![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#6561 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat jij daartegen kon inbrengen was zeveren over mijn "oneerlijkheid", "naiviteit", "gebrek aan subtiliteit", "discussietechnieken" ... Zie maar (alléén van vandaag): Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Evenals Pindar. Mijn eenvoudige vraagjes over zijn Irak-theorie kon hij ook niet beantwoorden. Zal wel aan mij liggen, zeker! ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 7 augustus 2006 om 10:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6562 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2-Kijk dat had ik al gezegd over neaderthalers en co. Een mooi excuus, euh... ze zijn uitgeroeid. En daarom zit je juist met wat dubieuse fossielen. 3-Dat de mensen de dag vandaag groter zijn heeft niets met evolutie te maken, gewoon kwestie van voeding. De mens in het westen krijgt gewoon meer caloriën en eiwitten,vetten naar binnen, da's al. En daarbij het is een feit dat in de prehistorie dieren , insecten, planten veel groter waren. En mensen waarschijnlijk ook. Die waren er al, jawel. Kijk eens naar mijn avatar.Een 40 tal paginas: http://s8int.com/giants2.html 4- Uw redenering is wel typisch, ik moet God en dat scheppingsverhaal niet,dus dan maar geloven in evolutie.... 5-Over dino's gesproken, die zijn geloof ik niet uitgeroeid. Weer vele paginas. Misschien hier en daar mogelijk een vervalsing maar toch in ieder geval een pak minder dan bij het evolutiegeloof.(Piltdown en co) http://s8int.com/dino1.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6563 |
Gouverneur
|
![]() zijn er nog mensen die die conspiracy theorieën van '13 families die de wereld regeren' en van die zever beu zijn? dat er mensen bezig zijn met een nieuwe wereldorde en een nieuw midden-oosten (wat nu gebeurt in libanon is volgens condi rice de 'geboorteweëen van het nieuwe midden-oosten') te creëren, is zonneklaar. daarvoor hoef je alleen maar teksten van 'project for a new american century' (rumsfeld, wolfowitz,...) e.d. te lezen, daarvoor heb je geen wilde theorieen over darwin, kernmachten in het oude nabije oosten en dat soort onzin nodig. word toch eens wakker uit uw droomwereldje!
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#6564 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe wereld orde die men wil is al zeer oud qua idee, en de PNAC is zeker niet de aanstichter van deze nieuwe wereld orde, maar eerder een neocon denktank die het Amerikaanse beleid binnen de NWO wil bepalen of bepaalt. Het idee van een NWO sluimert al honderden jaren binnen diverse geheime genootschappen, in de esoterische kennis etc. Het valt inderdaad niet te ontkennen dat we op weg zijn naar een nieuwe wereld orde. Er zijn krachten achter de schermen die de structuur van de internationale gemeenschappen bepalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#6565 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar we wijken idd nogal af, moet ik zeggen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6566 | ||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zij die de evolutietheorie betwisten kunnen niet ontkennen dat er , ok, noem het dan primaten gevonden werden met een kleinere schedelinhoud en dat vervormt het volledige gezicht. Ik heb al eens verwezen dat de mensen een paar honderd jaar geleden effectief korter waren dan de mesnen nu. Het is zelfs zo dat je zelf nu, tussen de ene en de andere generatie een hoogteverschil kunt merken maar deze is niet zo aandrukkelijk aanwezig. Evolutie is trouwens niet altijd zichtbaar, onze waarnemingszin zal trouwens ook wel anders zijn dan bij iemand die neem nu 3000 voor christus leefde. Nu doordat er mensen geboren worden met summiere hersenafwijkingen kom je sowieso tot een evolutie want die zijn DNA gemixt met ander DNA geeft dan weer een licht ander resultaat. Maar weeral, dit duurt honderden jaren om effectief een verandering vast te stellen. Onze tijdrekening gaat in seconden, minuten, uren, weken, dagen, maanden, jaren en paf, dat is eigenlijk onze grootste tijdseenheid. Vanaf dan gaat men verdubbelen etc... maar dan nog, een mens wordt niet oud genoeg om evolutie zelf duidelijk mee te maken , de levensduur vaan een generatie is daarvoor te kort. Citaat:
