Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2007, 14:35   #12661
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat is gewoon niet waar.

Vorig jaar zijn de complottheoriën duidelijk seriues aan de orde geweest in de Europese media.

In België en Nederland alleen bvb. was er zover ik weet :

- Een reeks in HUMO (toch MSM dacht ik) ivm het boek van David Ray Griffin.
http://www.humo.be/cps/rde/xchg/humo...ndex_3891.html

- Een aantal documentaires op Canvas. (kan niet direct een link vinden helaas) in verband met Loose Change en complottheoriën.

- Een uitzending van Zembla waarin een aantal claims uit Loose Change worden getest door studenten van de Technische Universiteit Delft.
(ter info : geen van de claims bleek waar te zijn. Dat is bvb een Feit.)

En waarschijnlijk is er meer te vinden.

Op BBC 2 is er zelfs een serie : The conspiracy files :
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/6161425.stm

U bent dus duidelijk niet op de hoogte van de feiten maar dat is dan natuurlijk ook geen verrassing.
Believers hechten zelden enig belang aan feiten.

Ik wil u wel nog de conclusie van een andere website meegeven ter overpeinzing :
Ik heb nooit naar de X-files gekeken en ik intersseer me absoluut niet in dat soort saken ivm ufo's enzo. Telkens er iemadn met een controlversiële mening afkomt wordt die in het hoekje geduwt van "conspiracy nuts" ... ik verwacht ook niet anders van sommige mensen, ik zeg neit dat ik de waarheid in petto heb, maar het is nu ondertussen wel duidelijk dat eht officiele verhaal van 9/11 geen steek houdt. Ik zoek nergens iets achter, ik heb gewoon mijn vragen en ideëen die ik met argumenten verdedig. Ik weet heus wel dat die hele 9/11 hetse in de media is geweest, welgeteld 30 dagen rond 11 september 2006. En dat was in die periode trouwens ineens zo over heel Europa, om het kritische publiek te kanaliseren volgens mij ... er zijn nog altijd veel teveel onjuistheden ... en beweren dat loose change volledig doorprikbaar is lijkt me onzin, al is er van die film slechts 10% waarheid, dan nog is het genoeg om heel erg hard te beginnen twijfelen aan het volledige officiele verhaal. Maar ik wil niet enkel over die ene docu praten, ik heb ondertussen al heel veel gezien en gelezen en mensen die beweren dat er geen vuiltje aan de lucht is kan ik neit goed begrijpen.
Oud 15 februari 2007, 14:39   #12662
Marc.vg
Burger

Marc.vg's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Marc.vg
Standaard

Citaat:
Ja, de media. Ook onderdeel van de NWO.
Uiteraard.

hah.
Bloemkool.
Op een speelse en simpele manier gebracht...
Maar wil je het fijne er van weten zal je toch wat meer moeten zoeken!

NED 3
muntzvandewint
http://video.google.com/videoplay?do...89201879&hl=nl

http://www.wacbelgium.be
http://nl.netlog.com/Marc_Vg

Laatst gewijzigd door Marc.vg : 15 februari 2007 om 14:40.
Marc.vg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 15:08   #12663
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon niet waar.

Vorig jaar zijn de complottheoriën duidelijk seriues aan de orde geweest in de Europese media.

- Een aantal documentaires op Canvas. (kan niet direct een link vinden helaas) in verband met Loose Change en complottheoriën.

- Een uitzending van Zembla waarin een aantal claims uit Loose Change worden getest door studenten van de Technische Universiteit Delft.

U bent dus duidelijk niet op de hoogte van de feiten maar dat is dan natuurlijk ook geen verrassing.

