het als bundel sterk is. (E Pluribus Unum of Eendracht maakt Macht).
In oorsprong werden de eerste Romeinse koningen geadviseerd door een raad van de belangrijkste families en clans. Die raad is uitgegroeid tot de Senaat.

Het symbool werd overgenomen als symbool voor autoriteit, ondermeer in de VS maar natuurlijk ook in Italië waar het aan de basis lag van het woord fascisme. De oorsprong van de fasces is tevens de reden waarom 'fascisme' met 'sc' wordt geschreven, in tegenstelling tot 'racisme'.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 11:21   #3510
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
De fasces is het symbool van de macht bij de Romeinse Senaat.
De 'werkelijke' betekenis is dat het riet de individuen voorstellen,
die 'gebonden' worden.(individualiteit ontnomen) en geregeerd door wapens (de bijl, macht), duidelijker kan niet!

met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 27 oktober 2005, 11:21   #3511
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Ze zijn gek op satanische rituelen! Of ze hebben hun ziel aan de duivel verkocht en moeten meedoen.
Aan de top barst het van die lui, anders
kom je dus niet aan de top!

met vriendelijke groeten

Pindar
Beste Pindar, weet je hoe gemakkelijk het is om dit te posten?
Jij, als "gewone" burgerman, treedt NOOIT in contact met die mensen aan de top. Je kent ze niet, je ziet ze niet en beweert dus ook maar dat ze fout, gemeen en weet-ik-veel-wat zijn. Zonder dat die mensen een kans hebben zichzelf hiertegen te verdedigen, omdat jij niet tot die groep behoort.

De beste stuurlui staan aan wal, zeggen ze wel eens. Voor jou gaat dat op dit moment ook op. Jij beweert dat de gehele wereldtop zo corrupt als de pest is, enkel maar bezig is met zelf-verrijking en satanistische rituelen. Ik beweer dat je vanuit een verkeerd neonlicht naar die mensen kijkt.

Zelf verrijk ik mij ook. Dit, door goed te doen naar anderen toe, door meerwaarde te leveren aan deze maatschappij. Zodoende word ik rijker, zowel in ervaring als in bezit. En met mij nog vele, vele anderen. Jij niet, maar goed. Dat maakt jou ook forumnar, voor nu.

Terug naar de kern: jij behoort niet tot de groep die je loopt te beschimpen, zoveel moge duidelijk zijn. Je bent ook niet van zins er te geraken, wellicht. Je kent er niemand van en je ziet enkel de boeman daar bezig. [Eigenlijk zit je nog in je Oedipale fase, waarschijnlijk] Deze boemannen doen alles wat slecht is. Zo wil jij het zien, om te verbloemen dat je zelf ook schuldgevoelens hebt, bijvoorbeeld.

Jouw fouten verbleken in het licht van hetgeen zij allemaal fout doen.
En dus is een beetje negationisme, een beetje fascisme, een beetje nazisme helemaal zo erg niet. -> Nu lees je wáár jouw informatie deels vandaan komt: negationistische, fascistische en nazistische, extreem-rechtse sites.

Ben je toevallig Jehova-getuige?
Want je klinkt er wel naar. Rechts-extreem Amerika jengelt een beetje op dezelfde wijze. Om vervolgens met zijn allen het Halleluja te gaan zingen in een basketball-stadion.

Begrijp je het een beetje?

Met vriendelijke groeten en alvast veel sterkte gewenst,
Mephisto
Oud 27 oktober 2005, 11:23   #3512
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad! En als jij weet hoe de schaduwregering(illuminati) omgaat met
het occultisme en symbolisme (o.m. het genereren van de matrix)
alleen dan kan je weten dat het NIET verwijderd zal worden.

maar ja....

Pindar
Alles kan, zelfs Wim Kan..
Die Illuminati zijn ook maar mensen die die macht hebben verworven. Alles kan, zelfs Wim Kan.
Oud 27 oktober 2005, 11:26   #3513
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'werkelijke' betekenis is dat het riet de individuen voorstellen,
die 'gebonden' worden.(individualiteit ontnomen) en geregeerd door wapens (de bijl, macht), duidelijker kan niet!

met vriendelijke groeten

Pindar
Idd, dit lijkt me ook meer de juiste betekenis. Het is duidelijk symbolisch en in een symbolische afbeelding is alles van belang. Kaadt haar uitleg laat de bijl weg. Die van Pindar is veel logischer.
Oud 27 oktober 2005, 11:32   #3514
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Ik weet donders goed waar Freedom House voor staat:
Het is een foundation die aanleunt bij de Conservatieven en die overal ter wereld helpt om landen demokratisch te maken zonder dat er een bombardement aan te pas komt. (bvb Oekraïne)
Als jij daar iets tegen hebt,dan weet ik genoeg.

