Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2006, 15:26   #6761
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
akkoord, maar dan geldt dat voor iedereen ok?
Over de evolutie theorie zijn hierboven ook oppervlakkige zinnen geschreven!

Pin d'Ar
doe dan zoals ik, en vraag naar verduidelijking of bronmateriaal.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 15:28   #6762
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
doe dan zoals ik, en vraag naar verduidelijking of bronmateriaal.
nou ik was van plan effe die boeken in te neuzen
Het ging mij er alleen over uit dat je dan alles met dezelfde maat mioet meten

btw mijn genoemde boeken al besteld?

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 15:34   #6763
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
btw mijn genoemde boeken al besteld?

Pin d'Ar
Waarom? Krijg je een percentje op elk verkocht boekje?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 15:35   #6764
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Waarom? Krijg je een percentje op elk verkocht boekje?
nee tuurlijk niet!
das weer flauw. Maar waarom zou ik me wel in door 'jullie' anbevolen literatuur moetenn duiken en niet andersom?

Anders weet ik wel weer hoe laat het is!

Nuff said

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 16:24   #6765
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

beste, ik heb dit ganse onderwerp gemeld aan de admin als zijnde zinloos geworden en heb aangestuurt om het onderwerp te sluiten.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 16:46   #6766
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei Bekijk bericht
beste, ik heb dit ganse onderwerp gemeld aan de admin als zijnde zinloos geworden en heb aangestuurt om het onderwerp te sluiten.
Wat een brutaliteit. Aangezien er nog steeds veel personen aan dit onderwerp deelnemen denk ik niet dat het zinloos is. Als het onderwerp zinloos voor je is verlaat de draad en zoek is dat je wel aanspreekt.

Joadoor
joadoor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 16:47   #6767
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Afsluiten is wat overdreven, maar het had al lang geleden naar K&K verplaatst moeten worden. Met politiek heeft dit niets te maken.
Oud 10 augustus 2006, 16:53   #6768
Sergei
Burgemeester

Standaard

het is een statistische vaststelling na alle berichten nog eens gelezen te hebben en zoals je weet zijn het er wel wat.
wat is er ondertussen nog constructief aan heel de materie en hoe staat het ten opzichte van het onderwerp?
zeg me dan wie er eigenlijk met een welles nietes spelletje gebaat is.
Zinloos in termen van ok, er zijn twee partijen die mekaar proberen te beïnvloeden wat toch niet lukt.
En, ik heb dit in de afgelopen berichten al duideliijk aan het maken geweest.
Nu het is maar een suggestie dus wat ze ..lees politics.be ermee doen is hun zaak maar ik maak ze wel attent op een oeverloze discussie.
Dit gezegt zijnde: me niet meer quoten want als je dat doet vraag je weer om een antwoord en ik denk dat alles gezegt is rond de opmerking.
Oud 10 augustus 2006, 16:57   #6769
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Afsluiten is wat overdreven, maar het had al lang geleden naar K&K verplaatst moeten worden. Met politiek heeft dit niets te maken.
Helemaal Akkoord.
Moderators : kan dit naar K&K?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 17:10   #6770
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Zie ze bezig. Als je iets tegen deze draad hebt, bekijk ze dan niet hé. Hoe jullie de mods hier proberen te overtuigen om hem toch maar te verplaatsen, belachelijk. En dan zouden ze zich verkneukelen als kleine kindjes als hij verplaats zou worden.

Soms wordt er inderdaad wel wat afgeweken van internationale politiek maar dat is inherent aan deze draad, ze past alleszinds ook niet in K&K want er worden wel degelijk serieuze onderwerpen besproken. Een beetje verdraagzaamheid kan geen kwaad.

En de rode draad is toch internationale politiek, want dat is wat de NWO is. Er zijn vele mensen die iets hebben aan deze draad en wordt door velen gelezen.

Laatst gewijzigd door exodus : 10 augustus 2006 om 17:10.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 17:13   #6771
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
het is een statistische vaststelling na alle berichten nog eens gelezen te hebben en zoals je weet zijn het er wel wat.
wat is er ondertussen nog constructief aan heel de materie en hoe staat het ten opzichte van het onderwerp?
zeg me dan wie er eigenlijk met een welles nietes spelletje gebaat is.
Zinloos in termen van ok, er zijn twee partijen die mekaar proberen te beïnvloeden wat toch niet lukt.
En, ik heb dit in de afgelopen berichten al duideliijk aan het maken geweest.
Nu het is maar een suggestie dus wat ze ..lees politics.be ermee doen is hun zaak maar ik maak ze wel attent op een oeverloze discussie.
Dit gezegt zijnde: me niet meer quoten want als je dat doet vraag je weer om een antwoord en ik denk dat alles gezegt is rond de opmerking.
Een statistische vaststelling. Ik heb gelezen dat er al non-believers, dingen beginnen geloven zijn en te door zien. Ik lees zowel de argumenten van beide zijden en sta open voor allebei. Maar ja jij hebt als mening of de één spreekt de waarheid of de ander. Typisch zwart wit denken. Mischien ligt de waarheid er juist ergens tussen in. Bij de argumentatie zitten dikwijls links naar sites en documentaires dus is het wel meer dan een ja en nee spelletje.

joadoor
joadoor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 18:48   #6772
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De standaard spreekt nu al over een "wereldwijd complot" i.v.m de zogezegde verijdeling van de aanslagen in london. In feite zitten ze nog zo heel ver niet van de waarheid met die titel.

