![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12961 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
(voor de volledigheid voor zij die het niet wisten, State of Fear is geen zuiver wetenschappelijk naslagwerk, het is een roman, met veel footnotes etc. naar wetenschappelijke data)
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 25 februari 2007 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12962 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En misschien is menselijk invloed niet de oorzaak. Bij het uitgraven van ijscilinders in Groenland en Antarctica kunnen verregaande opmetingen gemaakt worden i.v.m. temperaturen in de tijd tot 740.000 jaar geleden en meer. Je krijgt hierbij een cyclus van schommelingen tussen ijstijden en warmere periodes. En bij recente opzoekingen blijkt dat de CO2 normen(misschien wel ten gevolge van de warmte) hoog boven de gemiddelden van vorige warmere periodes springen. En als de mens niet verantwoordelijk is voor die stijgingen, wat(wie?) dan wel? (sorry, franstalig) gehaltes laatste 400.000 jaar; http://www.cnrs.fr/cw/dossiers/doscl...treatmosp.html estimatie toekomst(met recentere cijfers); http://www.cnrs.fr/cw/dossiers/doscl...chaufement.htm interessant; http://www.cnrs.fr/cw/dossiers/doscl...bsom.htm#som19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12963 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12964 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12965 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]() De mens is verantwoordelijk voor een goeie 3% van de CO2, de rest van de CO2 is natuurlijk. De bijdrage van de mens aan de broeikasgassen komt op 0,028%. Hier staan enkele cijfers. Dit zijn uitspraken van veel onderlegder mensen dan jijzelf, dus sla maar een ander toontje aan. http://www.geocraft.com/WVFossils/greenhouse_data.html Water vapor constitutes Earth's most significant greenhouse gas, accounting for about 95% of Earth's greenhouse effect. Interestingly, many "facts and figures' regarding global warming completely ignore the powerful effects of water vapor in the greenhouse system, carelessly (perhaps, deliberately) overstating human impacts as much as 20-fold. Water vapor is 99.999% of natural origin. Other atmospheric greenhouse gases, carbon dioxide (CO2), methane (CH4), nitrous oxide (N2O), and miscellaneous other gases (CFC's, etc.), are also mostly of natural origin (except for the latter, which is mostly anthropogenic). Human activites contribute slightly to greenhouse gas concentrations through farming, manufacturing, power generation, and transportation. However, these emissions are so dwarfed in comparison to emissions from natural sources we can do nothing about, that even the most costly efforts to limit human emissions would have a very small-- perhaps undetectable-- effect on global climate.
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 25 februari 2007 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12966 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_variation
Er is de cyclus van 11 jaar, en verder op zeer lange termijn straalt de zon harder naarmate meer waterstof verbruikt is (wat over van 1 ?* 2 miljard het leven op aarde onmogelijk zal maken).
![]() |
![]() |
#12967 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In uw cijfers staan "natural contributions" van CO2 als 68 ppm. Waar komt dit cijfer vandaan ? In de natuur is de CO2 concentratie in evenwicht, het wordt constant vrijgesteld door metabolisme, branden etc en constant opgenomen door fotosynthese. Verder is er CO2 uitstoot van natuurlijke bronnen, maar deze uitstoot zelf is het gevolg van veranderde temperatuur (bv ontdooien permafrost, toegenomen verrotting van dode biomassa in toendra). Dat wordt in uw bron niet vermeld. Citaat:
Citaat:
Verder zeg je niets over hetgene ik daarnet al zei: waterdamp is in evenwicht met vloeibaar water, wat hier van belang is, zijn de factoren die dit evenwicht beïnvloeden. Op die manier kan een relatief kleine verandering in concentratie van een gas een veel groter effect dan verwacht hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#12968 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, dan hebben we vandaag de dag zeker een probleem!
