Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2006, 11:14   #11421
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Hieronder een interview met de webmaster van illuminati news dat sommigen hier als haatdragend en santi-semitscih bestempelt hebben (vooral Firestone).

Ik heb dat indertijd geschreven op basis van wat er op zijn website te lezen valt, met de links. Hier was dat.

Dat jij (en andere believers) niet tegen storende waarheden bestand zijn zal mij niet doen zwijgen, hoor.

Overigens, weer maken we mee dat exodus uit het niets hiermee uitpakt. Straks gaan de believers uiteraard weer bleiten dat ik daarover begin!

Laatst gewijzigd door Firestone : 6 december 2006 om 11:16.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 11:35   #11422
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dit citaat uit het artikel is overigens best grappig:
Citaat:
I am not going to reveal the Scientology secrets here, as they can easily be found on the Internet.
Oud 6 december 2006, 11:39   #11423
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Even met kleurtjes spelen.

Nu zien die getallen er toch heel wat interessanter uit, denk je niet?

"Grondig gedestabiliseerd" waren de verdiepingen hoegenaamd niet. Mocht je dat willen volhouden, informeer je dan eerst over de manier waarop het gewicht van de torens werd verdeeld ( en herverdeeld na de crash).

Overigens, benamingen als "relatief licht", "zwaar" en "zeer zwaar" zijn termen die bijzonder misleidend kunnen zijn, ze geven geen enkele waarde waarmee je kan beginnen rekenen en de interpretatie van deze termen is voor iedereen anders.
Bouw eens een toren van 100 verdiepingen en haal halverwege die toren over een hoogte van 3 ?* 4 aangrenzende verdiepingen resp. 15 % ("externe") en 23 % (interne) dragende kolommen weg. Steek vervolgens die opengereten verdiepingen in brand en let op wat er met uw gebouw gebeurt.
Oud 6 december 2006, 11:46   #11424
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Hier nog een stukje aan het eind van het artikel dat weer eens aantoont dat NWO onderzoeeker niet iedereen in het complot zien, en zeker niet haatdragend of geweldadig zijn. Dit is iets dat elke bijna NWO onderzoeker zegt maar toch valt het bij velen in dovemansoren.

Citaat:
About the government: Remember that not all people in the government are corrupt and/or aware of the Illuminati Agenda. Only a very few are. Many representatives are honest people, who want to do good things for the world. These are the ones we need to contact and be in touch with. However, many a good politician has been scared and threatened to silence, although they want to speak out about what they know. This is a sad fact. Fortunately, there are those who are not that easily intimidated.

And last, but not the least: NEVER fight the New World Order with violence! It will never succeed! Actually, the Illuminati often welcome violent opposition, because then they can take actions against the group and use this action to create more suppressive laws that will violate our freedom of speech and our freedoms in general. So, by fighting them violently, you actually do more harm than if you did nothing.
Oud 6 december 2006, 12:01   #11425
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Ik heb dat indertijd geschreven op basis van wat er op zijn website te lezen valt, met de links. Hier was dat.
Dus omdat de auteur de Protocols als authentiek beschouwt, vindt u hem per definitie onbetrouwbaar? Hoe objectief van u.

Om Henry Ford te citeren :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henry Ford
The only statement I care to make about the Protocols is that they fit in with what is going on. They are sixteen years old and they have fitted the world situation up to this time. They fit it now.
Henry Ford's uitspraak was waar in zijn tijd en nog steeds vandaag. Ik wacht nog altijd op een overtuigend argument dat de Protocollen niet authentiek zijn.

Betekent de authenticiteit van de Protocollen dat er een wereldwijd joods complot bestaat waar alle joden bij betrokken zijn? Uiteraard niet. Het is veel waarschijnlijker dat slechts een kleine groep elitaire joden als de B'Nai B'Rith achter de Protocollen zitten, al dan niet samen met een niet-joodse philosemitische elite. Een andere mogelijkheid is dat de Vrijmetselaars volgende Schotse Rite erachter zitten. Indien de Protocollen authentiek zijn, mag er echter geen twijfel rond bestaan dat Lord Rothschild en een boel andere elitaire joden erbij betrokken waren.

Hoe dan ook ga ik er zeker niet van uit dat de Protocollen authentiek zijn, maar ik vind de argumenten tegen de authentiticeit minder overtuigend dan de argumenten vóór. Dat de geschiedenis van de laatste 100 jaar na Nilus' publicatie overeenstemt met de inhoud van de Protocollen, is op zijn minst opmerkelijk toeval.

Je zou je dus eerst moeten afvragen op welke argumenten de bron van exodus zich baseert, ipv standaard zijn argumenten te verwerpen. Het kan best zijn dat hij totale onzin aan het vertellen is, maar objectief gezien heb ik geen enkele reden om dat te veronderstellen, evenmin als ik een reden heb om te vermoeden dat hij de waarheid vertelt.

Citaat:
Dat jij (en andere believers) niet tegen storende waarheden bestand zijn zal mij niet doen zwijgen, hoor.
Je moet echt eens in de spiegel kijken vooraleer je dergelijke opmerkingen maakt.

