Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 13:01   #8421
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Laat me even voortborduren op dat wereldbeeld.

Hoe minder strak je werelbeeld is, hoe beter, zolang je je kritische zin niet links laat liggen.

Iemand kan bijvoorbeeld zeggen "ufo's daar geloof ik niet in, dat kan niet , dat bestaat niet". Zonder onderzoek. Als er dan morgen UFO's lande op aarde zouden de meeste mensen in shok zijn, omdat er iets gebeurt wat denken dat gewoonweg niet kan in de realiteit.

Of in het geval van bijna-dood ervaringen. Vele mensen geloven daar niet in, dat ze boven hun lichaam zweven en al. Totdat ze het zelf meemaken. Sommigen gaan zelfs zover dat denken van zichzelf dat ze gek zijn, gewoonweg omdat in hun wereldbeeld niet past. Ze beginnen zelf hun eigen ervaring in vraag te stellen. Hiervan een interessant voorbeeld:

Citaat:
That summer in 1971, I was with my husband and children in the mountains of northern Georgia while he was working with the camera crew of the movie "Deliverance." On weekends, some of the cast and crew and their families would take the rafts out on the river for a little R&R.

They filmed on the same part of the Chatahootchie River we rafted on and, of the eight of us on this particular Sunday afternoon, four of us, including myself, had rafted down this stretch before.
But the river was different this time. Low, from several days of no rain; different paths had to be taken through the many rapids.
On the last set of rapids, we made an almost fatal mistake. The raft I was in got turned around, went over a four foot drop backwards, and became stuck there by the churning action of the water. The raft was trapped in a hydraulic, a churning white-water phenomena, which held the raft against the rocks. I was thrown out and got caught between the raft and the rocks, with the force of the river pouring down on my head and the suction of the hydraulic motion pulling me under. A man inside the raft held my arm and tried to pull me back into the raft, but the most he could do was enable me to catch an occasional quick breath before the water sucked me back down. I was stuck between a rock and a hard place!

Very consciously and calmly, I knew I was going to die, it was just a matter of how. Being smashed into the rocks was painful, so I decided drowning was the better choice. The next time my head popped out of the water, with my last breath, I told him to let go and he did. I felt the water pull me under and I relaxed into it. I knew there was no point in struggling as I breathed in the water, and everything went black. For a moment...

The next thing I knew I was a hundred feet above the river, looking down at the raft stuck against the rocks below. I saw the two men in the raft looking for me to come out from underneath. I saw the other woman, who had been in our raft, downstream, clinging to a rock. I watched my husband and my teenage sister, who had rafted, without incident, down the rapids ahead of us, come running back up the hill to find out why all the debris was floating down the river. We had taken everything out of their raft and put it into ours in case they flipped over, but they went down so easily, we just jumped in to follow them down.

From above, I watched my husband climb onto a rock in the river. He couldn't hear what the two men still in the raft were shouting to him over the roar of the water. He had no idea where I was or what had happened, but he knew I was missing. He looked as if he wanted to jump in to try to find me and I suddenly found myself at his side, trying to stop him because he wasn't much of a swimmer and I knew there was no point. When I reached out to stop him, my hand went right through him. I looked at my hand and thought... oh, my god, I'm dead!

In that instant, total knowledge of reality appeared to me and I saw the mutil-dimensionality of the universe. My consciousness expanded so far beyond the physical plane that I was no longer aware of it, nor of my self. I was so much a part of it all, there was no distinction. It was a brilliant flash of light and I was allowed to see into it for a brief moment and experience a feeling of love so profound, powerful and overwhelming that I can only describe it as pure Bliss (even though that doesn't begin to describe it).

And, suddenly, I was whisked away and found myself traveling rapidly through a vortex toward a beautiful white light in the far, far distance. I continued to experience an overwhelming feeling of love within me and around me. There was no fear, no anxiety, no worry. I even felt as if I'd done this before and was remembering that I was going home. I was filled with joy. I had no sense of a body, no feeling of limitations or boundaries. Yet, I was still me and aware that I was having this experience.

