Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2005, 13:40   #701
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar
Klopt, alleen zit hij meestal in de holle aarde.

Is niet waar. Dat verwijst naar de zon die op het water weerspiegelt.
Jezus is niks anders dan een verwijzing naar de zon en heeft
nooit bestaan. Zelfde voor o.m. Boedha en Krishna.

God weet ik niet, Gods bewustzijn wel (infinite consciousness)

met vriendelijke groeten

Pindar
Bizar. Aan de ene kant wel geloven in monsters en aan de andere kant het bestaan van God ontkennen.

Het voldoet voor mij wel aan het profiel van de controlfreak, bedacht ik mij zojuist. Die conspiracy-theorists, zouden die thuis ook altijd alles onder controle willen hebben?
Want in wezen beweren ze, dat er controle-organen bestaan die puur gebaseerd zijn op de eigen fantasie. Gebakken lucht, aan elkaar geknoopt met onderling meestal nauwelijks verbonden feiten.

Dus dacht ik bij mijzelf: zouden die theoristen simpelweg controlefreaks zijn? Mensen die alles, maar dan ook alles, onder controle willen hebben & houden? Op de momenten dat ze hierin falen, dat ook consequent wijten aan traceerbare factoren en waarbij toeval niet bestaat. Simpelweg omdat dat een controleerbare factor is?
Ik kan me zomaar inbeelden, dat die controlefreaks een 'illuminati' nodig hebben. Anders is onze wereld een Darwinistisch ecosysteem, waarbij controle slechts ten dele resultaat oplevert. Het ontkennen van de toevalsfactor binnen de evolutie leidt vanzelf naar dit soort conspiracy theories. Volgens mij dan.
Oud 5 augustus 2005, 13:41   #702
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ach ja ! Een artikel in HUMO !! Dat was natuurlijk "de biografie" waar u naar verwees ! Ik kan enkel medelijden hebben met u. Koop u gauw nog een esoterisch boekske (zoals dat van Pauwels en Bergier, waarbij Pauwels dan nog bekend staat ook als een gore aanhanger van GRECE en Nouvelle Droite), en kom dan nog maar eens af met "bewijzen". Zielig. Echt waar.

Anderen mogen er natuurlijk vanuit gaan dat esoterische boekskes (geschreven door racisten) en artikels in Humo de waarheid spreken, maar ik geloof toch liever een ander soort bewijzen. Dit even om Groentje-18 te plezieren
Er stond toch bij "zeer interessante lectuur"?

Merci trouwens.

Maar, om even terug te komen op wat Pindar voorstelde, anders moeten we afspreken wat wordt aanvaard als bewijs?
Bijvoorbeeld: de Joepie en de Dag Allemaal niet.
Wetenschappers vanzelfsprekend niet, tenzij ze ook geloven ...
Een internetpagina gemaakt door Wolfowitz en het Vlaams Blok wel...
Zoiets in die trant? ³[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 05-08-2005 at 14:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ach ja ! Een artikel in HUMO !! Dat was natuurlijk "de biografie" waar u naar verwees ! Ik kan enkel medelijden hebben met u. Koop u gauw nog een esoterisch boekske (zoals dat van Pauwels en Bergier, waarbij Pauwels dan nog bekend staat ook als een gore aanhanger van GRECE en Nouvelle Droite), en kom dan nog maar eens af met "bewijzen". Zielig. Echt waar.

Anderen mogen er natuurlijk vanuit gaan dat esoterische boekskes (geschreven door racisten) en artikels in Humo de waarheid spreken, maar ik geloof toch liever een ander soort bewijzen. Dit even om Groentje-18 te plezieren

Merci trouwens.

Maar, om even terug te komen op wat Pindar voorstelde, anders moeten we afspreken wat wordt aanvaard als bewijs?
Een internetpagina gemaakt door Wolfowitz en het Vlaams Blok wel...
Zoiets in die trant? ³[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Merci trouwens.

