Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2006, 13:49   #5861
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ad Hominem aanvallen zijn aanvallen die je frustratie en onvermogen weergeven.
Heel juist!

Mag ik hieruit afleiden dat de talrijke ad hominem aanvallen door believers hun frustratie en onvermogen weergeven?
Oud 22 juni 2006, 15:16   #5862
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik ben in real life nog nooit een believer tegengekomen.
Misschien omdat ze het niet direct zeggen. Maar ze zijn er, wees gerust. Het is wel zo dat er weinig mensen van op de hoogte zijn, maar er komen er elke dag bij.

In Amerika zijn er verhoudingsgewijs meer mensen op de hoogte van de NWO dan in België. In de alternatieve Amerikaanse media is er de laatste 40 jaar meer en meer sprake van de NWO.

Een Europeaan en zeker een Belg zal niet zo snel in contact komen met de NWO , je moet er als het ware bij toeval opstoten, en veel materiaal is in het Engels. Het enige boek dat echt over de NWO gaat en vertaald is , is "Rule by secrecy" van Jim Marrs (Regeren van uit het duister in het nederlands), dit is dan ook een van de beste NWO boeken.

Met de komst van het internet verandert het echt snel. Daarvoor zijn fora zoals deze goed. To spread the word!
Oud 22 juni 2006, 15:23   #5863
exodus

Standaard

Het is ook zo dat de NWO vooral niet geaccepteerd kan worden door mensen die strikt zich vooral beroepen op de pure logische redeneermethode van het intellect. Mensen die getraitn zijn te denken in termen van Als A dan B , en B dan C, dan A dan C.

Met dit soort redeneringsmethode kan je de NWO gewoonweg niet snappen, zeker ook omdat het zo moeilijk accepteerdbaar is vanuit het gewone wereldbeeld. Deze redeneringsmethode zijn allemaal goed en wel voor wiskundeige vraagstukken en strikt geregelde logische problemen, maar iets zo complex en maatschappelijks als de NWO vereist een meer holistische aanpak.
Je moet een groot deel aan feiten assimeleren, en je oordeel uitstellen, vooraleer je al die feiten opgezogen hebt als ene spons en dan voor jezelf kan uitmaken als je een veilig oordeel erover kan vellen. Het vereist een soort van denken dat veeleer onderdrukt wordt in wetenschappelijke richtingen met haar strikte logica.

Laatst gewijzigd door exodus : 22 juni 2006 om 15:23.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:37   #5864
exodus

Standaard

Wat ook grappig is, is dat sommige disbelievers met veel misplaatst leedvermaak een artikel van skepp posten, wat dan de onechtheid van heel de NWo theorie zou moeten aantonen. Een artikel geschreven door de eerste beste journalist nemen ze serieuzer dan de mensen die echt zouden moeten weten waar het over gaat, zoals presidenten, hooggeplaatsen in regering en pers, ... Deze mensen hebben zich in deze kringen begeven, en weten dus hoe het echt in zijn werk zit.

Zoals deze:

[SIZE=4]Winston Churchill:[/SIZE]

Citaat:
"From the days of Sparticus Wieshophf, Karl Marx, Trotski, Belacoon, Rosa Luxenburg, and Ema Goldman, this world conspiracy has been steadily growing. This conspiracy played a definite recognizable role in the tragedy of the French revolution. It has been the mainspring of every subversive movement during the 19th century. And now at last this band of extraordinary personalities from the underworld of the great cities of Europe and America have gripped the Russian people by the hair of their head and have become the undisputed masters of that enormous empire.
[SIZE=4]
President Theodore Rooselelt:[/SIZE]

Citaat:
[SIZE=2]"Behind the ostensible government sits enthroned an invisible government owing no allegiance and acknowledging no responsibility to the people. To destroy this invisible government, to befoul the unholy alliance between corrupt business and corrupt politics is the first task of the statesmanship of the day".[/SIZE]
[SIZE=4]Woordrow Wilson:[/SIZE]

Citaat:
"Since I entered politics, I have chiefly had men's views confided to me privately. Some of the biggest men in the United States, in the field of commerce and manufacture, are afraid of something. They know that there is a power somewhere so organized, so subtle, so watchful, so interlocked, so complete, so pervasive, that they better not speak above their breath when they speak in condemnation of it."
[SIZE=4]Benjamin Disrael (1844):[/SIZE]

