![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | ||
Banneling
|
![]() Na 1218 posts blijft van de stellingen van Pindar en Exodus dus geen spaander heel. Geen enkel argument is niet ontkracht geweest.
De vragen die ik en anderen stelden bleven daarentegen meestal onbeantwoord. Pindar, Exodus, ik hoop dat echt julli iets bijleren van deze thread hoor. Uiteindelijk doen we dit allemaal om jullie te helpen van jullie indoctrinatie af te raken he. Komaan buddies, nog geen licht(je) aan het eind van de tunnel?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 9 augustus 2005 om 16:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het zelfregulerend mechanisme in de wetenschap is toch fantastisch? Elke bewering, elk feitenmateriaal dat gepubliceerd wordt, is onderhevig aan de kritische blik van collega-wetenschappers. En als er dan iets niet klopt, wordt dat ook naar buiten gebracht. Welke andere tak kan dat zeggen? Mijn promotor zei altijd: negatieve resultaten zijn ook resultaten, en dienen dus ook gepubliceerd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
|
![]() Citaat:
En waarom weer zoveel gif spuwen. Wordt je wereldbeeld te veel aangevallen? Ik heb trouwens wel een wetenschappelijke opleiding "genoten", maar ik heb niet de pretentie over alles o zo zeker te zijn, zoals sommigen. (Dat is zelfs dom en kortzichtig).
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb alvast wat bijgeleerd in deze thread. Met dank aan Turkje, Pieke, parcifal, Mephisto, Jozef Ostyn, instromaniac ea die ik eventueel vergeet.
![]() |
![]() |
#1225 |
Minister
|
![]() Exodus, feit. Velen zijn dom en kortzichtig.
Laat ik het anders zeggen: "in het land der blinden is éénoog koning". Kapitein Haak dacht ook dat ?*e éénoog was, maar soît. Diegene die zijn derde oog gebruikt (kijk naar al die verwijzingen naar God, de vrijmetselaars en vergelijkbare afbeeldingen) ziet al een stuk meer dan de rest. Maar wat nu, als er een hoger inzicht bestaat, een 7e chakra? En wat nu als dat nu net de wereld is waarin velen mogen vertoeven, zeker tegenwoordig? En als nu blijkt dat vanuit die visie al dat samenzweringsdenken óók maar een poging is om het onverklaarbare (God) te verklaren, zoals er zovelen zijn? Wie is er dan kortzichtig? Eénoog of diegenen die van bovenaf op hem toezien?
![]() |
![]() |
#1226 | |||||
|
![]() Citaat:
Iedereen wil minst maken , maar sommige uitvindingen zouden de winst van de oliebaronnen afnnemen. Technologiën die de mensheid echt helpen moet door het industrieel complex gemaakt worden en door de regeringen aan de man gebracht worden, maar als diezelfde machtkliek een zodanige controle heeft, laten zij door wat zij willen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door exodus : 9 augustus 2005 om 16:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 | |||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Aan Turkje
Nopens Einstein Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nopens Piri Reis Betreffende Gregory McIntosh http://kartoweb.itc.nl/kt/kt-online/.../nr2/besp1.htm Waarom gaf je de link niet waar je de wijsheid haalde. Schrik omdat er ook het volgende te lezen staat. “McIntosh concludeert dat er nauwelijks van enige gelijkenis sprake is en beeldt daarbij Mallery's eigen kaart af als overtuigend bewijs (het is jammer dat McIntosh 'for clarity' Mallery's kaart opnieuw getekend heeft; hij kan hiermee de beschuldiging van manipulatie over zich afroepen).” En dan verwijt ge mij het boek niet gelezen te hebben terwijl ge zelf hooguit het één pagina tellende recensie hebt bekeken. Citaat:
Als Pauwels een rascist was waarom heeft Bergier, ge weet wel, jood, weerstander en overlevende van Mauthausen, jarenlang met hem samengewerkt Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.grece-fr.net/textes/_txtWeb.php?idArt=464 Gelezen? Rare jongens die racisten. Een racist die racisme veroordeelt. Citaat:
Citaat:
Ik besprak een artikel over Piri Reis geschreven door Paul-Emile Victor en wat antwoord Turkje met niets aandoende argumenten hierop Pauwels, een racist Bergier, een SF schrijver Melvilles boek Moby Dick, is verkeerd want fictief verhaal Steiner en antropofosie Gregory McIntosh, een vervalser en leugenaar (ja er staan twee leugens in dat kort artikel) Alain de Benoist, een rascist die zichzelf tegenspreekt. En last but not least: Guderian een wehrmacht-generaal. (Ik mag toch ook eens zwansen hé, of heeft Turkje daar een alleenrecht op.) |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat u nog wat dingen gaat doen dat zeer weinig mensen begrijpen, want ik denk dat U een beetje te slim bent voor dit forum.