Maar, om even terug te komen op wat Pindar voorstelde, anders moeten we afspreken wat wordt aanvaard als bewijs?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 augustus 2005 om 13:46.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 13:45   #703
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De bijbel gaat al een pak langer mee dan een aantal jaren. Is de bijbel daarom wetenschappelijk? Neen ! Mensen willen wel graag geloven in een hogere macht, DAAROM gaat dat boek al zolang mee. Denk nu zelf eens twee seconden langer na !!
Volgens mij alleen omdat ze als kind met deze troep er mee geindoctrineerd worden.
In andere gemeenschappen hebben ze weer andere boeken en geen bijbel.

met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 13:46   #704
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, alleen zit hij meestal in de holle aarde.
Misschien kan u dit aan groentje-18 wijsmaken, maar niet aan mij.

Citaat:
Is niet waar. Dat verwijst naar de zon die op het water weerspiegelt.
Jezus is niks anders dan een verwijzing naar de zon en heeft
nooit bestaan. Zelfde voor o.m. Boedha en Krishna.
Er zijn nochtans aanwijzingen dat er wel degelijk een Jezus heeft rondgelopen in Palestina rond die tijd. Hij wordt genoemd door de bekende Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus en de Romeinse schrijver Cornelius Tacitus.

Citaat:
God weet ik niet,
u zou het nochtans beter aannemen. De Apocalyps en Het Laatste Oordeel komt ook alleen maar dichterbij... Daarbij: Satan is maar Satan kunnen worden doordat hij door God uit de Hemel is verbannen, of leest u uw klassiekers soms niet meer?
Oud 5 augustus 2005, 13:47   #705
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Het is een bekend feit dat Joden in vele maatschappelijke geledingen vertegenwoordigd zijn zoals de politiek, het bankwezen, industrie, media en film, amusement etc.
Idd!

Zelfs ik weet dat (dankzij de leerkrachten geschiedenis).
DAT WEET ZE!

(Niet echt om te lachen ik weet het. Maar soms, hé...)
Oud 5 augustus 2005, 13:47   #706
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Bizar. Aan de ene kant wel geloven in monsters en aan de andere kant het bestaan van God ontkennen.
wat is er bizar aan? Ik heb trouwens niet gezegd dat ik God ontken.
Ik heb gezegd dat ik het niet weet.

met vriendelijke groeten

Pindar[edit]
[size=1]After edit by Pindar on 05-08-2005 at 14:48
Reason:

Citaat:
wat is er bizar aan? Ik heb trouwens niet gezegd dat ik God ontken.

met vriendelijke groeten

Pindar[/size]

Citaat:
wat is er bizar aan? Ik eb trouwens niet ezegd dat ik God ontken.

met vriendelijke groeten

Pindar[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pindar : 5 augustus 2005 om 13:48.
Oud 5 augustus 2005, 13:49   #707
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn nochtans aanwijzingen dat er wel degelijk een Jezus heeft rondgelopen in Palestina rond die tijd. Hij wordt genoemd door de bekende Joodse geschiedschrijver Flavius Josephus en de Romeinse schrijver Cornelius Tacitus.
Beide aangetoonde vervalsers! lees het werk van Acharya S.
"The Christ Conspiracy, the greates story ever sold"

met vriendelijke groeten

Pindar

.....[edit]
[size=1]After edit by Pindar on 05-08-2005 at 14:54
Reason:

Citaat:

met vriendelijke groeten

Pindar

.....[/size]

Citaat:

"The Christ Conspiracy, the greates story ever told"

met vriendelijke groeten

Pindar[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pindar : 5 augustus 2005 om 13:54.
Oud 5 augustus 2005, 13:51   #708
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De bijbel gaat al een pak langer mee dan een aantal jaren. Is de bijbel daarom wetenschappelijk? Neen ! Mensen willen wel graag geloven in een hogere macht, DAAROM gaat dat boek al zolang mee. Denk nu zelf eens twee seconden langer na !!
Oké, dat van de Bijbel is een tegenbewijs natuurlijk. Maar in de Bijbel wordt niet echt geloofd, eerder symbolisch gezien (althans ... laten we hopen).

