Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2007, 19:29   #14341
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Het is een bijzonder zwaar onderwerp, zelfs voor mensen die gigantisch open-minded zijn. Ik heb er zelf een aantal weken niet goed van rondgelopen. Ik was mezelf niet. Ik was me daar op het moment zelf niet van bewust, maar de mensen rondom me kunnen er van getuigen.

Zolang het onderwerp in de handen van pseudo-wetenschappers blijft..
wel heel intressant, kan je daar nog wat meer over vertellen als je wilt?

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:43   #14342
Pindar
Banneling

Standaard

o jee
Citaat:
'Give genetic test secrets to insurers'

'The results of genetic tests should be passed on to insurance companies to allow them to assess the health risks of potential customers, a professor of bioethics says today. rof Soren Holm, from Cardiff University Law School, says that genetic information is no more "sensitive or private" than other information about a person's health, including cholesterol levels and body mass index, which insurers can use to help them to set premiums.'

http://www.telegraph.co.uk/news/main.../ngenes108.xml

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 09:44   #14343
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Google's street views have privacy advocates crying 'Don't be Evil'

'Street-scene photographs added to Google Maps and Earth last week capture passers-by in delicate situations and have privacy advocates accusing the world's most popular Internet search firm of breaking its own "Don't be Evil" code. Google's "Street View" feature weaves photographs into seamless panoramas of parts of San Francisco, New York, Las Vegas, Denver, Miami, and renowned technology Mecca Silicon Valley in northern California.'
http://www.breitbart.com/article.php...show_article=1

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 09:46   #14344
Pindar
Banneling

Standaard

Nu snap ik BNN:

Citaat:
Rising trade in human organs is alarming

'The International Organization for Migration (IOM) expressed alarm on Thursday over rising cases of trade in human organs in Asia, and said globalization had increased risks of human trafficking. Bruce Reed, IOM regional representative, said trafficking in persons for sexual or labor exploitation and other purposes such as adoption, false marriage and human organ donation was the third-largest international criminal activity, behind drugs and arms smuggling.'
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...060700614.html

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 09:48   #14345
Pindar
Banneling

Standaard

verbaast me niets:

Citaat:
Ban on wiretaps may end

'The government will consider whether to lift a ban on the use of tapped telephone calls as evidence in court, a move that would bring it into line with Western partners but could pose challenges for its security services. Home Secretary John Reid announced a review of the current law on Thursday as part of a package of proposals to counter what he called "an unprecedented threat from terrorism".'
http://uk.reuters.com/article/domest...92355320070607

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 09:49   #14346
Pindar
Banneling

Standaard

man o man

Citaat:
The world is bloody mad, No 578, 247, 402

'A woman facing jail time for "staring" at a police dog had charges against her dropped Monday after an Orange County prosecutor viewed videotape of the alleged crime. Jayna Hutchinson, now of Lebanon, N.H., was scheduled for a jury trial this week on a misdemeanor charge of cruelty to animals. A Vermont State Police sergeant said Hutchinson was intoxicated and stared at his police dog in a "taunting/harassing manner" last July while officers were in the process of investigating a reported melee outside a West Fairlee establishment.'
http://www.timesargus.com/apps/pbcs....62/1002/NEWS01