![]() |
![]() |
![]() |
#1229 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij en Pindar zijn arrogant omdat jullie je eigen 'buikgevoel' meer waarde toekennen dan 300 jaar wetenschappelijk onderzoek. Iemand als Pindar die zegt "quantumfysica is niet de juiste verklaring voor de fysische realteit omdat het niet klopt met de intuitie van de meeste mensen". Dat is toch onvoorstelbaar arrogant. !! The proof of the pudding is in the eating. Het experiment dus. Niet of Pindar zich daar nu happy bij voelt of niet. Mensen toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 | |
|
![]() Citaat:
Diegene die geen arrogantie-alleswetende houding aannemen , en niet in het belachelijke trekken , zijn Satiper en Groentje. En onze stellingen zijn allesbehalve ontkracht. Jij denkt enkel dat dat zo is.
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
meer weerleggen maar gewoon overstappen naar een ander argument, heb je inderdaad gelijk. Uiteindelijk draaien we zo al een paar maand cirkeltjes. Zien jullie niet dat jullie geloofwaardigheid nu al zwaar in het rood staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Remember: ALLEEN GIJ WEET HET BETER !
![]() |
![]() |
#1234 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
zonder ook maar iets van bewijs en met een air van "sukkelaars, ik zal het u eens allemaal komen vertellen" terwijl ik geen enkele concrete vraag over mijn beweringen kan weerleggen. Wat maakt dat dan van mij? Een arrogante blaaskaak die denkt dat hij het allemaal beter weet. Ligt dat dan aan mij of aan de toehoorders? Af en toe een beetje intellectuele eerlijkheid zou mooi zijn, Exodus.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 9 augustus 2005 om 17:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Wij, ongelovigen, wij zien het niet hè. Zijn w?*j even geïndoctrineerd.. Hetzelfde zeggen de Islamieten over het westen en zegt het Christelijke geloof over het midden-oosten. En voor zover ik weet is er geen enkel geloof dat zich niet van dit soort argumenten bedient, om "ongelovigen" over te halen. Samen staan we sterk! Dus, als iedereen het gelooft, kan ik maar beter "erbij zijn". Maar ach, deze ongelovige zoekt lekker zelf zijn weg, en weet al we dat de weg die jullie bewandelen een door mijzelf gepasseerd station is. Snel-weg, dacht ik toen nog.. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 augustus 2005 om 17:19. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een vervalsing een technicaliteit noemen. Waarom kon hij die kaart niet gewoon kopiëren ipv hem "aan te passen" Waarom antwoord ge niet op de vragen die ik stel in mijn post. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | |
|
![]() Citaat:
Beide licentiaten in de fysica?
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 | |||||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ziet u die nu? Objectiviteit bestaat niet, dus vind ik dat niemand moet prediken dat hij de waarheid in handen heeft, zoals hier wel gebeurt door te zwaaien met 'ultieme bewijzen', zeker niet in een thread zoals deze, waar iedereen per definitie in kamp x of kamp y zit. Wetenschappelijk bewijs van groep x wordt niet aanvaardt door y omdat die mee in het complot zitten, anderzijds wordt het bewijs aangevoerd door groep y niet aanvaard door groep x omdat die bewijzen zijn 'geschreven' of ontdekt door believers. Gesimplificeerd gesteld. Citaat:
Het was geen verwijt, gewoon een soort tip. Te veel van iets is nooit goed volgens mij. ![]() Ik ben trouwens ook niet tegen de wetenschap ofzo, want anders zou alles wat ik leer en geleerd heb waardeloos zijn, terwijl ik er zeker in geloof en het ik weet niet hoe interessant vindt. Maar nogmaals, het gaat er gewoon om dat je volgens mij niet kan zeggen dat je de waarheid in pacht hebt. Tenzij misschien met echt sterk bewijs op basis van een experiment en het waterdicht gebruik van statistiek enzovoort ... maar dat kan slechts in de exacte wetenschappen worden waargemaakt, en dan nog niet altijd. Citaat:
Citaat:
![]() Wil dat zeggen dat ik alleen van ver met wetenschappen 'pur sang' in aanraking ben gekomen? Dat hangt af met u definitie van 'ver' en 'kortbij'. Trouwens ... als u geen bewijzen vindt voor het een of het ander blijft u immers toch overtuigd van uw stelling ... Is dat niet de basis van de wetenschap? :-s :-s Verder: als iemand anders een deugdelijk tegenbewijs geeft dan blijf ik niet meer overtuigd van mijn stelling ... logisch toch? :-s By the way ...al eens bij stilgestaan dat ik u levenshouding, als u vasthoudt aan wetenschappelijke principes al even dogmatisch kan vinden? Mijn instelling is: de situatie vergt de juiste aanpak. Natuurlijk staat het iedereen vrij om dit dogmatisch te vinden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 augustus 2005 om 18:29. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
|
![]() Citaat:
Dat is waar, ik hoop dat hele wetenschappelijke wereld zo redeneert. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 |
|
![]() [quote=parcifal]Als je daarmee bedoelt dat de believers na een tijdje de tegenargumenten niet
meer weerleggen maar gewoon overstappen naar een ander argument, heb je inderdaad gelijk. Uiteindelijk draaien we zo al een paar maand cirkeltjes. Zien jullie niet dat jullie geloofwaardigheid nu al zwaar in het rood staat?[/QUOTE] Ik zie iets anders ... wat ik hier al een 10-tal keer heb gepost maar dat niemand heeft gelezen of niemand heeft begrepen ... denk ik. En die zin van je die ik in het vet zette zegt daaromtrend vrij veel ...
![]() |