Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2006, 22:29   #7081
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Beste Lex, Exodus e.a.,

Wat ik me serieus afvraag is het volgende:

Op een gegeven moment horen jullie van een eeuwenoud en ultrageheim complot om de wereld te overheersen. Je doet onderzoek.

Dan kom je een bron tegen die alles voor je op een rijtje zet. Je denkt: 'Snel bewaren, voordat deze bron wordt geliquideerd'. Je denkt ook: 'Wie is deze weldoener die alles zo goed heeft uitgezocht?'' Toch? Dat neem ik tenminste aan. So far, so good.

Maar dan kom je nog een boek tegen dat hetzelfde beweert, en nog een site, en weer een boek en nog een site etc etc.
Denken jullie nu nooit: 'Hee, wat toevallig dat er zoveel mensen van dit ultrageheime en eeuwenoude afweten?'

Denk je nu nooit, als je weer auteurs tegenkomt die Dr. R.E. Search heten of Anonymous Andy: 'Wat is dit voor bron?'
Denk je nu nooit, als je weer het zoveelste verhaal over vrijmetselaars, joden en bolsjewisten tegenkomt: 'Hee, dat komt me bekend voor.'?
Denk je nu nooit, als je weer hetzelfde rijtje citaten in dezelfde context tegenkomt: Hee, wie heeft dat zo mooi voor mij op een rijtje gezet en met welke bedoeling?

Kortom, denken jullie nu nooit: Er is zo verschrikkelijk veel ?*nformatie' over dit eeuwenoude en ultrageheime complot door mij te vinden dat het wel lijkt alsof ik gemanipuleerd wordt'.'?

Of, sterker nog: Bestaat die NWO wel of wordt ik gemanipuleerd door de aanhangers van de Óude Wereld Orde'?'

Ik ben benieuwd.
Wij denken niet, gewoon lezen en herkauwen ...

Laatst gewijzigd door Gun : 14 augustus 2006 om 22:29.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 22:36   #7082
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Wij denken niet, gewoon lezen en herkauwen ...
Ik dacht al zoiets. Ziedaar de wortel van het kwaad.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 22:38   #7083
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik dacht al zoiets. Ziedaar de wortel van het kwaad.
Leuk dat U diegene bent die wel denkt.

Als eens gedacht aan de bewijsvoering voor de vergelijk 'Kerosine in liftschacht' en 'benzinetank'?

U, als denker, moet toch in staat zijn hiervoor een betrouwbare vergelijking op te stellen
Oud 14 augustus 2006, 22:43   #7084
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Beste Lex, Exodus e.a.,

Op een gegeven moment horen jullie van een eeuwenoud en ultrageheim complot om de wereld te overheersen. Je doet onderzoek.

Dan kom je een bron tegen die alles voor je op een rijtje zet. Je denkt: 'Snel bewaren, voordat deze bron wordt geliquideerd'. Je denkt ook: 'Wie is deze weldoener die alles zo goed heeft uitgezocht?'' Toch? Dat neem ik tenminste aan. So far, so good.
Wel,beste Hertog,het zit hem helemaal anders.Je bent geïnformeerd over bepaalde zaken...die zaken laten je beslissen wat Ploertendoder daarnet op de NWO Gidsdraad neerpostte:" Als je een beetje met 'trading' bezig bent zie je zo dat er op de allerhoogste niveau's gekonkelfoesd wordt dat het niet schoon meer is.
Naast dat financiële zijn er nog verschillende andere kringen economisch, politiek, waarbij je voelt dat er 'ergens' vanalles wordt bedisseld door meestermanipulators, die al eeuwenlang het klappen van de zweep kennen."

Als je dan op een bron stuit die de NWO theorie tracht te omvatten (eentje die erin slaagt moet ik nog tegenkomen,het is immers erg uitgebreid en onmogelijk in enkele p. te omvatten als je alles wil staven en de links wil verduidelijken wat wel een vereiste is) denk je:de kerngedachte is juist,een goede poging om het hele zootje naar buiten te brengen,maar hiermee ben je jammergenoeg niet geïnformeerd.Daarvoor neem je beter specifiekere bronnen ter hand.
Snel bewaren vooraleer de bron wordt geliquideerd?Niet echt,het is helemaal niet overtuigend en je hebt veel meer nodig dan dit om de auteur een goede weldoener te noemen.