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 09:51   #14347
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Moesten de meesten maar eens de moeite doen om het ufo fenomeen te bestuderen dan zouden ze inzien dat UFO's echt zijn. Maarja.
UFO's zijn waarschijnlijk ook echt, maar dan weten we nog niet meer. Er zijn zoveel diverse theorieën over de oorsprong van die dingen :
  • gebouwd door de VS of een andere hedendaagse natie
  • gebouwd door het Derde Rijk, dat zich heeft teruggetrokken op de Zuidpool en dat wacht tot het sterk genoeg is om Europa van de invloed van de VS los te maken.
  • gebouwd door de inwoners van de Holle Aarde (wat op zich uiteraard vereist dat je een versie van de holle-aarde-theorie moet geloven)
  • gebouwd door buitenaardse niet-menselijke wezens
  • gebouwd door een zeer oude menselijke beschaving, die de aarde lang geleden heeft verlaten, maar die regelmatig eens een kijkje komt nemen
  • ...
Dan zijn er natuurlijk ook combinaties, zoals :
  • UFO's werden oorspronkelijk gebouwd door de beschavingen in holle aarde. Het Derde Rijk heeft tijdens een pool-expeditie contacten gekregen met zo'n volk en is daarop zelf begonnen met de bouw van experimentele tuigen. Vandaag gebruikt de VS de modellen van het Derde Rijk om haar eigen UFO's te bouwen.
  • Buitenaardse wezens zijn met hun UFO's gecrashed en vandaag maken geheime secties binnen het leger van oa de VS hun eigen UFO's gebaseers op die van de buitenaardse wezens.
  • Buitenaardse wezens en een oude menselijke beschaving hebben elk hun eigen UFO's en bezoeken elke op zichzelf de aarde.
  • ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Deze uitspraak laat wat mij betreft een soort gesloten geest zien.
Ik bedoel daarmee niet dat je alles moet aannemen, maar ook niet verwerpen, en dat doe je wel hierboven, met het argument dat het 'onnodig ver gezocht is' .
Ik verwerp die theorie dan ook niet. Ik neem hem gewoon niet aan, zolang ik niet meer argumenten hiervoor heb. Je zou kunnen zeggen dat ik de theorie aan de kant schuif wegens gebrek aan bewijs en voldoende alternatieven om de situatie te verklaren zoals ie vandaag is en ooit was.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Lees eens het boek "The Experts Speak"
Waarim vele malen aangehaald wordt dat zaken onmogelijk en te vergezocht waren. Ze waren ondanks dat gezeik echter toch waar.
Het is uiteraard niet omdat iets vergezocht is, dat iets fout is. Occam's schaar impliceert echter dat in geval van meerdere verklaringen die stuk voor stuk passen binnen de bekende feiten, dat de meest voordehandliggende verklaring meestal correct is. Wanneer er meer voor de hand liggende verklaringen zijn, is er dus geen reden om een verklaring te hanteren die veel minder voor de hand ligt.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 8 juni 2007 om 09:57.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 09:52   #14348
Pindar
Banneling

Standaard

topje, topje , topje van de ijsberg!

Citaat:
Secret CIA prisons confirmed by Polish and Romanian officials '

The CIA operated secret prisons in Europe where terrorism suspects could be interrogated and were allegedly tortured, an official inquiry will conclude tomorrow. Despite denials by their governments, senior security officials in Poland and Romania have confirmed to investigators for the Council of Europe that their countries were used to hold some of America's most important prisoners captured after 9/11 in secret.'

http://www.guardian.co.uk/internatio...097935,00.html

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 09:53   #14349
Pindar
Banneling

Standaard

well, wel well

Citaat:
Homeland Security: 'Many More 9/11s Are Inevitable'

'While announcing new security guidelines to make mandatory the fingerprinting of any travelers leaving the US, deputy secretary of the US department of homeland security Michael Jackson has stated that another attack on the scale of September 11 2001 is "inevitable".'

http://infowars.net/articles/june200...Inevitable.htm
Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 09:59   #14350
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
UFO's zijn waarschijnlijk ook echt, maar dan weten we nog niet meer. Er zijn zoveel diverse theorieën over de oorsprong van die dingen :
Citaat:
  • gebouwd door de VS of een andere hedendaagse natie
  • gebouwd door het Derde Rijk, dat zich heeft teruggetrokken op de Zuidpool en dat wacht tot het sterk genoeg is om Europa van de invloed van de VS los te maken.
  • gebouwd door de inwoners van de Holle Aarde (wat op zich uiteraard vereist dat je een variant van de holle-aarde-theorie moet geloven)
  • gebouwd door buitenaardse niet-menselijke wezens
  • gebouwd door een zeer oude menselijke beschaving, die de aarde lang geleden heeft verlaten
  • ...
Ik verwerp die theorie dan ook niet. Ik neem hem gewoon niet aan, zolang ik niet meer argumenten hiervoor heb. Je zou kunnen zeggen dat ik de theorie aan de kant schuif wegens gebrek aan bewijs en voldoende alternatieven om de situatie te verklaren zoals ie vandaag is en ooit was.

Het is uiteraard niet omdat iets vergezocht is, dat iets fout is. Occam's schaar impliceert echter dat in geval van meerdere verklaringen die stuk voor stuk passen binnen de bekende feiten, dat de meest voordehandliggende verklaring meestal correct is. Wanneer er meer voor de hand liggende verklaringen zijn, is er dus geen reden om een verklaring te hanteren die veel minder voor de hand ligt.
Dat je afkomt met Occam's schaar vind ik een wel hele erge slechte zet:

