![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#11881 |
Gouverneur
|
![]() Over het magnetisch veld van de aarde en zonne erupties. Zonne erupties zijn al aan het toennemen sind het einde van de kleine ijstijd eind 1600 ofzo. De laatste 50 jaar is ze wel super actief das waar. Zonne erupties zijn een probleem voor alles buiten en op de rand van onze planeet, satelieten. De zon volgt trouwens een 11 jarige cyclus waarin ze in sterkte toeneemt en afneemt.
Het magnetisch veld van de aarde zorgt ervoor dat deze zonnestraling tegengehouden wordt. Bij uitbarstingen beukt de straling met een paar miljard hiroshimas op de aarde in. Dan hebben ze soms poollicht tot in ijsland. Zonnewind heeft ook effect op de statosfeer en mogelijk ook de reden voor de opwarming van de aarde alleen is hier geen wiskundige verklaring voor op het moment en telt deze theorie dan ook niet zonder uitleg. Waarschijnlijk refereeert dit naar dat onze polen verplaatsen, gebeurt altijd is niet zo speciaal. Is een geologische verklaring voor alleen weet ik ze niet meer. Het Noorden staat nog altijd op dezelfde plek hoor alleen het magnetisch noorden verplaatst een paar centimeter. Het klimaat op instorten? Had dat gezegd tijdens de kleine ijstijd in de middeleeuwen. En het klimaat zit echt ingewikkelder in elkaar dan dat al die films uitleggen. Recent hebben ze ontdekt dat als het aan de Noordpool opwarmt het aan de zuidpool afkoelt. Ze snappen het ni ma toch klopt het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11882 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11883 |
Gouverneur
|
![]() Nog even over het weer, ufos en bliksems.
Weer volgt het principe van de chaostheorie, een vlinder in China veroorzaakt een storm in Amerika. In Europa hebben we een redelijk stabiel weer en voorspelbaar klimaat. In de Caraiben word het weer gedomineerd door orkanen en zware stormen. Deze worden veroorzaakt door warm weer en het verdampen van de zee. Een stuk onvoorspelbaarder. Deze volgen dan ook een cyclus van 12 jaar waarin ze in kracht toe en afnemen. Deze loop van orkanen is heel moeilijk te voorspellen omdat er bij het ontstaan 10tallen door elkaar lopen en alles afhankelijk is van de temperatuur en vochtigheid. In Azie en de Pasific bepaalt de Moesson het weer. Te veel water om veel invloed te hebben van het weer. Daartussen zitten nog heel onvoorspelbare El Ninos en hun tegenhangers waarvan mij de naam ontschiet. Deze komen op ongeregelde tijdstippen voor en beivloeden het weer gigantisch. Die tegenhangers zorgen voor een omkering van de Moesson wat heel wat nattuurrampen veroorzaakt. Verder wordt het weer contant beinvloed door ionen van de zon en gammastraling en deeltjes van het heelal die op de aarde inbeuken. De reactie van de statosfeer is onvoorspelbaar. In bijna alle modellen van de opwarming van de aarde wordt het gedrag van wolken geschrapt wegens te complex en onvoorspebaar. Een weermachine zou er mss in slagen om een wolk met ionen te beinvloeden maar om een storm te creeeren is het gedrag van wolken te chaotisch. Een wolk creeeren lukt ook wel met genoeg water alleen wat voor soort wolk is te afhankelijk van wind, vochtigheid en water. En voor zover ik weet kent niemand de exacte energie van luchtmoleculen. Over bliksems, UFOs en onmogelijke verschijningen. Deze link kan interessant zijn om een aantal mithes weg te laten vallen. http://www.kennislink.nl/web/show?id=137116 Stukje gaat over bliksem. Komt er op neer dat wat we in literatuur en op school leren nauwelijks klopt. Bliksem is geen electriciteit of stel ionen die van een wolk naar de aarde vliegen. Donder zijn ook geen wolken die op elkaar botsen maar puur het openrijten van lucht. Verder komen bliksems niet van wolken maar onstaan ze erboven. Wolken leveren wss alleen de energie ervoor. Verder stralen bliksems ook gigantisch veel gamma en rontgenstraling uit. Met die gammastraling hebben ze al een paar satelieten onbruikbaar laten worden. Bliksems kunnen ook verticaal zich verplaatsen waardoor het mogelijk is dat ze er zijn zonder wolken. Verder gaat het stukje is op de sprites die dikwijls door piloten op hoge hoogte worden waargenomen en net boven wolken. Dit zijn lichtflitsen met een blauwe en andee onnatuurlijke kleur die zich willekeurig voordoen en heel alien lijken. Er zijn er die ontstaan uit wolken en 80 kilometer horizontaal naar boven flitsen. Tot zover de mythe van bliksems, ufo bliksems en vliegende bollen ontkracht. En ander leest ge maar het stukje is door. Staan mooie fotos in van vliegende bolen. Tot zover de connectie tussen weer, bliksem, het universum en ufotoestanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11884 | ||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het beste bewijs dat van hun uitleg gewoon niks klopt is het feit dat de levensverwachting de laatste decennia alleen maar gestegen is, ondanks een exponentiele groei van elektrische apparatuur. Kanker komt niet meer voor dan pakweg twintig jaar geleden, en zaken als hoofdpijn, slapeloosheid, stress en dergelijke kunnen massa's oorzaken hebben. En tenslotte wordt er gelinkt naar een pagina die gewoonweg overloopt van de onzin en kwakzalverij: aardstralen, wichelroedelopen, piramidekrachten, het kan niet maf genoeg! Qua geloofwaardigheid scoort die site alvast nul. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11885 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://cat.inist.fr/?aModele=afficheN&cpsidt=17448031 http://www.iop.org/EJ/abstract/0022-3700/20/5/002 http://adsabs.harvard.edu/abs/1989JPhB...22.1307R en zo zijn er nog een hoop meer te vinden. Je bent soms wel erg zeker van je gelijk Leviathan, maar soms is het toch beter om eens een beetje verder te gaan zoeken en je geest een beetje open te houden voor dingen die je eerst als onmogelijk beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11886 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kriskras, ik zie dat je goed overweg kan met Google. Fijn. Snap je echter wat die links juist zeggen? Bvb. In een ervan gaat het over Rydberg Atomen. Kan jij zonder te gaan zoeken, zeggen wat Rydberg Atomen zijn? Bucky says : Surprise me. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11887 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11888 | ||
Banneling
|
![]() ok Parcifal en Leviathan, sorry. Ik had niet veel tijd, maar wilde toch ff reageren, vooral omdat er mij iets te binnen schoot.