Ik wil u wel nog de conclusie van een andere website meegeven ter overpeinzing :
Heel leuk van je dat je dat die documentaire van Zembla aanhaalt trouwens. Een van de mensen die er aan het woord gelaten wordt is dé "demolition-expert" van Nederland. De man geniet veel respect in zijn vakgebeid en is verantwoordelijk voor tientallen geslaagde opdrachten die erin bestaan gebouwen te doen imploderen door het plaatsen van explosieven, oftewel "controlled demolition" gelijk ze zeggen. Wel, nu, als ze hem op het einde van de docu zijn mening vragen bij de beelden van het ineenvallende WTC7 dan reageert hij verbaasd, ontdaan, maar rotsvast overtuigd bewerend dat het hier ging om een eerste-klas proffessioneel "demolition job" ... dit impliceert dat de explosieven er al eerder moeten zijn geplaatst, hierdoor begint hij alles in twjifl te trekken ... zo'n dingen zijn voor mij reden genoeg om op zoek te gaan naar de waarheid, kritische stemmen gewoon afoden als onzin vind ik te makkelijk.
ziehier de docu: http://video.google.com/videoplay?do...=zembla+9%2F11
en ziehier het stukje op't einde van de docu waar de "demolition expert" zijn mening geeft:
http://video.google.com/videoplay?do...=zembla+9%2F11

Toch wel straf, niet? Hij is trouwens een van de velen uit die bepaalde vakwereld die dit beweren. Als dit je neit tot nadenken aanzet ...
Oud 15 februari 2007, 15:37   #12664
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon niet waar.

Kom zeg, hoe durf je dat serieus te noemen?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 16:28   #12665
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon niet waar.
Uw waarheid
Citaat:
Ik neem aan dat je 'serieus' bedoelt, wel daar zijn uw voorbeelden niet van toepassing voor.
A. Naar aanleiding van de 5-de verjaardag is er enige aandacht geweest voor 9-11 maar serieus kan je enkele uitzendingen van verkorte bestaande reportages niet noemen.
B. Evenmin serieus kan je het onderzoek noemen dat bepaalde zenders zouden hebben gepleegd
C. De boodschap van een aantal uitzendingen is U blijkbaar serieus ontgaan
Citaat:
Een aantal documentaires op Canvas. (kan niet direct een link vinden helaas) in verband met Loose Change en complottheoriën.
Het ging hier over:
- Maandag is een vrij accurate maar verkorte versie van Loose Change II uitgezonden op maandag. Loose Change II is trouwens niet de beste reportage.
- Dinsdag is een evaluatie uitgezonden van de vermeende geldklopperij van een aantal schrijvers die claimen dat er stront aan de knikker zit

Geen (GEEN) enkel thema dat besproken werd in Loose Change II is op een wetenschappelijke basis aan de orde geweest op dinsdag. Geen (GEEN) enkel van de personen die op dinsdag werden met de grond gelijk gemaakt is op een fout gewezen, men had het enkel over de manier waarop ze tonnen € verdienden aan hun schrijfsels
Citaat:
Een uitzending van Zembla waarin een aantal claims uit Loose Change worden getest door studenten van de Technische Universiteit Delft. (ter info : geen van de claims bleek waar te zijn. Dat is bvb een Feit.)
Zembla dus, de vorige dagen nochtans ruim aan bod geweest.

