Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2006, 10:14   #6561
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Oh de naiviteit...

En nu zwijg ik want dankzij jou gaat het altijd off-topic. Je moet eens je 50 laatste posts in deze draden achter elkaar op een rijtje leggen. Als er 5 inhoudelijke bijzitten zal het veel zijn. Het meeste is gewoon gezaag over de "methoden van de disbelievers" zonder enig greintje inhoud.
Neen, ik had het over de inhoud van jouw pseudo-wetenschappelijke zever over de evolutie, en de idiote stelling dat de waarheid onderdrukt werd door het hele wetenschappelijke establishment.
Het enige wat jij daartegen kon inbrengen was zeveren over mijn "oneerlijkheid", "naiviteit", "gebrek aan subtiliteit", "discussietechnieken" ...

Zie maar (alléén van vandaag):
Citaat:
Weer zo'n simplistisch tegen argument "iedereen zit in het complot".
Citaat:
Weer zo'n zever discussietechnieken zoals hierboven, dat laat ik aan me voorbijgaan hoor.
Citaat:
Dat zijn spijkers op laag water zoeken en getuigt van weinig soepelheid en eerlijkheid in de discussie.
Citaat:
Van subtiliteiten heb je duidelijk niet veel kaas gegeten.
Inhoudelijk kan je niet op de tegenargumenten ingaan, zoveel is duidelijk.

Evenals Pindar. Mijn eenvoudige vraagjes over zijn Irak-theorie kon hij ook niet beantwoorden. Zal wel aan mij liggen, zeker!

Laatst gewijzigd door Firestone : 7 augustus 2006 om 10:18.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 10:49   #6562
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
Evolutie is een term die door de mens inderdaad geïntroduceert is, net als alle andere woorden, het hoort tot onze wetenschap.

Darwin heeft natuurlijk niet alles beschreven omdat hij dat ook niet kon, laat staan dat het zelfs nu, vele jaren later niet kan. Maar, we weten wel meer dan in zijn tijd natuurlijk.

De evolutie van de aarde gebeurt astronomisch traag.
De evolutie van mens en dier gebeurt super traag maar deze volgend gelijke tred.

De term Neanderthaler is door de moderne mens bedacht, gebaseerd op de vindplaats van het skeletsdeel. Hoe kan je verwachten dat zo iemand nog kan bestaan als deze uitgeroeid zijn. Als je alles naast elkaar legt moeten een paar verschillende schakels in de evolutie van de mens elkaar wel eens tegen gekomen zijn en het zou me niet verbazen dat de ene de andere dan zou kunnen vermoord hebben of verjaagd naar een gebied waar die dan uiteindelijk toch het hoekje om gegaan is. Het moordachtige dat in elke mens zit moet in die tijd heviger zijn geweest omdat de omgeving dan ook vijandiger was. het was toen, overleven en dat leid tot bikkelharde strijd.

Feit is dat de mens niet pardoes op de planeet werd gedropt.

Neen, we evolueren verder, ik heb al vermeld dat mensen van bvb rond het jaar 1500 beduidend korter waren en de tendens dat we groter worden stijgt.
Dat we qua uiterlijk ook nog gaan veranderen staat dan ook vast omdat onze hersenen groeien. Als je de schedels bekijkt van oude fossielen van t'is eender welke homo-xxxxx zal je merken dat de schedelinhoud anders is.
Nu dit proces neemt tienduizenden jaren in beslag voordat je echt duidelijk verschil zou kunnen vaststellen met de mensen van nu.

Over hoe de aarde onstaan is bestaat ook nog wat onenigheid.
Plausiebel is het samenbotsen van rotsblokken gezien dit fenomeen kan nagebootst worden , dan wel met een ander materiaal natuurlijk.

Enfin, als je naar de maan kijkt is het duidelijk dat er heel wat moet zijn ingeslagen. Dordat de aarde later een atmosfeer heeft opgebouwd zijn we van erger bespaart of ander zag de aarde er ook ongeveer zoals de huidige maan uit. Enfin, het fijne ervan doet er eigenlijk niet toe.

Het is ofwel het .... en plof, floep daar staat plots een zonnestelsel en floeps, daar de mens en de dieren en floeps ineens de planten. ..;of het is gewoon een aaneenschakeling van gebeurtenissen over een heel lange periode.

Bij rampen kan dat inderdaad snel gaan maar ook al gebeurt er geen ramp dan nog worden tonnen zand verplaats door de lucht. Zelfs in België valt er zand vanuit de sahara naar beneden om maar een voorbeeld te noemen.

Maar ophoging gebeurt ook door afsterven en regeneratie van de fauna.
We maken er zelfs compost van. Stel, je ontruimt Brussel, geen nood, de natuur zal deze stad volledig opnemen al vraag dit weeral.... veel tijd.
Spuit vergif op uw gazon, wacht lang genoeg en daar heb je terug gras.
De natuur is sterk maar helaas wij mens dankzij onze technologie sterker.

Ik heb een aantal vragen omtrent geloof gepost waar eigenlijk geen zinnig antwoord kan op gegeven worden enfin het enige wat we kunnen doen is berusten in wat komt want de klok terugdraaien om iets terug recht te zetten gaat toch niet.
Oh en je mag kritiek hebben op het werk van Darwin als zijnde puur gegok maar neem nu wat er in de bijbel geschreven staat , ook dat is niet echt vers van de pers geweest en bovendien later nog eens herschreven.
En wie heeft de bijbel geschreven: de mens.