Citaat:
Occam's Razor
http://gocs1.com/gocs1/index.html

Reality is not linear in nature. Logic is not always the answer, Fuzzy logic is more applicable in many cases. Occams Razor is a good example of Linear thinking. This misconception has guided Science to an endless chain of dead ends in the field of particle physics and Non Linear Resonance. www.wikipedia.com/wiki/Occams_razor this is one of the fundamental principles of the Scientific Method
www.wikipedia.com/wiki/Scientific+method
This methodology is assured to yield very slow and painstaking advance at the cost of rejecting applicable solutions, that should be considered to be paradigm shifts that should define the ensuing course of investigation. In Physics, we have discovered all the required principles and methodologies with which to formulate a unified theory and proceed to create technologies of transcendental proportions. The problem is not in function but in understanding. Physicists and Scientists in general, demand that everything must make "sense" according to the scientific method. Every experiment must be reproducible by every Tom, Dick, and Harry with a PhD after his name. This is a fundamental deterrent to successful experimentation, and timely discovery. Too many cooks spoil the broth. (Oh God, now "I'm" doing it!!!) Anyway, the constant disagreement among leaders in the respective disciplines and the brutal chastisement of anyone that dares to question the norm. Keeping It Simple and Stupid Keeps Us! Simple and Stupid. KISSKUSS See, I do have a sense of humor.

Nuff Said

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 8 juni 2007 om 10:01.
Oud 8 juni 2007, 10:00   #14351
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
UFO's zijn waarschijnlijk ook echt, maar dan weten we nog niet meer. Er zijn zoveel diverse theorieën over de oorsprong van die dingen
Ik denk dat ze van menselijke en buitenaardse aard zijn. Beetje combinatie van de twee.

Citaat:
Ik versta de fascinatie met Occams razor niet. Het principe van Occams razor is gevoelig aan fouten en totaal nutteloos door interferentie met het wereldbeel van de persoon die het probleem evalueert. Wat voor iemand voor de hand liggen is kan dat voor de ander totaal niet zijn, omdat ze een ander wereldbeeld hebben. Wat mij betreft is occams razor totaal overroepen en nutteloos.
Oud 8 juni 2007, 10:23   #14352
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Ik denk dat ze van menselijke en buitenaardse aard zijn. Beetje combinatie van de twee.
Er is voor mij te weinig beschikbaar bewijsmateriaal om hier een mening over te vormen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Ik versta de fascinatie met Occams razor niet. Het principe van Occams razor is gevoelig aan fouten en totaal nutteloos door interferentie met het wereldbeel van de persoon die het probleem evalueert. Wat voor iemand voor de hand liggen is kan dat voor de ander totaal niet zijn, omdat ze een ander wereldbeeld hebben. Wat mij betreft is occams razor totaal overroepen en nutteloos.
Occam's razor betekent simpelweg dat je zo weinig mogelijk veronderstellingen maakt. Hoe minder veronderstellingen je moet maken opdat een bepaalde theorie zou kloppen (en hoe minder "vergezocht" je veronderstellingen zijn), hoe groter de kans is dat die theorie correct is.

Wat betreft het vergezochte, zit je inderdaad in een subjectieve zone, al is dat niet helemaal zo. Wat vergezocht is, hangt namelijk af van je denkkader. Indien dat denkkader eveneens logisch is obgebouwd volgens dezelfde principes als Occam's schaar, dan kun je het subjectieve minimaliseren.

De volledige wiskunde is opgebouwd vanuit hetzelfde principe. Elke wiskundige stelling is rechtstreeks afgeleid uit een andere stelling of axioma (veronderstelling), waarbij het aantal axioma's herleid is tot het absolute minimum. Datzelfde principe is volledig hanteerbaar binnen de geschiedkunde en de politieke wetenschap, met het verschil dat er hier een infinitesimaal grote complexiteit is en de gegevens dus minder gemakkelijk te hanteren zijn.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 8 juni 2007 om 10:27.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 10:31   #14353
Pindar
Banneling

Standaard

As said

Citaat:
Tapwater fluoride call rejected

'Rotherham Council has decided against putting fluoride in the borough's water supply to improve the condition of children's teeth, claiming there is insufficient evidence that it works. The idea was strongly recommended by Rotherham Primary Care Trust, which said adding fluoride to tap- water can improve dental health and reduce decay. But a review by the borough council concluded there was not enough evidence to back up the suggestion and said too much fluoride could have serious health implications
http://www.yorkshirepost.co.uk/local...icleid=2930329

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 8 juni 2007 om 10:55.
Oud 8 juni 2007, 10:33   #14354
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Occam's razor betekent simpelweg dat je zo weinig mogelijk veronderstellingen maakt. Hoe minder veronderstellingen je moet maken opdat een bepaalde theorie zou kloppen (en hoe minder "vergezocht" je veronderstellingen zijn), hoe groter de kans is dat die theorie correct is.