By the way... dat mijn denken een andere richting uitgaat dat dat van jou, of eerst aan iets anders denkt dan jij, enzovoort ... wil niet zeggen dat ik niet nadenk ...
Oud 5 augustus 2005, 13:53   #709
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Bepaalde vaststellingen hoeven daarom niet persé racistisch van grondtoon te zijn.

Het is een bekend feit dat Joden in vele maatschappelijke geledingen vertegenwoordigd zijn zoals de politiek, het bankwezen, industrie, media en film, amusement etc.
...
De uitzonderlijk hoge intelligentie en wijsheid van het Joodse volk ...
Ciao
Tegen wie zeg je het.

Zelfs in amusante spelletjes zijn ze doorgedrongen.

Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 13:53   #710
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Correctie: gisterenavond nog verweet "puud" mij nog de biografie van Einstein niet te kennen (quod non). Nu verwijst hij zelf naar een artikel in Humo als zijn bron. Nou moe...

Citaat:
Merci trouwens.
Een steekje onder water af en toe moet toch blijven kunnen hé

Citaat:
Misschien de brieven die Einstein zelf schreef met verschillende filosofen en religieuze leiders?

Einstein was zeker geen godsdienstig man (hij had een hekel aan tradities etc.), maar hij was wél religieus.

"Science without religion is lame" - A. Einstein.
Oud 5 augustus 2005, 13:56   #711
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
DAT WEET ZE!

Idd ... was een weggevertje van me omdat toch iedereen er hier van overtuigd is, al dan niet terecht dat ik zo dom ben (bron: Musketo).

Waarom werkwoord weten gebruikt, want er is geen bewijs aangehaald, hoe kan ik dan zeker zijn?
Awel ... de leerkrachten geschiedenis doceren toch alleen maar wat bewezen is aan de schoolkindjes mag ik hopen, [et voil?* (!)] ? (Misschien eens aan Jozef Ostyn vragen voor bevestiging).[edit]
[size=1]After edit by Groentje-18 on 05-08-2005 at 14:58
Reason:

Citaat:
DAT WEET ZE!

Idd ... was een weggevertje van me omdat toch iedereen er hier van overtuigd is, al dan niet terecht dat ik zo dom ben (bron: Musketo).

Waarom werkwoord weten gebruikt, want er is geen bewijs aangehaald, hoe kan ik dan zeker zijn?
Awel ... de leerkrachten geschiedenis doceren toch alleen maar wat bewezen is aan de schoolkindjes mag ik hopen, [et voil?* (!)] ? (Misschien eens aan Jozef Ostyn vragen voor bevestiging).[/size]

Citaat:
DAT WEET ZE!

Idd ... was een weggevertje van me omdat toch iedereen er hier van overtuigd is, al dan niet terecht dat ik zo dom ben (bron: Musketo). [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 augustus 2005 om 13:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 13:58   #712
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een overtuigend bewijs dat sommigen hier "blindemansogen" hebben komt u hieronder tegen. Op mijn verwijzing naar het boek van Gregory McIntosh ([font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Gregory C. McIntosh, [/size][/font][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Athens, Georgia: University of Georgia Press, 2000, [/size][/font][font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]ISBN 0 8203 2157 5) [/size][/font], dat brandhout maakt met de stellingen van Mallery, antwoord een bepaalde:

Meer zand moet er voor mij echt niet zijn.
Die bepaalde ben ik.
Ge haalde een quote van mij aan waarin ik sprak over het boek dat Piri Reis geschreven had.
Daarop vraagt ge mij of ik het boek gelezen had.
Natuurlijk dacht ik dat ge dat arabisch boek bedoelde.
Je domme manier om te proberen mij belachelijk te maken is dus mislukt.
Wees in het vervolg even duidelijk in uw vragenstelling
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 13:59   #713
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oké, dat van de Bijbel is een tegenbewijs natuurlijk. Maar in de Bijbel wordt niet echt geloofd, eerder symbolisch gezien (althans ... laten we hopen).
U zou eens moeten leren uw eigen visie op de bijbel (of de Koran, of de Tora, of...) niet te projecteren op gans de mensheid. Er zijn 100n miljoenen mensen op deze planeet, zoniet miljarden, die religieuze boeken maar al te letterlijk nemen en werkelijk interpreteren als "het woord van god". Dat is nu eenmaal de realiteit. De vraag is echter of dat dan ook werkelijk als bewijs moet worden aanzien voor het bestaan van diezelfde god. Jij beweerde even voordien van wel... (in de context van conspiracy theory)