Vergelijk het ddat je bvb een vliegtuig zou introduceren tijdens de romeinse periode. Die zouden ook geen flauw benul hebben wat er dan gebeurt. Maar, ze stellen het wel vast natuurlijk. Ok, als voorbeeld iets dat niet kan maar zoiets analoogs is het wel degelijk maar dan omgekeerd, wij, medische kant hebben de mogelijkheden noch expertise om op korte termijn ..lees paar jaar ... op het gebied van hersenonderzoek een drastische doorbraak te bereiken en te kunnen zeggen, kijk, zo werken de menselijke hersenen tot in detail. Maar moeten we daarom nu absoluut negeren wat we NU kunen vaststellen?Neen, dit drijft ons in elk geval tot verder onderzoek. Wat we wel weten is dat hoe kleiner de hersenruimte, hoe minder gesofisticeerd informatie ze kunnen hanteren en ik moet er ook wel bijvermelden dat we niet al wat we vinden direct openbaar maken. Citaat:
Een collectie van beenderen die ergens in het Duitse dorpje Neanderthal werden gevonden. De naam is dus een label op een collectie beenderen. De schedel hierbij is van zeer groot belang, een volledig skelet natuurlijk nog beter. Het probleem met fossielen is, waar moet je gaan zoeken? En archeologen hebben geen greep op het verleden, dus eerdere generaties. het kan dus dat belangrijkse archeologisch vindplaatsen ergens onder een of ander gebouw zitten in't midden van een grote stad. [/quote] 3-Dat de mensen de dag vandaag groter zijn heeft niets met evolutie te maken, gewoon kwestie van voeding. De mens in het westen krijgt gewoon meer caloriën en eiwitten,vetten naar binnen, da's al. En daarbij het is een feit dat in de prehistorie dieren , insecten, planten veel groter waren. En mensen waarschijnlijk ook. Die waren er al, jawel. Kijk eens naar mijn avatar.[/quote] De skeletten die wel gevonden zijn spreken dat tegen. Je zal niet gauw een skelet van 1m80 vinden. jaja, in de pre-historie, bedoel je dinosauriërs? Laat me raden, de mens heeft alle dino's gedood en opgepeuzelt . Citaat:
Maar dat is ook het enige al heb ik wel een kanttekening erbij gezet dat, omdat ik dat niet aanvaard, de rest van de geschriften in vraag kan gesteld worden. Citaat:
Natuurlijk zijn er nog dino nazaten op deze planeet en ja, vooral in de oceanen en wie weet inderdaad zelf op bepaalde plekken op het land. Maar dino's mixen niet met mensen, bouw de plaats vol en t'is gedaan ermee. Wat de foto's op de site betreft, een deel is ronduit onbetrouwbaar, Airplane—Pterodactyl Encounter? Kleurverhoudingen zijn tegenstrijdig. This juvenile Caddy (10 to 12 feet) was found in the belly of A sperm whale. Some reports credit him (full grown?) with a 100 foot length. Click and drag photo to resize. When flying over the Himalaya’s, he accidentally caught these two "dragons" in a picture that he took. He called these two objects "the Tibet dragons. Ik ga vragen of ze een paar foto's onbewerkt willen doorsturen. Zodra er uit die poel ook maar 1 geval is dat niet klopt valt...in analogie met de Evolutie zoals u bedoelde ineen. De zoektocht naar gaat namelijk gedeetelijk analoog op met de zoektocht naar UFO's; d.w.z. ingezonden foto's/films van individu's moet je altijd sceptisch bekijken. Let op, ik zeg niet dat alles wat op die site staat rommel is. Maar eerder heb ik vermeld dat het gerust mogelijk is dat er in ver onbewoonde gebieden nog hele rare wezens kunnen rondlopen, het gros in de oceanen omdat we (de mens dus)daar vooral in de diepste regionen eigenlijk nog niks serieus gezocht hebben. Citaat:
Laatst gewijzigd door Sergei : 7 augustus 2006 om 16:20. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6567 |
Minister
|
![]() Het geval met de evolutietheorie is; het is niet wetenschappelijk vast te stellen. Op fossiele beenderen alleen kun je niet rekenen. Alle uitgestorven en huidige soorten waren en zijn altijd compleet af. Zie bijv. de Coelacanth, een levend fossiel .Niks geëvolueerd, nog altijd dezelfde Coelacanth.
