![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar weer eens blijkt hoe moeilijk het is de conspirationistische zever te verdedigen tegen de meest eenvoudige vraagjes.
![]() |
![]() |
#6482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je bent nu nog gezakt in mijn achting. (door de rotsbodem inderdaad). Een samenkomst van de 'prophecy club' met een verzameling van Ultra-fundamentalistische christian Wacko's die even gaan bekijken hoe AIDS voldoet aan bepaalde strofes in het Oude Testament en die geilen op de 'eindtijd' omdat ze dan naar de hemel gaan en pap eten met gouden lepeltjes.... En die Horowitz denkt uiteraard alleen aan zijn gage, zijn procenten die hij opstrijkt voor elk boek dat hij kan verpatsen aan zo'n fundi en smijt lustig met quotes uit Jesaja, Leviticus, 'Gods Will', enzovoort. Heb je geen filmpje van Horowitz op een medisch congres? Of een gereviewde paper? Ik ga ook zo'n filmpje maken in het Guislain instituut hier in Gent waarin ik verkondig dat Smurfen achter AIDS, de mazelen, de invasie in Iraq, de stijging van de brandstofprijzen en het slechte weer zitten. Dat gaat ook nogal succes hebben! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6483 |
Burgemeester
|
![]() Ik heb al een paar keer een discusie aangegaan met Horowitz en daar is gewoon geen speld tussen te krijgen. Zodra de tegenpartij willes nilles zijn/haar standpunt zelfs niet wil toetsen aan andere, recentere gegevens zegt genoeg.
Horowitz ziet overal een complot in maar ik moet wel zeggen dat niet alles rommel is maar alles is zoals gewoonlijk verpakt in een sterk christelijk getint bericht. Ik zou zeggen, laat hem gerust hier zich verdedigen maar helaas, kent geen jota nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6484 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel, ik wil wel eens een discussie zien tussen Horowitz, Marc Van Ranst van UZ Leuven en Peter Piot. Ik vraag me af of Horowitz dat zou durven riskeren maar ik vrees er erg voor.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6485 |
Burgemeester
|
![]() LOL, dat lukt niet omdat Horowitz kieskeurig is in wie hij ontmoet.
Trouwens mocht het wel gaan, arme Marc, veel geluk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6486 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://s8int.com/atomic1.html Maar pas op met theorien over het verleden, over bloedlijnen, atlantis en wat voor theoriëen ook. Er worden zoveel boeken geschreven om er geld uit te slaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6487 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Na het lezen van dit boek kan je ook Darwin en de evolutie theorie (Darwin was een illuminati-mannetje) meteen de deur uitdoen! Citaat:
Welnee,Niet tussen figuren en werkelijkheid! Er zit een (hemelsbreed) groot verschil tussen wat ze ons als historie verkopen. (via de educatie ahum ahum, ik heb het al eerder indoctrinatie genoemd!) en wat echt gebeurd is. Wat echt gebeurd is krijg je op bijna geen enkele school of uni te horen. Dat kan hun namelijk hun vet betaalde baan kosten! Het is echt heel simpel om mensen hun bek te laten houden. Maat wat velen betreft is e tijd aangebroken om wel hun mond open te doen. Wat mij betreft een groot applaus hiervoor!!! Nuff said Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 5 augustus 2006 om 09:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6488 | |
Banneling
|
![]() en daar gaan we weer!!!