Citaat:
Dit citaat uit het artikel is overigens best grappig:
I am not going to reveal the Scientology secrets here, as they can easily be found on the Internet.
Daar heb je wel een punt. Een dergelijke uitspraak doet inderdaad vermoedens losweken dat de auteur wild aan het fantaseren is, wat echter niet noodzakelijk betekent dat alles wat hij zegt fout is. Dit geldt alleszins zeker niet als bewijs.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 12:06   #11426
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Bouw eens een toren van 100 verdiepingen en haal halverwege die toren over een hoogte van 3 ?* 4 aangrenzende verdiepingen resp. 15 % ("externe") en 23 % (interne) dragende kolommen weg. Steek vervolgens die opengereten verdiepingen in brand en let op wat er met uw gebouw gebeurt.
Bij een gebouw als WTC1 en WTC2 niet veel, omdat de structuur daarvoor veel te stabiel is. Hoe dan ook, zou geen enkele gebouw in elkaar storten op de manier waarop dat is gebeurd met de WTC dmv dergelijke schade. Meer waarschijnlijk is dat het gedeelte van het gebouw boven de impact op haar zij valt, waarbij er niet veel met het onderste gedeelte gebeurt, behalve dan een zekere beschadiging door de val van het bovenste deel. De officiële versie van het WTC-verhaal is iets dat enkel kan in slechte science fiction.
Oud 6 december 2006, 12:17   #11427
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Ik ga geen discussie aangaan omtrent de authenticiteit van die protocollen. Iedereen die eerlijk is weet dat het eigenlijk een historisch pamflet betrof en dat daarin één en ander werd gewijzigd zodat het een anti-joods pamflet werd.

Henry Ford aanhalen om de bewijsvoering omtrent authenticiteit te onderbouwen, komt belachelijk over. Henry Ford was een pienter zakenman, maar hij was een échte jodenhater. Alles wat in zijn jodenhaatkraam pastte, heeft hij gepromoot. Zo ook de uitgave van dit pamflet in de VS.

Misschien eens een boek bestellen via Amazon:

http://www.amazon.com/Henry-Ford-Jew.../dp/1586481630

"This study of America's great industrialist focuses on his virulent anti-Semitism, its roots, and its effects--which included his sponsorship of the pamphlet THE PROTOCOLS OF THE ELDERS OF ZION."

Of zijn eigenste boekje (van Henry Ford) dat je ook aldaar kan bestellen:

http://www.amazon.com/International-.../dp/1593640188

In deze zou ik dus de zeer bevooroordeelde antisemiet Henry Ford niet gaan opwerpen als dé betrouwbare bron.
Oud 6 december 2006, 12:24   #11428
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Dus omdat de auteur de Protocols als authentiek beschouwt, vindt u hem per definitie onbetrouwbaar? Hoe objectief van u.
Dan is hij niet alleen onbetrouwbaar maar ook dom. De geschiedenis van de diverse versies van de protocollen is breed en diepgaand onderzocht en teruggebracht tot hun herkomst. Iedereen die de protocollen nu nog als authentiek bestempelt is kwaadaardig.

Citaat:
Om Henry Ford te citeren :
Henry Ford's uitspraak was waar in zijn tijd en nog steeds vandaag. Ik wacht nog altijd op een overtuigend argument dat de Protocollen niet authentiek zijn.
Je hoeft niet te wachten. Gewoon de studies lezen.

Citaat:
Betekent de authenticiteit van de Protocollen dat er een wereldwijd joods complot bestaat waar alle joden bij betrokken zijn? Uiteraard niet.
Ja, dat zou het wél betekenen.

Citaat:
Het is veel waarschijnlijker dat slechts een kleine groep elitaire joden als de B'Nai B'Rith achter de Protocollen zitten, al dan niet samen met een niet-joodse philosemitische elite. Een andere mogelijkheid is dat de Vrijmetselaars volgende Schotse Rite erachter zitten. Indien de Protocollen authentiek zijn, mag er echter geen twijfel rond bestaan dat Lord Rothschild en een boel andere elitaire joden erbij betrokken waren.
Hoe dan ook ga ik er zeker niet van uit dat de Protocollen authentiek zijn, maar ik vind de argumenten tegen de authentiticeit minder overtuigend dan de argumenten vóór. Dat de geschiedenis van de laatste 100 jaar na Nilus' publicatie overeenstemt met de inhoud van de Protocollen, is op zijn minst opmerkelijk toeval.
BS

Citaat:
Je zou je dus eerst moeten afvragen op welke argumenten de bron van exodus zich baseert, ipv standaard zijn argumenten te verwerpen. Het kan best zijn dat hij totale onzin aan het vertellen is, maar objectief gezien heb ik geen enkele reden om dat te veronderstellen, evenmin als ik een reden heb om te vermoeden dat hij de waarheid vertelt.
Er is geen enkele reden te vermoeden dat hij de waarheid vertelt.

