![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#5861 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik hieruit afleiden dat de talrijke ad hominem aanvallen door believers hun frustratie en onvermogen weergeven?
![]() |
![]() |
#5862 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In Amerika zijn er verhoudingsgewijs meer mensen op de hoogte van de NWO dan in België. In de alternatieve Amerikaanse media is er de laatste 40 jaar meer en meer sprake van de NWO. Een Europeaan en zeker een Belg zal niet zo snel in contact komen met de NWO , je moet er als het ware bij toeval opstoten, en veel materiaal is in het Engels. Het enige boek dat echt over de NWO gaat en vertaald is , is "Rule by secrecy" van Jim Marrs (Regeren van uit het duister in het nederlands), dit is dan ook een van de beste NWO boeken. Met de komst van het internet verandert het echt snel. Daarvoor zijn fora zoals deze goed. To spread the word!
![]() |
![]() |
![]() |
#5863 |
|
![]() Het is ook zo dat de NWO vooral niet geaccepteerd kan worden door mensen die strikt zich vooral beroepen op de pure logische redeneermethode van het intellect. Mensen die getraitn zijn te denken in termen van Als A dan B , en B dan C, dan A dan C.
Met dit soort redeneringsmethode kan je de NWO gewoonweg niet snappen, zeker ook omdat het zo moeilijk accepteerdbaar is vanuit het gewone wereldbeeld. Deze redeneringsmethode zijn allemaal goed en wel voor wiskundeige vraagstukken en strikt geregelde logische problemen, maar iets zo complex en maatschappelijks als de NWO vereist een meer holistische aanpak. Je moet een groot deel aan feiten assimeleren, en je oordeel uitstellen, vooraleer je al die feiten opgezogen hebt als ene spons en dan voor jezelf kan uitmaken als je een veilig oordeel erover kan vellen. Het vereist een soort van denken dat veeleer onderdrukt wordt in wetenschappelijke richtingen met haar strikte logica.
Laatst gewijzigd door exodus : 22 juni 2006 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5864 | |||||
|
![]() Wat ook grappig is, is dat sommige disbelievers met veel misplaatst leedvermaak een artikel van skepp posten, wat dan de onechtheid van heel de NWo theorie zou moeten aantonen. Een artikel geschreven door de eerste beste journalist nemen ze serieuzer dan de mensen die echt zouden moeten weten waar het over gaat, zoals presidenten, hooggeplaatsen in regering en pers, ... Deze mensen hebben zich in deze kringen begeven, en weten dus hoe het echt in zijn werk zit.
Zoals deze: [SIZE=4]Winston Churchill:[/SIZE] Citaat:
President Theodore Rooselelt:[/SIZE] Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 22 juni 2006 om 15:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5865 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logica uitschakelen, niet kijken naar details (want die kloppen meestal niet bij jullie "feiten"), de suggestie laten spelen. Bij believers mag gewoon alles: contextloze citaten, onbewezen roddels, verzinsels, als het maar in de leer past. Dan moet men dat in zich opnemen om een beeld te krijgen. Maw, zich laten overompelen door "informatie" die men niet kritisch bekijkt maar opzuigt (jouw woorden), nooit kijken naar informatie die de leer tegenspreekt, nooit ingaan op de tegenargumenten van non-believers, want dat zijn toch maar dommeriken (kutkammers) die niet zelfstandig kunnen denken. Precies wat sektes doen. Altijd, overal. En steeds opnieuw zijn er die voor deze oeroude methodes vallen, en die dan denken dat ze tot een elite behoren die het licht heeft gezien. ![]() En ze denken ook altijd dat binnenkort hun leer zal zegevieren, heel binnenkort ...
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 22 juni 2006 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5866 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de NWO-theorie gaat er imho vanuit dat bepaalde groepen daar intussen (en al sinds eeuwen) in gelukt zijn: dat de wereld reeds in handen is van één overkoepelende elite van ingewijden en dat alle tegengestelde pogingen om de wereldmacht te verwerven slechts schijntegenstellingen zijn, omdat ze georkestreerd zijn door die machtselite die er bovendien in slaagt haar succes geheim te houden.
![]() |
![]() |
#5867 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5868 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het klopt dat de internationale geldmachten en de liberale economie momenteel dominant zijn, vooral sinds ca. 1990 en misschien zelfs voor lange tijd. De antikapitalisten en de andersglobalistische beweging maken die analyse ook. Maar ik betwijfel of planetprison en de "believers" op dit forum die geleidelijke (neo)liberale en kapitalistische machtsgreep bedoelen als ze beweren dat de NWO al sinds de middeleeuwen (of al eerder) stiekem de wereld bestuurt.
![]() |
![]() |
#5869 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Grappig toch dat je de NWO zo afbreekt, terwijl je er nog niet echt veel informatie over gelezen hebt. Je hebt er nog geen boek over gelezen, en je oordeel gereserveerd tot het einde van het boek. Je hebt enkel stukjes gelezen van websites, met een vooroordeel. Dus ik zou zeggen, informeer je eerst eens ipv uitspraken te doen!