Before long, I realized I wasn't alone. There was someone, whom I can only describe as a Loving Being of Light, traveling beside me... at the speed of light! We communicated mentally. This was someone I have always known and I knew that as soon as I sensed the presence of this being. Yet I cannot now tell you now who it was. I didn't have the sense that it was any familiar religious figure or deceased relative, but rather a special friend who is always with me wherever I am; perhaps, my guardian angel. This Being told me telepathically that I had a choice about going back. I thought, no, no, no, I want this to go on forever!

Suddenly, we burst into the light and a whole new reality was revealed to me, similar to the physical world, but, in this higher vibration, more colorful, more beautiful, more amazing. I saw plants, trees, mountains, lakes, animals, and shimmering crystal-like buildings, some very large and ornate. I saw beings moving about, light beings, going about their daily lives. They don't have physical bodies, but they are distinct fields of energy. They don't walk, they float. They have lives much like ours, but without the struggles and sorrows. They are artists, musicians, dancers, singers, inventors, builders, healers, creators of magical things... things they will manifest in their next lifetime in the physical universe.

Again, the Being of Light told me it was my choice to stay or go, but that there was more for me to do in that life and it wasn't quite time for me to leave. Still hesitating, I was told that if I chose to go back, I would be given certain knowledge to take back with me to share with others. After much discussion, I agreed to go back and suddenly found myself in front of a tall cone-shaped building; so tall, it seemed to go on forever. I was told this was the Hall of Knowledge. I entered the building and flew, spiraling upwards, through what appeared to be shelves of books, like in a library, many millions of books, and I flew through them all. When I reached the top, I burst through it into a kaleidoscope of colors and, at the same time, my head popped out of the water. I was down river about 10 yards from the raft.

I immediately became aware of where I was and grabbed for the nearest rock. I was able to pull myself up and I coughed up a lot of water. I was in a state of shock, but needed no medical attention. I don't know how long I was under the raft, no one was looking at their watch at the time. It could have been 3 or 4 minutes, it could have been ten. There was no time where I had been.

I can't say that I was clinically dead, but I have no memory of struggling under the water or trying to hold my breath until I reached the surface. (I've been a swimmer, water skier, scuba diver, and surfer, so I've had plenty of close calls under water before when I thought I might die, but nothing like this. These other times I remember perfectly well struggling to reach the surface, my lungs about to burst, totally aware of my physical experience.) What I do remember during the time my body was in the water under the raft is what I have told you.

I walked around in shock for months afterwards, not knowing how to describe my experience nor integrate it into my life. When I did try to tell someone what I experienced, I was patted on the head and told to forget it, that I was lucky to be alive... which is why I surpressed the memory and tried to get on with my life. It wasn't until 15 or so years later that I picked up a book titled Strangers Among Us by Ruth Montgomery which described my experience and I finally knew that I wasn't alone... or crazy. It was several years after that I learned of Raymond Moody's book, Life After Life, which definded the near death experience, and it actually became acceptable to talk about it for the first time.

My life changed immediately and drastically after that day in the river and I went through some very tough times because I didn't know what was happening to me, including a divorce (my husband had no clue what I was going through after the NDE and just thought I must be crazy), child custody battles, trying to find a job after not working for almost ten years, being single again... my kundalini was running amuck causing depression and suicidal thoughts. My dark night of the soul led me on a long, winding path, to becoming a seeker of my higher purpose. I knew there was a reason I chose to come back when I was on the other side, but, once back in body, it was a mystery to me I even had a purpose.

Laatst gewijzigd door exodus : 31 augustus 2006 om 13:01.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:07   #8422
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Laat me even voortborduren op dat wereldbeeld.

Hoe minder strak je werelbeeld is, hoe beter, zolang je je kritische zin niet links laat liggen.
Wie een hoax als "The Report From Iron Mountain" als bron gebruikt(e) is misschien niet de best geplaatste om anderen lessen te geven in kritische zin.

Evalueer eens je eigen bronnen, je eigen contextloze citaten, de vele feitelijke fouten die je kritiekloos van waardeloze bronnen overneemt en hier post. Denk eens aan de vele feiten die je negeert omdat ze niet in het NWO-verhaaltje passen.

Dat doe je echter niet. Wat je wel doet is anderen de les spellen over "kritische zin"!