ZEMBLA brengt aan dat:
- Er precedenten waren (Cfr Operantion Northwoods)
- PNAC met hun "New Pearl Harbour" een voorbode was voor 9-11
- Er zware gaten zitten in het 9-11 verhaal (Niet vrij gegeven black boxes, voorkennis van 12 verschillende inlichtingendiensten, ...)
- Wetenschapper Koen Vermere, docent vliegtuigbouwkunde in Delft, er van overtuigd is dat de energie van een impact van een Boeing amper schade kan aanrichten in het gebouw.
- Het vuur van de brandende kerosine nooit het staal zo sterk kon verzwakken dat het gebouw instorte.
- Wetenschapper Koen Vermere, docent vliegtuigbouwkunde in Delft, er van overtuigd is dat er te veel onbeantwoorde vragen zijn om niet op onderzoek uit te trekken.
- Een niet bij naam genoemde vliegtuigbouwkundige uit Delft zegt dat de frames van het projectiel dat in het Pentagon is gevlogen geen 757 is.
- Dat men hoog uit kan zeggen dat de onderdelen die gevonden zijn LIJKEN op deze van een Boeing maar men kan er geen uitsluitsel over geven.
- De maten van gevonden onderdelen niet kunnen worden nagegaan in hun onderzoek
- Het lijkt er op dat een B757 is binnen gevlogen, logisch, is dat niet de bedoeling?
- Een impact van een straaljager te vergelijken is met deze van een B757 terwijl de straaljager de massa heeft van één van de motoren van een B757.
- Hani Hanjour de loop met de B757 wel zou kunnen hebben uitgevoerd.
- Eén der studenten meldt dat alle zware onderdelen een duidelijk gat hebben achtergelaten, de 2 motoren worden echter niet tot de zware onderdelen gerekend.
- De studenten in 2 weken tijd geen grondig uitbundig onderzoek hebben kunnen uitvoeren: "Het is niet wetenschappelijk maar wel onderbouwd"
- De CD expert zegt dat in de tweede toren het vliegtuig iets guntsiger is binnen gevlogen, iets meer in het midden, niets is minder waar
- WTC 7 door CD met de grond is gelijk gemaakt (Zeker weten? Zeker weten! Dit is in opdracht gebeurd! Zeker weten? Zeker weten!).
- WTC 1 & 2 niet door conventioneel CD (van onder naar boven) met de grond zijn gelijk gemaakt, hij zegt echter niet dat het niet omgekeerd kan WANT 1 jaar werk volgens Jowenko.
- Jowenko het over boutverbindingen heeft die losspringen
- NORAD en de geheime diensten zeker betrokken waren in de cover up
- De massale aankoop van PUT opties voorkennis bewijzen, deze aankopen werden niet door (het onbestaande) Al Qaeda gedaan
- Onderzoek naar de PUT opties is geheim
- Er meer dan 100.000.000 $ is weggesluisd vanuit WTC op 9-11 vóór de impacten

Citaat:
U bent dus duidelijk niet op de hoogte van de feiten maar dat is dan natuurlijk ook geen verrassing. Believers hechten zelden enig belang aan feiten.
Heil Parcifal Heil!
Oud 15 februari 2007, 16:58   #12666
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
26-50Your responses indicate that you have a medium level of belief in conspiracy theories. You may well be quite trusting of your close friends, partners, those you work with and others but sometimes cannot be sure of all of them all of the time. You may also feel that your voice in terms of wider political decisions is rarely heard or acted upon, perhaps because government and big business is more concerned with their own interests than with those of the average person.

Laatst gewijzigd door Gun : 15 februari 2007 om 16:59.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 17:04   #12667
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Kom zeg, hoe durf je dat serieus te noemen?
Juist.
Krizis beweerde dat er GEEN ruimte was voor berichtgeving rond de complottheoriën in de Amerikaanse en Europese media.

Ik geef een 4-tal tegenvoorbeelden.

Reactie : dat is niet serieus, dat telt niet etc.

