Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2006, 23:50   #4041
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Ik schaam me er helemaal niet voor en heb die site lang geleden met plezier helemaal uitgelezen.Ik ben blij dat er een Nederlandstalige site is die het publiek tracht te bereiken met een poging tot samenvatting.Ik reageerde omdat jij zei dat je geen bewijs van de NWO theorie ziet en verwees naar www.achtergeslotendeuren.nl.Je verwacht toch niet dat ze alle bewijs gedocumenteerd gaan neerzetten op die site?Alsof jij het dan zou lezen zeker...het is nu al te lang voor de meesten en ze hebben erg hun best gedaan het kort te houden.
Als je bewijs wil zien moet je er maar eens enkele boeken over lezen.Nog beter is boeken lezen over onderdelen apart of docu's bekijken over onderdelen apart (het financieren van en helpen van Hitler door Rothschild (een Jood!!!!!??) assets J.P. Morgan etc. met I.G. Farben;grootvader Bush etc.;het financieren van de bolsjewickse revolutie door dezelfden (Wall Street) etc.;Federal Reserve en Bank of England etc. en tal van andere zaken...
Ik vrees dat je het geheel niet zal zien als je het houdt bij sites als achtergeslotendeuren.nl en niet verder op zoek gaat naar antwoorden.Ze zullen niet in je schoot geworpen worden.Al wordt je hier wel erg veel aangeboden (o.a. boeken en docu's).Maar je bekijkt het niet en geeft dan af op de draad dat er geen bewijs is...
Bovendien..ik ben al van het begin bij de draad...jij ook?Je zegt dat ik de draad eens moet bekijken en vgl met die site,mr ik weet niet of jij de draad wel helemaal bekeken hebt.Je hebt in elk geval niet te veel bekeken wat aangeboden wordt qua docu's en boeken etc.Ik denk dat je je kennis vooral van die ene site hebt.
Ik besef wel dat het jullie taak is om zoveel mogelijk Amerikaanse conspiracy-boeken te verkopen, maar ik trap daar lekker niet in.

Slaap wel.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 23:52   #4042
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A. Bekijk bericht
Ik besef wel dat het jullie taak is om zoveel mogelijk Amerikaanse conspiracy-boeken te verkopen, maar ik trap daar lekker niet in.

Slaap wel.
De helft van de boeken en films die hier aangeboden worden staan gratis op het net. Je hoeft die boeken niet te kopen om te zien dat de NWO er is, het gratis materiaal is al voldoende. Je zevert weer uit je botten dat het geen naam heeft.
Oud 3 februari 2006, 00:12   #4043
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Je vind je vind... heb je al eens naar de feiten gekeken. Allicht niet.

Wat wij zeggen is gebaseerd op de feiten. Als de theorie NWO immers de realiteit beter beschrijft dan de algemeen aanvaarde dan zullen de nieuwsfeiten inderdaad met deze theorie overeenkomen, omdat ze immers gestoeld is op de feiten. Het is niet the other way around.
Wèlke feiten?
Die van u, of die van de werkelijkheid?
Oud 3 februari 2006, 00:37   #4044
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
"The "old world order" is one based on independent nation-states. The "new world order" involves the elimination of the sovereignty and independence of nation-states and some form of world government. This means the end of the United States of America, the U.S. Constitution, and the Bill of Rights as we now know them. Most of the new world order proposals involve the conversion of the United Nations and its agencies to a world government, complete with a world army, a world parliament, a world court, global taxation, and numerous other agencies to control every aspect of human life (education, nutrition, health care, population, immigration, communications, transportation, commerce, agriculture, finance, the environment, etc.).
Ik ben niet zo'n fan van de OWO (Oude Wereld Orde). De oorlogen van 1871, 1914, 1945, kolonisatie, Vietnam, Korea, interventies door de VS, invallen door Frankrijk en het VK, enz.
Ik ben tegen de natiestaat (cfr. Spanje, Frankrijk, VS) zoveel als ik tegen de volksstaat (Israël, Vlaams Belang, ...) ben. Ik ben au fond tegen élke staat: de staat is in laatste instantie een bende gewapende mannen en een instrument in handen van één klasse voor de onderdrukking van een andere klasse.

Een NWO die democratisch is, bijvoorbeeld door de VN geleid, lijkt me wel wat, op voorwaarde dat de VN democratisch zijn. Dat betekent het opdoeken van de Veiligheidsraad en het veto-recht en het instellen van een democratisch bestuur dat bepaald wordt door het principe 'one person, one vote'. Geglobaliseerd dus. Kbongr Moekakke in Rwanda heeft evenveel te zeggen als Lao Tsou Tsen in Vietnam of Yüksel Omenol in Turkije of Jef Uitebroeck in Antwerpen.