Citaat:
Maar dan kom je nog een boek tegen dat hetzelfde beweert, en nog een site, en weer een boek en nog een site etc etc.
Denken jullie nu nooit: 'Hee, wat toevallig dat er zoveel mensen van dit ultrageheime en eeuwenoude afweten?'
Niet echt,hetgeen Ploertendoder schreef die ik hierboven quotte is duidelijk voor iedereen met een beetje denk-en analysevermoegen en voeling.
Dat veel mensen ervan "op de hoogte" zijn is vooral te danken aan het internet denk ik.(en het zijn er nog steeds niet veel,en het wordt tegengewerkt;zie het boek van Mullins,of wat Jones overkomt als hij de Bilderbergconferentie wil verslaan)

Citaat:

Kortom, denken jullie nu nooit: Er is zo verschrikkelijk veel ?*nformatie' over dit eeuwenoude en ultrageheime complot door mij te vinden dat het wel lijkt alsof ik gemanipuleerd wordt'.'?

Of, sterker nog: Bestaat die NWO wel of wordt ik gemanipuleerd door de aanhangers van de Óude Wereld Orde'?'

Ik ben benieuwd.
Probeer maar zonder het net...als dit als argument moet dienen om het als onzin af te doen...dan kan je alles als argument aanbrengen hoor.

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 14 augustus 2006 om 22:45.
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 00:03   #7085
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Lex, Exodus e.a.,

Denk je nu nooit, als je weer auteurs tegenkomt die Dr. R.E. Search heten of Anonymous Andy: 'Wat is dit voor bron?'
Denk je nu nooit, als je weer het zoveelste verhaal over vrijmetselaars, joden en bolsjewisten tegenkomt: 'Hee, dat komt me bekend voor.'?
Denk je nu nooit, als je weer hetzelfde rijtje citaten in dezelfde context tegenkomt: Hee, wie heeft dat zo mooi voor mij op een rijtje gezet en met welke bedoeling?

Ik ben benieuwd.
Eerst, de NWO heeft niets met jodendom te maken.

Ten tweede, het zijn eigenlijk geen geheimen, het is gewoon een toestand. Waarom zouden ze er een geheim moeten van maken, wel mensen zoals U bewijzen dat dit niet hoeft. Het interesseert de meesten niet, of ze willen er toch niets van horen of geloven.
Zoiets als wat met de joden gebeurde voor en tijdens de oorlog, ze konden en wouden het niet aannemen dat er een holocaust bezig was.

Ten derde, veel van de complotten i.v.m. de NWO zijn desinformatie. In de war brengen en belachelijk maken, snap je?
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 01:10   #7086
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Eerst, de NWO heeft niets met jodendom te maken.
Niet alleen, nee.

Citaat:
Ten tweede, het zijn eigenlijk geen geheimen, het is gewoon een toestand. Waarom zouden ze er een geheim moeten van maken, wel mensen zoals U bewijzen dat dit niet hoeft. Het interesseert de meesten niet, of ze willen er toch niets van horen of geloven.
Zoiets als wat met de joden gebeurde voor en tijdens de oorlog, ze konden en wouden het niet aannemen dat er een holocaust bezig was.
Oh, dus het was/is geen geheim. Waarom zijn dan al die mensen vermoord''?

Citaat:
Ten derde, veel van de complotten i.v.m. de NWO zijn desinformatie. In de war brengen en belachelijk maken, snap je?
Nee. Wilt u zeggen dat Lex me met opzet in de war maakt? Of bedoelt u de NWO?

Ik zal het nog een keer proberen:

Dat er een samenzweringsdraad bestaat op dit forum: Daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik vind het zelfs amusant zolang het gaat over krokodillen en andere reptielen, holle manen en de illuminati...