Citaat:
Daar heb je wel een punt. Een dergelijke uitspraak doet inderdaad vermoedens losweken dat de auteur wild aan het fantaseren is, wat echter niet noodzakelijk betekent dat alles wat hij zegt fout is. Dit geldt alleszins zeker niet als bewijs.
Ha, welk deel is dan waar? Het is gewoon een onbetrouwbare bron.

Het lijkt trouwens wel of iedereen die het Bernini mysterie en de Da Vinci heeft uitgelezen zich op deze draad een expert mag noemen...
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 12:25   #11429
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ging net een gedetailleerde reactie schrijven, maar La Chunga heeft de essentie al geschreven.

Sommige waanvoorstellingen zijn kennelijk onuitroeibaar.
Gelukkig zijn er maar weinigen die zich door deze onzin laten vangen. Ze maken weliswaar veel lawaai op discussiefora, blogs ea websites, veel volgelingen hebben ze echter niet.
Dit is wel het belangrijkste ...

EDIT: inmiddels heeft ook de Hertog al terzake gereageerd.

Laatst gewijzigd door Firestone : 6 december 2006 om 12:28.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 12:59   #11430
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ik ga geen discussie aangaan omtrent de authenticiteit van die protocollen. Iedereen die eerlijk is weet dat het eigenlijk een historisch pamflet betrof en dat daarin één en ander werd gewijzigd zodat het een anti-joods pamflet werd.
Het is best mogelijk dat Nilus heeft gesleuteld aan de inhoud voordat hij de Protocollen publiceerde, maar daar is geen bewijs voor. Noch bestaat er enig bewijs dat de orriginele tekst niet was wat de protocollen beweerden te zijn, namelijk de notulen van een vergadering van elitaire individuen met als doel te bespreken hoe zij de wereld in hun macht zouden krijgen. Het feit blijft dat de geschiedenis sinds 1900 verdacht sterk lijkt op de inhoud van die protocollen.

Citaat:
Henry Ford aanhalen om de bewijsvoering omtrent authenticiteit te onderbouwen, komt belachelijk over. Henry Ford was een pienter zakenman, maar hij was een échte jodenhater. Alles wat in zijn jodenhaatkraam pastte, heeft hij gepromoot. Zo ook de uitgave van dit pamflet in de VS.
Henry Ford was inderdaad een antisemiet. Dit invalideert echter niet de stelling in kwestie.

Citaat:
In deze zou ik dus de zeer bevooroordeelde antisemiet Henry Ford niet gaan opwerpen als dé betrouwbare bron.
U vertrouwt dus alleen zeer bevooroordeelde philosemitische bronnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dan is hij niet alleen onbetrouwbaar maar ook dom. De geschiedenis van de diverse versies van de protocollen is breed en diepgaand onderzocht en teruggebracht tot hun herkomst.
Het zou zogezegd plagiaat zijn van een theaterstuk dat in Frankrijk werd gecensureerd en daardoor zo goed als onvondbaar is. How convenient

Geef mij een verifieerbaar bewijs voor de het gebrek aan authenticiteit van de Protocollen.

Citaat:
Iedereen die de protocollen nu nog als authentiek bestempelt is kwaadaardig.

Citaat:
Je hoeft niet te wachten. Gewoon de studies lezen.
Waarom citeert u niet uit die bewuste studies. Ik heb al heel wat argumenten gelezen, maar ben er nog niet één tegengekomen die ook maar enige objectieve bewijskracht heeft.

Citaat:
Ja, dat zou het wél betekenen.

Citaat:
BS
Verklaar u nader.

Citaat:
Er is geen enkele reden te vermoeden dat hij de waarheid vertelt.
Dat maakt het nog geen onwaarheid, al ben ik in dit geval zelf geneigd om aan jullie kant te staan. In tegenstelling tot jullie en mensen als Pindar of exodus ga ik af op bewijzen en logische argumenten.

Citaat:
Ha, welk deel is dan waar?
Bijvoorbeeld het feit dat Lord Rothschild kort na de Franse revolutie zowat de hele Engelse economie in zijn handen kreeg en het mechanisme in werking heeft gezet dat later zou leiden tot de NWO.

Citaat:
Het is gewoon een onbetrouwbare bron.
Dat zou best wel eens kunnen, al kan ik daar geen mening over vormen zonder meer objectieve informatie over de man. Jullie beschouwen hem per definitie als ombetrouwbaar om wat hij zegt en zijn daardoor bevooroordeeld.

Citaat:
Het lijkt trouwens wel of iedereen die het Bernini mysterie en de Da Vinci heeft uitgelezen zich op deze draad een expert mag noemen...
Ik lees alleen non-fictie. Met literatuur als oa Het Amerikaanse Imperialisme (Ghiseler Wirsing, 1942), Zes Eeuwen Engeland; Engelse oorlogen met vreemde wapens (Anton Zischka, 1942) en Van Heidendom tot Paganisme; Studieën over de Vrijmetselarij (JP Van Term, 1925) heb ik alleszins behoorlijk wat om op de steunen.

Citaat:
Sommige waanvoorstellingen zijn kennelijk onuitroeibaar.
Zoals de idee dat een wolkenkrabber door relatief kleine vuurtjes voldoende kan verzwakken om volledig op bijna kaarsrechte wijze in elkaar te storten, ondanks de fysieke onmogelijkheid en een gebrek aan precedenten.