Maar evolutie van dieren en planten word niet gezien, of het excuus nu is dat het te traag, om het even , het feit is dat het niet vastgesteld word. Er zijn wel variaties in dier en plantensoorten, manipulaties door de mens(welke in natuur niet kunnen overleven). Maar altijd binnenin de soort. Ook is er natuurlijke selectie, bijv.als er enige afwijking bij zoogdieren is word het jong onmiddelijk verstoten. Evolutie is daarom totaal onmogelijk bij zoogdieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6568 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6569 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb net zelf proberen uit te leggen dat we de stukken van de grote puzzel niet mogen negeren. De stukken zelf informeren ons wel degelijk maar laten niet toe om daaruit direct conclusies openbaar te maken. En hoe kom je erbij dat dieren niet evolueren? Er zijn nog nazaten van dinosauriers en die zijn wel degelijk mee geëvolueerd met hun omgeving, en gezien hun omgevind over al die jaren ronduit drastisch gewijzigd is ...vooral op land moesten ze zich wel aanpassen of doodgaan. Een andere optie is er niet. ik denk wel te weten waar je de fout maakt, je verwacht een te abrupte wijziging ineens, zo werk dat niet. Fauna in't algemeen evolueert traag. Naar onze tijdsindeling zelfs supertraag. Hoe zou de mens de wilde dieren hebben kunnen manipuleren? Hoe langer je terug gaat in tijd, hoe minder mensen er op de planeet waren. Ga ver genoeg dan kom je wel eens op een punt waar bvb het bevolkingsaantal 15000 was. Nu zitten we aan 6,4 miljard. Voor de dieren zit de situatie helemaal anders ineen. Door de MENS zijn er miljoenen afgeslacht en er zijn door het toedoen van de mens zelfs soorten van de planeet verdwenen. Dat is trouwens een logisch gevolg van bevolkingstoename en deels door kennisgebrek. vb: emigranten die naar Australië trokken ..noot, australië was nog wat anders ook maar kom, dat doet er niet toe..maar vooral de emigranten brachten hun inheemse dieren mee en dat is het allerdomste wat je kan doen. Iets recents: We (de mens) hebben hier de Turkse hommel geïntroduceerd, Helaas is deze Turkse hommel groter en agressiever dan onze lokale hommels en het gevolg is dat onze lokale hommels plots problemen krijgen omdat ze bij de bloemen verjaagd worden als er een Turkse hommel in de buurt is en nectar verzamelen is een zeer intensieve taak voor die beestjes. Maar altijd binnen de soort? Wat verwacht je, dat een olifant het met een krokodil gaat eh doen? Die Coelacanth: Kijk, ik heb nooit gezegt dat nazaten van dinosauriërs niet meer bestaan. Wat wel vaststaat is dat, qua landdieren alle echt grote (naar onze maatstaven) dino's verdwenen zijn. En het is toch evident dat op plaatsen waar de mens geen voet heeft neergezet de natuur eigenlijk de vrije loop heeft en de dieren dus ook. Het is net de mens die HET probleem is. uw Coelacanth leeft in de oceanen, en laat dit nu net een plaats zijn waar wij ...als mens bitter weinig van afweten omdat de oceaan nu eenmaal zeer diep kan zijn en we er enkel met oversized apparaten kunnen komen. En als het een diepzeerobot is, die bekijkt een superkleine fractie van het geheel. M.a.w. zelfs al zwemt er een coelacanth rond z'n ROV dan heb je nog altijd bitter veel geluk nodig dat die vis eventjes voor de camera komt poseren. Diepzeeonderzoek is echter ontichellijk duur en maar goed ook want anders verpesten we dat ook. Trouwens het is al er genoeg, wat smijten we in de oceanen, tonnen staal , giftige verven, olie, voor heel wat mensen is het tevens een graf al blijft een menselijk lijk in de oceaan nooit lang intact. Dus nogmaals, op plekken waar geen mensen komen, dan KAN het. Zelfs joekels van dieren in de oceaan dan. Op land echter veel minder kans omdat wij MENSEN de boel in beslag nemen. Excuseer me dat ik dit zeg maar uw visie is heel beperkt. Wat Parcifal schrijft zou ik nu niet direct zo schrijven maar hmm.... Oh enne als een toch een dier met een afwijking wordt geboren maar als deze afwijing geen negatief gevolg heeft op het volgen van de kudde of wegrennen etc, dan wordt dit per definitie aanvaard. Dieren gaan trowens minder op het visuele schoonheid af dan wij me..bah, vreselijk woord, individuën. Laatst gewijzigd door Sergei : 7 augustus 2006 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6570 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6571 |
|
![]() Hoe komt het dat mijn kippen niet (meer) kunnen vliegen?