Citaat:
By the way... dat mijn denken een andere richting uitgaat dat dat van jou, of eerst aan iets anders denkt dan jij, enzovoort ... wil niet zeggen dat ik niet nadenk ...
Neen, en dat beweer ik ook niet. Maar dat voorbeeld van religies ligt er nu eenmaal vingerdik bovenop, als jij aankomt met de stelling dat "als iets al jaren meegaat, dan moet het wel wetenschappelijk vaststaan". Met dat nadenken bedoel ik dus dat je moet leren om niet zomaar een stelling te poneren, maar er eerst zelf eens kritisch moet over nadenken. (ik bedoel dat trouwens niet neerbuigend, het kan je een serieus pak helpen in je verdere leven...)
Oud 5 augustus 2005, 14:00   #714
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Tegen wie zeg je het.

Zelfs in amusante spelletjes zijn ze doorgedrongen.

Heb je daar bewijzen voor???
Oud 5 augustus 2005, 14:00   #715
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had het al kunnen raden dat je met zo'n onzin ging afkomen.
Oud 5 augustus 2005, 14:07   #716
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto

Het voldoet voor mij wel aan het profiel van de controlfreak, bedacht ik mij zojuist. Die conspiracy-theorists, zouden die thuis ook altijd alles onder controle willen hebben?
....
Totaal verkeerde redenering. Ik denk dat controlefreaks neits moeten hebben van deze samenzweringstheoriën. Als je erin gelooft, dan geef je toe dat er veel is dat je niet weet en niet controleert. Controlefreaks kunnen er neit tegen dat hetgeen ze zien niet juist is. Toegeven dat er krachten zijn achter de schermen , waar je aan hun willekeur bent overgeleverd is niet bepaald controlefreak te noemen. Ik kan het trouwens niet zo goed vinden met controlefreaks.
Oud 5 augustus 2005, 14:10   #717
Mephisto
Minister

Standaard

Zeg, Firestone,

Hoe voelt het om nieuw conspiracy-bloed te zien vloeien?
U, als grootste opponent, moet toch wel verrukt zijn dat er wéér eentje is bijgekomen, niet?

Nu ja, voor mij nog altijd liever meer 'machteloze samenzwering-bedenkers' op 't forum dan Vlaams Behangers. Daarvan zijn er al teveel.. *grijns* (zie mijn ondertitel)[edit]
[size=1]After edit by Mephisto on 05-08-2005 at 15:11
Reason:

Zeg, Firestone,

U, als grootste opponent, moet toch wel verrukt zijn dat er wéér eentje is bijgekomen, niet?

Nu ja, voor mij nog altijd liever meer 'machteloze samenzwering-bedenkers' op 't forum dan Vlaams Behangers. Daarvan zijn er al teveel.. *grijns* (zie mijn ondertitel)[/size]

Zeg, Firestone,

Nu ja, voor mij nog altijd liever 'machteloze samenzwering-bedenkers' dan Vlaams Behangers. *grijns*[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 5 augustus 2005 om 14:11.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 14:10   #718
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Heb je daar bewijzen voor???
De bewijzen liggen hier naast mij, documenten van honderden jaren oud, net afgeprint.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2005, 14:12   #719
Mephisto
Minister

Standaard

Geertje-Geweertje,
Hadden ze toen al PC's?
Oud 5 augustus 2005, 14:12   #720
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het al kunnen raden dat je met zo'n onzin ging afkomen.
Dat is gewoon een reflex reactie. U heeft het totaal niet onderzocht.

met vriendelijke groeten

Pindar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be