Citaat:
The world is governed by very different personages from what is imagined by those who are not behind the scenes."
[SIZE=4]New York City Mayor John Hylan (1922):[/SIZE]

Citaat:
[SIZE=2]"The warning of Theodore Roosevelt has much timeliness today, for the real menace of our republic is this invisible government which like a giant octopus sprawls its slimy length over city, state and nation. Like the octopus of real life, it operates under cover of a self-created screen. It seizes in its long and powerful tentacles our executive officers, our legislative bodies, our schools, our courts, our newspapers, and EVERY agency created for the public protection. It squirms in the jaws of darkness and thus is the better able to clutch the reins of government, secure enactment of the legislation favorable to corrupt business, violate the law with impunity, smother the press and reach into the courts.[/SIZE]

[SIZE=2]To depart from mere generalizations, let me say that AT THE HEAD of this octopus are the Rockefeller-Standard Oil interests and a small group of powerful banking houses generally referred to as the INTERNATIONAL bankers. The little coterie of powerful international bankers virtually run the United States government for their own selfish purposes. They practically control BOTH parties, write political platforms, make cats paws of party leaders, use the leading men of private organizations, and resort to every device to place in nomination for high public office only such candidates as will be amenable to the dictates of corrupt big business. They connive at CENTRALIZATION of government on the theory that a small group of hand-picked, privately controlled individuals in power can be more easily handled than a larger group among whom there will most likely be men sincerely interested in public welfare. [/SIZE]

[SIZE=2]These international bankers and Rockefeller-Standard Oil interests control the majority of newspapers and magazines in this country. They use the columns of these papers to club into submission or drive out of office public officials who refuse to do the bidding of the powerful corrupt cliques which compose the invisible government."[/SIZE]

Laatst gewijzigd door exodus : 22 juni 2006 om 15:38.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:38   #5865
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het is ook zo dat de NWO vooral niet geaccepteerd kan worden door mensen die strikt zich vooral beroepen op de pure logische redeneermethode van het intellect. Mensen die getraitn zijn te denken in termen van Als A dan B , en B dan C, dan A dan C.

Met dit soort redeneringsmethode kan je de NWO gewoonweg niet snappen, zeker ook omdat het zo moeilijk accepteerdbaar is vanuit het gewone wereldbeeld. Deze redeneringsmethode zijn allemaal goed en wel voor wiskundeige vraagstukken en strikt geregelde logische problemen, maar iets zo complex en maatschappelijks als de NWO vereist een meer holistische aanpak.
Je moet een groot deel aan feiten assimeleren, en je oordeel uitstellen, vooraleer je al die feiten opgezogen hebt als ene spons en dan voor jezelf kan uitmaken als je een veilig oordeel erover kan vellen. Het vereist een soort van denken dat veeleer onderdrukt wordt in wetenschappelijke richtingen met haar strikte logica.
Je geeft een prachtige omschrijving van indoctrinatie door een sekte!

Logica uitschakelen, niet kijken naar details (want die kloppen meestal niet bij jullie "feiten"), de suggestie laten spelen.

Bij believers mag gewoon alles: contextloze citaten, onbewezen roddels, verzinsels, als het maar in de leer past. Dan moet men dat in zich opnemen om een beeld te krijgen.

Maw, zich laten overompelen door "informatie" die men niet kritisch bekijkt maar opzuigt (jouw woorden), nooit kijken naar informatie die de leer tegenspreekt, nooit ingaan op de tegenargumenten van non-believers, want dat zijn toch maar dommeriken (kutkammers) die niet zelfstandig kunnen denken.

Precies wat sektes doen. Altijd, overal.
En steeds opnieuw zijn er die voor deze oeroude methodes vallen, en die dan denken dat ze tot een elite behoren die het licht heeft gezien.
En ze denken ook altijd dat binnenkort hun leer zal zegevieren, heel binnenkort ...

Laatst gewijzigd door Firestone : 22 juni 2006 om 15:40.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:41   #5866
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Kijk,neem nu de Guelphs...ze zijn al eeuwen en eeuwen een van de machtigste families van de wereld,dat ze door te interhuwelijken met andere families zoals zij en waaarmee ze samenspannen machtiger en rijker worden is niet te ontkennen evenmin als het feit dat ze rijker en machtiger willen worden.Ze willen de wereld aan zich onderwerpen al honderden,duizenden jaren,daar is geen stok tussen te krijgen.Wat is er eigenlijk zo belachelijk in jouw ogen om dat te stellen?
Maar als we het hier NWO noemen is het opeens belachelijk en ondenkbaar.
Uiteraard is het niet belachelijk om te stellen dat bepaalde machtsgroepen of individuele machtswellustelingen van plan zijn (geweest) om de wereld aan zich te onderwerpen. Dat is en blijft een streven van zovelen gedurende alle eeuwen.