Citaat:
Gelukkig zijn er maar weinigen die zich door deze onzin laten vangen.
Dat zei men ook over Galileo Galilei indertijd

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 6 december 2006 om 13:02.
Oud 6 december 2006, 13:16   #11431
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
U vertrouwt dus alleen zeer bevooroordeelde philosemitische bronnen
Nogmaals ik ga niet discussiëren over die protocollen, u gelooft wat u wil en ik weet dat ik uw geloof niet ga ontkrachten omdat u zichzelf steeds zal wijsmaken dat uw geloof realiteit is. Dat mag, hé!

Maar ik citeer bovenstaand zinnetje van u, omdat het aantoont hoe eng u leest en interpreteert.
Ik help u uw eigen engdenkendheid te duiden, voor wat dienen kan natuurlijk:

"Dat vierkant is niet zwart" stelt iemand.

In al uw wijsheid leidt u daaruit af:

"Dan is het vierkant wit".

Begrijpt u uw eigen engdenkendheid?
Doe er misschien iets aan, het zal u helpen alles wat u leest en wat u 'bestudeert' beter te plaatsen.

Citaat:
Vergelijk u toch niet met hem.
Hij ging op basis van feiten maar werd gefnuikt door zij die op geloof gingen.
Gelukkig zijn we er nu toe gekomen dat zij die op basis van geloof gaan, niet meer gefnuikt worden door zij die op basis van feiten gaan. Ten bewijze enkele threads op dit forum en de talrijke conspiracy-websites.
Oud 6 december 2006, 13:22   #11432
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze lachten met Galilei, ze lachten met Einstein, maar ze lachten ook met Pipo de clown.

(vrij naar Carl Sagan)
Oud 6 december 2006, 13:33   #11433
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals ik ga niet discussiëren over die protocollen, u gelooft wat u wil en ik weet dat ik uw geloof niet ga ontkrachten omdat u zichzelf steeds zal wijsmaken dat uw geloof realiteit is. Dat mag, hé!
Er is geen sprake van geloof. Ik "geloof" niet in de authenticiteit van de Protocollen. Ik heb objectieve redenen om te vermoeden dat ze echt zijn. Eveneens ben ik nog geen overtuigend argument tegengekomen om het tegendeel te beweren. Jij bent degene die steunt op geloof en vooroordelen.

Ik ben echter niet 100% zeker dat ze authentiek zijn, omdat ik eveneens onvoldoende bewijs ben tegengekomen van de authenticiteit. Het blijft dus bij een vermoeden wat mij betreft... een vermoeden gebaseerd op logica en feiten.

Citaat:
Maar ik citeer bovenstaand zinnetje van u, omdat het aantoont hoe eng u leest en interpreteert.
Bovenstaand zinnetje diende net om te illustreren hoe eng u leest en interpeteert

Maar ik geef toe dat ik mij een beetje ongelukkig heb uitgedrukt.

Citaat:
Ik help u uw eigen engdenkendheid te duiden, voor wat dienen kan natuurlijk:

"Dat vierkant is niet zwart" stelt iemand.

In al uw wijsheid leidt u daaruit af:

"Dan is het vierkant wit".

Begrijpt u uw eigen engdenkendheid?
Doe er misschien iets aan, het zal u helpen alles wat u leest en wat u 'bestudeert' beter te plaatsen.
Als informaticus ben ik best wel bekend met elementaire logica. Zoals ik al zei, heb ik mij een beetje ongelukkig uitgedrukt.

U mag altijd proberen aan te tonen waar ik een gelijkaardige logische feit heb gemaakt. Ik kan u met zekerheid zeggen dat u die niet zult vinden.

U ben net degene die eng denkt, want u redeneert :
1. Persoon A is antisemitisch
2. Antisemitisme is een "evil" vooroordeel
3. Persoon A maakt stelling B
4. Stelling B is gebaseerd op het antisemitisme van persoon A
---> Alles wat persoon A zegt is gebaseerd op "evil" vooroordelen

Hier maakt u dezelfde redeneringsfout. Daarenboven zijn stelling 1, 2 en 4 ook nog eens veronderstellingen die niet noodzakelijk juist zijn.

Conclusie :
1. het is niet omdat een persoon een uitspraak maakt die verkeerd is dat al zijn uitspraken verkeerd zijn.
2. de punten vanwaaruit u vertrekt kunnen verkeerd zijn, wat uw hele redenering verkeerd maakt.

Citaat:
Vergelijk u toch niet met hem.
Hij ging op basis van feiten maar werd gefnuikt door zij die op geloof gingen.
Dat is precies hetzelfde in mijn situatie. Ik ga uit van feiten en wordt bekritiseerd door zij die op geloof gaan. Dit geloof bestaat uit de "mainsteam" opinie, ook de "publieke opinie" genoemd, die volledig artificieel gecreëerd wordt door de media en zogenaamde "officiële instanties" en lang niet altijd gebaseerd zijn op feiten. Dit was precies zo in Galilei's tijd, al had de katholieke kerk in die tijd een monopolie op we publieke opinie.

