![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#8421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laat me even voortborduren op dat wereldbeeld.
Hoe minder strak je werelbeeld is, hoe beter, zolang je je kritische zin niet links laat liggen. Iemand kan bijvoorbeeld zeggen "ufo's daar geloof ik niet in, dat kan niet , dat bestaat niet". Zonder onderzoek. Als er dan morgen UFO's lande op aarde zouden de meeste mensen in shok zijn, omdat er iets gebeurt wat denken dat gewoonweg niet kan in de realiteit. Of in het geval van bijna-dood ervaringen. Vele mensen geloven daar niet in, dat ze boven hun lichaam zweven en al. Totdat ze het zelf meemaken. Sommigen gaan zelfs zover dat denken van zichzelf dat ze gek zijn, gewoonweg omdat in hun wereldbeeld niet past. Ze beginnen zelf hun eigen ervaring in vraag te stellen. Hiervan een interessant voorbeeld: Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 31 augustus 2006 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evalueer eens je eigen bronnen, je eigen contextloze citaten, de vele feitelijke fouten die je kritiekloos van waardeloze bronnen overneemt en hier post. Denk eens aan de vele feiten die je negeert omdat ze niet in het NWO-verhaaltje passen. Dat doe je echter niet. Wat je wel doet is anderen de les spellen over "kritische zin"! ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 31 augustus 2006 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8423 | ||
Banneling
|
![]() Hoe minder strak je werelbeeld is, hoe beter, zolang je je kritische zin niet links laat liggen.
Juist! en de wat doen de uni''s en in het algemeen 'educatie'? Juist! inperken! Of leerden we niet dat er maar EEN goed antwoord was en als je die kon uitbraken had je een 10! Citaat:
Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 31 augustus 2006 om 13:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8424 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8425 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() Je blijft dit maar herhalen en je kan het na 10x vragen nog steeds niet aantonen.(en kom niet af met de Protocollen,dar is het zeker niet op gebaseerd)
![]() |
![]() |
#8426 | |
|
![]() Citaat:
voor minstens drie bronnen onomstotelijk vastgesteld dat ze antisemitisch zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8427 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8428 | |
|
![]() Citaat:
De enige andere post is van Salmon van 20 februari. Het moge duidelijk zijn dat de procollen in deze draad voor meer dan een jaar bijna niet aan bod gekomen zijn... Dit toont duidelijk aan dat de NWO theorie hier niet op steunt. Het is pas sinds Firestone moord en brand begon te roepen dat sommigen ons hier beschuldigen van verdoken anti-semitisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#8429 | |
|
![]() Citaat:
Projectie is een term uit de psychologie. Het is een afweermechanisme tegen negatieve emoties. Bij projectie wordt een gedachte of gevoel waar iemand zelf geen vrede mee heeft, toegedicht aan iemand anders. Dat het geen onbekend fenomeen is, blijkt wel uit de uitdrukkingen "wat je zegt dat ben je zelf" en "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten". Door een negatief gevoel te projecteren op een ander, verlegt iemand als het ware een innerlijk conflict en daarmee ook de oorzaak. Als iemand dus bijvoorbeeld kwaad is op een ander en zich daarover schuldig voelt, rechtvaardigt hij zijn woede door te veronderstellen dat de ander kwaad op hemzelf is en de eigen woede alleen een reactie is. Als iemand verdriet heeft, kan hij onverwerkte verdrietige gevoelens op anderen projecteren om zo het gevoel te krijgen niet alleen te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8430 | |
|
![]() Citaat:
(Het spijt me, ik hoor net dat ik even weg moet. Je post verdient een uitgebreid antwoord. dat zal ik je geven. Later vandaag.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat sommigen het met deze waarheid moeilijk hebben zou ze misschien aan het denken moeten zetten, ipv de struisvogel te spelen en op de boodschapper te schieten. Kritisch denken, weet je nog?