Mijn reactie : Wie is hier nu onnozel bezig?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 17:05   #12668
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
ZEMBLA brengt aan dat:
- Er precedenten waren (Cfr Operantion Northwoods)
- PNAC met hun "New Pearl Harbour" een voorbode was voor 9-11
- Er zware gaten zitten in het 9-11 verhaal (Niet vrij gegeven black boxes, voorkennis van 12 verschillende inlichtingendiensten, ...)
- Wetenschapper Koen Vermere, docent vliegtuigbouwkunde in Delft, er van overtuigd is dat de energie van een impact van een Boeing amper schade kan aanrichten in het gebouw.
- Het vuur van de brandende kerosine nooit het staal zo sterk kon verzwakken dat het gebouw instorte.
- Wetenschapper Koen Vermere, docent vliegtuigbouwkunde in Delft, er van overtuigd is dat er te veel onbeantwoorde vragen zijn om niet op onderzoek uit te trekken.
- Een niet bij naam genoemde vliegtuigbouwkundige uit Delft zegt dat de frames van het projectiel dat in het Pentagon is gevlogen geen 757 is.
- Dat men hoog uit kan zeggen dat de onderdelen die gevonden zijn LIJKEN op deze van een Boeing maar men kan er geen uitsluitsel over geven.
- De maten van gevonden onderdelen niet kunnen worden nagegaan in hun onderzoek
- Het lijkt er op dat een B757 is binnen gevlogen, logisch, is dat niet de bedoeling?
- Een impact van een straaljager te vergelijken is met deze van een B757 terwijl de straaljager de massa heeft van één van de motoren van een B757.
- Hani Hanjour de loop met de B757 wel zou kunnen hebben uitgevoerd.
- Eén der studenten meldt dat alle zware onderdelen een duidelijk gat hebben achtergelaten, de 2 motoren worden echter niet tot de zware onderdelen gerekend.
- De studenten in 2 weken tijd geen grondig uitbundig onderzoek hebben kunnen uitvoeren: "Het is niet wetenschappelijk maar wel onderbouwd"
- De CD expert zegt dat in de tweede toren het vliegtuig iets guntsiger is binnen gevlogen, iets meer in het midden, niets is minder waar
- WTC 7 door CD met de grond is gelijk gemaakt (Zeker weten? Zeker weten! Dit is in opdracht gebeurd! Zeker weten? Zeker weten!).
- WTC 1 & 2 niet door conventioneel CD (van onder naar boven) met de grond zijn gelijk gemaakt, hij zegt echter niet dat het niet omgekeerd kan WANT 1 jaar werk volgens Jowenko.
- Jowenko het over boutverbindingen heeft die losspringen
- NORAD en de geheime diensten zeker betrokken waren in de cover up
- De massale aankoop van PUT opties voorkennis bewijzen, deze aankopen werden niet door (het onbestaande) Al Qaeda gedaan
- Onderzoek naar de PUT opties is geheim
- Er meer dan 100.000.000 $ is weggesluisd vanuit WTC op 9-11 vóór de impacten
Link?
Ik wil dit graag eens nalezen.
Oud 15 februari 2007, 17:08   #12669
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mijn reactie : Wie is hier nu onnozel bezig?
Jij.

Na 5 jaar 2 dagen pure whitewash, en jij noemt dat genoeg media aandacht?

Ik raad u aan eens te vergelijken hoeveel dagen er in die vijf jaar gebruikt zijn om de schuld op moslims te schuiven, of om ons het idee te verkopen dat we nu allemaal bang moeten zijn voor terrorisme.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 17:11   #12670
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Link?
Ik wil dit graag eens nalezen.
Gewoon reportage bekijken beste Parcifal, alle opmerkingen staan +/- in chronologische volgorde, trouwens ... deze ZEMBLA nog niet gezien?HIER
Oud 15 februari 2007, 17:33   #12671
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc.vg Bekijk bericht
Op een speelse en simpele manier gebracht...
Maar wil je het fijne er van weten zal je toch wat meer moeten zoeken!

NED 3
muntzvandewint
http://video.google.com/videoplay?do...89201879&hl=nl
Schitterend!
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2007, 19:28   #12672
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Ja, het is een goeie reeks.

Het is vooral interessant hoe ze Ben Knapen aanpakken en hoe hij zit te schuifelen in zijn stoel wanneer ze hem over de Bilderberg vragen. Ook zijn lichaamstaal spreekt boekdelen, constant aan zijn gezicht komen, een teken dat hij zich niet op zijn gemak voelt.
Oud 15 februari 2007, 20:18   #12673
Heftruck

Standaard

Libertarian Stan Jones Montana TELLS TRUTH (3:09)

Citaat:
I risk sounding like a conspiracy theorist, but it's no longer a theory, what I'm about to say is fact.
Over de EU, de Amero, NAFTA Super Highway en meer.
Oud 15 februari 2007, 20:22   #12674
Heftruck

Standaard

Presidentskandidaat Ron Paul over de NAFTA Super Highway:

Citaat:
By now many Texans have heard about the proposed “NAFTA Superhighway,” which is also referred to as the trans-Texas corridor. What you may not know is the extent to which plans for such a superhighway are moving forward without congressional oversight or media attention.

This superhighway would connect Mexico, the United States, and Canada, cutting a wide swath through the middle of Texas and up through Kansas City. Offshoots would connect the main artery to the west coast, Florida, and northeast. Proponents envision a ten-lane colossus the width of several football fields, with freight and rail lines, fiber-optic cable lines, and oil and natural gas pipelines running alongside.

This will require coordinated federal and state eminent domain actions on an unprecedented scale, as literally millions of people and businesses could be displaced. The loss of whole communities is almost certain, as planners cannot wind the highway around every quaint town, historic building, or senior citizen apartment for thousands of miles.