Laatst gewijzigd door Firestone : 31 augustus 2006 om 13:08.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:08   #8423
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Juist! en de wat doen de uni''s en in het algemeen 'educatie'?
Juist! inperken! Of leerden we niet dat er maar EEN goed antwoord was
en als je die kon uitbraken had je een 10!

Citaat:
Albert Einstein over educatie:
"The only thing that interferes with my learning is my education."

"Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school."

en deze is ook niet onaardig:

Citaat:
Education is a state-controlled manufactory of echoes.~ Norman Douglas

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 31 augustus 2006 om 13:12.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:16   #8424
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indedaad, dit lijkt me de nagel op de kop. Anti-semitmse is hier nooit echt een probleem geweest tot Firestone er een wou van maken.
Mis. Het is al een probleem vanaf dat jullie die rotzooi reproduceerden.
Maar: kijk eens vanaf post 1 tot nu.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:28   #8425
Lex Blanca
Minister-President

Lex Blanca's schermafbeelding

Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Mis. Het is al een probleem vanaf dat jullie die rotzooi reproduceerden.
Maar: kijk eens vanaf post 1 tot nu.
Zoals gezegd,wat we brengen is niet op antisemitische schrijfsels gebaseerd.Zelfs de algemene NWO theorie niet.
Je blijft dit maar herhalen en je kan het na 10x vragen nog steeds niet aantonen.(en kom niet af met de Protocollen,dar is het zeker niet op gebaseerd)
Lex Blanca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:38   #8426
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lex Blanca Bekijk bericht
Zoals gezegd,wat we brengen is niet op antisemitische schrijfsels gebaseerd.Zelfs de algemene NWO theorie niet.
Je blijft dit maar herhalen en je kan het na 10x vragen nog steeds niet aantonen.(en kom niet af met de Protocollen,dar is het zeker niet op gebaseerd)
Nu weet ik niet wat jij als bewijs beschouwd maar het is de afgelopen week al
voor minstens drie bronnen onomstotelijk vastgesteld dat ze antisemitisch zijn.
Oud 31 augustus 2006, 13:45   #8427
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier een les voor de disbelievers:

Het stukje in het vet is speciaal voor de "wetenschappers".

Hoe kan dit probleem opgelost worden? Door je wereldbeeld niet meer in je beschouwingen op de nemen, en niet bv. te denken van "aliens bestaan niet", maar te denken van, "ik weet het niet, laten we het onderzoeken".
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschap
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:47   #8428
exodus

Standaard

Citaat:
Nu weet ik niet wat jij als bewijs beschouwd maar het is de afgelopen week al
voor minstens drie bronnen onomstotelijk vastgesteld dat ze antisemitisch zijn.
Een eenvoudige zoekopdracht in de deze draad leert dat er al 235 post over de protocollen geschreven zijn, waarvan 234! sinds 9 augustus.

De enige andere post is van Salmon van 20 februari. Het moge duidelijk zijn dat de procollen in deze draad voor meer dan een jaar bijna niet aan bod gekomen zijn... Dit toont duidelijk aan dat de NWO theorie hier niet op steunt.

Het is pas sinds Firestone moord en brand begon te roepen dat sommigen ons hier beschuldigen van verdoken anti-semitisme.
Oud 31 augustus 2006, 13:48   #8429
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Tsja, in de psychologie noemt men bovenstaande heel simpel: projectie!

my two cents!

Pin d'Ar
neen dat was jouw opmerking:

Projectie is een term uit de psychologie.
Het is een afweermechanisme tegen negatieve emoties. Bij projectie wordt een gedachte of gevoel waar iemand zelf geen vrede mee heeft, toegedicht aan iemand anders. Dat het geen onbekend fenomeen is, blijkt wel uit de uitdrukkingen "wat je zegt dat ben je zelf" en "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten".
Door een negatief gevoel te projecteren op een ander, verlegt iemand als het ware een innerlijk conflict en daarmee ook de oorzaak. Als iemand dus bijvoorbeeld kwaad is op een ander en zich daarover schuldig voelt, rechtvaardigt hij zijn woede door te veronderstellen dat de ander kwaad op hemzelf is en de eigen woede alleen een reactie is. Als iemand verdriet heeft, kan hij onverwerkte verdrietige gevoelens op anderen projecteren om zo het gevoel te krijgen niet alleen te zijn.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 13:52   #8430
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Een eenvoudige zoekopdracht in de deze draad leert dat er al 235 post over de protocollen geschreven zijn, waarvan 234! sinds 9 augustus.