Maar de NWO-theorie gaat er imho vanuit dat bepaalde groepen daar intussen (en al sinds eeuwen) in gelukt zijn: dat de wereld reeds in handen is van één overkoepelende elite van ingewijden en dat alle tegengestelde pogingen om de wereldmacht te verwerven slechts schijntegenstellingen zijn, omdat ze georkestreerd zijn door die machtselite die er bovendien in slaagt haar succes geheim te houden.
Oud 22 juni 2006, 15:47   #5867
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Hmm je kent me niet dus je doet een erg domme uitspraak!
Vraag me eigenlijk af wie er hier nu gefrustreerd is.

Ik reageerde niet op jou maar op de auteur van de quote die je gebruikte.
Veronderstellen dat jij ooit een hogeschool of unief van binnenuit gezien hebt lijkt me idd. een domme uitspraak. 8)

Als je dat echt vind, heb je er niks, maar dan ook werkelijk niks van begrepen! Jammer, maar het klopt wel bij de gedachten die ik over je heb.

It takes 2 to tango. 8)

Op grond van wat noem je ons 'clowns'? Heb je al een mm onderzocht van wat we hier neergezet hebben?
Juist! Dacht ik al!

Clowns zorgen voor amusementswaarde op een absurde manier.
Jouw postings zijn bezonder absurd en amuseren menig lezer.
Jij bent bijgevolg een typevoorbeeld van een clown.
Mijn lectuur van je postings is "het onderzoek".
Krijg daar maar eens een speld tussen.

Je valt ons wel aan, maar inhoudelijk heb je wezenlijk nog niks gezegd
Gaat dat nog komen denk je?
Ad Hominem aanvallen zijn aanvallen die je frustratie en onvermogen weergeven.

Fout hoor, ik ben niet gefrusteerd, ik ben geamuseerd.

"Nough said.
Nee hoor, I want more.

Pin d'Ar
Parci
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 15:52   #5868
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Wereldoorlogen worden idd door hen opgezet.Zij hebben immers ooit (en allemaal om hun macht ui tte breiden) de RRK,het bankwezen,de inlichtingendiensten,tal van strekkingen en machtige geheime genootschappen etc.etc. opgericht om problemen te veroorzaken waarbij ze steeds beide zijden controleerden en na het conflict hun oplossing voor het probleem konden doorvoeren.
Als een WO oprichten volgens jou onmogelijk is,informeer jezelf dan maar eens over de internationale bankiers en hun centrale banken en je zal zien,ze houden hele naties in een wurggreep;en dat bankieren is slechts een arm van waar ze allemaal in verwikkeld zitten.
(een vb: Paul Warburg was tijdens de WO hoofd van de Board of Governors van de Federal Reserve ( centrale bank van VS-die de VS financierde tijdens die WO);zijn broer was hoofd van de Duitse inlichtingendienst...Zoals gewoonlijk controleerden dat soort mensen beide zijden en ze opereren vanuit Londen-via hun contacts werden de Duitsers gefinancierd...waar denk je dat de Duitsers hun geld vandaan haalden?Oorlog voeren kost geld en dat hadden ze niet.Gecontroleerde oppositie;of dacht je dat de Duitsers ten oorlog trokken terwijl ze wisten dat er geen geld genoeg voor was?Zo dom waren ze niet hoor.Hun geld kwam deels vanuit het andere kamp-eigenlijk van diegenen die dat andere kamp controleerden,evenals zijzelf mits het dichtdraaien van de geldkraan.
Wat je hier poogt te omschrijven is ongeveer de huidige wereldwijde macht van "het kapitaal" en de markteconomie; een situatie die sinds het einde van de Koude Oorlog door sommigen beschouwd wordt als het einde van de geschiedenis.