En je mag me nog altijd eens proberen uit te leggen hoe "alle regeringen ter wereld" gezamelijk een verborgen agenda zouden nastreven en dit bovendien decennialang verborgen kunnen houden ondanks wisselende coalities en diepgaande ideologische tegenstellingen binnen die regeringen.

vriendelijke groeten terug...
Idd , Pindar heeft gelijk. Het symbool, de fakkel, dat het Freedom House gebruikt voorspelt niet veel goeds. En idd, ze zijn een organisatie die banden heeft met de NWO. Op onderstaande link kan je een artikel lezen dat daarop ingaat. Freedom House is een CFR front. Als je deze draad zou gelezen hebben weet je waar CFR voor staat. Zoniet, doe zelf een beetje opzoekwerk.

Er staat ook een lijst in het artikel van leden en vroegere leden van de board of director en met welke andere NWO-organisaties ze ook gelieerd zijn.

http://watch.pair.com/FreedomHouse.html
Oud 27 oktober 2005, 11:44   #3515
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Beetje moeilijk he? Om bij de kern van de zaak te blijven?
Waarom ga je er niet op in dat het teken voor fascisme in het
"House of representatves" hangt? Want DAAR gaat het om,
en als ik het omdraai, sorry hoor. Maar dat lijkt me wel van ondergeschikt belang. Als Exodus er fotoos van laten zien, reageert er opeens niemand meer op. Tsja, kutkammen is niet moeilijk he?

http://www.prisonplanet.com/articles...istsymbols.htm

En effe kijken hoe Memphisto reageert, want die kan niet met 'bewijzen' omgaan (denk aan de subliminalen)

Pindar
subli's: waar. Ik werk 80 uur per week. En [helaas] heb ik de tijd nog niet gevonden het experiment zelf uit te voeren, die symbolen uit de video's te trekken. Memphis is trouwens een stadje in de USA. Mephisto is de duivel uit Faust.

Wat die symbolen betreft: ik vind het vooral getuigen van weinig creativiteit, dat die zaken er nu weer worden gebruikt. Aan de andere kant: elke westerse regering die mag starten, kijkt éérst naar het Romeinse Rijk, daarna naar de Grieken. Zo ook de Amerikanen.

En wellicht getuigt dit, op een bizarre wijze, ook wel van een ander perspectief? Dat het altijd de mens is die invulling geeft aan symboliek? Al is de symboliek al 10.000 jaar oud, op het moment dat ze wordt verkracht zal de tijd de wond [in het symbool] moeten genezen.

Het riets als symbool voor de mens, gebonden aan de bijl. Het zou mijn ding niet zijn, maar goed. Toch vind ik de uitleg van Kaatd relevanter. Ik lees daar een stukje cultuurhistorie. Gebonden riet is inderdaad veel steviger. Dat jullie, en andere fascisten, daar dan de gebonden mens achter gaan zoeken, is niet de schuld van dat symbool; slechts die van de zieke geest. Zoals die van Bush, Franco en Berlusconi / Mussolini.

Laatst gewijzigd door Mephisto : 27 oktober 2005 om 11:59.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 11:47   #3516
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Het riets als symbool voor de mens, gebonden aan de bijl. Het zou mijn ding niet zijn, maar goed. Ik heb het dan ook niet op de expansiedrift van die maffe Amerikanen.

Mijne ook niet, en wat dacht je van de nazi's, die gebruikten dat symbool ook!
Zie paar postings terug van Exodus.

Pindar

Laatst gewijzigd door Pindar : 27 oktober 2005 om 11:48.
Oud 27 oktober 2005, 12:01   #3517
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Idd, dit lijkt me ook meer de juiste betekenis. Het is duidelijk symbolisch en in een symbolische afbeelding is alles van belang. Kaadt haar uitleg laat de bijl weg. Die van Pindar is veel logischer.
Vindt u. En ik bestrijd uw mening daarin. Die van Kaatd vind ik veel meer cultuurhistorisch verantwoord. Iets wat u wellicht weinig zegt, daar dat de "theorie van de Illuminati" is. Maar dat zeggen de Jehova's ook over de niet-Jehova's..
Oud 27 oktober 2005, 12:50   #3518
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Vindt u. En ik bestrijd uw mening daarin. Die van Kaatd vind ik veel meer cultuurhistorisch verantwoord. Iets wat u wellicht weinig zegt, daar dat de "theorie van de Illuminati" is. Maar dat zeggen de Jehova's ook over de niet-Jehova's..
Die van Kaadt klopt ook, maar is niet volledig. Een bundel samengebonden stokken is inderdaad sterker, maar dit stelt de sterkte van de almachtige staat voor door de individuen die zijn samengebonden, beperkt in de vrijheid.