De enige andere post is van Salmon van 20 februari. Het moge duidelijk zijn dat de procollen in deze draad voor meer dan een jaar bijna niet aan bod gekomen zijn... Dit toont duidelijk aan dat de NWO theorie hier niet op steunt.

Het is pas sinds Firestone moord en brand begon te roepen dat sommigen ons hier beschuldigen van verdoken anti-semitisme.
Ook in deze bewijsvoering klopt er van alles niet maar dat laat ik even zitten.

(Het spijt me, ik hoor net dat ik even weg moet. Je post verdient een uitgebreid antwoord. dat zal ik je geven. Later vandaag.)
Oud 31 augustus 2006, 13:52   #8431
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wijzen op het antisemitisch karakter van de Protocollen (en andere bronnen) is niet " moord en brand roepen", maar een onweerlegbare en banale waarheid vertellen.

Dat sommigen het met deze waarheid moeilijk hebben zou ze misschien aan het denken moeten zetten, ipv de struisvogel te spelen en op de boodschapper te schieten.

Kritisch denken, weet je nog?
Oud 31 augustus 2006, 15:13   #8432
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Als beloofd:

Beste Exodus,

Het gaat niet om de Protocollen alleen en/of het citeren van de letterlijke tekst ervan. Het gaat om veel méér. Denk ook niet dat mijn aandacht is getrokken omdat Firestone, terecht, wijst op de vele fouten, leugens, roddels en antisemitische troep in deze draad.

Sinds dat ik deze draad volg ben ik echt geschrokken van wat ik zag. Eerst dacht ik nog dat het om satire ging. Al snel werd me duidelijk dat dit écht de manier is waarop en waarmee in deze draad gecommuniceerd wordt.
Ik heb het niet over het aantonen van elite- en clanvorming en de NWO op zich. Dat is nog wel vermakelijk en heel af en toe, in een verloren ogenblik, snijdt het zelfs hout wat sommige van jullie beweren.

Ik heb het écht over de onbetrouwbare en antisemitische bronnen die hier worden gehanteerd en waar veel te makkelijk overheen wordt gepraat. Ik dacht: 'Het zal toch niet zo zijn dat ze dit voor waar aannemen?" Maar jawel hoor, het blijkt wél zo te zijn. Kritiekloos en achteloos worden hier de meest kwaadaardige bronnen als waarheid gebracht. Bij navraag soms alleen maar 'omdat ik me in sommige elementen wel kan vinden' of 'het zou best waar kunnen zijn'. Sommige bronnen, zoals die Dutroux-site, lijken rechtstreeks uit het boekje 'Antisemitisme voor gevorderden' te komen. En tóch wordt het hier, bijna terloops, als betrouwbare bron neergepoot. Maar onrechtstreeks is het bijna erger. Dat jullie bijvoorbeeld de geschriften van Cooper niet als dusdanig herkennen vind ik echt heel erg. Het duidt op een groot gebrek aan historisch besef. Ook heel veel andere bronnen, conspiracy-sites e.d. lijden aan hetzelfde euvel dat ze gebouwd zijn op de overbekende roddels uit het verleden. Ze praten elkaar na en steeds komen dezelfde 'daders', in andere bewoordingen, weer erin terug.

De laatste maanden is het erger geworden, lijkt wel. Deze draad wordt nu, sinds de oorlog in Libanon, ook bezocht door gelegenheids-anti-zionisten die het vuurtje nog eens verder opstoken.