Als we dat mondiaal toepassen en een nieuwe 'Déclaration des Droits Humains (et des Peuples) et du Citoyen' opstellen, dan ben ik daar nogal voor gewonnen.

Ik meen dat de NWO-gedachten zoals ik ze in dit forum of elders op het net lees, vooral worden ingegeven door extreem conservatieve, unilaterale krachten in de VS die eigenlijk pleiten voor een status quo. Het behoud van de VS (met de voor- en nadelen die dat meebrengt) en het behoud van de souvereiniteit (met alle voor en nadelen) van de natiestaten. De vraag is toch altijd maar weer wie er belang bij heeft.

Ik heb even weinig belang bij een status quo als ongeveer 6 miljard andere mensen. Ik werk aan een NWO waarbij de democratie op politiek en economisch vlak zegeviert: iedereen is baas over alles wat haar aanbelangt. En het subsidiariteitsprincipe dat zegt dat alles wat je op een lager niveau kunt organiseren niet op een hoger niveau hoeft. In die zin ben in voor een relatief onafhankelijk Vlaanderen binnen een relatief onafhankelijk België binnen een relatief onafhankelijke Europese Unie binnen een zeer democratische VN.

Aan de 'believers' nog een gedachtevraag: het is zeker waar dat er op het hoogste niveau tussen een zeer kleine elite wordt gebrainstormd over de vraag hoe ze hun belangen het best verdedigen. Dat zie je ook in Davos en bij Skulls en Bones en op talloze andere plaatsen. Maar waarom is dat volgens jullie nog een ander verhaal dan dat van de kapitalisten versus de uitgebuitenen? En waarom zouden de uitgebuitenen zich niet op dezelfde manier in een nieuwe Internationale kunnen organiseren tegen de uitbuiters?

Ik blijf (tot naderhand) bij mijn conclusie: er is een samenzwering van de kapitalisten en die is er al zeer lang maar dat betekent niet dat we daar als proleten niet tegen opgewassen zijn; we hebben niets te verliezen buiten onze ketenen, ons af te betalen huis, ons wasmasjien, onze auto, onze vaste job, onze stereoketen, ons pensioen, onze sociale pseudo-zekerheid, ons krediet op de bank, ons werkloosheidsstelsel, ons openbaar vervoer, onze betaalde vakantie, onze eindejaarspremie, onze feestdagen, onze CAO, onze relatieve veiligheid, onze internetverbinding, ons comité voor veiligheid en hygiëne, onze zetels in de raad van bestuur, ons overlegmodel, onze vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, ons buurtcomité en vooral onze goesting om recht te staan en hardop te brullen: YA BASTA!

Laatst gewijzigd door kaatd : 3 februari 2006 om 00:39.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 00:53   #4045
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ik ben niet zo'n fan van de OWO (Oude Wereld Orde). De oorlogen van 1871, 1914, 1945, kolonisatie, Vietnam, Korea, interventies door de VS, invallen door Frankrijk en het VK, enz.
Ik ben tegen de natiestaat (cfr. Spanje, Frankrijk, VS) zoveel als ik tegen de volksstaat (Israël, Vlaams Belang, ...) ben. Ik ben au fond tegen élke staat: de staat is in laatste instantie een bende gewapende mannen en een instrument in handen van één klasse voor de onderdrukking van een andere klasse.

Een NWO die democratisch is, bijvoorbeeld door de VN geleid, lijkt me wel wat, op voorwaarde dat de VN democratisch zijn. Dat betekent het opdoeken van de Veiligheidsraad en het veto-recht en het instellen van een democratisch bestuur dat bepaald wordt door het principe 'one person, one vote'. Geglobaliseerd dus. Kbongr Moekakke in Rwanda heeft evenveel te zeggen als Lao Tsou Tsen in Vietnam of Yüksel Omenol in Turkije of Jef Uitebroeck in Antwerpen.

Als we dat mondiaal toepassen en een nieuwe 'Déclaration des Droits Humains (et des Peuples) et du Citoyen' opstellen, dan ben ik daar nogal voor gewonnen.

Ik meen dat de NWO-gedachten zoals ik ze in dit forum of elders op het net lees, vooral worden ingegeven door extreem conservatieve, unilaterale krachten in de VS die eigenlijk pleiten voor een status quo. Het behoud van de VS (met de voor- en nadelen die dat meebrengt) en het behoud van de souvereiniteit (met alle voor en nadelen) van de natiestaten. De vraag is toch altijd maar weer wie er belang bij heeft.

Ik heb even weinig belang bij een status quo als ongeveer 6 miljard andere mensen. Ik werk aan een NWO waarbij de democratie op politiek en economisch vlak zegeviert: iedereen is baas over alles wat haar aanbelangt. En het subsidiariteitsprincipe dat zegt dat alles wat je op een lager niveau kunt organiseren niet op een hoger niveau hoeft. In die zin ben in voor een relatief onafhankelijk Vlaanderen binnen een relatief onafhankelijk België binnen een relatief onafhankelijke Europese Unie binnen een zeer democratische VN.