Toch raar dat in het geval van Geloven ook de mens centraal blijkt te staan.
Neem nu de Islam, ik als niet gelovige ben dan plots vuil uitschot en bij de katholieken een ongelovige , eh huh what? Trouwens, je moet de bijbel eens goed lezen want zo vredelievend is die ook weer niet meer. En hoe zit geloof in elkaar op kritieke punten, stel twee mensen gaan dood, de ene krijgt de tijd genoeg om tot het fatal moment te bidden en de andere pardoes ermee gedaan. je kan zo ontzettend veel vragen stellen waar simpelweg geen zinnig antwoord te geven is, behalve alles in de schoenen van God/Mohammed te schuiven. Wetenschappelijk zijn er tenminste toch nog aan paar dingen die verklaart zijn en dat komt toch van mensen die open staan voor alternatieven want alternatieven kennen ze niet bij elke Godsdienst.
Nu heb ik wel geschreven dat er historisch gezien wel genoeg gebeurt is om bvb het geloof in God helemaal te negeren maar net zoals bij darwin is het een en het andere toch in vraag te stellen.

NWO is ook door de mens als afkorting van Nieuwe wereld orde bedacht.
Maar ja, als de aarde zelf evolueerd dan..... enz er moet dus maar eens iets drastisch gebeuren en pats NOW-I, NOW-II, NOW-III, .... NOW-MXIVII etc.

Trouwens, vroeg of laat ..lees binnen een paar miljoen jaar is het met deze planeet gedaan. De mens zal al veel vroeger in zware problemen verzeilen omdat het bevolkingsaantal blijft stijgen. 2050 zal nog wel gaan 2100 ook, 5000 zie ik op dat gebied absoluut niet meer zitten. Tenzij dus wordt ingegrepen of het is technisch mogelijk om het buiten dit zonnestelsel uit te houden of de natuur reageert drastisch onder de vorm van vulkaanuitbarstingen, zware aardbevingen , meteorietinslagen maar dan moet het wel kort opeenvolgen of we maken zelf er een eind aan met masaal atoombommen te gooien. Tegen dan hebben we anders dan wel massaal Gods geschenk volledig verwoest, fauna en flora en gaan we mekaar wel letterlijk bekampen tot het bittere eind.

Dus even lang dan de dino's op deze planeet zitten, vergeet het.
1 -Dus evolutie is supertraag, hoe kan je het dan bewijzen? Iets dat je niet ziet en toch in gelooft=religie.
2-Kijk dat had ik al gezegd over neaderthalers en co. Een mooi excuus, euh... ze zijn uitgeroeid. En daarom zit je juist met wat dubieuse fossielen.
3-Dat de mensen de dag vandaag groter zijn heeft niets met evolutie te maken, gewoon kwestie van voeding. De mens in het westen krijgt gewoon meer caloriën en eiwitten,vetten naar binnen, da's al. En daarbij het is een feit dat in de prehistorie dieren , insecten, planten veel groter waren. En mensen waarschijnlijk ook. Die waren er al, jawel. Kijk eens naar mijn avatar.Een 40 tal paginas:
http://s8int.com/giants2.html

4- Uw redenering is wel typisch, ik moet God en dat scheppingsverhaal niet,dus dan maar geloven in evolutie....
5-Over dino's gesproken, die zijn geloof ik niet uitgeroeid.
Weer vele paginas. Misschien hier en daar mogelijk een vervalsing maar toch in ieder geval een pak minder dan bij het evolutiegeloof.(Piltdown en co)
http://s8int.com/dino1.html
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 11:03   #6563
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

zijn er nog mensen die die conspiracy theorieën van '13 families die de wereld regeren' en van die zever beu zijn? dat er mensen bezig zijn met een nieuwe wereldorde en een nieuw midden-oosten (wat nu gebeurt in libanon is volgens condi rice de 'geboorteweëen van het nieuwe midden-oosten') te creëren, is zonneklaar. daarvoor hoef je alleen maar teksten van 'project for a new american century' (rumsfeld, wolfowitz,...) e.d. te lezen, daarvoor heb je geen wilde theorieen over darwin, kernmachten in het oude nabije oosten en dat soort onzin nodig. word toch eens wakker uit uw droomwereldje!
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 11:50   #6564
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
zijn er nog mensen die die conspiracy theorieën van '13 families die de wereld regeren' en van die zever beu zijn? dat er mensen bezig zijn met een nieuwe wereldorde en een nieuw midden-oosten (wat nu gebeurt in libanon is volgens condi rice de 'geboorteweëen van het nieuwe midden-oosten') te creëren, is zonneklaar. daarvoor hoef je alleen maar teksten van 'project for a new american century' (rumsfeld, wolfowitz,...) e.d. te lezen, daarvoor heb je geen wilde theorieen over darwin, kernmachten in het oude nabije oosten en dat soort onzin nodig. word toch eens wakker uit uw droomwereldje!
13 families die de wereld regeren is een van de benamingen om deze kleine elite aan te duiden die een nieuwe wereld orde wil oprichten. Sommige schrijvers concentreren zich nogal op die 13 families, andere minder.

De nieuwe wereld orde die men wil is al zeer oud qua idee, en de PNAC is zeker niet de aanstichter van deze nieuwe wereld orde, maar eerder een neocon denktank die het Amerikaanse beleid binnen de NWO wil bepalen of bepaalt.

Het idee van een NWO sluimert al honderden jaren binnen diverse geheime genootschappen, in de esoterische kennis etc. Het valt inderdaad niet te ontkennen dat we op weg zijn naar een nieuwe wereld orde. Er zijn krachten achter de schermen die de structuur van de internationale gemeenschappen bepalen.
Oud 7 augustus 2006, 11:55   #6565
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Ja, het is een kwestie van geloof, zie je. Ofwel geloof je dat alles van de start er was, een hele gecompliceerde , complexe leefwereld gecreërd door een intelligentie. Ofwel alles, de hele gecompliceerde , complexe leefwereld begon met niets. Waar het eigelijk op neer komt als je in evolutie gelooft. Van niets naar plotseling iets, een molecule.
voila, dat is intellectueel eerlijker. De vraagstelling die u geponeerd had straalde nl een vooringenomenheid uit. Nu niet meer.

Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd veel gemakkelijker te geloven in een hoge intelligentie. De hardware zou je kunnen zeggen. Wij zijn de software.
Omdat u een reden nodig hebt om uw bestaan te kunnen verantwoorden/zin te geven...

Maar we wijken idd nogal af, moet ik zeggen.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 16:18   #6566
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 -Dus evolutie is supertraag, hoe kan je het dan bewijzen?
ik neem aan dat je het over de menselijke evolutie hebt.
Zij die de evolutietheorie betwisten kunnen niet ontkennen dat er , ok, noem het dan primaten gevonden werden met een kleinere schedelinhoud en dat vervormt het volledige gezicht.

Ik heb al eens verwezen dat de mensen een paar honderd jaar geleden effectief korter waren dan de mesnen nu. Het is zelfs zo dat je zelf nu, tussen de ene en de andere generatie een hoogteverschil kunt merken maar deze is niet zo aandrukkelijk aanwezig.
Evolutie is trouwens niet altijd zichtbaar, onze waarnemingszin zal trouwens ook wel anders zijn dan bij iemand die neem nu 3000 voor christus leefde.
Nu doordat er mensen geboren worden met summiere hersenafwijkingen kom je sowieso tot een evolutie want die zijn DNA gemixt met ander DNA geeft dan weer een licht ander resultaat. Maar weeral, dit duurt honderden jaren om effectief een verandering vast te stellen.
Onze tijdrekening gaat in seconden, minuten, uren, weken, dagen, maanden, jaren en paf, dat is eigenlijk onze grootste tijdseenheid.
Vanaf dan gaat men verdubbelen etc... maar dan nog, een mens wordt niet oud genoeg om evolutie zelf duidelijk mee te maken , de levensduur vaan een generatie is daarvoor te kort.

Citaat:
Iets dat je niet ziet en toch in gelooft=religie.
We vinden eigenlijk fragmenten en nu ben ik over mijn eigen bevindingen bezig en ja het waarom weten we niet maar we stellen wel vast.
Vergelijk het ddat je bvb een vliegtuig zou introduceren tijdens de romeinse periode. Die zouden ook geen flauw benul hebben wat er dan gebeurt.
Maar, ze stellen het wel vast natuurlijk.
Ok, als voorbeeld iets dat niet kan maar zoiets analoogs is het wel degelijk
maar dan omgekeerd, wij, medische kant hebben de mogelijkheden noch expertise om op korte termijn ..lees paar jaar ... op het gebied van hersenonderzoek een drastische doorbraak te bereiken en te kunnen zeggen, kijk, zo werken de menselijke hersenen tot in detail.
Maar moeten we daarom nu absoluut negeren wat we NU kunen vaststellen?Neen, dit drijft ons in elk geval tot verder onderzoek.
Wat we wel weten is dat hoe kleiner de hersenruimte, hoe minder gesofisticeerd informatie ze kunnen hanteren en ik moet er ook wel bijvermelden dat we niet al wat we vinden direct openbaar maken.

Citaat:
2-Kijk dat had ik al gezegd over neaderthalers en co. Een mooi excuus, euh... ze zijn uitgeroeid. En daarom zit je juist met wat dubieuse fossielen.
Ik ben geen archeoloog en heb al laten weten dat de evolutieleer mankementen vertoont. Wat is een Neandertaler eigenlijk?
Een collectie van beenderen die ergens in het Duitse dorpje Neanderthal
werden gevonden. De naam is dus een label op een collectie beenderen.
De schedel hierbij is van zeer groot belang, een volledig skelet natuurlijk nog beter.

Het probleem met fossielen is, waar moet je gaan zoeken?
En archeologen hebben geen greep op het verleden, dus eerdere generaties. het kan dus dat belangrijkse archeologisch vindplaatsen ergens onder een of ander gebouw zitten in't midden van een grote stad.

[/quote]
3-Dat de mensen de dag vandaag groter zijn heeft niets met evolutie te maken, gewoon kwestie van voeding. De mens in het westen krijgt gewoon meer caloriën en eiwitten,vetten naar binnen, da's al. En daarbij het is een feit dat in de prehistorie dieren , insecten, planten veel groter waren. En mensen waarschijnlijk ook. Die waren er al, jawel. Kijk eens naar mijn avatar.[/quote]
De skeletten die wel gevonden zijn spreken dat tegen.
Je zal niet gauw een skelet van 1m80 vinden.
jaja, in de pre-historie, bedoel je dinosauriërs? Laat me raden, de mens heeft alle dino's gedood en opgepeuzelt .

Citaat:
4- Uw redenering is wel typisch, ik moet God en dat scheppingsverhaal niet,dus dan maar geloven in evolutie....
Ik geef toe, het scheppingsverhaal geloof ik dus niet.
Maar dat is ook het enige al heb ik wel een kanttekening erbij gezet dat, omdat ik dat niet aanvaard, de rest van de geschriften in vraag kan gesteld worden.

Citaat:
5-Over dino's gesproken, die zijn geloof ik niet uitgeroeid.
Weer vele paginas. Misschien hier en daar mogelijk een vervalsing maar toch in ieder geval een pak minder dan bij het evolutiegeloof.(Piltdown en co)
http://s8int.com/dino1.html[/quote]

Natuurlijk zijn er nog dino nazaten op deze planeet
en ja, vooral in de oceanen en wie weet inderdaad zelf op bepaalde plekken op het land. Maar dino's mixen niet met mensen, bouw de plaats vol en t'is gedaan ermee. Wat de foto's op de site betreft, een deel is ronduit onbetrouwbaar,
Airplane—Pterodactyl Encounter?

