![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1301 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De Vwoelen Tuurk wou u enkel erop wijzen dat chemische verwering niet enkel door CO2 gebeurt, maar op veel grotere schaal en veel sneller door andere gassen in de atmosfeer. De hoeveelheid regen en/of water die ge alzo nodig hebt om een kalkstenen beeld te misvormen, wordt op die wijze drastisch gereduceerd en theorieën alsof een bijbelse zondvloed moet nodig zijn geweest blijven dan maar theorieën en geen bewijs.
![]() |
![]() |
#1302 |
Banneling
|
![]() Ondertussen ook even door die Vedische Wiskunde gebladert (geen tijd voor meer vandaag) en ik moet zeggen : yaiks!
Lijkt me ten 1ste geen wiskunde te zijn maar eerder rekenkunde. En ten 2de lijkt het systeem te werken via het principe : maak een opgave eerst wat ingewikkelder om het vervolgens via allerlei omwegen voor te stellen als 'simpeler'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1303 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk leert u hiermee iets over quotes, context en impact.
![]() |
![]() |
#1304 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat wel opvalt is dat je om het op te lossen de cijfer meer moet visualiseren als het ware, wat gebruik van de rechterhersenhelft inhoudt.
![]() |
![]() |
![]() |
#1305 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1306 |
Minister
|
![]() Vedische Wiskunde, maar dan in het Nederlands.
Het is als het ware een op ezelsbruggetjes gebaseerde methode om te leren rekenen. Net zoals "'t kofschip" vroeger bij taal. Dan weet je gelijk welke medeklinkers in voltooide tijd op een t eindigen. Of zoiets. Vedische Wiskunde lijkt mij dan ook meer een mantra-methode dan wat anders. En zeker weten dat het eenvoudiger is, als je de 30 mantra's eenmaal doorhebt. Gelukkig hoef ik niet zoveel met cijfers te werken dat ik mij de moeite ga getroosten om deze ezelsbruggetjes onder de knie te krijgen. Ze zijn echter zeker wel eenvoudig! Goed gevonden, zoiets.
![]() |
![]() |
#1307 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vele truukjes die leerlingen aangeleerd krijgen komen trouwens op hetzelfde neer (denk maar aan het rekenregeltje wanneer getallen, hoe groot ook, deelbaar zijn door 9).
![]() |
![]() |
#1308 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om een voorbeeldje te geven: 53*57 zoals uitgewerkt op http://members.tripod.com/vedmaths/frame.htmen volgens hoe ik het "volgens de klassieke wiskunde" uit het hoofd oplos
53*57 = (50+3)*57 = 50*57 + 3*57 = 50*(50+7) + 3*(50+7) = 50*50 + 7*50 + 3*50 + 3*7 = (50+7+3)*50 + 3*7 = 60*50 + 3*7 = 3000 + 21 = 3021 Als je dat gewoon bent, wordt dat dus: 53*57 = (50+3+7)*50 + 3*7 = 3000 + 21 = 3021 Peace of freakin' cake ![]()
![]() |
#1309 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het voorbeeldje dat op die site erboven stond, wordt dan even snel :
945*1005 = (1000+5-55)*1000 - 5*55 = 950000 - 275 = 949725. Ik vind mijn methode sneller ![]() De "Turkische" wiskunde ![]()
![]() |
#1310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat je op de site leest is een inleiding, Bestel het boek eens en ga eens verder spitten Het is nl zeker ook geschikt voor lineaire vergelijkingen, trigonometrie, partiele differentiaal vergelijkingen en ga maar door. Maar ja, wel effe wat dieper spitten Met vriendelijke groet Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1311 |
Banneling
|
![]() Wat het mischien duidelijker maakt voor de mensen die met de huidige wiskunde
werken: Het lijkt voor jullie nu ingewikkelder omdat je eerst veel af moet leren. Er wordt beweerd, pin me er niet te veel op vast, maar het zou me niet verbazen, die in 8 maanden op hetzelfde niveau wiskunde zitten als mensen na 10 jaar 'klassieke' opleiding. Overigens dien je er vooral veel mee te oefenen, op een gegeven ogenblik ga je patronen zien en schiet je omhoog qua niveau met vriendelijke groeten Pindar |
![]() |
![]() |
![]() |
#1312 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet iedereen zal het appricieren dit, maar ik zet het er toch neer: En het traint op die manier ook je 'pijnappelklier' Hierdoor ga je eerder door 'zaken' heen kijken. met vriendelijke groeten Pindar[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pindar : 10 augustus 2005 om 13:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1313 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je het eensmaal te pakken hebt, dan kan je sneller rekenen dan iemand het intikt in een rekenmachine. Trouwens , het gebruik van de rekenmachine leidt tot atrofie van belangrijke gebieden in de hersenen. Dus of DAT nu zo verstandig is. Mijn ervaring, en die van anderen, is dat als je verder gaat met deze vedische wiskunde er een soort lamp gaat branden binnen in je hoofd. Dat is gewoon bij meerderen een ervaring. Ik vermoed echter dat dat komt daar je gebieden gebruikt die anders maar alleen sluimerend aanwezig zijn. En dan komen we weer bij de NWO, in mijn ogen wordt dat bewust gedaan. Hoe komt het dat de NASA het wel gebruikt en wij er , tot nu dan, nooit van gehoord hebben? met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1315 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met vriendelijke groeten, Maharadja Turki Groti Breini.
![]() |
![]() |
#1316 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1317 | |
|
![]() Citaat:
![]() link, wetenschappelijke bronnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1318 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
en wetenschappelijke bronnen? heb je het stuk een paar posten terug niet gelezen van Exodus. Dingen kunnen ook gekend worden los van de wetenschap. met vriendelijke groeten Pindar[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pindar : 10 augustus 2005 om 14:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dag Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1320 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tuurlijk niet, zou ik zeggen, uw "master plan for keeping the humans dumb and ignorant" zou wel eens in duigen kunnen vallen, nietwaar?
![]() |