Iets anders is het als er werkelijke mensen of groepen mensen vals worden beschuldigd en/of geschaad. Dat gebeurt nu, op deze wijze.
Als je iemand beschuldigt moet je met degelijke bewijzen komen en zorgvuldig opereren. Daar zit nu juist het probleem:

Ik zeg nergens dat Exodus of Lex antisemieten zijn (Hoewel ik zo langzamerhand begin te twijfelen). Het gaat hier ook niet specifiek over 'de Joden'. Het gaat over élite', vrijmetselaars, bolsjewisten etc.
Daarbij maken de heren kritiekloos gebruik van, soms eeuwenoude maar ook modernere en hedendaagse, antisemitische mythes, die wetenschappelijk zijn onderzocht en bewezen onjuist zijn. Ze blijven ze echter maar herhalen.

Ze citeren zonder bronvermelding; Wordt er wel een bron vermeld dan is tie dubieus; ze schelden al meteen bij het eerste kritische geluid; ze suggereren en verbinden van alles en nog wat zonder het minste spoor van bewijs of kritisch bronnenonderzoek.

Na 5 minuten googelen kom je op ik weet niet hoeveel bedenkelijke samenzweringssites die in exact dezelfde bewoordingen dezelfde (bewezen) onjuiste beweringen doen. Tot en met de kwart-joodse Hitler, de fixatie op de Rothschilds etc. Schaamteloos worden de Protocollen weer van stal gehaald.

De heren hoeven maar 1 kleine studie te doen: De geschiedenis van het antisemitisme. Daar komen ze 90% van de door hun gehanteerde verhalen tegen....EN ER GAAT NOG GEEN LICHTJE BRANDEN!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 01:15   #7087
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Niet alleen, nee.

Oh, dus het was/is geen geheim. Waarom zijn dan al die mensen vermoord''?

Nee. Wilt u zeggen dat Lex me met opzet in de war maakt? Of bedoelt u de NWO?

Ik zal het nog een keer proberen:

Dat er een samenzweringsdraad bestaat op dit forum: Daar heb ik geen enkele moeite mee. Ik vind het zelfs amusant zolang het gaat over krokodillen en andere reptielen, holle manen en de illuminati...

Iets anders is het als er werkelijke mensen of groepen mensen vals worden beschuldigd en/of geschaad. Dat gebeurt nu, op deze wijze.
Als je iemand beschuldigt moet je met degelijke bewijzen komen en zorgvuldig opereren. Daar zit nu juist het probleem:

Ik zeg nergens dat Exodus of Lex antisemieten zijn (Hoewel ik zo langzamerhand begin te twijfelen). Het gaat hier ook niet specifiek over 'de Joden'. Het gaat over élite', vrijmetselaars, bolsjewisten etc.
Daarbij maken de heren kritiekloos gebruik van, soms eeuwenoude maar ook modernere en hedendaagse, antisemitische mythes, die wetenschappelijk zijn onderzocht en bewezen onjuist zijn. Ze blijven ze echter maar herhalen.

Ze citeren zonder bronvermelding; Wordt er wel een bron vermeld dan is tie dubieus; ze schelden al meteen bij het eerste kritische geluid; ze suggereren en verbinden van alles en nog wat zonder het minste spoor van bewijs of kritisch bronnenonderzoek.

Na 5 minuten googelen kom je op ik weet niet hoeveel bedenkelijke samenzweringssites die in exact dezelfde bewoordingen dezelfde (bewezen) onjuiste beweringen doen. Tot en met de kwart-joodse Hitler, de fixatie op de Rothschilds etc. Schaamteloos worden de Protocollen weer van stal gehaald.

De heren hoeven maar 1 kleine studie te doen: De geschiedenis van het antisemitisme. Daar komen ze 90% van de door hun gehanteerde verhalen tegen....EN ER GAAT NOG GEEN LICHTJE BRANDEN!
Waarom al die mensen vermoord?
Gewoon simpel omdat ze daadwerkelijk hun gingen tegenwerken.
Oud 15 augustus 2006, 01:16   #7088
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom al die mensen vermoord?
Gewoon simpel omdat ze daadwerkelijk hun gingen tegenwerken.
Beste Argus,
Is dit uw volledige antwoord op mijn post?

Ik ben het zat voor vandaag. Ik ga slapen.
Ik wens je een goede nacht.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 01:22   #7089
Argusx43
Minister

Standaard

Aan Lex. Wat ik wel een beetje vreemd vind in die film over de Money Masters, is die quotaties op het einde van twee pausen. Het lijkt mij wat een propagandafilm van de RKK. Wat mij dan wat doet twijfelen aan de inhoud van de film.
Oud 15 augustus 2006, 01:25   #7090
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Beste Argus,
Is dit uw volledige antwoord op mijn post?