Kleurverhoudingen zijn tegenstrijdig.

This juvenile Caddy (10 to 12 feet) was found in the belly of A sperm whale. Some reports credit him (full grown?) with a 100 foot length. Click and drag photo to resize.

When flying over the Himalaya’s, he accidentally caught these two "dragons" in a picture that he took. He called these two objects "the Tibet dragons.

Ik ga vragen of ze een paar foto's onbewerkt willen doorsturen.
Zodra er uit die poel ook maar 1 geval is dat niet klopt valt...in analogie met de Evolutie zoals u bedoelde ineen. De zoektocht naar gaat namelijk gedeetelijk analoog op met de zoektocht naar UFO's; d.w.z. ingezonden
foto's/films van individu's moet je altijd sceptisch bekijken.
Let op, ik zeg niet dat alles wat op die site staat rommel is.
Maar eerder heb ik vermeld dat het gerust mogelijk is dat er in ver onbewoonde gebieden nog hele rare wezens kunnen rondlopen, het gros in de oceanen omdat we (de mens dus)daar vooral in de diepste regionen eigenlijk nog niks serieus gezocht hebben.

Citaat:
13 families die de wereld regeren is een van de benamingen om deze kleine elite aan te duiden die een nieuwe wereld orde wil oprichten. Sommige schrijvers concentreren zich nogal op die 13 families, andere minder.
ah terug eigenlijk on topic: dit catalogeer ik als een goep mensen die er een verborgen agenda op nahouden en wat ze ook nastreven wil niet zeggen dat ze dat ook per definitie gegarandeerd zal lukken.

Laatst gewijzigd door Sergei : 7 augustus 2006 om 16:20.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:15   #6567
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Het geval met de evolutietheorie is; het is niet wetenschappelijk vast te stellen. Op fossiele beenderen alleen kun je niet rekenen. Alle uitgestorven en huidige soorten waren en zijn altijd compleet af. Zie bijv. de Coelacanth, een levend fossiel .Niks geëvolueerd, nog altijd dezelfde Coelacanth.
Maar evolutie van dieren en planten word niet gezien, of het excuus nu is dat het te traag, om het even , het feit is dat het niet vastgesteld word. Er zijn wel variaties in dier en plantensoorten, manipulaties door de mens(welke in natuur niet kunnen overleven). Maar altijd binnenin de soort.

Ook is er natuurlijke selectie, bijv.als er enige afwijking bij zoogdieren is word het jong onmiddelijk verstoten. Evolutie is daarom totaal onmogelijk bij zoogdieren.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 18:19   #6568
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook is er natuurlijke selectie, bijv.als er enige afwijking bij zoogdieren is word het jong onmiddelijk verstoten. Evolutie is daarom totaal onmogelijk bij zoogdieren.
Dat is gewoon totale en volledige bullshit.
Te belachelijk voor woorden.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 19:46   #6569
Sergei
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het geval met de evolutietheorie is; het is niet wetenschappelijk vast te stellen. Op fossiele beenderen alleen kun je niet rekenen. Alle uitgestorven en huidige soorten waren en zijn altijd compleet af. Zie bijv. de Coelacanth, een levend fossiel .Niks geëvolueerd, nog altijd dezelfde Coelacanth.
Maar evolutie van dieren en planten word niet gezien, of het excuus nu is dat het te traag, om het even , het feit is dat het niet vastgesteld word. Er zijn wel variaties in dier en plantensoorten, manipulaties door de mens(welke in natuur niet kunnen overleven). Maar altijd binnenin de soort.

Neen, volledig foutieve benadering.
Ik heb net zelf proberen uit te leggen dat we de stukken van de grote puzzel niet mogen negeren. De stukken zelf informeren ons wel degelijk
maar laten niet toe om daaruit direct conclusies openbaar te maken.

En hoe kom je erbij dat dieren niet evolueren?
Er zijn nog nazaten van dinosauriers en die zijn wel degelijk mee geëvolueerd met hun omgeving, en gezien hun omgevind over al die jaren ronduit drastisch gewijzigd is ...vooral op land moesten ze zich wel aanpassen of doodgaan. Een andere optie is er niet.

ik denk wel te weten waar je de fout maakt, je verwacht een te abrupte wijziging ineens, zo werk dat niet. Fauna in't algemeen evolueert traag.
Naar onze tijdsindeling zelfs supertraag.

Hoe zou de mens de wilde dieren hebben kunnen manipuleren?
Hoe langer je terug gaat in tijd, hoe minder mensen er op de planeet waren.
Ga ver genoeg dan kom je wel eens op een punt waar bvb het bevolkingsaantal 15000 was. Nu zitten we aan 6,4 miljard.
Voor de dieren zit de situatie helemaal anders ineen. Door de MENS zijn er miljoenen afgeslacht en er zijn door het toedoen van de mens zelfs soorten van de planeet verdwenen. Dat is trouwens een logisch gevolg van bevolkingstoename en deels door kennisgebrek.

vb: emigranten die naar Australië trokken ..noot, australië was nog wat anders ook maar kom, dat doet er niet toe..maar vooral de emigranten brachten hun inheemse dieren mee en dat is het allerdomste wat je kan doen.

Iets recents: We (de mens) hebben hier de Turkse hommel geïntroduceerd, Helaas is deze Turkse hommel groter en agressiever dan onze lokale hommels en het gevolg is dat onze lokale hommels plots problemen krijgen omdat ze bij de bloemen verjaagd worden als er een Turkse hommel in de buurt is en nectar verzamelen is een zeer intensieve taak voor die beestjes.