Citaat:
Gelukkig zijn we er nu toe gekomen dat zij die op basis van geloof gaan, niet meer gefnuikt worden door zij die op basis van feiten gaan.
Inderdaad. Het is noch steeds omgekeerd. Op basis van wat de mainstream zegt, wordt ieder afwijkend idee nog steeds met grote vijandigheid en onverdraagzaamheid behandeld, soms in die mate dat de persoon met afwijkende ideeën ervoor een celstraf kan krijgen. Dit, ongeacht het waarheidsgehalte en de bewijskracht voor de stellingen in kwestie.

Citaat:
Ten bewijze enkele threads op dit forum en de talrijke conspiracy-websites.
Maak als wetenschapper een controversiële stelling en tel af hoe snel je je job en je sociale status verliest. Sinds Galilei is daar nog niets in veranderd, behalve dan dat de straffen gewoonlijk humaner zijn geworden.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 6 december 2006 om 13:55.
Oud 6 december 2006, 14:12   #11434
La Chunga
Minister

Standaard

U bent grappig!

Citaat:
Er is geen sprake van geloof. Ik "geloof" niet in de authenticiteit van de Protocollen. Ik heb objectieve redenen om te vermoeden dat ze echt zijn. Eveneens ben ik nog geen overtuigend argument tegengekomen om het tegendeel te beweren. Jij bent degene die steunt op geloof en vooroordelen.

Ik ben echter niet 100% zeker dat ze authentiek zijn, omdat ik eveneens onvoldoende bewijs ben tegengekomen van de authenticiteit. Het blijft dus bij een vermoeden wat mij betreft... een vermoeden gebaseerd op logica en feiten.
Zal ik dan maar enkele toegankelijke beschouwingen geven die als beginsel voor jou kunnen dienen tot nader onderzoek.
Een toegankelijke beschouwing:
http://www.sullivan-county.com/identity/protocols.htm

Nu ja, National Geographic die liegen ook voortdurend dat het geen naam heeft dus zal deze link ook wel niet veel aarde aan jouw dijk brengen, maar soit:
http://news.nationalgeographic.com/n...0911-zion.html

Zelfs op Wikipedia vind je enige info (vooral de referenties onderaan eens goed uitpluizen door ze bijvoorbeeld te lezen)
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...Elders_of_Zion

Citaat:
Bovenstaand zinnetje diende net om te illustreren hoe eng u leest en interpeteert
Juist ja, lees mijn commentaar bij uw 'redenering' die ik hieronder citeer.

Citaat:
Maar ik geef toe dat ik mij een beetje ongelukkig heb uitgedrukt.
Inzicht komt nooit te laat.

Citaat:
Als informaticus ben ik best wel bekend met elementaire logica. Zoals ik al zei, heb ik mij een beetje ongelukkig uitgedrukt.
U mag altijd proberen aan te tonen waar ik een gelijkaardige logische feit heb gemaakt. Ik kan u met zekerheid zeggen dat u die niet zult vinden.
---> Alles wat persoon A zegt is gebaseerd op "evil" vooroordelen
Hier maakt u dezelfde redeneringsfout. Daarenboven zijn stelling 2 en 4 ook nog eens veronderstellingen die niet noodzakelijk juist zijn.
Conclusie :
1. het is niet omdat een persoon een uitspraak maakt die verkeerd is dat al zijn uitspraken verkeerd zijn.
2. de punten vanwaaruit u vertrekt kunnen verkeerd zijn, wat uw hele redenering verkeerd maakt.
Ga eens terug naar mijn reactie waarop je deze reactie baseert, daar staat iets wat u in uw 'grondig' lezen niet merkte. Zoiets als:

"In deze..."

U weet wat dit wil zeggen, maar voor alle duidelijkheid; iets als: In dit geval.

Dat staat dus diametraal tegenover uw conclusies van hierboven waarin ik uw veralgemende fouten in het vet aanduidde.

Poog dus niet uzelf te profileren als een grondig lezer en poog dan zeker niet om op basis van uw veralgemenende gevolgtrekkingen een halfslachtige redenering neer te poten die geloofwaardig moet zijn door een misplaatst autoriteitsargument als :"Ik ben informaticus, dus ik redeneer logisch". Ik val niet voor dergelijke argumenten dus is uw 'argument' voor mij geen regel en u bewijst waarom.

Citaat:
Dat is precies hetzelfde in mijn situatie. Ik ga uit van feiten en wordt bekritiseerd door zij die op geloof gaan. Dit geloof bestaat uit de "mainsteam" opinie, ook de "publieke opinie" genoemd, die volledig artificieel gecreëerd wordt door de media en zogenaamde "officiële instanties" en lang niet altijd gebaseerd zijn op feiten. Dit was precies zo in Galilei's tijd, al had de katholieke kerk in die tijd een monopolie op we publieke opinie.
Inderdaad. Het is noch steeds omgekeerd. Op basis van wat de mainstream zegt, wordt ieder afwijkend idee nog steeds met grote vijandigheid en onverdraagzaamheid behandeld, soms in die mate dat de persoon met afwijkende ideeën ervoor een celstraf kan krijgen. Dit, ongeacht het waarheidsgehalte en de bewijskracht voor de stellingen in kwestie.
Maak als wetenschapper een controversiële stelling en tel af hoe snel je je job en je sociale status verliest. Sinds Galilei is daar nog niets in veranderd, behalve dan dat de straffen gewoonlijk humaner zijn geworden.
Ok, ik krijg bijna medelijden met u.