Aan de 'believers' nog een gedachtevraag: het is zeker waar dat er op het hoogste niveau tussen een zeer kleine elite wordt gebrainstormd over de vraag hoe ze hun belangen het best verdedigen. Dat zie je ook in Davos en bij Skulls en Bones en op talloze andere plaatsen. Maar waarom is dat volgens jullie nog een ander verhaal dan dat van de kapitalisten versus de uitgebuitenen? En waarom zouden de uitgebuitenen zich niet op dezelfde manier in een nieuwe Internationale kunnen organiseren tegen de uitbuiters?

Ik blijf (tot naderhand) bij mijn conclusie: er is een samenzwering van de kapitalisten en die is er al zeer lang maar dat betekent niet dat we daar als proleten niet tegen opgewassen zijn; we hebben niets te verliezen buiten onze ketenen, ons af te betalen huis, ons wasmasjien, onze auto, onze vaste job, onze stereoketen, ons pensioen, onze sociale pseudo-zekerheid, ons krediet op de bank, ons werkloosheidsstelsel, ons openbaar vervoer, onze betaalde vakantie, onze eindejaarspremie, onze feestdagen, onze CAO, onze relatieve veiligheid, onze internetverbinding, ons comité voor veiligheid en hygiëne, onze zetels in de raad van bestuur, ons overlegmodel, onze vrijheid van meningsuiting en persvrijheid, ons buurtcomité en vooral onze goesting om recht te staan en hardop te brullen: YA BASTA!
Aan wat de onderdanen van de kapitalistische wereldorde allemaal te verliezen hebben (in uw opsomming zitten ook zaken die de kapitalisten zo snel mogelijk weer willen afschaffen of terugschroeven, maar soit) kun je zien dat het niet zo simpel is om een tegenmacht tot stand te brengen.
Maar gelukkig zijn er nog antikapitalisten die Ya Basta! brullen.

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 3 februari 2006 om 00:54.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 01:06   #4046
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Aan wat de onderdanen van de kapitalistische wereldorde allemaal te verliezen hebben (in uw opsomming zitten ook zaken die de kapitalisten zo snel mogelijk weer willen afschaffen of terugschroeven, maar soit) kun je zien dat het niet zo simpel is om een tegenmacht tot stand te brengen.
Zéér terechte opmerking.
Oud 3 februari 2006, 16:49   #4047
exodus

Standaard

Citaat:
De oude wereld orde (soevereine natiestaten) is wat de NWO wil wegkrijgen. Nu, die conflicten dat je noemt zijn veroorzaakt door de machinisaties van de wat we de NWO (beweging noemen). Je kan gerust tegen de natiestaat zijn (niets op tegen) maar wat komt er in de plaats...

De NWO heeft juist die problemen veroorzaakt om stelsematiger dichter te komen tot hun nieuwe wereld orde. Ze heeft geen goede intenties, en dat is een understatement.

Dat je die problemen die identificeert de de oude wereld orde is verkeerd. Ze is aanwijsbaar het product van de NWO, er zijn in deze draad al heel wat zaken aan de man gebracht. De NWO heeft het grootste deel van de geschiedenis van de laatste 300 jaar geschreven.

De V.N. is een poduct van de NWO dus die zal niet veel goed brengen.

De heersende elite van Amerika is trouwens de V.N zeer genegen. De zogezegde lak dat Amerika aan de V.N. heeft is zand in de ogen strooien.

Amerika is als natie al lang geleden gekaapt door NWO actoren die haar nu gebruiken als intrument in hun agenda. Met Amerika zelf te bashen worden we er niet beter op, en raken we niet aan de echte overkoepelende elite , die de U.N EN Amerika controleert.
Oud 3 februari 2006, 18:46   #4048
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Wèlke feiten?
Die van u, of die van de werkelijkheid?
Die ", of" moet een = zijn.
En je staat op negeer bij Exo,dus je moet hem geen vragen meer stellen,het maakt toch niks uit.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2006, 18:48   #4049
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:

Slaap wel.
Ze zijn zo goed als allemaal gratis te verkrijgen als je goed zoekt op het net (websites,emule,limewire etc.).En zelfs al zou je ze willen lezen,het zou niet gaan,je kent de taal niet...
Oud 3 februari 2006, 18:52   #4050
exodus