Maar altijd binnen de soort?
Wat verwacht je, dat een olifant het met een krokodil gaat eh doen?

Die Coelacanth:

Kijk, ik heb nooit gezegt dat nazaten van dinosauriërs niet meer bestaan.
Wat wel vaststaat is dat, qua landdieren alle echt grote (naar onze maatstaven) dino's verdwenen zijn. En het is toch evident dat op plaatsen waar de mens geen voet heeft neergezet de natuur eigenlijk de vrije loop heeft en de dieren dus ook.
Het is net de mens die HET probleem is.
uw Coelacanth leeft in de oceanen, en laat dit nu net een plaats zijn waar wij ...als mens bitter weinig van afweten omdat de oceaan nu eenmaal zeer diep kan zijn en we er enkel met oversized apparaten kunnen komen.
En als het een diepzeerobot is, die bekijkt een superkleine fractie van het geheel. M.a.w. zelfs al zwemt er een coelacanth rond z'n ROV dan heb je nog altijd bitter veel geluk nodig dat die vis eventjes voor de camera komt poseren.

Diepzeeonderzoek is echter ontichellijk duur en maar goed ook want anders verpesten we dat ook. Trouwens het is al er genoeg, wat smijten we in de oceanen, tonnen staal , giftige verven, olie, voor heel wat mensen is het tevens een graf al blijft een menselijk lijk in de oceaan nooit lang intact.

Dus nogmaals, op plekken waar geen mensen komen, dan KAN het.
Zelfs joekels van dieren in de oceaan dan.
Op land echter veel minder kans omdat wij MENSEN de boel in beslag nemen.

Excuseer me dat ik dit zeg maar uw visie is heel beperkt.
Wat Parcifal schrijft zou ik nu niet direct zo schrijven maar hmm....

Oh enne als een toch een dier met een afwijking wordt geboren maar als deze afwijing geen negatief gevolg heeft op het volgen van de kudde of wegrennen etc, dan wordt dit per definitie aanvaard.
Dieren gaan trowens minder op het visuele schoonheid af dan wij me..bah, vreselijk woord, individuën.

Laatst gewijzigd door Sergei : 7 augustus 2006 om 19:49.
Oud 7 augustus 2006, 21:55   #6570
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De menselijke geschiedschrijving vindt nog maar ongeveer 4000 jaar plaats. Het systematisch in kaart brengen van planten en dieren gebeurt nog maar een goede 150 jaar. Evolutie vindt plaats over periodes die veel en veel meer tijd omvatten dan 150 jaar (150 jaar op 4.3 miljard jaar, is 3,5 maal 10 min 6 %). En u vindt het dan raar dat u het niet met eigen ogen kan waarnemen... Ongelovige thomas...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2006, 22:02   #6571
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat mijn kippen niet (meer) kunnen vliegen?
Oud 8 augustus 2006, 01:58   #6572
Sergei
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Hoe komt het dat mijn kippen niet (meer) kunnen vliegen?
Omdat ze het fysisch niet meer aankunnen, romp versus vleugelgrootte.
Wel, ze kunnen nog wel even opfladderen maar daar blijft het dan ook bij.
Nu of ze ooit kunnen vliegen hebben?
Meer dan zeker ja, maar de evolutie van een kip is niet speciaal gevolgt in functie van vliegvermogen.
Kippen zijn al wel lang gedomesticeerd d.w.z. ze zijn al erg lang bij de mens,
zeker een paar duizend jaar voor Christus en gaan ook dus niet lopen als ze een mens zien.

Bij vogels is het zo dat de vliegeigenschappen afnemen naarmate de vogels langer op de grond vertoeven. En wanneer vertoeven ze langer op de grond, als ze op de grond niet bedreigt worden en het gaat zeker sneller als de vogel in kwestie nog een gegarandeerd vlotjes eten krijgt wat in het wild niet altijd zo evident is.

Dat de kip wel ooit heeft gevlogen, nou ja, meer heeft gefladdert, heeft moet dat nog altijd redelijk korte afstanden zijn geweest, een betere fladderaar is bvb de Gallus gallus gallus. (ter info: een wilde kip)
Die heeft veel betere fladdereigenschappen ten opzicht van onze gekende kip maar in vergelijking met vogels trekt de vlucht op niks en de afstand helemaal niet.

Ik twijfel er ten sterkste aan dat dit een geval is van een verstoten soort vogel. het zou wel eens kunnen dat de kip nooit een vliegvirtuoos was omdat ze zo perfect zijn aangepast aan leven op de grond: snavel, poten.

Dit is een logische benadering, gallus gallus gallus's gefladder is wel vastgesteld. Wie dus meer info heeft en kan corrigeren, graag.

edit: nu is het wel zo dat door de domesticatie onze kippen steviger gebouwd zijn dan de rasechte wilde kip. En niet zo verwonderlijk, de wilde versie is niet onder handen genomen door de mens. Zoals gewoonlijk verknoeit de mens fauna en flora al begint men zich dat toch al een aantal jaren vast te stellen en het is beter dan bvb 200 jaar terug.

Ondertussen wijken we wel veel af van het onderwerp.