Wat betreft het vergezochte, zit je inderdaad in een subjectieve zone, al is dat niet helemaal zo. Wat vergezocht is, hangt namelijk af van je denkkader. Indien dat denkkader eveneens logisch is obgebouwd volgens dezelfde principes als Occam's schaar, dan kun je het subjectieve minimaliseren.
Wat voor de een veronderstellingen zijn is voor de anders bewijs. Het blijft puur afhankelijk van wat je weet of denkt te weten en wat voor jou persoonlijk bewezen is en wat niet. M.a.w het hangt volledig af van de persoonlijke filter.
Oud 8 juni 2007, 10:36   #14355
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is voor mij te weinig beschikbaar bewijsmateriaal om hier een mening over te vormen.

De volledige wiskunde is opgebouwd vanuit hetzelfde principe. Elke wiskundige stelling is rechtstreeks afgeleid uit een andere stelling of axioma (veronderstelling), waarbij het aantal axioma's herleid is tot het absolute minimum. Datzelfde principe is volledig hanteerbaar binnen de geschiedkunde en de politieke wetenschap, met het verschil dat er hier een infinitesimaal grote complexiteit is en de gegevens dus minder gemakkelijk te hanteren zijn.
Ja leuk die wiskunde, maar dan moet je ook even Godel's theorema er bij halen die aantoont dat er waarheden in eenm systeem kunnen zitten die
niet bewezen kunnen worden!

Citaat:
In 1931, the Czech-born mathematician Kurt Gödel demonstrated that within any given branch of mathematics, there would always be some propositions that couldn't be proven either true or false using the rules and axioms ... of that mathematical branch itself. You might be able to prove every conceivable statement about numbers within a system by going outside the system in order to come up with new rules and axioms, but by doing so you'll only create a larger system with its own unprovable statements. The implication is that all logical system of any complexity are, by definition, incomplete; each of them contains, at any given time, more true statements than it can possibly prove according to its own defining set of rules.
Nuff Said

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 8 juni 2007 om 10:40.
Oud 8 juni 2007, 10:42   #14356
Pindar
Banneling

Standaard

En nu oppassen dat het hier geen filosofische discussie wordt, dan mogen we straks naar de ' koetjes & kalfjes' al we niet oppassen.

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 10:57   #14357
Pindar
Banneling

Standaard

echt waar vroeger waren ze heel dom, wij weten nu zoveel meer!

O ja???????

Citaat:
Fathers of the zodiac tracked down

'Using modern techniques — and some rocks — a US astronomer has traced the origin of a set of ancient clay tablets to a precise date and place. The tablets show constellations thought to be precursors of the present-day zodiac.

The tablets, known collectively as MUL.APIN, contain nearly 200 astronomical observations, including measurements related to several constellations. They are written in cuneiform, a Middle-Eastern script that is one of the oldest known forms of writing, and were made in Babylon around 687 BC.'
http://www.nature.com/news/2007/0705...070528-11.html

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 10:58   #14358
Pindar
Banneling

Standaard

here a ye go!
Citaat:

Fluoride Finally Being Recognized As A Curse?

'Few noticed in November when the American Dental Association alerted its members via e-mail of a possible problem with giving babies fluoridated water: The ADA, long among fluoride's biggest advocates, wrote that parents of infants younger than a year old "should consider using water that has no or low levels of fluoride" when mixing baby formula. Public health agencies in some states, like Vermont and New Hampshire, responded by issuing warnings through the media based on the ADA e-mail.'
Fluoride Finally Being Recognized As A Curse?

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 11:00   #14359
Pindar
Banneling

Standaard

Did you know?

Citaat:

How To Opt Out Of Yahoo's New 'Web Beacon'

'If you belong to ANY Yahoo Group - be aware that Yahoo is now using "Web Beacons" to track the Internet navigation of every Yahoo user. It's similar to cookies, but allows Yahoo to record every website And every group you visit -ANYWHERE- on the Internet, even when you're Not connected to Yahoo.'

http://rense.com/general76/opt.htm

Nuff Said

Pin d'Ar
Oud 8 juni 2007, 11:01   #14360
Pindar
Banneling

Standaard

nog effe dan!

Citaat:
Internet Doomsday Creeps Closer

'Recent proposals in the U.S. Congress are taking a huge swipe at freedom in America once again by aiming to impose multiple different forms of crippling taxation and restriction on users of the internet. State and local governments this week resumed a push to lobby Congress for far-reaching changes on two different fronts: gaining the ability to impose sales taxes on Net shopping, and being able to levy new monthly taxes on DSL and other Internet-service connections. One senator is even predicting taxes on e-mail, reports CNet.'
http://www.infowars.net/articles/jun...07Internet.htm

Pin d'Ar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be