Ik ben het zat voor vandaag. Ik ga slapen.
Ik wens je een goede nacht.
Wel ja met dat van die 90% van de anti-semitische verhalen , daar is wel iets van....
Oud 15 augustus 2006, 01:29   #7091
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Hoe is dit het tegenovergestelde van de waarheid?
Het ging niet eens over de eerste en de tweede wereldoorlog en het ging hem net over leningen tijdens de burgeroorlog aan banken tegen grote rentes...
Lincoln bracht verandering in dat systeem...
Dit is wat er in de post stond daarover:
Abraham Lincoln was "the man who first proved that government could issue its own paper money, legally, honorably, and rightfully, and make it full legal tender for all debts, both public and private..." Was Lincoln "a dangerous man from the [bankers] point of view? Could they have continued their knavery, trickery, bribery, and destructive work... if Lincoln had lived?"

Waarom deed Lincoln dit volgens jou JO?
U blijft gewoon uw volledige onwetendheid en/of uw volledige leugenachtigheid demonstreren. Lincoln bracht geen verandering in het grote aantal leningen die afgesloten werden tijdens de burgeroorlog, hij was juist verantwoordelijk voor het op ongekende schaal afsluiten van leningen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2006, 01:42   #7092
Lex Blanca
Minister-President

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Aan Lex. Wat ik wel een beetje vreemd vind in die film over de Money Masters, is die quotaties op het einde van twee pausen. Het lijkt mij wat een propagandafilm van de RKK. Wat mij dan wat doet twijfelen aan de inhoud van de film.
Ik moet hem dringend eens herbekijken,dat wist ik zelfs net meer.
Oud 15 augustus 2006, 01:45   #7093
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
U blijft gewoon uw volledige onwetendheid en/of uw volledige leugenachtigheid demonstreren. Lincoln bracht geen verandering in het grote aantal leningen die afgesloten werden tijdens de burgeroorlog, hij was juist verantwoordelijk voor het op ongekende schaal afsluiten van leningen.
Heeft Lincoln het systeem veranderd van het geld drukken?Heeft hij de greenbacks ingevoerd en was dat anders dan voorheen?Waarom deed hij dat?
Beschuldig jezelf.Ik heb nergens gezegd dat hij tijdens de oorlog veranderingen aanbracht,er is hier zelfs vandaag nog gepost dat hij geld ging lenen van de banken tegen hoge rente.
Oud 15 augustus 2006, 02:12   #7094
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als je iemand beschuldigt moet je met degelijke bewijzen komen en zorgvuldig opereren.
Dat is hier reeds veelvuldig gebeurd,alleen weiger je dat te erkennen.Je zit zodanig met dat antisemitisme bezig dat je alles daaraan gaat linken.

Citaat:
Bosjewisten...
En waarom begin je aan ons antisemitisme te twijfelen?Ik heb je al Tien keer aangetoond dat mijn bronnen niet antisemitisch zijn!Noch de oorspronkelijke bronnen!
Kan ik het helpen dat antisemieten het ook brengen?
Waar haal jij het vandaan dat de biografieën van Greenspam,House,Aldrich,noem maar op...,dat de geraadpleegde documenten die uitgebracht zijn door de VS regering en de FED antisemitisch zijn??
(ik vind dit echt bizar dat je dit blijft ophoesten hoor...hoe duidelijk kan iets zijn.)
HET ZIJN GEEN ANTISEMITISCHE BRONNEN!!!

Citaat:
Again with the antisemitism...lees mijn posts!

Citaat:
De enige die geen onderzoek gedaan heeft ben jij,je brengt dan ook nis aan aan de discussie,je zeurt alleen maar over een ingebeeld antisemitisme;hoe vaak moet ik nog uitleggen dat mijn bronnen niet antisemitisch zijn?
Over dat suggereren en verbinden...ik heb hier al tal van links aangewend die kunnen tellen,als jij dat zomaar naast je neerlegt dan is dat te betreuren.
Dat bronloze citeren is niet het enige wat hier gebracht wordt!Ik heb mijn bronnen reeds duidelijk gemaakt.