Citaat:
Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6489 |
Banneling
|
![]() (Voor wie hier halverwege komt binnenvallen)
In a Nutshell: Onze (!) wereld wordt achter de schermen geleid door een aantal families. Of het er nu 13 zijn of niet en wie laat ik even in het midden. Deze kliek noemen we de illuminati, hoewel ze zichzelf ook andere namen geven zoals de ‘olympics’. Deze kliek bestaat uit machtswellustelingen en ze willen niets anders dan de wereld veroveren. Tegelijkertijd willen ze dat we denken dat we vrij zijn, in een democratie leven, ‘objectieve’ wetenschap beoefenen etc etc. Zodat we ons in eerste instantie nergens bewust van zijn. Hoewel veel mensen voelen dat iets niet klopt. Deze kliek heeft een agende “The Work of Ages” en ze willen ons opsluiten in de NWO (Nieuwe Wereld Orde), die ook een NWR (Nieuwe Wereld Religie) zal hebben. Stapje voor stapje gaan we daar naar toe en ze manipuleren ons zo dat we of de volgende stap als vanzelfspreken ervaren (Gradualism, stepping stone techniek) of dat we die zelfs steunen, omdat we de verborgen agenda niet kennen.(heageliaanse dialectiek). Zo zijn zij het die de meeste terroristische aanslagen (bedekt!) plegen zodat we vrijwillig onze vrijheid inleveren, zogenaamd in ruil voor veiligheid.(Terwijl ze de problemen in eerste instantie geschapen hebben). En hangt b.v. London vol met camera’s! (miljoenen) Denkt men nu echt dat deze terroristen tegenhouden?! Welnee, maar daar hangen ze ook niet voor, ze hangen om onze privacy af te nemen. en zo gaan er vele rechten van ons door de plee!!.(btw als we de camera's echt haddden kunnen gebruiken deden ze het niet! bv bij de dood an Diana, of het vliegtuig in het Pentagon op 9-11) Kijk maar naar USA. Het doel van deze kliek is dus:werelddominantie, en dat via een globale fascistische wereldstaat, met een wereld regering, wereldleger, wereldmunteenheid etc etc. Veel mensen ontkennen dit, zoals me voor de tweede wereld oorlog ook dit soort zaken ontkende. Aangezien ik en anderen geen zin hebben om in een wereld te leven als slaaf voor een paar gekken, wil ik en anderen met mij zoveel mogelijk mensen inlichten, want hoe meer mensen dit weten hoe eerder dit kaartenhuis in elkaar stort. En gelukkig komen er steeds meer mensen bij die wakker beginnen te worden. Maar het is even slikken als je ziet op wat voor schaal deze lui je bedondert hebben. Uiteraard is er nog veel en veel en veel meer over te zeggen, maar ben je echt geintresseerd en toevallig hier terwecht gekomen, dan kan je gewoon naar het begin van deze thread gaan. Nuff said Pin d’Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 5 augustus 2006 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6490 |
Banneling
|
![]() En wat stelt onze Pinda Megabrein dan voor om concreet te gaan doen eenmaal een voldoende grote groep (per defenitie een totale utopie) zal overtuigd zijn tot zijn sectarisch geloof?
Gaat hij dan zitstakingen organiseren? De belastingen niet meer betalen? De leden van de Bilderberg-groep lynchen? Het openbaar vervoer lamleggen? Wat is uw 'roadmap to salvation'? Wees eens concreet. Of moeten alle leden bijleggen om 15 ferrari's te kopen voor Pinda Megabrein en hebben alle jonge vrouwen haremdienst? T' zal wel 't laatste weeral zijn zeker. 8) Laatst gewijzigd door parcifal : 5 augustus 2006 om 14:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6491 | |
Banneling
|
![]() The independent. 4 Augustus, Dominic Lawson :
Citaat:
Zie voor een vertaling : De Morgen van dit weekend, pag. 17. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 5 augustus 2006 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6492 |
Burgemeester
|
![]() De krater bij Hiroshima was iets groter dan 400 meter in diameter,
In de link verwijst men naar een 2,1 km krater. het probleem is dat bij die atoomtheorie in de oudheid zel zelf eigenlijk niet zeker weten hoe het komt. Ze gaan er van uit ah, verhoogde radioactiviteit , ah krater waar geen resten van meteorieten zijn gevonden dus boem. atoom explosie veroorzaakt door de 'mens' |
![]() |
![]() |
![]() |
#6493 |
Burgemeester
|
![]() De evolutieleer is deels correct maar zoals gewoonlijk breien ze secties aan elkaar waarvan ze denken dat ze bij elkaar horen maar dat in wezen niet zijn.