Waarom ik, en ik zal het maar bij mezelf houden, me hier zo verschrikkelijk aan stoor is omdat het zo gevaarlijk is wat jullie aan het doen zijn. Het almaar herhalen van roddel en achterklap, steeds dezelfden schuldigen aanwijzen zonder ook maar enig spoor van bewijs, en het liefst nog in bedekte termen, ligt ten grondslag aan de ergste moordpartijen van de vorige eeuw, van zowel extreem links, als -rechts. Het ergste is dat jullie dat niet eens schijnen te beseffen, dat je het niet herkent, dat je er geen kwaad in ziet. Sterker nog, jullie komen er steeds zelf op terug omdat jullie denken dat we 'bang zijn dat de NWO bestaat'. Geloof me, dát is wel de minste van mijn angsten. Mijn grootste angst is dat de mensen die troep van jullie gaan geloven, met alle kwalijke gevolgen van dien. Maar het feit alleen al dat je op dat idee komt, bewijst al dat je er niets van begrijpt. Ik heb dan ook niet de illusie dat ik met dit stukje iemand kan overtuigen. Ik kon het niet nalaten het toch te proberen.
Oud 31 augustus 2006, 15:21   #8433
exodus

Standaard

Citaat:
De laatste maanden is het erger geworden, lijkt wel. Deze draad wordt nu, sinds de oorlog in Libanon, ook bezocht door gelegenheids-anti-zionisten die het vuurtje nog eens verder opstoken.
Het is helemaal niet erger geworden, wij hebben ons gewoon moeten verdedigen tegen de smerige en totaal ongegronde insinuaties van anti-semitisme van sommigen.

Citaat:
Waarom ik, en ik zal het maar bij mezelf houden, me hier zo verschrikkelijk aan stoor is omdat het zo gevaarlijk is wat jullie aan het doen zijn. Het almaar herhalen van roddel en achterklap, steeds dezelfden schuldigen aanwijzen zonder ook maar enig spoor van bewijs, en het liefst nog in bedekte termen, ligt ten grondslag aan de ergste moordpartijen van de vorige eeuw, van zowel extreem links, als -rechts.
Wij viseren geen etnische groep, geen ras, etc... Wij wijzen er gewoon op dat er een elite is die aan de touwtjes trekt in de wereld. Een elite die bestaat uit personen van verschillende afkomst. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze elitair zijn.

En er is wel bewijs hoor. Het bewijs dat de Rockefellers, de Bushes en de rotschilds hier een rol in spelen is er. Maar dit bewijs heb jij nog niet bekeken.
Oud 31 augustus 2006, 15:34   #8434
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet erger geworden, wij hebben ons gewoon moeten verdedigen tegen de smerige en totaal ongegronde insinuaties van anti-semitisme van sommigen.
Je liegt. (En het kan me weinig schelen dat sommigen dat woord niet graag lezen.)

Ik heb altijd heel precies gewezen op wat antisemitische bronnen zijn. Met links erbij.
Dat waren geen "smerige en totaal ongegronde insinuaties", doch steeds precies gedocumenteerde gevallen.

Smerige insinuaties zijn wat jij en Pindar posten, door mensen van de grootste gruwelijkheden te beschuldigen zonder het minste bewijs.
Dat je hierbij "toevallig" vaak precies dezelfde verhalen vertelt met vaak dezelfde boemannen als generaties antisemieten is niet mijn schuld, maar ligt aan de aard van je bronnen en leermeesters.

Citaat:
Wij viseren geen etnische groep, geen ras, etc... Wij wijzen er gewoon op dat er een elite is die aan de touwtjes trekt in de wereld. Een elite die bestaat uit personen van verschillende afkomst. Het enige dat ze gemeen hebben is dat ze elitair zijn.

En er is wel bewijs hoor. Het bewijs dat de Rockefellers, de Bushes en de rotschilds hier een rol in spelen is er. Maar dit bewijs heb jij nog niet bekeken.
Jij weet niet eens hoe een degelijk bewijs eruit ziet, dat is hier vaak genoeg gebleken. Waarheid van fictie onderscheiden kan je ook nauwelijks.