Het klopt dat de internationale geldmachten en de liberale economie momenteel dominant zijn, vooral sinds ca. 1990 en misschien zelfs voor lange tijd. De antikapitalisten en de andersglobalistische beweging maken die analyse ook. Maar ik betwijfel of planetprison en de "believers" op dit forum die geleidelijke (neo)liberale en kapitalistische machtsgreep bedoelen als ze beweren dat de NWO al sinds de middeleeuwen (of al eerder) stiekem de wereld bestuurt.
Oud 22 juni 2006, 15:54   #5869
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je geeft een prachtige omschrijving van indoctrinatie door een sekte!

Logica uitschakelen, niet kijken naar details (want die kloppen meestal niet bij jullie "feiten"), de suggestie laten spelen.
Logica is altijd aanwezig bij elke mens met gezond verstand. Logica is een hulpmiddel, maar het mag niet te beperkend werken door elk feit afzonderlijk van het andere te bekijken.

Citaat:
Maw, zich laten overompelen door "informatie" die men niet kritisch bekijkt maar opzuigt (jouw woorden), nooit kijken naar informatie die de leer tegenspreekt, nooit ingaan op de tegenargumenten van non-believers, want dat zijn toch maar dommeriken (kutkammers) die niet zelfstandig kunnen denken.
Zich bewust zijn van bepaalde informatie impliceert niet dat je het zomaar gelooft. Ik heb trouwens nog geen redelijke argumenten tegen de NWO gezien. Alleen maar: zo'n complexe samenzwering kan niet, de geschiedenis is niet maakbaar etc. Maar de feiten spreken dit tegen, de geschiedenis is wel maakbaar in de grote bepalende lijnen.

Grappig toch dat je de NWO zo afbreekt, terwijl je er nog niet echt veel informatie over gelezen hebt. Je hebt er nog geen boek over gelezen, en je oordeel gereserveerd tot het einde van het boek. Je hebt enkel stukjes gelezen van websites, met een vooroordeel. Dus ik zou zeggen, informeer je eerst eens ipv uitspraken te doen!
Oud 22 juni 2006, 15:59   #5870
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig toch dat je de NWO zo afbreekt, terwijl je er nog niet echt veel informatie over gelezen hebt. Je hebt er nog geen boek over gelezen, en je oordeel gereserveerd tot het einde van het boek. Je hebt enkel stukjes gelezen van websites, met een vooroordeel. Dus ik zou zeggen, informeer je eerst eens ipv uitspraken te doen!
Deze was ik inderdaad vergeten!

Sekteleden zijn altijd overtuigd dat wie de "feiten" maar onder ogen willen nemen het licht (hùn licht) zal zien!

Daarom dat jij steeds opnieuw denkt te weten wat ik gelezen, gedownload, bekeken heb ...

Wel, voor de zoveelste keer, dat weet jij niet.

Jij weet niet wat ik gelezen heb, wat ik gedownload heb, welke filmpkes ik bekeken heb.

Ik heb er in elk geval meer dan genoeg van gelezen en bekeken om te weten dat het waardeloze rommel is (gebouwd op verzinsels, contextloze citaten, roddels, overinterpretaties, het negeren van alles wat de leer tegenspreekt).

Laatst gewijzigd door Firestone : 22 juni 2006 om 16:11.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 16:07   #5871
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb er in elk geval meer dan genoeg van gelezen en bekeken om te weten dat het waardeloze rommel is (gebouwd op verzinsels, contextloze citaten, roddels, overinterpretaties, het negeren van alles van de leer tegenspreekt).
Ik ook!
Ik ben echt al murw 'geïnformeerd' door Pindar, Exodus en consoorten maar nog steeds geloof ik geen jota van het ganse NWO-verhaal, (van het eeuwenoude elitaire complot bedoel ik dan).

Ergens maken 'normale' mensen een scheiding tussen fictie en werkelijkheid.
Bij believers is er misschien een bepaalde hersenfunctie die niet naar behoren functioneert die maakt dat ze hun wensen voor waar aannemen.

Het is een rare soort. Maar ,zoals reeds gezegd, wel amusant. 8)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 16:09   #5872
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien omdat ze het niet direct zeggen. Maar ze zijn er, wees gerust. Het is wel zo dat er weinig mensen van op de hoogte zijn, maar er komen er elke dag bij.

In Amerika zijn er verhoudingsgewijs meer mensen op de hoogte van de NWO dan in België. In de alternatieve Amerikaanse media is er de laatste 40 jaar meer en meer sprake van de NWO. [geaccentueerd in vet door malinois]

Een Europeaan en zeker een Belg zal niet zo snel in contact komen met de NWO , je moet er als het ware bij toeval opstoten, en veel materiaal is in het Engels. Het enige boek dat echt over de NWO gaat en vertaald is , is "Rule by secrecy" van Jim Marrs (Regeren van uit het duister in het nederlands), dit is dan ook een van de beste NWO boeken.