Het is vastgesteld dat de mens tijdens de evolutie op een bepaald moment wel verder stond dan algemeen wordt aangenomen maar ik geloof nooit dat er sprake was van een zodanige evolutie dat er sprake is van een bevolking die zo ver stond dat ze kennis hadden vergaard over atoomenergie. Enfin, het is niet omdat ze ergens een steen vinden waraop het lijkt dat een raket er op staat dat die er toen ook effectief was zeker. Kijk nu simpelweg naar het werk van Leonardo DaVinci, die was ook zijn tijd vooruit en tekende dingen die toen nog technisch niet mogelijk waren maar jaren later toch wel, zij het minder primitief van opzet toch gerealiseerd. Dus opletten, t'is niet omdat een individu iets tekent dat het op dat moment ook effectief mogelijk is. t'is zelfs mogelijk dat wat dat individu tekende een andere betekenis had toen dan wat wij nu eronder verstaan. Hiermee kom ik terug op de andere tijdsgeest. de term tijdsgeest duid aan dat het ideeëngoed tijdens de ganse geschiedenis van het bestaan der mensheid mee geëvolueerd zijn. Alles evolueert mee, vandaar is de term evolutieleer wel juist. Archeologie is niet altijd een exacte wetenschap, er zit gokwerk bij. Dat is deels de schuld van de gebrekkige techologie die we gebruiken om de oudheid te bepalen en ja, er zijn archeologen die bepaalde feiten naast zich leggen mar is dit dan direct de schuld van de gevestigde orde? Neen want voor een vaststelling heb je bewijzen nodig en als ze niks kunnen vinden dat het gevonden artefact kan staven wordt het in moderne archeologie ook niet erkend. Af en toe gebeuren er zelfs serieuze blunders bij opgravingen. Enfin, archeologie is geen exacte wetenschap een je voorbij de tijd van geschreven teksten gaat. Geloof is een uitvindsel van de mens al kan niemand dit echt wetenschappelijk staven. Maar gezien de tijdgeest waarin bvb het Christelijk geloof onstaan is lijke het me perfect mogelijk dat iemand geboren wordt met een mentale afwijking enz.... Nu is er nog zoiets als het 6de zintuig wat bijna niet aan te tonen is. Net in die grijze zone kom je frappante dingen tegen. Voor de rest: de wereld: De evolutie wordt tegenwoordig wel bijgestuurt maar dit was niet altijd zo natuurlijk. Er was trouwens een tijd waarin men dacht dat de wereld plat was en er dus ook van kon afvallen. Maar in de overlevingsdrang van het individu wil dit individu ook macht uitoefenen , macht is immers success. Of dit bijsturen altijd het gewenste effect bereikt is eerder twijfelachtig omdat er onvoorziene omstandigheden kunnen gebeuren. Denk maar eens aan Varkensbaai en Skull & Bones. Het kan gerust ziin dat er individu's rondlopen die aan doemscenario's denken maar vergeten dan wel eens dat ze zelf dat scenario moeten voltrekken. Je moet voor de toekomst niet proberen te achterhalen wat er gaat gebeuren maar wel kijken naar wat er gebeurt is in het verleden. Het verleden herhaalt zichzelf namelijk voor een stuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6494 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6495 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Evolutiontheory is a fairy tale for grown-ups. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6496 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6497 |
Burgemeester
|
![]() dorie, lang antwoord ingetikt, zegt de gorum software, "je bent niet ingelogd" en ik ga terug en woops, tekst weg. Zeer vervelende.
iets kortere versie. Je kan de evolutietheorie niet helemaal overboord gooien. Het is bewezen dat hersenen wel degelijk frequent afwijkingen vertonen, dat gebeurt nu anno 2006 maar ook al die jaren ervoor. En dat we evolueren is toch duidelijk, kijk maar even naar een bed van een kasteel dat gebruikt werd rond laten we zeggen 1300. Al op de lengte gelet? En dat we evolueren : vroeger dacht men bvb dat deze aardbol plat was. Over het idee dag God de klus in 6 dagen heeft geklaard: Fijne theorie. Staat in het schrift niet te lezen dat God de mens shiep als evenbeeld aan? Zijn alle dieren dan geen schepping van God? Hoe komt het dan dat we de dieren dan vooral de laaste 300 jaar massaal hebben uitgeroeid? Hoe komt het dan dat de mens zelf tegen elkaar zo driest tekeer kunnen gaan? Heeft God de natuur niet op het toneel getovert? Wist God dan niet dat de aarde niet plat was en waarom heeft Hij/Zij?? die informatie niet doorgegeven aan de mens? Hoe kon God het tollereren dat gelovigen oorlog voeren? Heeft God ooit gezegt dat er ongelovigen zijn? Etc....etc.... Je kan ontzettend veel vragen bedenken waarom eigenlijk er niks, maar dan ook niks klopt van het ideaalbeeld dat we van God als zijnde toch mogen verwachten. En als er dan toch een anwtoord op komt steken ze het wel op de anti christ. Enfin, hetzelfde telt voor de andere geloofsovertuigingen. Trouwens , het feit dat er strenge vorrmen zijn, neem nu de getuige van Jehova bvb, hoe zit dat dan in elkaar. En dat is nu net het probleem, ik probeer tenminste achter de waarheid te komen en het gaat traag maar we boeken resultaten. Waar ik eigenlijk op aanstuur is het volgende: Je moet het niet te ver gaan zoeken, er zijn veel individuen op deze planeet, een deel ervan is verlicht en oefent dus macht uit ten opzichte van de andere individuen. Nu hoe hou je ontzetten veel individuen in't gareel? Denk daar nu maar eens over na. Opgelet, dat neemt niet weg dat geloven belangrijk is. Maar overdrijven moet je nu ook weer niet gaan doen. Geloof ik dan niet? Natuurlijk, maar wel in iets anders: deze aardbol. Zonder de planeet die net op de juiste afstand van de zon stond zouden we hier niet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6498 |
Partijlid
|
![]() Dat mensen twijfelen aan een bestaan van een hoger bewustzijn of god komt grotendeels door boeken als de bijbel, koran enz. Ik denk ook niet dat god of hoe je het ook noemt de wereld geschapen heeft in 6 dagen. Tijd bestaat trouwens niet er is enkel het steeds herhalende nu moment. Wacht maar eens op iets prettig het duurt altijd langer dan dat je op iets vervelend moet wachten. Tijd is een uitvindsel van de mens er is enkel evolutie, en in die evolutie is een zeker ritme. En aan de hand van dat ritme heeft de mens tijd uitgevonden. Ik geloof ook niet dat de mens geevolueerd is uit een dier. Der bestaan nu éénmaal dimensies in bewustzijn en het bewustzijn van een dier kan nooit groeien tot het bewustzijn van een mens. Dieren zitten in de eerste bewustzijns dimentie en kunnen nooit tot een bewustzijn van geloof, doorzicht of Weten groeien.