Een tipje: bij Cooper, bij Nesta H. Webster, in de Protocollen (met of zonder het excuusje van de substitutie), op illuminati-news.com, en andere gelijkaardige haatzaaiers zal je geen bewijzen vinden. Wel roddels die al lang in de prullenbak van de geschiedenis hadden moeten liggen. Helaas zijn er steeds opnieuw kritiekloze mensen die zich door deze zever laten vangen en hem verder verspreiden.
Oud 31 augustus 2006, 15:48   #8435
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Wordt de hele discussie over 'antisemitisme' terwijl de leden van deze thread zich reeds herhaaldelijk en nadrukkelijk gedistancieerd hebben van het antisemitisme, herbegonnen vanwege het bericht over de Self-Hating and/or Israel-Threatening LIST op 'Antisemitisme' ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=87
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 15:55   #8436
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Wordt de hele discussie over 'antisemitisme' terwijl de leden van deze thread zich reeds herhaaldelijk en nadrukkelijk gedistancieerd hebben van het antisemitisme, herbegonnen vanwege het bericht over de Self-Hating and/or Israel-Threatening LIST op 'Antisemitisme' ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=87
In plaats van idiote insinuaties te posten zou je beter gewoon lezen en zien wie deze discussie opnieuw heeft opgestart.

Laatst gewijzigd door Firestone : 31 augustus 2006 om 15:55.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:10   #8437
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
In plaats van idiote insinuaties te posten zou je beter gewoon lezen en zien wie deze discussie opnieuw heeft opgestart.
Bedankt voor je informatie.

Ik weet niet om welke reden Pindar op het onderwerp 'antisemitisme' terugkwam maar merk ook op dat Pindar in het door jou bedoelde bericht nog eens extra herhaalde dat de geposte berichten op deze thread helemaal niet anti-semitisch zijn (of waren).

Voor de rest wil ik inderdaad doen opmerken dat er op de thread 'Antisemitisme' zopas verwezen werd naar 'SHIT' (Self-Hating and/or Israel-Threatening LIST) en dat Van Gelre die mij van 'antisemitisme' beschuldigde, daarop reageerde.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 31 augustus 2006 om 16:11.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:17   #8438
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dit dan nog even over de evolutie, dat het gewoon opgezet is en wij in die richting dienen te denken het volgende uit

"THE PROTOCOLS OF THE LEARNED ELDERS OF ZION"

het is hier al eerder ter sprake gebracht, maar goed , herhaling is de moeder etc etc etc.

Voor alled duidelijkheid, GOYIM is het klootjesvolk, het vee, de loonslaven!
wij dus.

Nuff said!!

Pin d'Ar
Inderdaad, Exodus, in deze post (nr. 6631) is Pindar inderdaad op 9 augustus nog eens (zie wat ik vet blauw heb gemaakt in zijn quote) begonnen over de protocollen.
Daarna is geen enkele believer tegen hem in gegaan.
Oud 31 augustus 2006, 16:22   #8439
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Juist! en de wat doen de uni''s en in het algemeen 'educatie'?
Juist! inperken! Of leerden we niet dat er maar EEN goed antwoord was
en als je die kon uitbraken had je een 10!r
zo hard, zo waar, stoort mij zo ontzettend!!
Ben het hier op dit moment zelfs nog mee aant maken en proberen te verwerken. Nog een weekske, en dan mag ik terug vrij denken.
(hogeschool zakes en zo )
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 16:25   #8440
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
neen dat was jouw opmerking:

Projectie is een term uit de psychologie.
Het is een afweermechanisme tegen negatieve emoties. Bij projectie wordt een gedachte of gevoel waar iemand zelf geen vrede mee heeft, toegedicht aan iemand anders. Dat het geen onbekend fenomeen is, blijkt wel uit de uitdrukkingen "wat je zegt dat ben je zelf" en "zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten".
Door een negatief gevoel te projecteren op een ander, verlegt iemand als het ware een innerlijk conflict en daarmee ook de oorzaak. Als iemand dus bijvoorbeeld kwaad is op een ander en zich daarover schuldig voelt, rechtvaardigt hij zijn woede door te veronderstellen dat de ander kwaad op hemzelf is en de eigen woede alleen een reactie is. Als iemand verdriet heeft, kan hij onverwerkte verdrietige gevoelens op anderen projecteren om zo het gevoel te krijgen niet alleen te zijn.

amaai, je klinkt zo anders dan anders... wikipedia of zo?

Laatst gewijzigd door KrisKras : 31 augustus 2006 om 16:32.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be