Governor Perry is a supporter of the superhighway project, and Congress has provided small amounts of money to study the proposal. Since this money was just one item in an enormous transportation appropriations bill, however, most members of Congress were not aware of it.

The proposed highway is part of a broader plan advanced by a quasi-government organization called the “Security and Prosperity Partnership of North America,” or SPP.

The SPP was first launched in 2005 by the heads of state of Canada, Mexico, and the United States at a summit in Waco.

The SPP was not created by a treaty between the nations involved, nor was Congress involved in any way. Instead, the SPP is an unholy alliance of foreign consortiums and officials from several governments. One principal player is a Spanish construction company, which plans to build the highway and operate it as a toll road. But don’t be fooled: the superhighway proposal is not the result of free market demand, but rather an extension of government-managed trade schemes like NAFTA that benefit politically-connected interests.

The real issue is national sovereignty. Once again, decisions that affect millions of Americans are not being made by those Americans themselves, or even by their elected representatives in Congress. Instead, a handful of elites use their government connections to bypass national legislatures and ignore our Constitution – which expressly grants Congress the sole authority to regulate international trade.

The ultimate goal is not simply a superhighway, but an integrated North American Union – complete with a currency, a cross-national bureaucracy, and virtually borderless travel within the Union. Like the European Union, a North American Union would represent another step toward the abolition of national sovereignty altogether.

A new resolution, introduced by Representative Virgil Goode of Virginia, expresses the sense of Congress that the United States should not engage in the construction of a NAFTA superhighway, or enter into any agreement that advances the concept of a North American Union. I wholeheartedly support this legislation, and predict that the superhighway will become a sleeper issue in the 2008 election.

Any movement toward a North American Union diminishes the ability of average Americans to influence the laws under which they must live. The SPP agreement, including the plan for a major transnational superhighway through Texas, is moving forward without congressional oversight – and that is an outrage. The administration needs a strong message from Congress that the American people will not tolerate backroom deals that threaten our sovereignty.
bron: http://www.lewrockwell.com/paul/paul349.html
Oud 16 februari 2007, 11:07   #12675
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
'k heb het er echt moeilijk mee dat er mensen rondlopen die zo bewust hun hoofd in het zand steken en duidelijke evoluties in het bespelen van de massa niet willen zien.
Hier is de lijst van personen en organisaties die zouden dienen mee te werken aan de conspiracy(ies) rond 911 om deze ook maar enige kans op succes te geven.

Houdt u vast :