Peter Clarcke van Scotland Yard spreekt over "wereldwijde samenzwering".

Citaat:
Wereldwijd complot''

Hoogste alarmfase afgekondigd

LONDEN - In het onderzoek naar de verijdelde aanslagen van vanmorgen heeft de Britse politie al 21 verdachten gearresteerd. De terroristen zouden het gemunt hebben op vluchten van drie verschillende luchtvaartmaatschappijen naar vijf Amerikaanse steden geweest zijn.

Volgens de ordediensten ging het om een samenzwering om een ,,massamoord van onvoorstelbare omvang'' te plegen. Het complot zou een ,,mondiale dimensie'' hebben gehad, aldus Peter Clarke van de antiterreureenheid Scotland Yard. Minister van Binnenlandse Zaken John Reid sprak van een grote samenzwering die tot doel had talloze slachtoffers te maken.
Oud 10 augustus 2006, 19:05   #6773
Sergei
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joadoor Bekijk bericht
Een statistische vaststelling. Ik heb gelezen dat er al non-believers, dingen beginnen geloven zijn en te door zien. Ik lees zowel de argumenten van beide zijden en sta open voor allebei. Maar ja jij hebt als mening of de één spreekt de waarheid of de ander. Typisch zwart wit denken. Mischien ligt de waarheid er juist ergens tussen in. Bij de argumentatie zitten dikwijls links naar sites en documentaires dus is het wel meer dan een ja en nee spelletje.

joadoor
fout, het verschil is, ik aanvaard een stuk van beide kampen.
en ga dus niet met beide volledig akkooord en het waarom is terug te vinden.
Dus helemaal niet zwart/wit.

Swat doe wat jullie willen.

Laatst gewijzigd door Sergei : 10 augustus 2006 om 19:06.
Oud 10 augustus 2006, 19:06   #6774
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De standaard spreekt nu al over een "wereldwijd complot" i.v.m de zogezegde verijdeling van de aanslagen in london. In feite zitten ze nog zo heel ver niet van de waarheid met die titel.

Peter Clarcke van Scotland Yard spreekt over "wereldwijde samenzwering".
Toch fantastisch hoe Exodus een bepaalde uitspraak 180 graden kan draaien en in zijn eigen voordeel uitleggen.

Er wordt duidelijk een wereldwijd complot van islamitisch geinspireerde terroristen bedoeld. Exodus spreekt hier nu al van een 'wereldwijd complot' ivm de verijdeling van de aanslagen.

'1984' op zijn best. 8)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 19:17   #6775
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie ze bezig. Als je iets tegen deze draad hebt, bekijk ze dan niet hé.
Dat zou je graag willen, dat jullie hier valse citaten en idiote verzinsels posten en dat niemand jullie daarop betrapt!
Vergeet het maar. Jullie flagrante leugens ontmaskeren is best leuk, en zeker jullie "reactie" daarop!
Citaat:
Hoe jullie de mods hier proberen te overtuigen om hem toch maar te verplaatsen, belachelijk. En dan zouden ze zich verkneukelen als kleine kindjes als hij verplaats zou worden.
Ik heb aan de mods niets gevraagd.

Citaat:
Soms wordt er inderdaad wel wat afgeweken van internationale politiek maar dat is inherent aan deze draad, ze past alleszinds ook niet in K&K want er worden wel degelijk serieuze onderwerpen besproken.
Holle manen, vrije energie, reptilians, ID, zwaartekracht bestaat niet, ...: inderdaad héééééééééééééééééééééééél serieus!
Citaat:
Een beetje verdraagzaamheid kan geen kwaad.
Heel juist. Misschien tijd op te houden schandalige verdachtmakingen te posten, te stoken tegen de gebruikelijke vijanden (Joden, "Zionisten", Vrijmetselaars, Jezuïeten, ... ), verzonnen citaten te posten, en dergelijke meer ...

Citaat:
En de rode draad is toch internationale politiek, want dat is wat de NWO is. Er zijn vele mensen die iets hebben aan deze draad en wordt door velen gelezen.
Holle manen, vrije energie, reptilians, ID, zwaartekracht bestaat niet, ...: inderdaad héééééééééééééééééééééééél internationale politiek!
Oud 10 augustus 2006, 20:15   #6776
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie ze bezig. Als je iets tegen deze draad hebt, bekijk ze dan niet hé. Hoe jullie de mods hier proberen te overtuigen om hem toch maar te verplaatsen, belachelijk. En dan zouden ze zich verkneukelen als kleine kindjes als hij verplaats zou worden.

Soms wordt er inderdaad wel wat afgeweken van internationale politiek maar dat is inherent aan deze draad, ze past alleszinds ook niet in K&K want er worden wel degelijk serieuze onderwerpen besproken. Een beetje verdraagzaamheid kan geen kwaad.