En dat van dat schelden mag je ook eens aantonen hoor...waar ben ik beginnen schelden "bij het eerste kritische geluid"?Ondanks jouw oeverloze vitten over de antisemitische bronnen-wat duidelijk onzin is.

Citaat:
De fixatie op de Rothschilds is terecht-en zeker zolang je geen andere families kan aantonen die die links vertonen die zij vertonen.Het is ook een echte dynastie;vergelijk maar eens met de Bushes bvb. met hoeveel ze zijn en waar ze allemaal zitten...en hoe lang al.
Dat van Hitler de Rothschild laat ik zelfs met plezier vallen,ik heb overhaast conclusies getrokken,voor mijn part is het een roddel.Ik laat het in het midden,ik heb het in deze discussie dan ook nog geeneen keer aangehaald.

<no offence,maar ik denk dat we gerust mogen stellen dat jij de laatste bent om te oordelen over de juistheid ervan.

Citaat:
Een studie van het antisemitisme doe ik niet,evenmin hanteer ik antisemitische bronnen.Als bepaalde delen van de antisemitische theorieën al evenredig zijn klopt alleszins de conclusie niet.Nogmaals,dezelfde conclusie wordt bekomen met info van niet antisemitische bronnen,die hierboven (nogmaals) zijn vermeld om duidelijk te maken dat het geen antisemitisme is.
Oud 15 augustus 2006, 02:16   #7095
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:

De heren hoeven maar 1 kleine studie te doen: De geschiedenis van het antisemitisme. Daar komen ze 90% van de door hun gehanteerde verhalen tegen..
Haja?En welke machtige elitaire niet-Joden worden daar (zoals hier) systematisch aangeklaagd?
(allicht geen,anders is het geen antisemitische bron)
Oud 15 augustus 2006, 02:24   #7096
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heeft Lincoln het systeem veranderd van het geld drukken?Heeft hij de greenbacks ingevoerd en was dat anders dan voorheen?Waarom deed hij dat?
Beschuldig jezelf.Ik heb nergens gezegd dat hij tijdens de oorlog veranderingen aanbracht,er is hier zelfs vandaag nog gepost dat hij geld ging lenen (om de burgeroorlog verder te zetten) van de banken tegen hoge rente.
Oud 15 augustus 2006, 02:25   #7097
Lex Blanca
Minister-President

Standaard

Citaat:
dubbel

Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 15 augustus 2006 om 02:32.
Oud 15 augustus 2006, 10:42   #7098
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Lex,
In het derde deel word er nogal veel quotaties gegeven helemaal op het einde van twee pausen. Ik vind nochtans de hele film heel leerrijk, maar de RKK kennende , gespecialiseerd en geraffineerd, zeker in anti-joodse desinformatie rondstrooien, zou het toch beter zijn een andere neutrale bron te hebben die veel van de interessante quotaties van economen, presidenten enz in de film. kan bevestigen.

Het is vooral persoonlijk belangerijk, als het waar is dat banken financiële en economische derpressies kunnen veroorzaken is het toch goed te weten wat te doen.
Oud 15 augustus 2006, 11:18   #7099
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Een kleine verklaring, al weet ik dat Steentje het woord leugen weer weelderig zal rond spuien:
Ik gebruik het woord leugen wanneer jullie liegen.
Post geen leugens, dan zal ik het niet meer hebben over liegen. Simpel toch.

Jouw post past wondermooi in het rioolbladniveau dat de believers hier halen.

Na de verzonnen citaten, de arbitraire associaties, de ongefundeerde verdachtmakingen, nu nog wat fait-divers.

Doe zo voort, vrienden believers.
Oud 15 augustus 2006, 11:23   #7100
Argusx43
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik gebruik het woord leugen wanneer jullie liegen.
Post geen leugens, dan zal ik het niet meer hebben over liegen. Simpel toch.

Jouw post past wondermooi in het rioolbladniveau dat de believers hier halen.

Na de verzonnen citaten, de arbitraire associaties, de ongefundeerde verdachtmakingen, nu nog wat fait-divers.

Doe zo voort, vrienden believers.
Uw postings zitten altijd vol met dooddoeners, zonder inhoud.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be