![]() |
#6572 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wel, ze kunnen nog wel even opfladderen maar daar blijft het dan ook bij. Nu of ze ooit kunnen vliegen hebben? Meer dan zeker ja, maar de evolutie van een kip is niet speciaal gevolgt in functie van vliegvermogen. Kippen zijn al wel lang gedomesticeerd d.w.z. ze zijn al erg lang bij de mens, zeker een paar duizend jaar voor Christus en gaan ook dus niet lopen als ze een mens zien. Bij vogels is het zo dat de vliegeigenschappen afnemen naarmate de vogels langer op de grond vertoeven. En wanneer vertoeven ze langer op de grond, als ze op de grond niet bedreigt worden en het gaat zeker sneller als de vogel in kwestie nog een gegarandeerd vlotjes eten krijgt wat in het wild niet altijd zo evident is. Dat de kip wel ooit heeft gevlogen, nou ja, meer heeft gefladdert, heeft moet dat nog altijd redelijk korte afstanden zijn geweest, een betere fladderaar is bvb de Gallus gallus gallus. (ter info: een wilde kip) Die heeft veel betere fladdereigenschappen ten opzicht van onze gekende kip maar in vergelijking met vogels trekt de vlucht op niks en de afstand helemaal niet. Ik twijfel er ten sterkste aan dat dit een geval is van een verstoten soort vogel. het zou wel eens kunnen dat de kip nooit een vliegvirtuoos was omdat ze zo perfect zijn aangepast aan leven op de grond: snavel, poten. Dit is een logische benadering, gallus gallus gallus's gefladder is wel vastgesteld. Wie dus meer info heeft en kan corrigeren, graag. edit: nu is het wel zo dat door de domesticatie onze kippen steviger gebouwd zijn dan de rasechte wilde kip. En niet zo verwonderlijk, de wilde versie is niet onder handen genomen door de mens. Zoals gewoonlijk verknoeit de mens fauna en flora al begint men zich dat toch al een aantal jaren vast te stellen en het is beter dan bvb 200 jaar terug. Ondertussen wijken we wel veel af van het onderwerp. Laatst gewijzigd door Sergei : 8 augustus 2006 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6573 | |
|
![]() Citaat:
Men gaat er dus in feite van uit dat de mens zoiezo van mensachtigen afkomt, maar men zit nog altijd met de "missing link". En als men dan eens één sleket vindt, maar dan ook maar slecht één. Dan zit men al direct te roepen dat men een stapje dichter is bij de missing link. Als men alles op een rijtje zet dan zou men moeten toegeven dat het bewijs voor de evolutheorie van de mens maar zeer pover is.
Laatst gewijzigd door exodus : 8 augustus 2006 om 07:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6574 | |
|
![]() Een stuk over evolutietheorie en de anomalien in de menselijke geschiedenis (in het licht van de officiele geschiedenis).
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6575 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6576 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar hebben we de zever over de Sphinx weer !
![]() Het is eigenlijk best grappig dat believers langs de ene kant de wetenschap verwerpen omdat er niet op alle vragen nu volledige antwoorden zijn. Maar hun idiote theorieën, waarvoor de bewijzen nihil zijn, en die niet de minste verklarende waarde hebben, daar geloven ze rotsvast in. En wie deze zever niet slikt is bovendien in hun ogen dom, geïndoctrineerd, een kutkammer, vooringenomen, simplistisch, oneerlijk, naïef, enzovoort ... Ik wacht gewoon totdat de believers eens ernstige bronnen aanbrengen voor hun beweringen. Ernstige peer-reviewed studies bijvoorbeeld. Ik vrees dat ik heel lang zal wachten (al zullen de believers uiteraard wel met bijkomende complottheorieën afkomen waarom deze "waarheden" door ALLE ernstige publicaties geweigerd worden!).
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 8 augustus 2006 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6577 | |
|
![]() Citaat:
![]() De wetenschap heeft nog niet op alle vragen antwoorden, dat is een teken dat ze in bepaalde gevallen incompleet is. De huidige staat van wetenschap mag niet als absoluut laatste woord gezien worden, want al staan we veel verder dan in de middeleeuwen, toch weten we verre van alles. De wetenschap is slechts een instrument om bepaalde aspecten van de realiteit tebeschrijven. En tja, peer review is ook al een besloten systeem. Om een voorbeeld te geven, als je een racistisch paper laat peer review door 20 racisten dan zal het paper goeie punten krijgen. Als je een paper laat reviewen door 20 wetenschappers die een dogma hebben over een bepaald iets, dan zal het paper er niet goed uitkomen. Peer review is geen sluitend systeem, het kan goed zijn, maar het kan ook een verholen autoriteitsargument zijn.
Laatst gewijzigd door exodus : 8 augustus 2006 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6578 | |
|
![]() Dit is de terechte kritiek op peer review:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6579 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Lees de verzamelde werken van Pindar, exodus, enzovoort ... Van holle manen tot reptilians, van onbestaande zwaartekracht tot creationistische onzin, er is ons niets bespaard gebleven hier. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6580 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |