Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 16:42   #15181
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Hier nog wat informatie over elementaire deeltjes, atomen en bewustzijn.
Citaat:
The universe will begin yesterday. The universe began tomorrow. Both of these statements are quite meaningless. The tenses are wrong, and perhaps your time sense is completely outraged. Yet the statement: 'The universe began in some distant past,' is, in basic terms, just as meaningless."

"In fact, the first two statements, while making no logical sense, do indeed hint of phenomena that show time itself to be no more than a creative construct. Time and space are in a fashion part of the furniture of your universe."

"The very existence of passing moments belongs to your psychological rooms in the same way that clocks are attached to your walls. Whenever science or religion seeks the origin of the universe, they search for it in the past. The universe is being created now. Creation occurs in each moment, in your terms. The illusion of time itself is being created now. It is therefore somewhat futile to look for the origins of the universe by using a time scheme that is in itself, at the very least, highly relative."

"Your now, or present moment, is a psychological platform. It seems that the universe began with an initial burst of energy of some kind. Evolutionists cannot account for its cause. Many religious people believe that a god exists in a larger dimension of reality, and that he created the universe while being himself outside of it. He set it into motion. Many individuals, following either persuasion, believe that regardless of its source, the universe must run out of energy. Established science is quite certain that no energy can now be created or destroyed, but only transformed. Science sees energy and matter as being basically the same thing, appearing differently under varying circumstances."

"In certain terms, science and religion are both dealing with the idea of an objectively created universe. Either God "made it", or physical matter, in some unexplained manner, was formed after an initial explosion of energy, and consciousness emerged from that initially dead matter in a way yet to be explained."

"Instead, consciousness formed matter. As I have said before, each atom and molecule has its own consciousness. Consciousness and matter and energy are one, but consciousness initiates the transformation of energy into matter. In those terms, the "beginning" of your universe was a triumph in the expansion of consciousness, as it learned to translate itself into physical form. The universe emerged into actuality in the same way, but to a different degree, that any idea emerges from what you think of as subjectivity into physical expression."

"The consciousness of each reader of this book existed before the universe was formed (in your terms) but that consciousness was unmanifest. Your closest approximation - and it is an approximation only - of the state of being that existed before the universe was formed is the dream state. In that state before the beginning, your consciousness existed free of space and time, aware of immense probabilities. This is extremely difficult to verbalize, yet it is very important that such an attempt be made. Your consciousness is part of an infinitely original creative process."

"I will purposely avoid using the word "God" because of the connotations placed upon it by conventional religion. I will make an attempt to explain the characteristics of this divine process throughout this book. I call this process "All That Is". All That Is is so much a part of its creations that it is almost impossible to separate the "creator form its creations," for each creation also carries indelibly within it the characteristics of its source.
Bron , Seth material

Laatst gewijzigd door exodus : 17 juli 2007 om 16:44.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 16:46   #15182
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
tsja dan heb je nog niet diep genoeg gespit.
Maar ok, je kan ook zeggen dat wat je zegt jouw 'realiteit' is
dus jouw filter='de meting beinvloed de waarneming'
en dus zal je dit als 'feit' waarnemen.
je filter is een 'overtuiging'
en de hele wereld om je heen is een spiegel van je overtuigingen.
en als je nu de spiegel gaat poetsen verandert er niets.
Het enige wat je kan doen is je overtuigingen veranderen.
maar ja, ik hoor je echo al.

nevermind
Pin d'Ar
Zeer eenvoudig te toetsen wie gelijk heeft :
ik kan een experiment uitvoeren waaruit dient te blijken dat de meting een invloed heeft op de meting.
Dat is vrij eenvoudig.

Jik daarentegen dient een experiment uit te voeten waaruit dient te blijken dat je bewustzijn een invloed heeft op de meting.

Ik wacht in spanning (niet echt hoor) je voorstel af.

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 juli 2007 om 16:47.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 16:49   #15183
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zeer eenvoudig te toetsen wie gelijk heeft :
ik kan een experiment uitvoeren waaruit dient te blijken dat de meting een invloed heeft op de meting.
Dat is vrij eenvoudig.

Jik daarentegen dient een experiment uit te voeten waaruit dient te blijken dat je bewustzijn een invloed heeft op de meting.

Ik wacht in spanning (niet echt hoor) je voorstel af.

snap je nu dat je overtuiging je wereldbeeld vormt?
staat hierboven n.b. waarvoor dank

Nuff Said

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 16:49   #15184
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Hier nog wat informatie over elementaire deeltjes, atomen en bewustzijn.
Nogal pretentieus, nietwaar?

Waarom zou ons bewustzijn zo uniek zijn en dergelijk vermogen hebben?
Ik zie hier een aantal fantasien die erg bekoorlijk zijn, maar helaas niet erg realistisch.