![]() |
#12969 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12970 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12971 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En het is mij niet om het even wat er met de aarde gebeurt. Aan de CO2 uitstoot van mijn gezin zal het alvast niet liggen. Maar, zoals boven reeds gezegd: die CO2 uitstoot maakt helemaal niet uit voor het broeikaseffect in vergelijking met waterdamp en methaan. En de menselijke bijdrage aan de CO2 uitstoot is 4%. Drastisch minder vlees eten = veestapel afbouwen zou een groter effect dan met z'n allen stoppen met autorijden. (Niet dat ik een fan ben van de olieindustrie. Wanneer ik moet tanken, wat ik zo weinig mogelijk doe, heb ik altijd een dilemma: bij welke maatschappij? want ze zijn allemaal in min of meerdere mate corrupt.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12972 |
Burgemeester
|
![]() Dus: ik ben 100% voor minder autorijden, (veel) beter isoleren, (doe ik) ondersteunen van zon- en windenergie (ben bij Nuon Nature, ga naar Ecopower), eet 98% bio (af en toe eens een pak friet als goeie Belg),...
wat dus allemaal ook de CO2 uitstoot vermindert. Ik ben het dus eens met die doelstellingen van de milieubeweging, maar niet met de voorstelling dat CO2 vermindering de oplossing is. Dat zal, wanneer het leugengordijn optrekt, als een boomerang ons gezicht terugkeren. Je ziet nu al hoe de nucleare industrie zich in de handen wrijft (cfr. de 'onafhankelijke' commissie door Verwilgen aangesteld) Het zal er op neer komen dat de 'lasten' voor de CO2-uitstoot bij de burgers terechtkomen (ja, door een soort globale CO2-taks) en dat de overheden mondjesmaat blijven investeren in hernieuwbare energie, waardoor, helaas, helaas, nieuwe investeringen in nucleaire energie zullen nodig blijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12973 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zijn er wel meer dan alleen hier die beweren dat er een nieuwe ijstijd zit aan te komen. De global cooling van enkele decennia die ze toen weten aan -jawel- de menselijke activiteit is zelfs niet het enige op dat vlak. Vorig jaar nog was er een reportage op Canvas van Overleven die aan de hand van de golfstroom die aan het vertragen is ook tot de conclusie kwam dat we weer richting een ijstijd gaan (dit is niet mijn standpunt voor de duidelijkheid).
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 25 februari 2007 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12974 |
Burgemeester
|
![]() Voor wie graag wat nauwkeurige cijfertjes en grafiekjes heeft:
http://www.junkscience.com/MSU_Temps/Warming_Look.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#12975 |
Minister-President
|
![]() Hoe zit het dan volgens jou percentagegewijs?
![]()
![]() |
#12976 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel % van de CO2 is volgens jou door toedoen van de mens? Welk toontje sla ik dan wel aan? ![]() Ik kom hier niet doen alsof ik er veel van weet of alsof anderen dommeriken of idioten zijn omdat ze er anders over denken hoor. Citaat:
Citaat:
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 25 februari 2007 om 21:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12977 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je ontkent dat de huidige klimaatmodellen accuraat zijn? Want als het dat is wat je doet, check die link van mij toch maar nog een keer. Daar staat namelijk bewijs dat die modellen wel degelijk kloppen.
![]() |
![]() |
![]() |
#12978 | |
Banneling
|
![]() en tsja, waarom noemt niemand hier HAARP????
![]() Citaat:
Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12979 | |
Banneling
|
![]() De geplubiceerde data is al nonsens!
Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 26 februari 2007 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12980 |
Parlementslid
|
![]() Je ziet inderdaad een evolutie in de meningen.
Eerst was er helemaal geen sprake van klimaatsverandering. Daarna waren er een aantal "wereldvreemde idioten" die over een mogelijk klimaatsprobleem praatten Daarna werd die groep groter en vond de (economische) elite het nodig om die waarschuwingen weg te lachen. Daarna kon de elite dit niet meer weglachen en werden "experts" ingezet om de klimaatsverandering te ontkennen Dan was ineens wel een klimaatsverandering mogelijk, maar had de mens er helemaal niets mee te maken. (El Niño was de schuldige voor alle problemen) Dan zat de mens er inderdaad voor iets tussen, maar was de economie veel te belangrijk en de gevolgen van de klimaatsverandering te klein. Natuurlijk waren de derdewereldlanden ook de grote schuldigen. Nu ineens zijn er wel grote problemen mogelijk en worden we aangespoord om minder te verbruiken. Ik merk hier een bepaalde trend in, maar het kan natuurlijk ook maar inbeelding zijn. ![]() |
![]() |
![]() |