George Bush;
Dick Cheney;
Donald Rumsfeld;
Cowell Powel;
Larry Silverstone;
Rudolph Giuliani;
Condoleezza Rice;
John Ashcroft;
Willy Brown;
United Airlines,
American Airlines,
Central Intelligence Agency (CIA);
Federal Emergency Management Agency (FEMA);
National Institute of Standards and Technology (NIST);
De brandweer van New York;
Structural Engineering Institute of the American Society of Civil Engineers (SEI/ASCE);
the National Council of Structural Engineers Associations,
the New York City Department of Design and Construction,
the Structural Engineers Association of New York,
the National Fire Protection Association,
the Society of Fire Protection Engineers,
the American Concrete Institute,
the Building and Construction Trades Council,
the American Institute of Steel Construction,
the Masonry Society,
the Pentagon security staff,
The U.S. Army Corps of Engineers,
hundreds of steelworkers, some of whom built the WTC,
the Council on Tall Buildings and Urban Habitat,
United Laboratories,
the Lamont-Doherty Earth Observatory,
Controlled Demolitions, Inc.
Bovis, Inc.
Tully Construction
AEMC Construction
Karl Koch Steel Consulting, Inc.
The United Steelworkers of America
the Armed Forces Institute of Technology
the Federal Advisory Committee,
several DNA labs,
Numerous Forensic Pathologists, Anthropologists, Dentists, en Radiologists,
the National Medical Response Team,
the International Association of Fire Chiefs
the New York City Police Department Emergency Services Unit
New York City Office of Emergency Management,
New York State Emergency Management Office,
Arlington County Fire Department,
Arlington County Sheriff’s Department,
Arlington County Emergency Medical Services
Arlington County SWAT Team,
Arlington, VA Police Department,
Fairfax County Fire & Rescue,
FBI’s Evidence Recovery Teams,
Montgomery County Fire & Rescue,
Alexandria, VA Fire & Rescue
District of Columbia Fire & Rescue
Metropolitan Airport Authority Fire Unit
Military District of Washington Search & Rescue Team
Fort Myer Fire Department,
Pentagon Fire Unit,
Pentagon Medical Unit,
Pentagon 2-person Helicopter Crash Response Team
Pentagon Defense Protective Service,
the Virginia State Police,
the FEMA Virginia-1, Virginia-2, Maryland-1 and Tennessee-1 Task Forces
the DOD Honor Guard
the US Army Reserves of Virginia Beach, Fairfax County and Montgomery County,
the Virginia Department of Emergency Management
Brandweer van Washington, D.C.
California Incident Management Team,
Shanksville, PA VFD,
Somerset County Coroner’s Office,
Somerset County Emergency Management Agency
Westmoreland County Emergency Management Agency
State of Pennsylvania Emergency Management Agency
the Pennsylvania Department of Environmental Protection
the Pennsylvania State Funeral Directors Association
the Pennsylvania Region 13 Metropolitan Medical Response Group
the Pennsylvania Department of Health and Human Services,
the Salvation Army Disaster Services,
the National Emergency Numbering Association
the 911 operators who took the calls from passengers,
the American Red Cross,
the National Guard in D.C., NYC, and PA.,
the Air National Guard,
the Federal Bureau of Investigation,
the United States Secret Service,
the Central Intelligence Agency,
Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms,
New York Port Authority Police,
New York Port Authority Construction Board
National Law Enforcement and Security Institute,
World Trade Center security staff,
the Office of the Chief Medical Examiner for the City of New York
the Office of Emergency Preparedness
Several Federal Disaster Mortuary (DMORT) Teams,
Several Federal Disaster Medical Assistance Teams,
the Fairfax County Urban Search and Rescue Team,
the Virginia State Police.
Many other Urban Search and Rescue Teams
FEMA Incident Support Team,
FEMA Emergency Response Team,
FEMA Disaster Field Office.
US Department of Defense,
US Department of Justice,
US Department of State,
National Response Center,
North American Aerospace Defense Command,
National Military Command Center,
Federal Aviation Administration,
National Disaster Medical System,
HHS National Medical Response Team,
Counterterrorism and Security Group,
the US Army’s Communications-Electronics Command,
Northeast Air Defense Sector Commanders
three E-4B National Airborne Operations Center planes,
the C-130H crew in D.C.
the Falcon 20 crew in PA,
SACE Prime Power Assessment Teams,
SACE Structural Safety Engineers and Debris Planning and Response Teams,
the Federal Aviation Administration,
the National Transportation Safety Board,
the New York Flight Control Center,
the Air Traffic Control System Command Center in Washington,
the Cleveland Airport control tower,
the Congressional Joint Intelligence Committee,
the National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States
the New York Times,
the Boston Globe,
the Wall Street Journal,
the Washington Post,
Newsday,
United Press International,
Associated Press,
CNN,
ABC,
NBC,
CBS,
An Israeli company called Odigo
Ariel Sharon;
4,000 Israelis who failed to turn up for work
CIA agent Larry Mitchell
General Richard Myers
Ahmad Umar Sheikh who claimed to have funded the hijackers, even though he didn’t
General Mahmoud Ahmad for ordering him to do so, even though he didn’t
Everyone responsible for the insider trading before the attacks
Khalid Al-Sheikh Mohammed and Ramzi Bin Al-Sheeba for discussing how they planned 9/11 on audio tape even though this didn’t happen
Bin Laden for claiming responsibility even though he was not responsible.
Al Quada for claiming responsibility even though they didn’t
The people who faked all the video tapes.
The people who faked all the audio tapes.
The people who planted the explosives in the Towers
The people who researched the Towers to find where best to place the explosives
The People who detonated the explosives
The people who planted all the evidence in the cars.
The people who removed all the evidence form various scenes
The people who planted the evidence at various scenes
The people who actually killed the passengers
The people who faked the phones calls
The people who researched all the passengers to ensure the fake phone calls were realistic
The people who planted fake body parts
The people who confiscated all the video footage
The people who knocked over lamp posts to make it look like it had been done by a large fixed wing aircraft.
The people who quickly covered the pentagon lawn.
All the eye witnesses who saw a large fixed wing aircraft on route to the Pentagon.
The people who disabled the missile defence system
The people who stole the black boxes
The Carlyle Group
The Zim-American Israeli Shipping Co.
Universal studios for making United 93
The researches that got it all wrong
The people in it who actually played themselves
The people who tampered with the voice recorder.
Popular mechanics.
All the foreign intelligence agencies who warned the US prior to 9/11
All the foreign investigation agencies who have not investigated why their own citizens where killed by the US.
Institutes of Civil Engineers
Institutes of Structural Engineers
Institutes of Fire/safety Engineers
Institutes of Demolition Engineers.
Oud 16 februari 2007, 11:17   #12676
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Parcifal je bent de NSA vergeten, dat is nog eens 20000man volgens de officiele statiestieken.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2007, 12:08   #12677
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
Parcifal je bent de NSA vergeten, dat is nog eens 20000man volgens de officiele statiestieken.
Inderdaad, of toch een aanzienlijk deel van de NSA mensen.
Oud 16 februari 2007, 12:46   #12678
exodus