Je bent er dus eigenlijk niets mee.
Als je het wil geloven, ga je gang, maar breng het niet aan als waarheid.
Oud 17 juli 2007, 16:52   #15185
bosstraat5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace-Challenger Bekijk bericht
Best mensen
We kunnen hierover nog eeuwen op voort gaan van welles en nietes ... is er iemand van ons dan in staat concreet iets effectief met acties om onze wereld voor toekomst leefbaarder te maken? Wat en hoe waarom en wanneer....
bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 16:53   #15186
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Het is een geruststelling dat de aanhangers van de verschillende samenzweringstheorieën verplicht zijn afstand te nemen van de wetenschappelijke methode.
Oud 17 juli 2007, 16:53   #15187
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
snap je nu dat je overtuiging je wereldbeeld vormt?
staat hierboven n.b. waarvoor dank

Nuff Said

Pin d'Ar
Nee hoor.
Mijn overtuiging is empirisch te verifieren waaruit blijkt dat mijn overtuiging GELDIG is en een bepaalde WAARDE heeft.

Jouw overtuigingen daarentegen zijn niet eens een cadeauverpakking waard.
Je weigering om op vragen in te gaan bewijst dit continu.

Maar ja, ik wil je broze geluksgevoel niet teveel beschadigen.
Als jij denkt dat je het gevonden hebt : goed voor jou.
Nog veel plezier in uw funny farm.
Oud 17 juli 2007, 16:54   #15188
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik zie hier een aantal fantasien die erg bekoorlijk zijn, maar helaas niet erg realistisch.

Je bent er dus eigenlijk niets mee.
Als je het wil geloven, ga je gang, maar breng het niet aan als waarheid.
begin je het te zien? hier zie je je eigen wereldbeeld weer 'in actie'
waarvoor wederom dank!

Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 17 juli 2007 om 16:55.
Oud 17 juli 2007, 16:56   #15189
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor.
Mijn overtuiging is empirisch te verifieren waaruit blijkt dat mijn overtuiging GELDIG is en een bepaalde WAARDE heeft.

Jouw overtuigingen daarentegen zijn niet eens een cadeauverpakking waard.
Je weigering om op vragen in te gaan bewijst dit continu.

Maar ja, ik wil je broze geluksgevoel niet teveel beschadigen.
Als jij denkt dat je het gevonden hebt : goed voor jou.
Nog veel plezier in uw funny farm.

en hier doet U wederom hetzelfde!
waarvoor wederom dank!

Pin d'Ar
Oud 17 juli 2007, 16:57   #15190
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie zegt er dat bewustzijn van "ons" is? Wie is er hier pretentieus? Wij associeren bewustzijn met ons ego (de een al meer dan de ander), maar wie zegt dat dit zo hoeft te zijn. Sommigen ervaren zoiets als ego-verlies, waar ze hun bewustzijn van hun ego moeten loslaten, wat soms zeer pijnlijk kan zijn. Men moet immers zijn gevoel van identitiet, gedachten en emoties loslaten en bestaat dan gewoon als bewustzijn zonder "ik".

Citaat:
Ego Death is an experience sometimes undergone by psychonauts. It can be brought on by many years of meditation or the ingestion of psychedelics such as Dimethyltryptamine (DMT), Magic Mushrooms, Mescaline, Salvia divinorum or LSD; though some religious practices claim to do the same. It is characterised by the perceived loss of boundaries between self and environment, a sense of loss of control, and the loss of the accustomed feeling of existing as a personal agent.

Simply the concept of "I" is lost. Instead there is an overwhelming feeling of joining a collective which is very unsettling to most.
Bron wiki
Oud 17 juli 2007, 16:59   #15191
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
en hier doet U wederom hetzelfde!
waarvoor wederom dank!

Pin d'Ar
1 vraag : hoe ga jij ons aantonen dat uw overtuigingen enige waarde hebben?
Door je fabeltjes te herhalen tot sint juttemis?

Laatst gewijzigd door parcifal : 17 juli 2007 om 16:59.
Oud 17 juli 2007, 17:01   #15192
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
1 vraag : hoe ga jij ons aantonen dat uw overtuigingen enige waarde hebben?
Door je fabeltjes te herhalen tot sint juttemis?

en wederom!
Uw overtuigingen worden me steeds duidelijker!
U ook?
Wederom bedankt!

Pin d'Ar
Oud 17 juli 2007, 17:16   #15193
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
en wederom!
Uw overtuigingen worden me steeds duidelijker!
U ook?
Wederom bedankt!

Pin d'Ar
Je bent een clown.
Erg grappig maar niets mee aan te vangen verder.

Lol.
Oud 17 juli 2007, 17:29   #15194
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent een clown.
Erg grappig maar niets mee aan te vangen verder.