Allez, ik ben al benieuwd...
Oud 6 december 2006, 14:28   #11435
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is best mogelijk dat Nilus heeft gesleuteld aan de inhoud voordat hij de Protocollen publiceerde, maar daar is geen bewijs voor. Noch bestaat er enig bewijs dat de orriginele tekst niet was wat de protocollen beweerden te zijn, namelijk de notulen van een vergadering van elitaire individuen met als doel te bespreken hoe zij de wereld in hun macht zouden krijgen. Het feit blijft dat de geschiedenis sinds 1900 verdacht sterk lijkt op de inhoud van die protocollen.
Animal Farm, 1948, Metropolis, Reis naar de maan, 20.000 mijlen onder zee: allemaal fictie.

Citaat:
Henry Ford was inderdaad een antisemiet. Dit invalideert echter niet de stelling in kwestie.
Wél als het 'daderonderdeel' hetzelfde blijft

Citaat:
Het zou zogezegd plagiaat zijn van een theaterstuk dat in Frankrijk werd gecensureerd en daardoor zo goed als onvondbaar is. How convenient

Geef mij een verifieerbaar bewijs voor de het gebrek aan authenticiteit van de Protocollen.

Waarom citeert u niet uit die bewuste studies. Ik heb al heel wat argumenten gelezen, maar ben er nog niet één tegengekomen die ook maar enige objectieve bewijskracht heeft.
Ik heb dat al zo vaak gedaan. Dit is namelijk niet de enige draad die hierover gaat. Onderstaande link is om mee te beginnen. Voor de rest zal ik de informatie verzamelen en eens in één bericht stoppen. Dit onderwerp komt namelijk zo'n elke tweede maand opnieuw op; kan ik tenminste steeds daarnaar verwijzen...

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=11072

Citaat:
Verklaar u nader.
Is dat nog nodig?
Het is niet nieuw hoor, wat hier allemaal wordt beweerd. Het zijn de oude samenzweringstheorieën die al honderden keren zijn weerlegd en nu voor de gelegenheid weer eens in een nieuw jasje zijn gestoken. Zo hier en daar verandert de 'locatie', zo af en toe verandert 'de methode', maar de daders zijn nagenoeg altijd dezelfde.

Het is nu bijna 2007. Het meest schokkend vind ik dat ik op een serieuze toon met intelligente mensen nu nog steeds moet discussieren over de authenticiteit van de protocollen.

Citaat:
Dat maakt het nog geen onwaarheid, al ben ik in dit geval zelf geneigd om aan jullie kant te staan. In tegenstelling tot jullie en mensen als Pindar of exodus ga ik af op bewijzen en logische argumenten.
Als iemand u 10 dingen vertelt en u weet van 9 ervan dat ze niet waar zijn, gelooft u dan de 10e?

Citaat:
Dat zou best wel eens kunnen, al kan ik daar geen mening over vormen zonder meer objectieve informatie over de man. Jullie beschouwen hem per definitie als ombetrouwbaar om wat hij zegt
Inderdaad. Als wat hij zegt onbetrouwbaar is.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 14:35   #11436
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent grappig!
Die eer laat ik geheel aan jouw zijde.

Citaat:
Zal ik dan maar enkele toegankelijke beschouwingen geven die als beginsel voor jou kunnen dienen tot nader onderzoek.
Een toegankelijke beschouwing:
http://www.sullivan-county.com/identity/protocols.htm
De tekst haalt "Dialogues in Hell Between Machiavelli and Montesquieu" (Maurice Joly) en een boek van Hermann Goedsche aan (waarvan de titel niet eens vermeld is). Totaal ontbreken enige citaten uit de boeken noch de achtergrond van de boeken in kwestie. Daarbij komt noch dat "Dialogues in Hell Between Machiavelli and Montesquieu" omwille van censuur in de 19de eeuw uiterst zeldzaam is, waardoor het niet bepaald mogelijk is om de overeenkomsten te verifiëren.

U kunt toch wel beter dan dit?!

Citaat:
Nu ja, National Geographic die liegen ook voortdurend dat het geen naam heeft dus zal deze link ook wel niet veel aarde aan jouw dijk brengen, maar soit:
http://news.nationalgeographic.com/n...0911-zion.html
National Geographic is nu eenmaal een van die typische establishment bronnen die altijd de officiële versie blind propageren.

Hun "bewijs" voor het gebrek aan authenticiteit van de Protocollen is vooral gebaseerd op Goebbels' ongeloof in de authentiticeit van de Protocollen, wat op zich dan weer volledig is gebaseerd op de dagboeken van Goebbels, die eveneens controversieel zijn. Heb je echt niets beters?