Met de komst van het internet verandert het echt snel. Daarvoor zijn fora zoals deze goed. To spread the word!
Uiteraard, Amerika!
Amerika is een land waar - in de ogen van heel wat Amerikanen - de geschiedenis begonnen is ten tijde van de Founding Fathers. Niet veel meer dan 200 jaar geleden dus. Een land zonder echte geschiedenis dus.

Zovele Amerikanen hebben geen idee of Brussels een stad of een land is, om maar iets te noemen. Zouden ze weten dat Praag niet aan Parijs grenst? enzovoort.

Uiteraard gaan simplistische ideeën over de geschiedenis van een gebied dat ruimer is dan hun stukje van de aardbol erin als zoete koek bij vele (Noord)Amerikanen.

Laatst gewijzigd door malinois : 22 juni 2006 om 16:14.
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 16:28   #5873
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois Bekijk bericht
Maar de NWO-theorie gaat er imho vanuit dat bepaalde groepen daar intussen (en al sinds eeuwen) in gelukt zijn: dat de wereld reeds in handen is van één overkoepelende elite van ingewijden en dat alle tegengestelde pogingen om de wereldmacht te verwerven slechts schijntegenstellingen zijn, omdat ze georkestreerd zijn door die machtselite die er bovendien in slaagt haar succes geheim te houden.
Inderdaad, op grote schaal is dit de techniek dat ze toepassen, en ze doen dit idd al eeuwen.

Mss geloof je Chruchill wel (hierboven al gequote):

Hij zegt duidelijk dat:
  • er een wereldwijde samenzwering is
  • dat het al eeuwen duurt (sinds Franse revolutie)
  • dat het communisme ook een product is van deze samenzwering
  • dat vele andere bewegingen er een product van zijn
Citaat:
"From the days of Sparticus Wieshophf, Karl Marx, Trotski, Belacoon, Rosa Luxenburg, and Ema Goldman, this world conspiracy has been steadily growing. This conspiracy played a definite recognizable role in the tragedy of the French revolution. It has been the mainspring of every subversive movement during the 19th century. And now at last this band of extraordinary personalities from the underworld of the great cities of Europe and America have gripped the Russian people by the hair of their head and have become the undisputed masters of that enormous empire.
Oud 22 juni 2006, 16:32   #5874
exodus

Standaard

Citaat:
Maar ik betwijfel of planetprison en de "believers" op dit forum die geleidelijke (neo)liberale en kapitalistische machtsgreep bedoelen als ze beweren dat de NWO al sinds de middeleeuwen (of al eerder) stiekem de wereld bestuurt.
Het is niet zo simpel, de insiders, de elite die al eeuwen besturen zijn infeite deel van een zeer hoge elitaire klasse die over ons regeert. Families komen enb families gaan in deze deze klasse, sommige blijven er consistent, maar het bestaan ervan gaat niet weg.

Trouwens "besturen" is niet geheel correct. Manipuleren is een beter woord. Ze besturen ons niet echt, maar manipuleren wel wereldevenementen om hun doel te bereiken. En die manipulatie heeft weerslag op het leven van elk individu in de maatschappij.
Oud 22 juni 2006, 16:35   #5875
exodus

Standaard

Citaat:
Deze was ik inderdaad vergeten!

Sekteleden zijn altijd overtuigd dat wie de "feiten" maar onder ogen willen nemen het licht (hùn licht) zal zien!

Daarom dat jij steeds opnieuw denkt te weten wat ik gelezen, gedownload, bekeken heb ...

Wel, voor de zoveelste keer, dat weet jij niet.

Jij weet niet wat ik gelezen heb, wat ik gedownload heb, welke filmpkes ik bekeken heb.
Heb je loose change al volledig bekeken?
Heb je al eens langer dan 1 uur aan een stuk over de NWO gelezen?

Ik vermoed dat het antwoord op die vragen nee is.
Oud 22 juni 2006, 16:40   #5876
exodus

Standaard

Citaat:
Uiteraard, Amerika!
Amerika is een land waar - in de ogen van heel wat Amerikanen - de geschiedenis begonnen is ten tijde van de Founding Fathers. Niet veel meer dan 200 jaar geleden dus. Een land zonder echte geschiedenis dus.