Lol.
toch blijf je erop ingaan alsof het u (hard) raakt
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 22:54   #15195
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Ik vraag me soms toch af waarom een paar mensen op dit Forum hier zitten.
Misschien werken ze wel hiervoor;
De trollencentrale!
ttp://www.zoekbijbaan.nl/studenten/vacdetails/6035/7002/webrep_(web_representative)_in_je_eigen_huis.html
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 23:41   #15196
bosstraat5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
De trollencentrale!
ttp://www.zoekbijbaan.nl/studenten/vacdetails/6035/7002/webrep_(web_representative)_in_je_eigen_huis.html
idd
Wat denk jij Babylonia, een bedrijf oprichten of een zoveelste "blahblah"-organisatie die enkel alle positieve energie van goedbedoelende mensen verbruikt?

Citaat:
IlluSionS667
Banneling

We kunnen echter niet hopen dat alles vanzelf gebeurt. In tegendeel, als we willen dat er iets gebeurt, moeten we zelf het heft in handen nemen. Het is gewoon de vraag hoe we dit concreet zouden moeten aanpakken, omdat ik in bestaande initiatieven niet bepaald veel hoop zie.(...)
De vraag is gewoon hoe wij, als in quantiteit onbetekenende minderheid dit proces in de positieve richting kunnen bijsturen voordat het systeem er een abrupt einde aan maakt.
Citaat:

Volksstormer

Niets weerhoudt ons ervan om vrij te zijn en te doen wat we moeten doen. Geen meerderheid, geen wet, geen democratie zal ons tegenhouden. Als we onze ideeën niet rechtuit kunnen uitdrukken, dan moeten we de schuld daarvoor niet zozeer bij de vijand zoeken - zelfs al bedient die zich van totalitaire technieken - maar wel bij onszelf of onze ideeën. Niets weerhoudt ons ervan een "profeet" in onze directe omgeving te zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blabylonia Bekijk bericht
"Diegenen die complexloos met de gang van zaken meedraaien, zijn meer afwijkend te noemen, dan diegenen die door de gang van zaken ontregeld raken [zoals bij een mentale implosie], en/of dan die die er tegen opstaan." (vrije bronvertaling)

Laatst gewijzigd door bosstraat5 : 17 juli 2007 om 23:44.
bosstraat5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 00:28   #15197
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik heb gisteren een UFO gezien. Ik had wat gedronken maar toen ik op mijn mat voor mijn bed uitgleed heb ik er echt een gezien. Die was echt hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 07:34   #15198
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om aan de conspirationisten te vragen hun insinuaties hard te maken, tiens. Bijvoorbeeld smerige insinuaties als de volgende:
Citaat:
De trollencentrale!
Je bent niet de eerste die dit soort smerige insinuaties post, en je zal niet de laatste zijn.

Het zou nuttiger zijn mochten de conspirationisten af en toe eens inhoudelijk ingaan op de vragen die over hun zever gesteld worden.

De stoute vragenstellers proberen te discrediteren is echter makkelijker.

Bericht aan de heren en dames conspirationisten: het werkt niet.
Oud 18 juli 2007, 07:37   #15199
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als betaalde NWO-propagandiste kan ik overigens met plezier melden dat ik een vette premie heb ontvangen voor dit succes van mijn team:

Citaat:
Negen op de tien Belgen willen les over EU op school

Meer dan negen Belgen op de tien vinden dat scholen les moeten geven over de Europese Unie. Vierenzeventig procent is voorstander van een gemeenschappelijk opleidingsprogramma voor leraars en drieënzestig procent van de Belgen suggereert de oprichting van Europese scholen in de zevenentwintig lidstaten. Dat blijkt uit de dinsdag bekend gemaakte Eurobarometer.
De steun van de Belgen voor de Europese Unie lijkt toe te nemen, want het onderzoek wijst uit dat zeven Belgen op de tien het EU-lidmaatschap als een goede zaak beschouwen. In de herfst van 2006 waren dat er zes op de tien.

Meer dan acht Belgen op de tien willen een verdergaande Europese eenmaking, onder andere via de goedkeuring van de Europese Grondwet. Daartegenover staat dat 53 procent geen nieuwe uitbreiding van de EU wenst. Ook in Luxemburg (68 procent), Oostenrijk (64 procent), Frankrijk (60 procent), Duitsland (59 procent) en Finland (56 procent) zien ze dat niet zitten.

DS

Laatst gewijzigd door Firestone : 18 juli 2007 om 07:38.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 08:15   #15200
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Om aan de conspirationisten te vragen hun insinuaties hard te maken, tiens. Bijvoorbeeld smerige insinuaties als de volgende:
Je bent niet de eerste die dit soort smerige insinuaties post, en je zal niet de laatste zijn.

Het zou nuttiger zijn mochten de conspirationisten af en toe eens inhoudelijk ingaan op de vragen die over hun zever gesteld worden.

De stoute vragenstellers proberen te discrediteren is echter makkelijker.

Bericht aan de heren en dames conspirationisten: het werkt niet.
Wie denkt u hiermee te overtuigen?
Alweer het verhaal van de pot en de ketel.
Maar u exceleert in slachtoffertje spelen, dat wel.

Laatst gewijzigd door eti1777 : 18 juli 2007 om 08:16.
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be