Het is trouwens opmerkelijk dat alles wat een Duitse nationaal socialist heeft gezegd volledig wordt genegeerd door establishment bronnen, behalve wanneer het hun vooroordelen bevestigt

Citaat:
Zelfs op Wikipedia vind je enige info (vooral de referenties onderaan eens goed uitpluizen door ze bijvoorbeeld te lezen)
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Pro...Elders_of_Zion
Ook hier mis ik enig bewijs.

Citaat:
Ga eens terug naar mijn reactie waarop je deze reactie baseert, daar staat iets wat u in uw 'grondig' lezen niet merkte. Zoiets als:

"In deze..."

U weet wat dit wil zeggen, maar voor alle duidelijkheid; iets als: In dit geval.

Dat staat dus diametraal tegenover uw conclusies van hierboven waarin ik uw veralgemende fouten in het vet aanduidde.
Diametraal tegenover mijn conclusies van hierboven. Niet echt.

Ik zal mijn conclusies van hierboven eventjes aanpassen :

Citaat:
---> Stelling C van persoon A is gebaseerd op "evil" vooroordelen

Hier maakt u dezelfde redeneringsfout. Daarenboven zijn stelling 2 en 4 ook nog eens veronderstellingen die niet noodzakelijk juist zijn.
Conclusie :
1. het is niet omdat uitspraak B van persoon A fout is dat uitspraak C ook verkeerd is.
Citaat:
Poog dus niet uzelf te profileren als een grondig lezer en poog dan zeker niet om op basis van uw veralgemenende gevolgtrekkingen een halfslachtige redenering neer te poten die geloofwaardig moet zijn door een misplaatst autoriteitsargument als :"Ik ben informaticus, dus ik redeneer logisch". Ik val niet voor dergelijke argumenten dus is uw 'argument' voor mij geen regel en u bewijst waarom.
Oud 6 december 2006, 14:42   #11437
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga ook af op bewijzen en logische argumenten. En al zal je het misschien niet graag horen, maar ik ben ook informaticus.Maar ik ga dat niet gebruiken als argument in een discussie ik zie het nut er niet van in.
Vele mensen denken dat men geen logische argumenten meer toepast als het buiten hun geloofsysteem valt. Er moet trouwens een onderscheid gemaakt worden tussen het "mogelijk achten" of "ervan overtuigd zijn dat". Ik acht bepaalde rare evenementen wel mogelijk, omdat ik weet dat er zo'n rare zaken zijn die bestaan, zoals UFO's of bepaalde spirituele ervaringen. Heeft dat evenement daarom plaatsgevonden? Niet noodzakelijk. Daarin zit een verschil.
Oud 6 december 2006, 14:46   #11438
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Animal Farm, 1948, Metropolis, Reis naar de maan, 20.000 mijlen onder zee: allemaal fictie.
Geen van deze fictieve boeken had de voorspellingskracht van de Protocollen.

Citaat:
Wél als het 'daderonderdeel' hetzelfde blijft
Niet noodzakelijk. Jouw argument is vergelijkbaar met stellen dat elke uitspraak door een antifascist over het fascisme per definitie onwaar is.

Citaat:
Ik heb dat al zo vaak gedaan. Dit is namelijk niet de enige draad die hierover gaat. Onderstaande link is om mee te beginnen. Voor de rest zal ik de informatie verzamelen en eens in één bericht stoppen. Dit onderwerp komt namelijk zo'n elke tweede maand opnieuw op; kan ik tenminste steeds daarnaar verwijzen...

http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=11072
Als u mij kunt citeren uit zowel "Dialogen in de Hel" en de Protocollen op zo'n manier dat de overeenkomsten tussen beide voor zich spreken, dan heeft u een punt. Zeggen dat iets plagiaat is van iets anders is nog altijd niet hetzelfde als dat bewijzen.

Citaat:
Het is niet nieuw hoor, wat hier allemaal wordt beweerd. Het zijn de oude samenzweringstheorieën die al honderden keren zijn weerlegd en nu voor de gelegenheid weer eens in een nieuw jasje zijn gestoken. Zo hier en daar verandert de 'locatie', zo af en toe verandert 'de methode', maar de daders zijn nagenoeg altijd dezelfde.
De samenzweringstheorieën zijn dan ook niet zo maar theorieën, maar berusten op feiten. Het enige dat zo nu en dan verandert, zijn details, en dit ten gevolge van nieuwe informatie.

Er is inderdaad al vaak kritiek tegen deze theoriëen geweest, maar nooit zijn ze weerlegd. Samenzweringstheoriën die niet bewezen zijn, zijn bijvoorbeeld de stelling dat Hitler verantwoordelijk is voor de Rijksdagbrand of dat "Moslimextremisten" verantwoordelijk zijn voor 9/11.