Zovele Amerikanen hebben geen idee of Brussels een stad of een land is, om maar iets te noemen. Zouden ze weten dat Praag niet aan Parijs grenst? enzovoort.

Uiteraard gaan simplistische ideeën over de geschiedenis van een gebied dat ruimer is dan hun stukje van de aardbol erin als zoete koek bij vele (Noord)Amerikanen.
Dit is een non-argument. Diegene die jij beschrijft zijn meestal diegen die onder andere op Bush stemmen. NWO gelovers gaan nooit op een mainstream presidentskandidaat stemmen.

De mensen die in de NWO geloven zullen zeker wel weten waar Brussel ligt, die mensen hebben zich immers geïnformeerd over de internationale politiek, en hebben er een interesse in.
Oud 22 juni 2006, 16:53   #5877
Marc.vg
Burger

Marc.vg's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Marc.vg
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik ben in real life nog nooit een believer tegengekomen.
Mischien is af en toe buiten gaan
Marc.vg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 17:03   #5878
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je loose change al volledig bekeken?
Heb je al eens langer dan 1 uur aan een stuk over de NWO gelezen?

Ik vermoed dat het antwoord op die vragen nee is.

Nog een kenmerkend element van sekten: eindeloos dezelfde zever herhalen.

Jij weet niet wat ik lees, download, bekijk. Punt.
Je mag vermoeden wat je wil, het is even waardeloos als de rest van je theorieën.
Oud 22 juni 2006, 17:08   #5879
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik neem heel even dit stukje eruit om een voorbeeld te geven. Ik heb nu niet echt veel tijd om in detail te gaan, maar ik zal even iets proberen te verduidelijken.

De mens hangt vast aan verwachtingspatronen. Het is heel eenvoudig om iets als vanzelfsprekend te gaan beschouwen. Ik werk in de reclame en visuele media, en in princiepe doen wij niets anders dan inspelen op verwachtingspatronen. Mensen misleiden dus, sorry, ik ben dus zelf ook schuldig aan manipulatie, ma t'is zo'n makkelijke manier om brood op de plank te krijgen. Psychologie is niet voor niets een zeer belangrijke brok geweest in mijn opleiding.

Nu, om even aan te tonen hoe makkelijk iemand te manipuleren is, lauter en alleen door in te spelen op verwachtingspatronen. Neem een goochelaar. Ik heb een paar jaar terug op Milia in Cannes (grote broadcasters beurs) oog in oog gestaan met de op dat moment beste goochelaar van Engeland. Die kerel liet voor mijn ogen kaarten verdwijnen met mijn naam op geschreven, en weer tevoorschijn komen in een doosje dat in mijn zak zat. Hij had een leeg dek kaarten, wit aan twee kanten, draait het om, en plots waren het normale kaarten, voor mijn ogen. Even later haalt hij alleen maar azen uit het deck, ongeloofelijk, echt een fantastich kustenaar wat die kerel deed, voor mijn ogen, ik stond er echt bijna letterlijk met mijn kop voor.

Het enige wat die kerel eigenlijk deed was uitgaan van een verwachtingspatroon, en ondertussen, terwijl dat jij dingen ziet en in je opneemt die logisch zijn, voor jou dan, gaat hij eigenlijk een heel andere weg op, met als gevolg, een heel andere uitkomst dan wat je verwachtte. Nu, die kerel was niet voor niets de beste van Engeland toen, maar ik wil maar zeggen, die dingen gebeuren dagelijks om je heen, zonder dat je het doorhebt, omdat je het niet verwacht.

De menselijke geest is nu eenmaal heel makkelijk te manipuleren, je moet alleen maar weten hoe. En als je het nu wilt geloven of niet, iedereen laat zich constant vangen, ook jij.

Nu kan je inzien dat zoiets makkelijk door te trekken is op elk niveau dat je maar wil, zij het politiek, zij het reclame, zij het samson en gert die je kind laten zagen voor de nieuwe K3 pennenzak, snap je?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2006, 19:03   #5880
exodus

Standaard

Citaat:

Nog een kenmerkend element van sekten: eindeloos dezelfde zever herhalen.

Jij weet niet wat ik lees, download, bekijk. Punt.
Je mag vermoeden wat je wil, het is even waardeloos als de rest van je theorieën.
Antwoord dan eens eerlijk op de vragen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be