Standaard

Enige nuance is Parcifal blijkbaar vreemd. HEt is niet zo dat ALLE mensen of een aanzienlijk deel van die organisaties erin moeten zitten. Zolang je mensen hebt op sleutelposities waar het echt van belang is, en je de andere iets kan wijsmaken (zie bijvoorbeeld de war games op 9/11), dan is het zeker niet nodig om tot zo'n grote absurde samenzwering te komen zoals Parcifal voorstelt.
Oud 16 februari 2007, 13:32   #12679
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Enige nuance is Parcifal blijkbaar vreemd. HEt is niet zo dat ALLE mensen of een aanzienlijk deel van die organisaties erin moeten zitten. Zolang je mensen hebt op sleutelposities waar het echt van belang is, en je de andere iets kan wijsmaken (zie bijvoorbeeld de war games op 9/11), dan is het zeker niet nodig om tot zo'n grote absurde samenzwering te komen zoals Parcifal voorstelt.

En dat is nu juist wat totaal ongeloofwaardig is : dat je ALLE andere iets kan wijsmaken.

That fish does not fry.

Hier nog een interessant, vrij genuanceerd stukje uit The Nation waar ik me wel kan in vinden.

Citaat:
The public has been presented with two worldviews, one credulous, one paranoid, and both unsatisfactory.

The more the former breaks apart, the greater the appeal of the latter. Conspiracy theories that claim to explain 9/11 are wrongheaded and a terrible waste of time, but the skeptical instinct is, on balance, salutary. It is right to suspect that the operations of government, the power elite and the military-industrial complex are often not what they seem; and proper to raise questions when the answers provided have been unconvincing. Given the untruths to which American citizens have been subjected these past six years, is it any surprise that a majority of them think the government's lying about what happened before and on 9/11?

Still, the persistent appeal of paranoid theories reflects a cynicism that the credulous media have failed to address, because they posit a world of good intentions and face-value pronouncements, one in which the suggestion that a government would mislead or abuse its citizens for its own gains or the gains of its benefactors is on its face absurd. The danger is that the more this government's cynicism and deception are laid bare, the more people--on the left in particular and among the public in general--will be drawn down the rabbit hole of delusion of the 9/11 Truth Movement.

To avoid such a fate, the public must come to trust that the gatekeepers of public discourse share their skepticism about the agenda its government is pursuing. The antidote, ultimately, to the Truth Movement is a press that refuses to allow the government to continue to lie.
Oud 16 februari 2007, 13:36   #12680
exodus

Standaard

Citaat:
Hier nog een interessant, vrij genuanceerd stukje uit The Nation waar ik me wel kan in vinden.
Weer zo'n nietzeggend spinsel die aan de harde feiten probeert voorbij te gaan door een beetje een te zalven en mee te geven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be