Mij ging het hierom: Citaat:
Ik heb een tijdje terug wat info opgezocht over tasers. Nu blijkt dat die dingen binnenkort draadloos gaan. Er zijn op dit moment 3 manieren. 1. een cardridge afvuren die alles aan boord heeft om de schok te leveren. 2. (Dit wordt door een Duits bedrijf getest) Plasma spuiten naar het slachtoffer, om op die manier een geleidend kanaal te hebben om de schok te leveren. 3. (En de Amerikanen) Dmv UV lasers de lucht tussen taser en slachtoffer ioniseren, om op die manier een geleidend kanaal te creëren voor de schok. Hier heb je een artikel wat erover gaat. Citaat:
Verschrikkelijk wapen trouwens (passend in deze thread), mja, waar het op neer komt, ionisatie kan dus ook gebeuren nog voor röngtenstralen. Dit is nu één atrikel, maar zoek maar eens verder, je zult er nog vinden. *edit: hier nog een bedrijf wat aan die dingen werkt: ionatron Laatst gewijzigd door KrisKras : 31 december 2006 om 03:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11889 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11890 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wie spreekt er bijvoorbeeld nog over de onomstotelijke bewijzen dat Nostradamus de NATO-aanval op Servië ("7de maand van 1999") had voorspeld en dat die operatie het begin zou zijn van de ultieme wereldoorlog (de "overheersing van Mars")? Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 31 december 2006 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11891 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11892 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik wou enkel een makkelijke link van het REFLEX-onderzoek plaatsen, maar ik had beter moeten weten. Maar je reageert niet op de inhoud van mijn bericht, noch enige commentaar op één van de vele ernstige onderzoeken. Een goed startpunt (heb ik eerst niet gelinkt, omdat het in't Duits is): http://www.hese-project.org/ullshit, is me een raadsel van waar ze dat halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11893 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het eindbesluit van het Reflex-document:
Citaat:
Toch wel een heel sterk argument tegen de beweringen van schadelijke gevolgen van magnetische velden is het feit dat de laatste halve eeuw deze exponentieel zijn toegenomen maar toch niet voor epidemieën van om het even welke ziekte gezorgd hebben. Integendeel, de levensverwachting is al die jaren alleen maar gestegen! GSM's zijn ondertussen toch al wel een jaar of tien ingeburgerd, en waar blijft de golf van hersentumoren waar paniekzaaiers al sinds het begin voor waarschuwen? Voor een interessant uiteenzetting hierover raad ik "Tussen waarheid & waanzin" door Marcel Hulspas en Willem Nienhuys aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11894 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Eigenlijk is het heel vreemd, daar de meeste 'wetenschappers' beweren met 'hypotheses' te werken, dat wil dus zeggen, veronderstellingen die indien nodig bijgesteld dienen te worden. Echter , kom je met iets aan wat die hypotheses bij zou moeten stellen worden de hypotheses meteen als heilige wet gezien, die hoe dan ook verdedigd moet worden. En dus wordt de boodschapper aangevallen. Persoonlijk vind ik dat een beetje irrationeel! ![]() (Maar ja, dat vind ik van de meeste wetenschappers) Pin d'Ar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11895 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat klopt idd. Maar je lijkt hier heel gemakkelijk te ridiculiseren. (Ik kan me vergissen). En stap je met grote lemen voeten heen over wat we je hier aanbieden (De holle maan theorie) Echter, geen enkel argument uwerzijds Mag hoor, geen enkel probleem, maar val er dan ook niet over als een ander het ook niet doet. Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11896 | |
Banneling
|
![]() En de mensen die Popper zo graag aanhalen als autoriteit over de wetenschap. hij heeft ook dit gezegd:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11897 | |
Banneling
|
![]() of deze:
Citaat:
|