![]() |
![]() |
![]() |
#5870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sekteleden zijn altijd overtuigd dat wie de "feiten" maar onder ogen willen nemen het licht (hùn licht) zal zien! Daarom dat jij steeds opnieuw denkt te weten wat ik gelezen, gedownload, bekeken heb ... Wel, voor de zoveelste keer, dat weet jij niet. Jij weet niet wat ik gelezen heb, wat ik gedownload heb, welke filmpkes ik bekeken heb. Ik heb er in elk geval meer dan genoeg van gelezen en bekeken om te weten dat het waardeloze rommel is (gebouwd op verzinsels, contextloze citaten, roddels, overinterpretaties, het negeren van alles wat de leer tegenspreekt).
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 22 juni 2006 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5871 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben echt al murw 'geïnformeerd' door Pindar, Exodus en consoorten maar nog steeds geloof ik geen jota van het ganse NWO-verhaal, (van het eeuwenoude elitaire complot bedoel ik dan). Ergens maken 'normale' mensen een scheiding tussen fictie en werkelijkheid. Bij believers is er misschien een bepaalde hersenfunctie die niet naar behoren functioneert die maakt dat ze hun wensen voor waar aannemen. Het is een rare soort. Maar ,zoals reeds gezegd, wel amusant. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5872 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Amerika is een land waar - in de ogen van heel wat Amerikanen - de geschiedenis begonnen is ten tijde van de Founding Fathers. Niet veel meer dan 200 jaar geleden dus. Een land zonder echte geschiedenis dus. Zovele Amerikanen hebben geen idee of Brussels een stad of een land is, om maar iets te noemen. Zouden ze weten dat Praag niet aan Parijs grenst? enzovoort. Uiteraard gaan simplistische ideeën over de geschiedenis van een gebied dat ruimer is dan hun stukje van de aardbol erin als zoete koek bij vele (Noord)Amerikanen.
![]() Laatst gewijzigd door malinois : 22 juni 2006 om 16:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5873 | ||
|
![]() Citaat:
Mss geloof je Chruchill wel (hierboven al gequote): Hij zegt duidelijk dat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5874 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens "besturen" is niet geheel correct. Manipuleren is een beter woord. Ze besturen ons niet echt, maar manipuleren wel wereldevenementen om hun doel te bereiken. En die manipulatie heeft weerslag op het leven van elk individu in de maatschappij.
![]() |
![]() |
![]() |
#5875 | |
|
![]() Citaat:
Heb je al eens langer dan 1 uur aan een stuk over de NWO gelezen? Ik vermoed dat het antwoord op die vragen nee is.
![]() |
![]() |
![]() |
#5876 | |
|
![]() Citaat:
De mensen die in de NWO geloven zullen zeker wel weten waar Brussel ligt, die mensen hebben zich immers geïnformeerd over de internationale politiek, en hebben er een interesse in.
![]() |
![]() |
![]() |
#5877 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5878 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog een kenmerkend element van sekten: eindeloos dezelfde zever herhalen. Jij weet niet wat ik lees, download, bekijk. Punt. Je mag vermoeden wat je wil, het is even waardeloos als de rest van je theorieën.
![]() |
![]() |
#5879 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik neem heel even dit stukje eruit om een voorbeeld te geven. Ik heb nu niet echt veel tijd om in detail te gaan, maar ik zal even iets proberen te verduidelijken. De mens hangt vast aan verwachtingspatronen. Het is heel eenvoudig om iets als vanzelfsprekend te gaan beschouwen. Ik werk in de reclame en visuele media, en in princiepe doen wij niets anders dan inspelen op verwachtingspatronen. Mensen misleiden dus, sorry, ik ben dus zelf ook schuldig aan manipulatie, ma t'is zo'n makkelijke manier om brood op de plank te krijgen. Psychologie is niet voor niets een zeer belangrijke brok geweest in mijn opleiding. Nu, om even aan te tonen hoe makkelijk iemand te manipuleren is, lauter en alleen door in te spelen op verwachtingspatronen. Neem een goochelaar. Ik heb een paar jaar terug op Milia in Cannes (grote broadcasters beurs) oog in oog gestaan met de op dat moment beste goochelaar van Engeland. Die kerel liet voor mijn ogen kaarten verdwijnen met mijn naam op geschreven, en weer tevoorschijn komen in een doosje dat in mijn zak zat. Hij had een leeg dek kaarten, wit aan twee kanten, draait het om, en plots waren het normale kaarten, voor mijn ogen. Even later haalt hij alleen maar azen uit het deck, ongeloofelijk, echt een fantastich kustenaar wat die kerel deed, voor mijn ogen, ik stond er echt bijna letterlijk met mijn kop voor. Het enige wat die kerel eigenlijk deed was uitgaan van een verwachtingspatroon, en ondertussen, terwijl dat jij dingen ziet en in je opneemt die logisch zijn, voor jou dan, gaat hij eigenlijk een heel andere weg op, met als gevolg, een heel andere uitkomst dan wat je verwachtte. Nu, die kerel was niet voor niets de beste van Engeland toen, maar ik wil maar zeggen, die dingen gebeuren dagelijks om je heen, zonder dat je het doorhebt, omdat je het niet verwacht. De menselijke geest is nu eenmaal heel makkelijk te manipuleren, je moet alleen maar weten hoe. En als je het nu wilt geloven of niet, iedereen laat zich constant vangen, ook jij. Nu kan je inzien dat zoiets makkelijk door te trekken is op elk niveau dat je maar wil, zij het politiek, zij het reclame, zij het samson en gert die je kind laten zagen voor de nieuwe K3 pennenzak, snap je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5880 |
|
![]() Antwoord dan eens eerlijk op de vragen?
![]() |