![]() |
![]() |
#8432 | |
|
![]() Citaat:
Beste Exodus, Het gaat niet om de Protocollen alleen en/of het citeren van de letterlijke tekst ervan. Het gaat om veel méér. Denk ook niet dat mijn aandacht is getrokken omdat Firestone, terecht, wijst op de vele fouten, leugens, roddels en antisemitische troep in deze draad. Sinds dat ik deze draad volg ben ik echt geschrokken van wat ik zag. Eerst dacht ik nog dat het om satire ging. Al snel werd me duidelijk dat dit écht de manier is waarop en waarmee in deze draad gecommuniceerd wordt. Ik heb het niet over het aantonen van elite- en clanvorming en de NWO op zich. Dat is nog wel vermakelijk en heel af en toe, in een verloren ogenblik, snijdt het zelfs hout wat sommige van jullie beweren. Ik heb het écht over de onbetrouwbare en antisemitische bronnen die hier worden gehanteerd en waar veel te makkelijk overheen wordt gepraat. Ik dacht: 'Het zal toch niet zo zijn dat ze dit voor waar aannemen?" Maar jawel hoor, het blijkt wél zo te zijn. Kritiekloos en achteloos worden hier de meest kwaadaardige bronnen als waarheid gebracht. Bij navraag soms alleen maar 'omdat ik me in sommige elementen wel kan vinden' of 'het zou best waar kunnen zijn'. Sommige bronnen, zoals die Dutroux-site, lijken rechtstreeks uit het boekje 'Antisemitisme voor gevorderden' te komen. En tóch wordt het hier, bijna terloops, als betrouwbare bron neergepoot. Maar onrechtstreeks is het bijna erger. Dat jullie bijvoorbeeld de geschriften van Cooper niet als dusdanig herkennen vind ik echt heel erg. Het duidt op een groot gebrek aan historisch besef. Ook heel veel andere bronnen, conspiracy-sites e.d. lijden aan hetzelfde euvel dat ze gebouwd zijn op de overbekende roddels uit het verleden. Ze praten elkaar na en steeds komen dezelfde 'daders', in andere bewoordingen, weer erin terug. De laatste maanden is het erger geworden, lijkt wel. Deze draad wordt nu, sinds de oorlog in Libanon, ook bezocht door gelegenheids-anti-zionisten die het vuurtje nog eens verder opstoken. Waarom ik, en ik zal het maar bij mezelf houden, me hier zo verschrikkelijk aan stoor is omdat het zo gevaarlijk is wat jullie aan het doen zijn. Het almaar herhalen van roddel en achterklap, steeds dezelfden schuldigen aanwijzen zonder ook maar enig spoor van bewijs, en het liefst nog in bedekte termen, ligt ten grondslag aan de ergste moordpartijen van de vorige eeuw, van zowel extreem links, als -rechts. Het ergste is dat jullie dat niet eens schijnen te beseffen, dat je het niet herkent, dat je er geen kwaad in ziet. Sterker nog, jullie komen er steeds zelf op terug omdat jullie denken dat we 'bang zijn dat de NWO bestaat'. Geloof me, dát is wel de minste van mijn angsten. Mijn grootste angst is dat de mensen die troep van jullie gaan geloven, met alle kwalijke gevolgen van dien. Maar het feit alleen al dat je op dat idee komt, bewijst al dat je er niets van begrijpt. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik met dit stukje iemand kan overtuigen. Ik kon het niet nalaten het toch te proberen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8433 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En er is wel bewijs hoor. Het bewijs dat de Rockefellers, de Bushes en de rotschilds hier een rol in spelen is er. Maar dit bewijs heb jij nog niet bekeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#8434 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd heel precies gewezen op wat antisemitische bronnen zijn. Met links erbij. Dat waren geen "smerige en totaal ongegronde insinuaties", doch steeds precies gedocumenteerde gevallen. Smerige insinuaties zijn wat jij en Pindar posten, door mensen van de grootste gruwelijkheden te beschuldigen zonder het minste bewijs. Dat je hierbij "toevallig" vaak precies dezelfde verhalen vertelt met vaak dezelfde boemannen als generaties antisemieten is niet mijn schuld, maar ligt aan de aard van je bronnen en leermeesters. Citaat:
Een tipje: bij Cooper, bij Nesta H. Webster, in de Protocollen (met of zonder het excuusje van de substitutie), op illuminati-news.com, en andere gelijkaardige haatzaaiers zal je geen bewijzen vinden. Wel roddels die al lang in de prullenbak van de geschiedenis hadden moeten liggen. Helaas zijn er steeds opnieuw kritiekloze mensen die zich door deze zever laten vangen en hem verder verspreiden.
![]() |
![]() |
#8435 |
Banneling
|
![]() Wordt de hele discussie over 'antisemitisme' terwijl de leden van deze thread zich reeds herhaaldelijk en nadrukkelijk gedistancieerd hebben van het antisemitisme, herbegonnen vanwege het bericht over de Self-Hating and/or Israel-Threatening LIST op 'Antisemitisme' ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=87 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 31 augustus 2006 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8437 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet om welke reden Pindar op het onderwerp 'antisemitisme' terugkwam maar merk ook op dat Pindar in het door jou bedoelde bericht nog eens extra herhaalde dat de geposte berichten op deze thread helemaal niet anti-semitisch zijn (of waren). Voor de rest wil ik inderdaad doen opmerken dat er op de thread 'Antisemitisme' zopas verwezen werd naar 'SHIT' (Self-Hating and/or Israel-Threatening LIST) en dat Van Gelre die mij van 'antisemitisme' beschuldigde, daarop reageerde. Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 31 augustus 2006 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8438 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarna is geen enkele believer tegen hem in gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben het hier op dit moment zelfs nog mee aant maken en proberen te verwerken. Nog een weekske, en dan mag ik terug vrij denken. (hogeschool zakes en zo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
amaai, je klinkt zo anders dan anders... wikipedia of zo? ![]() Laatst gewijzigd door KrisKras : 31 augustus 2006 om 16:32. |
|
![]() |
![]() |