Laatst gewijzigd door Sergei : 8 augustus 2006 om 02:20.
Oud 8 augustus 2006, 07:28   #6573
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
De menselijke geschiedschrijving vindt nog maar ongeveer 4000 jaar plaats. Het systematisch in kaart brengen van planten en dieren gebeurt nog maar een goede 150 jaar. Evolutie vindt plaats over periodes die veel en veel meer tijd omvatten dan 150 jaar (150 jaar op 4.3 miljard jaar, is 3,5 maal 10 min 6 %). En u vindt het dan raar dat u het niet met eigen ogen kan waarnemen... Ongelovige thomas...
Jamaar dan nog, het grootste deel van de geschiedenis bestaat volgens de officiele uitleg uit eencelligen. Het is pas op het allerlaatste moment dat de mens, een zeer complexe soort, tot uiting komt. Men heeft nog altijd de "missing" link. (volgens de evolutietheorie).

Men gaat er dus in feite van uit dat de mens zoiezo van mensachtigen afkomt, maar men zit nog altijd met de "missing link". En als men dan eens één sleket vindt, maar dan ook maar slecht één. Dan zit men al direct te roepen dat men een stapje dichter is bij de missing link.

Als men alles op een rijtje zet dan zou men moeten toegeven dat het bewijs voor de evolutheorie van de mens maar zeer pover is.

Laatst gewijzigd door exodus : 8 augustus 2006 om 07:30.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 07:38   #6574
exodus

Standaard

Een stuk over evolutietheorie en de anomalien in de menselijke geschiedenis (in het licht van de officiele geschiedenis).

Citaat:
The industrial revolution as well as the evolution theories of Charles Darwin have led most people to believe in the "progress of man"—that humankind evolved from tree-climbing primates to moderns with high technology. Today, recent discoveries and new interpretations of ancient literature and artifacts are leading many to believe the opposite—that humankind "fell" from a golden age into barbarity and is only now regaining lost knowledge.

Even world population figures suggest an early decline rather than growth in the human species. "Global population figures between 6000 B.C. and the beginning of our era are extremely significant," wrote Tomas. "There were about 250 million people on earth 2,000 years ago. The population of the planet in 4800 B.C. was 20 million. In the year 5000 B.C. there were 10 million on all the continents. One thousand years earlier— in 6000 B.C.—only 5 million people inhabited the earth. On the basis of these figures, the population of the globe was well under 1 million about 10,000 B.C.—an astonishingly low figure. Why was man such a rare creature if he has had a continuous existence as a primate and then as a rational being for at least 2 million years?"

According to the records of the ancient Sumerians and Egyptians, civilized humankind has been on Earth for more than 500,000 years. Yet the archeological record indicates that man may have actually regressed in knowledge and abilities until beginning a slow advancement some 13,000 years ago. Obviously, a new model of history is necessary.
Masonic philosopher Hall wrote that the Mystery Schools were created as secret societies to prevent outside interference as initiates attempted to bridge the gap between the material and spiritual worlds.

He explained that "when our solar system began its labors, spirits of wise beings from other solar systems came to us and taught us ways of wisdom that we might have the birthright of knowledge which God gives to all His creations. It was these minds which are said to have founded the Mystery Schools of the Ancient Wisdom. . . . Gradually a separation took place among the schools of the Mysteries. The zeal of the priests to spread their doctrines in many cases apparently exceeded their intelligence. . . . The result was that these untutored minds, slowly gaining positions of authority, became at last incapable of maintaining the institution. ... So the Mystery Schools vanished . . . while the colossal material organizations, having no longer any contact with their divine source, wandered in circles, daily becoming more involved in the rituals and symbols which they had lost the power of interpreting,"

If the religious institutions could not correctly interpret their own theology, the same could be said of their scientific counterparts, who even today cannot explain artifacts still in existence. Recently, open-minded members of both the public and the sciences are taking a second look at some of this planet's most intriguing anomalies and mysteries.

ANCIENT SECRETS AND MYSTERIES

The world's first secrets dealt with the true origins of mankind. Neither of the two most prevalent theories of today—Darwinism and Creation-ism—can fully account for human origins and development.
Darwin's theory of survival of the fittest fails to explain how humans overcame the thousands of deficiencies within the human DNA structure, while Creationism overlooks an impressive fossil record. Clearly a new model is required.

Recently, the theories regarding the origin of modern humans were further confused by the discovery of fossils indicating that Neanderthal, a primitive man, lived side-by-side with Cro-Magnon, modern man, in what is now Israel. Yet mysteriously, these two races apparently did not interbreed. "Only one solution to the mystery is left," reported James Shreeve, author of The Neanderthal Enigma: Solving the Mystery of Modern Human Origins. "Neanderthals and moderns did not interbreed in the Levant because they could not. They were reproductively incompatible, separate species. ..." (emphasis in the original)

Furthermore, scientific testing showed that modern human remains in prehistoric Israel predated Neanderthal remains by as much as forty thousand years, presenting a severe blow to the theory of continuous evolution.
These findings also may have resolved the question of the infamous "missing link" between primitives and modern mankind—namely, that there is no such link. There appear to have been two separate species. Again, this requires a new model for human origins.
New models are today being expounded by a growing number of archeological, theological, and historical revisionists who are contesting the pat answers offered by conventional science over the past several decades.