Citaat:
Het is nu bijna 2007. Het meest schokkend vind ik dat ik op een serieuze toon met intelligente mensen nu nog steeds moet discussieren over de authenticiteit van de protocollen.
Toch iets dat we gemeen hebben

Citaat:
Als iemand u 10 dingen vertelt en u weet van 9 ervan dat ze niet waar zijn, gelooft u dan de 10e?
Ik zou een vermoeden van onwaarheid hebben, maar ik zou zeker niet de waarheid uitsluiten zonder enig bewijs. Als je dat wel doet, ben je bevooroordeeld en dus niet meer objectief.

Citaat:
Inderdaad. Als wat hij zegt onbetrouwbaar is.
Maar je zit daar met een kringredenering. Je gaat ervan uit dat de bron onbetrouwbaar is omdat je zijn uitspraken onbetrouwbaar vindt en vice versa.
Oud 6 december 2006, 14:49   #11439
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga ook af op bewijzen en logische argumenten.
Dat zou best kunnen, maar eveneens als je tegenstanders heb je heel wat vooroordelen die die logica een beetje overwoekeren bij momenten.

Citaat:
En al zal je het misschien niet graag horen, maar ik ben ook informaticus.Maar ik ga dat niet gebruiken als argument in een discussie ik zie het nut er niet van in.
Dat was dan ook niet echt als argument bedoeld.

Citaat:
Vele mensen denken dat men geen logische argumenten meer toepast als het buiten hun geloofsysteem valt. Er moet trouwens een onderscheid gemaakt worden tussen het "mogelijk achten" of "ervan overtuigd zijn dat". Ik acht bepaalde rare evenementen wel mogelijk, omdat ik weet dat er zo'n rare zaken zijn die bestaan, zoals UFO's of bepaalde spirituele ervaringen. Heeft dat evenement daarom plaatsgevonden? Niet noodzakelijk. Daarin zit een verschil.
U heeft daar absoluut gelijk. Alleen heeft het weinig zin om te discussiëren over wat al dan niet mogelijk is, als er niet eens een akkoord is over wat er al dan niet bewezen is.
Oud 6 december 2006, 14:58   #11440
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
De tekst haalt "Dialogues in Hell Between Machiavelli and Montesquieu" (Maurice Joly) en een boek van Hermann Goedsche aan (waarvan de titel niet eens vermeld is). Totaal ontbreken enige citaten uit de boeken noch de achtergrond van de boeken in kwestie. Daarbij komt noch dat "Dialogues in Hell Between Machiavelli and Montesquieu" omwille van censuur in de 19de eeuw uiterst zeldzaam is, waardoor het niet bepaald mogelijk is om de overeenkomsten te verifiëren.
U kunt toch wel beter dan dit
Zeg vriend, ik heb geschreven - maar dat las u natuurlijk - over links die 'als inleiding kunnen dienen'. Je zegt onderzoek te willen doen, maar dan moet je ook iets doen en niet verwachten dat alles je op een schaaltje wordt aangereikt. Maar ja, door dat te doen zou je je eigen geloof ontkrachten en dat is wel het laatste wat je wil.
Nog eens u mag van mij geloven (dat is datgene wat jij voor jezelf 'vermoeden' noemt) maar zeg niet dat u dat geloof op feiten baseert als u niet eens de moeite doet, die feiten grondig door te nemen of zelfs maar überhaupt op te zoeken.

Citaat:
National Geographic is nu eenmaal een van die typische establishment bronnen die altijd de officiële versie blind propageren.
Hun "bewijs" voor het gebrek aan authenticiteit van de Protocollen is vooral gebaseerd op Goebbels' ongeloof in de authentiticeit van de Protocollen, wat op zich dan weer volledig is gebaseerd op de dagboeken van Goebbels, die eveneens controversieel zijn. Heb je echt niets beters?
Het is trouwens opmerkelijk dat alles wat een Duitse nationaal socialist heeft gezegd volledig wordt genegeerd door establishment bronnen, behalve wanneer het hun vooroordelen bevestigt
Je hebt gans dat artikel in de link al grondig gelezen? Ach neen, waarom zou je: National Geographic liegt wegens deel uitmakend van het establishment en dus NWO.

Citaat:
Ook hier mis ik enig bewijs.
Je hebt alle links onderaan op een half uurtje grondig doorgenomen neem ik aan en dit is uw conclusie?

Citaat:
Diametraal tegenover mijn conclusies van hierboven. Niet echt.

Ik zal mijn conclusies van hierboven eventjes aanpassen :
Je bewijst nu gewoon opnieuw dat je niet consistent denkt en van alles aanpast zodat het toch maar in je kraam zou passen. Zo blijven we bezig natuurlijk en daarom bespaar ik me de moeite je opnieuw te wijzen op je hiaat in je logica. Als je het zelf vindt, krijg je een bak bier naar keuze.

Totaal terzijde, maar dat 'aanpassen' lijkt een geliefkoosde bezigheid - ik schreef bijna eigenschap - van mensen die geloven:
Nadat ze op één of andere tekortkoming in de bewijsvoering of redenering werden gewezen, wringen ze zich in alle bochten en kronkels in de hoop toch maar met hun geponeerde dwaasheid weg te komen.

Weet je, Illusion, onderzoek nog een beetje en kom eens terug voor een tweede zit...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be