Vind ik ook.
Ook vind dat het hier meer op chatbox lijkt dan een forum.

Het is waar dat veel mensen geneigd zijn om de overdrijven met komplottheorien, maar dan anderen weer gooien het kind met het badwater weg....
Iets afbreken is altijd gemakkelijk, maar eens konstruktief discussieren is voor sommigen hier nogal moeilijkzie ik. Ik ga nu geen namen noemen.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 20:23   #6777
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Deze topic verdient voor mij een apart sub-forum. Er staat hier ondertussen zoveel gepost dat het niet meer praktisch om nog informatie te vinden. Voor de rest vind ik het echt een boeiend onderwerp, wat zeker niet hoeft gesloten te worden.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 20:58   #6778
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Misschien een oppervlakkig lijstje redelijk recente literatuur over de evolutietheorie (gesprokkeld door een niet-bioloog):

Bak P., How Nature Works: The Science of Self-Organized Criticality, Springer, Berlin (1996)
Casti J.L. Complexification: explaining a paradoxical world through the science of surprise, HarperCollins (1994)
Daniel Dennett, Darwin's Dangerous Idea: Evolution and the Meanings of Life (1995 )
Eigen M., and R. Winkler-Oswatitsch. Steps Toward Life: a perspective on evolution. Oxford University Press, New York (1992)
Gell-Mann, M., The Quark and the Jaguar: Adventures in the Simple and the Complex, W.H. Freeman, San Francisco (1994)
Gould, St. J., The Structure of Evolutionary Theory (2002)
Holland J. H. Adaptation in Natural and Artificial Systems: An Introductory Analysis with Applications to Biology, Control and Artificial Intelligence, MIT Press, Cambridge MA (1992)
Holland J.H. Hidden Order : How Adaptation Builds Complexity , Addison-Wesley (1996).
Kauffman S. A. The Origins of Order: Self-Organization and Selection in Evolution, Oxford University Press, New York (1993)
Kauffman S. A. At Home in the Universe: The Search for Laws of Self-Organization and Complexity, Oxford University Press, Oxford, (1995)
Langton, C. G. (Ed.). Artificial Life: The Proceedings of an Interdisciplinary Workshop on the Synthesis and Simulation of Living Systems, Addison-Wesley, Redwood City CA (1989)
Langton, C. G., Taylor, C., Farmer, J.D., and Rasmussen, S. (Eds.). Artificial Life II: Proceedings of the Second Artificial Life Workshop, Addison-Wesley, Redwood City CA (1992)
Langton, C. G. (ed.), Artificial Life: An Overview, MIT Press, Cambridge, MA (1995)
Langton, C. G and Taksunori Shimohara, Artificial Life V: Proceedings of the Fifth International Workshop on the Synthesis and Simulation of Living Systems (Complex Adaptive Systems) (Paperback - Jul 1, 1997)
Maturana H. R., & Varela F. J. The Tree of Knowledge: The Biological Roots of Understanding, Shambhala, Boston, (1992)
Nicolis, G. and I. Prigogine. Exploring Complexity, Freeman, New York (1989)
Prigogine, I. and Stengers, I. Order Out of Chaos, Bantam Books, New York (1984)
Simon, H. A. The Sciences of the Artificial (3rd. edition) MIT Press, Cambridge MA (1996)
Tallon, I., Briga, M., e.a. (red.), Evolutie vandaag : hoe de dingen ontstaan en waarom ze veranderen - Vubpress (2005)
Wolfram S. Cellular Automata and Complexity: Collected Papers, Addison-Wesley, Reading MA (1994).
ZIMMER, Carl, Evolutie, triomf van een idee (2003)
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2006, 21:08   #6779
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

En deze educatieve link kan ik daar nog aan toevoegen:
http://evolution.berkeley.edu/evolib...0_0/history_25

veel leesgenot
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Oud 10 augustus 2006, 21:09   #6780
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Hieronder nog een voorlopige slotbemerking (want ik wil wat anders gaan doen):

Op enkele creationistische uitzonderingen lijkt er onder biologen nog weinig discussie over de wetenschappelijke feiten die de evolutietheorie bevestigen.

Het enige wat nog wel tot controversen leidt (onder wetenschappelijke biologen) is de vraag of de mens ofwel de enig mogelijke, dus onvermijdelijke eindtrap van de biologische evolutie is (zoals sommige christelijke evolutiebiologen, onder wie Simon Conway Morris, wensen te geloven), ofwel dat de mens een toevallig (tussen)resultaat is van de biologische evolutie op de planeet aarde, een resultaat dat er evengoed heel anders had kunnen uitzien alsmede de veronderstelling dat op andere planeten waar leven zich ontwikkeld heeft specimens te vinden zullen zijn (als de mens daar ooit mee in contact kan komen) die compleet verschillend zijn van de aardse soorten.

Ik geloof niet dat iemand ooit zo lang leeft dat een van beide stellingen afdoende kan bewezen worden. Het zal dus op dat punt wel een kwestie van geloof en (versus?) logische overtuiging blijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be