Human nature being what it is, mainstream scientists and theologians are circling the wagons to defend their long-cherished theories. With the same intransigence of those who once proclaimed the Earth was flat, they are determined to defend their positions to the end despite a growing body of evidence to the contrary.
Such evidence is not a recent phenomenon. Many of this planet's deepest mysteries involve artifacts dating back thousands of years. They include:

—A number of unusually small ancient Chinese porcelain "seals" discovered all over Ireland in the eighteenth and nineteenth centuries, a time when there was no known commerce between the Emerald Isle and China.
—Mysterious life-size crystal skulls dated to at least 3,600 years ago found in South America. According to the staff of the British Museum Laboratory, the skulls give indications of being made with some sort of powered cutter.
—Numerous giant stone balls found in Costa Rica in the 1930s were from granite not found in the area, and their symmetry was so perfect as to defy explanation of who made them or how.
—Throughout England, France, and Germany today stand many ancient stone forts—there are at least sixty in Scotland alone— built with large rocks which at some point were "vitrified," melted from such heat as to become fused and glassy. The heat necessary to produce such an effect—up to 1,100 degrees Celsius—ruled out the possibility that the stones were melted by conventional fires.
—What for all purposes appeared to be a computer dated almost one hundred years before Jesus discovered in 1900 off the island of Antikythera near Crete. Known as the "Antikythera Mechanism," the device contained a system of differential gears not known to have been used until the sixteenth century.
—A small vessel containing a copper cylinder with an iron rod inside, discovered in an Iraqi village and dated from at least 220 years B.G., turned out to be nothing less than a battery. When alkaline öôðå juice was added to the strange object, it produced a halt voll of electricity.
—Unexplained manufactured sites such as Stonehenge and Silbury Hill in Britain, the huge heads of Easter Island, the Peruvian Nazca lines, the Great Serpent Mound of Ohio, and the controversial prehistoric "Rock Wall" east of Dallas, Texas, seem to indicate a technology lost in prehistory.
—Former NASA official Maurice Chatelain wrote of thirteen mystical sites within a 450-mile radius of the long-venerated Greek island of Delos which, connected by straight lines, produce a perfect Maltese cross, emblem of the Crusader knights. Chatelain said such a gigantic pattern could only have been created from a vantage point in space.
—According to Chatelain, coins of exactly the same weight have been found in geographic locations thousands of miles apart and in different cultures separated by thousands of years.
—In 1996 Han Ping Chen, an authority on the ancient Chinese Shang dynasty, confirmed that markings found on Central American Olmec figures dated to more than three thousand years ago were clearly archaic Chinese characters. Puzzled archeologists admitted that identical writing systems cannot be independently invented.
—Carvings located twenty-five feet above the floor in the ancient Temple of Seti I in Abydos, Egypt, resemble nothing less than two jet airplanes and an Apache attack helicopter. Their presence has been noted by recent travelers and reportedly were mentioned in an 1842 report, yet no one knows what they truly represent.
—Cuneiform Babylonian tablets in the British Museum described the phases of Venus, the four moons of Jupiter, and the seven satellites of Saturn, none of which could have been seen in ancient Babylon without the aid of modern telescopes.
—The maps of Turkish admiral Piri Reis, dated from the early sixteenth century and said to be based on earlier maps predating Alexander the Great, accurately depict the Amazon basin of South America and the northern coastline of Antarctica, neither of which was surveyed until after the advent of aircraft in the twentieth century. The accurateness of these maps regarding Antarctica are especially puzzling since it has been under an ice cap for at least four thousand years.
—A rectangular ziggurat built before 8,000 B.C. recently found near Okinawa, points to people with advanced technologies living long before the generally accepted date of the first civilizations.

Why don't we know more about our past and such artifacts as those few mentioned above? The answer lies in the destructive nature of humans. Only a few of Homer's poems survived the destruction of his works by the Greek tyrant Peisistratus in Athens. Nothing survived the destruction of the Egyptian library in the Temple of Ptah in Memphis. Likewise, an estimated two hundred thousand volumes of priceless works disappeared with the destruction of the library of Pergamus in Asia Minor. When the Romans leveled the city of Carthage, they destroyed a library said to have contained more than five hundred thousand volumes. Then came Julius Caesar, whose war against Egypt resulted in the loss of the great library at Alexandria, considered the greatest collection of books in antiquity. With the loss of the Serapeum and the Bruchion branches of that library, a total of some seven hundred thousand volumes of accumulated knowledge went up in flames. What little survived was destroyed by Christians in A.D. 391. European libraries also suffered under the Romans and later from zealous Christians. Between the sacking of Constantinople and the Catholic Inquisition, an inestimable number of ancient works were irretrievably lost. Collections in Asia fared little better, as Chinese emperor Tsin Shi Hwang-ti ordered wholesale book burning in 213 B.C.

"Because of these tragedies we have to depend on disconnected fragments, casual passages and meager accounts," lamented Australian author Andrew Tomas. "Our distant past is a vacuum filled at random with tablets, parchments, statues, paintings, and various artifacts. The history of science would appear totally different were the book collection of Alexandria intact today."

The mystery of humankind's past can be symbolized by two of the planet's oldest edifices.
Conventional wisdom tells us that Egypt's Great Pyramid and Sphinx were built by the Egyptians some 4,500 years ago. However, the recent discovery on both of erosion from heavy rainfall—an event which could only have occurred more than 10,000 years ago prior to the Giza Plateau becoming a desert — is evidence that these famous structures were built thousands of years before the ancient Egyptian civilization came on the scene. Maverick Egyptologist John Anthony West, who two decades ago took the lead in publicizing the prehistoric origin of the Sphinx, has been supported in recent years by the work of Boston University geologist Dr. Robert Schoch. Following scientific study in the early 1990s, West, Schoch, and other experts concluded that the Sphinx was constructed no more recently than 7,000 to 5,000 years ago—and this was considered by some a very conservative figure. "I remain convinced that the Sphinx must pre-date the breakup of the last Ice Age. ... If technology of that order had been available in Egypt, I think we'd see evidence of it elsewhere in the ancient world,"
wrote West.