Laatst gewijzigd door exodus : 27 oktober 2005 om 12:50.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 13:56   #3519
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, ik heb het niet over Freedomhouse, want daar weet ik niks over,
maar over de fakkel.Dat is waarschijnlijk dezelfde fakkel die op het "vrijheidsbeeld" staat
Alleen staat die fakkel niet voor "vrijheid" (Zie eventueel eerder deze thread)
Volgens de traditionele geschiedenis staat die fakkel op Lady Liberty als symbool,een baken voor de miljoenen mensen die in de States vrijheid en een beter leven kwamen zoeken.Lady Liberty was trouwens een geschenk van de Franse Republiek aan de net onafhankelijk geworden Amerikaanse Republiek.Een toorts,een baken,een symbool van licht en hoop dus. (In Parijs staat er trouwens een kleinere versie van)

Wat Freedom House betreft:de officiële site is http://www.freedomhouse.org/

Dat het bij tijd en wijlen een beetje gestuurd wordt door de CIA vind ik overigens geenenkel probleem.Als je vakbonden financiert in China dan loop je er best niet mee te koop en is het je geraden hulp te zoeken bij pro's. (Wat in genen dele wil zeggen dat Freedom House een cover is voor clandestiene CIA operaties,hoogstens dat ze dezelfde technieken gebruiken om een regime change te bewerkstelligen)

Nee hoor, daar heb ik niks tegen. Ik denk alleen niet dat het ze gaat lukken.
Oekraïne heeft bewezen dat het wel kan.......Gans de oranje revolutie was gefinancieerd door Freedom House,alle kaders van de protestbeweging/oppositie waren opgeleid door Freedom House en de strategie die gevolgd werd was bepaald door analisten van Freedom House.
Trouwens, het feit dat ze een fakkel als symbool hebben is voor mij, en ik
denk voor anderen hier, zeer veelzeggend!
OK daar heb je mij:die fakkel is dus (wat mij betreft) een symbool voor
a/de fundamentele waarden waar de VSA voor staan -of-
b/het symbool van de Europese vrijzinnigen.
Wat zie jij erin?

Met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 27 oktober 2005, 14:08   #3520
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de traditionele geschiedenis staat die fakkel op Lady Liberty als symbool,een baken voor de miljoenen mensen die in de States vrijheid en een beter leven kwamen zoeken.Lady Liberty was trouwens een geschenk van de Franse Republiek aan de net onafhankelijk geworden Amerikaanse Republiek.Een toorts,een baken,een symbool van licht en hoop dus. (In Parijs staat er trouwens een kleinere versie van)
Helaas, zoals eerder in de thread genoemd slaat het op Koninigin Semirimis.
De toren staat voor het vuur (licht) van de goden, kennis waarover
wij, het vee, niks weten en achtergehouden wordt. M.a.w. kennis die de
illuminati wel bezitten. Eigenlijk zeggen de illuminati via dit beeld:
we nemen jullie gigantisch in de maling en jullie zien het niet!
Nou, dat klopt! Zie reacties alhier.
Hij is gemaakt door: Frederic-Auguste Bartholdi een vrijmetselaar,hij zat in de "cult of liberty"!!!!!
Een heftig vrijmetselaarsclubje!
Het gezicht is gemodeleerd naar zijn moeder!
Wel klopt het dat er een kleinere versie in Parijs,
ik dacht aan de Seine, staat. Deze is te zien in een film met Harrison Ford:
"Frantic"

En er staat een nog kleinere in Luxemburg in de Luxemburgse tuinen.

Overigens staan de 'doorns" van Koningin Semirimas, net als die van Jezus
voor de Corona van de zon! En, zoals eerder gezegd, de illuminati zijn zon-aanbidders.

Citaat:
Nou, ok maar U gaat wel ver hoor! Kunt U aantonden dat het vrijmetselaars waren?
Ja hoor:

met vriendelijke groeten

Pindar

Laatst gewijzigd door Pindar : 27 oktober 2005 om 14:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be