Standaard

Citaat:
Die ", of" moet een = zijn.
En je staat op negeer bij Exo,dus je moet hem geen vragen meer stellen,het maakt toch niks uit.
Idd , en kan enkel zien als hij gequoteerd wordt, en blijkt weer dat ik niets mis.
Oud 3 februari 2006, 19:00   #4051
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vergis je niet,ze pleiten zeer zeker niet voor een status quo,dan wel voor een radicale ommezwaai van de selecte machtskliek die nu alles in VS dirigeert en vrijheden wegneemt naar ongeveer het omgekeerde.Andere (integere) leiders en meer vrijheid.De vrijheid waar een mens recht op heeft.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 3 februari 2006 om 19:02.
Oud 4 februari 2006, 16:15   #4052
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze zijn zo goed als allemaal gratis te verkrijgen als je goed zoekt op het net (websites,emule,limewire etc.).En zelfs al zou je ze willen lezen,het zou niet gaan,je kent de taal niet...
Als het niet de moeite is om ze te vertalen kunnen ze niet belangrijk zijn.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 4 februari 2006, 16:22   #4053
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vergis je niet,[SIZE=3]ze[/SIZE] pleiten zeer zeker niet voor een status quo,dan wel voor een radicale ommezwaai van de selecte machtskliek die nu alles in VS dirigeert en vrijheden wegneemt naar ongeveer het omgekeerde.Andere (integere) leiders en meer vrijheid.De vrijheid waar een mens recht op heeft.
Bedoel je met die "ze" de NWO-supporters of degenen die in een NWO-samenzwering geloven - hier bekend als de believers?

Ik behoor tot geen van beide categorieën. Toch vind ik ook dat alle mensen recht hebben op een vrije en rechtvaardige wereld.
Oud 4 februari 2006, 18:58   #4054
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bedoel je met die "ze" de NWO-supporters of degenen die in een NWO-samenzwering geloven - hier bekend als de believers?

Ik behoor tot geen van beide categorieën. Toch vind ik ook dat alle mensen recht hebben op een vrije en rechtvaardige wereld.
Ik bedoel dat de Alex Jonesen van VS niet streven naar een status quo in VS maar naar wat ik enkele posts hierboven vermeldde.
Oud 4 februari 2006, 19:03   #4055
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is wsl één van de ondoordachtste van je uitspraken Salmon.En ik druk me hier met "ondoordachtste" ENORM zacht uit!Denktoch eens 2 minuten na vooraleer je zoiets post.

Ik kijk naar je onderschrift en denk aan de bijbel...in hoeveel talen is die vertaald?
Oud 4 februari 2006, 20:06   #4056
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Salmon L.A.
Citaat:
Dit is wsl één van de ondoordachtste van je uitspraken Salmon.En ik druk me hier met "ondoordachtste" ENORM zacht uit!Denktoch eens 2 minuten na vooraleer je zoiets post.
Ongeveer in de trant van, "iets is pas waar/geloofwaardig als de meerderheid het aanneemt",
(wat weliswaar niet van Salmon kwam.)

Laatst gewijzigd door democratsteve : 4 februari 2006 om 20:06.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 13:15   #4057
exodus

Standaard

[SIZE=4]Bush's 'Gulf Of Tonkin' Underlines Criminal Desperation For War

[SIZE=2]http://www.prisonplanet.com/articles...esperation.htm[/SIZE]
[/SIZE]
Oud 5 februari 2006, 13:38   #4058
exodus

Standaard

Uit een foto die ik in een andere draad gezien heb. Het KBC gebouw in leuven, let op de pyramide die er te vinden is. Standaard vrijmetselaar symbolisme. Het is niet te verwonderen dat het er daar een pyramide te vinden is. De macht zit waar het geld zit.

Laatst gewijzigd door exodus : 5 februari 2006 om 13:39.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2006, 14:41   #4059
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik kijk naar je onderschrift en denk aan de bijbel...in hoeveel talen is die vertaald?
Met mijn uitspraak bedoelde ik uiteraard niet dat alles wat wel vertaald wordt belangrijk is, maar dat boeken of websites waarvan niemand het de moeite waard vindt om ze in het Nederlands te vertalen (meer dan 15 miljoen lezers), niet belangrijk kunnen zijn.

Eerste les logica: alle mussen zijn vogels, maar niet alle vogels zijn mussen. (Al heeft Pindar daar misschien een andere mening over.)

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 5 februari 2006 om 14:42.
Oud 5 februari 2006, 14:46   #4060
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Uit een foto die ik in een andere draad gezien heb. Het KBC gebouw in leuven, let op de pyramide die er te vinden is. Standaard vrijmetselaar symbolisme. Het is niet te verwonderen dat het er daar een pyramide te vinden is. De macht zit waar het geld zit.

Vrijmetselaars in de CD&V-bank? Ja, dan is het echt ver gekomen.
Ik dacht dat de enige Belgische pyramides die van meubelen Verberckmoes waren.

koopt u graag een vrijmetselaarssalon? wendt u tot:
http://www.verberckmoes.be/pages/pHome.htm

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 5 februari 2006 om 14:48.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be