Despite recent scientific work on the Sphinx that supports West's theories and the popularity of a 1993 NBC special on the subject, Egyptian authorities—apparently at the behest of traditional Egyptologists if not more secret groups—continue to deny researchers like West access to the antiquities they study.
The famous psychic Edgar Cayce in 1934 stated that the ancient Egyptians were the descendants of a previous civilization who constructed the Great Pyramid and Sphinx as a "Hall of Records"—their version of a time capsule—for the purpose of imparting scientific knowledge to future generations. Cayce even said that this library of knowledge would be found beneath the paws of the Sphinx. In the early 1990s, ground-penetrating radar confirmed what Cayce and some modern remote viewers have stated—that a chamber exists beneath the paws of the Sphinx. Oddly enough, no one has been authorized to excavate the site.

If the Sphinx was built before the end of the last Ice Age, it would date completion of the structure to some time prior to 15,000 years ago, which certainly excludes the Egyptians as its creators. Others are now admitting that a much older and even more sophisticated civilization predated the Egyptians.
"The workmanship level of jewelry as well as architecture in ancient Egypt was higher in the earlier periods," noted Tomas. Clearly, the Egyptian civilization did not spontaneously appear. It was the legacy of a predecessor.

Oud 8 augustus 2006, 10:21   #6575
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men alles op een rijtje zet dan zou men moeten toegeven dat het bewijs voor de evolutheorie van de mens maar zeer pover is.

Het bewijs dat de nwo eigenlijk shape-shiftende reptielen zijn, is natuurlijk sluitend.

Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 10:38   #6576
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En daar hebben we de zever over de Sphinx weer !

Het is eigenlijk best grappig dat believers langs de ene kant de wetenschap verwerpen omdat er niet op alle vragen nu volledige antwoorden zijn.

Maar hun idiote theorieën, waarvoor de bewijzen nihil zijn, en die niet de minste verklarende waarde hebben, daar geloven ze rotsvast in. En wie deze zever niet slikt is bovendien in hun ogen dom, geïndoctrineerd, een kutkammer, vooringenomen, simplistisch, oneerlijk, naïef, enzovoort ...

Ik wacht gewoon totdat de believers eens ernstige bronnen aanbrengen voor hun beweringen. Ernstige peer-reviewed studies bijvoorbeeld.
Ik vrees dat ik heel lang zal wachten (al zullen de believers uiteraard wel met bijkomende complottheorieën afkomen waarom deze "waarheden" door ALLE ernstige publicaties geweigerd worden!).

Laatst gewijzigd door Firestone : 8 augustus 2006 om 10:42.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 12:07   #6577
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
En daar hebben we de zever over de Sphinx weer !

Het is eigenlijk best grappig dat believers langs de ene kant de wetenschap verwerpen omdat er niet op alle vragen nu volledige antwoorden zijn.
Wie zegt er dat wij de wetenschap verwerpen?

De wetenschap heeft nog niet op alle vragen antwoorden, dat is een teken dat ze in bepaalde gevallen incompleet is. De huidige staat van wetenschap mag niet als absoluut laatste woord gezien worden, want al staan we veel verder dan in de middeleeuwen, toch weten we verre van alles. De wetenschap is slechts een instrument om bepaalde aspecten van de realiteit tebeschrijven.

En tja, peer review is ook al een besloten systeem. Om een voorbeeld te geven, als je een racistisch paper laat peer review door 20 racisten dan zal het paper goeie punten krijgen. Als je een paper laat reviewen door 20 wetenschappers die een dogma hebben over een bepaald iets, dan zal het paper er niet goed uitkomen. Peer review is geen sluitend systeem, het kan goed zijn, maar het kan ook een verholen autoriteitsargument zijn.

Laatst gewijzigd door exodus : 8 augustus 2006 om 12:08.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 12:10   #6578
exodus

Standaard

Dit is de terechte kritiek op peer review:

Citaat:
Some sociologists of science argue that peer review makes the ability to publish susceptible to control by elites and to personal jealousy. The peer review process may suppress dissent against "mainstream'" theories. Reviewers tend to be especially critical of conclusions that contradict their own views, and lenient towards those that accord with them. At the same time, elite scientists are more likely than less established ones to be sought out as referees, particularly by high-prestige journals or publishers. As a result, it has been argued, ideas that harmonize with the elite's are more likely to see print and to appear in premier journals than are iconoclastic or revolutionary ones, which accords with Thomas Kuhn's well-known observations regarding scientific revolutions.
Oud 8 augustus 2006, 12:12   #6579
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zegt er dat wij de wetenschap verwerpen?

Lees de verzamelde werken van Pindar, exodus, enzovoort ...

Van holle manen tot reptilians, van onbestaande zwaartekracht tot creationistische onzin, er is ons niets bespaard gebleven hier.

Citaat:
De wetenschap heeft nog niet op alle vragen antwoorden, dat is een teken dat ze in bepaalde gevallen incompleet is. De huidige staat van wetenschap mag niet als absoluut laatste woord gezien worden, want al staan we veel verder dan in de middeleeuwen, toch weten we verre van alles. De wetenschap is slechts een instrument om bepaalde aspecten van de realiteit tebeschrijven.
De wetenschap heeft uiteraard niet op alles een antwoord. Jullie zever is echter op niets een antwoord.

Citaat:
En tja, peer review is ook al een besloten systeem. Om een voorbeeld te geven, als je een racistisch paper laat peer review door 20 racisten dan zal het paper goeie punten krijgen. Als je een paper laat reviewen door 20 wetenschappers die een dogma hebben over een bepaald iets, dan zal het paper er niet goed uitkomen. Peer review is geen sluitend systeem, het kan goed zijn, maar het kan ook een verholen autoriteitsargument zijn.
En weer beweer je in fine dat ALLE wetenschappers de waarheid onderdrukken. Gewoon belachelijk.
Oud 8 augustus 2006, 12:14   #6580
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

En weer beweer je in fine dat ALLE wetenschappers de waarheid onderdrukken. Gewoon belachelijk.
Toch niet, lees dit wat ik bedoelde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be