God laat oorlogen gebeuren omdat de mens nu éénmaal groeit door fouten waar hij pijn van heeft. Men komt hier (eerst levens) als een onbewuste mens, iets meer dan een instinct ontwikkeling. Via de wet van oorzaak en gevolg krijgt men inzichten en groeit men naar een bewustzijn. Na dat bewustzijn groeit men via twijfel en hoop naar bewustzijnsveruiming. Bidden is een mooi voorbeeld van handelen in hoop. Persoonlijk geloof ik niet dat bidden of dergelijke veel aan een levensloop veranderd, het enige wat helpt is het begrijpen van wat moet leren. Als het bewustzijn de les geintergreerd heeft is er geen enkele noodzaak om door een bepaald probleem te gaan. In de bewustzijnsveruiming begint men dingen te doorzien (doorzicht). Tot men uiteindelijk groeit naar Weten zonder hoop of twijfel. Totale overgave en totale aanvaarding. Niet meer het voelen of het denken volgen maar het Intuitie en het Weten. Dat de kerken en dergelijke meer en meer leeg lopen is een possitieve zaak. Alle godsdiensten hebben één ding gemeen je moet dogma's aanvaarden en zeker de dingen niet zelf uitzoeken. Mindcontrole. Ik denk niet dit de bedoeling van god is, ik geloof eerder dat de bedoeling is dat men kosmische wetten begrijpt en begrijpt waarom iets in ons leven gebeurt. Ma ja dat is mijn mening, ik kan het niet bewijzen door wetenschappelijke theorien en heb er ook de nood niet naar. Ik reik gewoon iets aan voor wie er iets aan heeft. groetjes Joadoor |
![]() |
![]() |
![]() |
#6499 | ||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
het is niet omdat wij mens de deieren niet verstaan dat ze minder slim zouden zijn dan wij mens. Neem nu een olifant. Kan uitstekend zijn weg vinden naar water ondanks dat die plekken honderden km uit elkaar kunnen liggen en het terrein door de verschillende jaargetijden er er soms wel eens anders kan bijliggen. Orientatie in wilde omgeving is ontzettend moeilijk. dat kunnen wij mensen, trouwens niet. Citaat:
het wordt er eerder slechter op. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, het geloof als zijnde is ook geëvolueerd , ga ver genoeg terug in de tijd en dan sprak men niet van God , wat er boven in de hemel gebeurde, dus de ruimte was toen wel van prioritair belang, tenslotte hielden ze er rekening mee in hun bouwwijze. Citaat:
Nu globaal gezien is het logisch dat de onlusten toenemen. 2000 jaar geleden was er veel minder volk op deze planeet, veel meer dieren en vooral de natuur was prominent aanwezig. Ga je nog verder in tijd terug daalt het aantal mensen, stijgt hetcaantal dieren en de natuur is nog meer aanwezig. maar tja, de mens is de overheerser en de rest , zijn de dieren en de natuur (flora en fauna dus) zijn daar de dupe van. dat kan niemand ontkennen omdat dit feit zich nog altijd voortzet in bepaalde gebieden waar mensen in botsing komen met olifanten of tijgers doordat ze (de mens) indringen in het leefgebied van deze dieren. De mens moet stillaan toch wat gaan oppassen wat het bevolkingsaantal betreft en in dat stramien past oorlog perfect al of niet als zij effect van oorlog. Trouwens, de doomsday beschrijving kan perfect als iemand zich gewoon realiseerde waartoe dit enkel kan leiden. Het geheel is een interessant onderwerp en ik sta volledig open voor de verdediging van de Godsdienst maar aan hen dan om me te overtuigen. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6500 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
|
![]() |
![]() |