Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2008, 16:51   #16781
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De wetenschappelijke methode wordt ingvuld naar believen.
Bull shit, projecteer uw 'believer'-methoden niet op wetenschappelijk onderzoek.

Citaat:
Het is niet omdat een model logisch klinkt binnen een bepaald voorgedefinieerd kader dat het daarom ook overeenkomt met de realiteit.
De overeenkomst van een model met de realteit wordt continu en volgens zeer stricte regels getest.
Enkel en alleen op basis daarvan wordt het model bevestigd, bijgestuurd of afgeschreven.
Het 'logisch klinken' van een model heeft er niets mee te maken.
Alweer een bewijs van je totale onkunde op dit terrein.

Citaat:
Evenmin is het zo dat de basisbeginselen van een theorie die correcte voorspellingen doet, correct is. Men kan correcte voorspellingen doen in bepaalde gevallen terwijl de grondgedachte niet klopt.
Ah, en dat kun je ongetwijfeld aantonen met een voorbeeld?

Als ik een theorie opstel waarrond 20 kritische testen kunnen uitgevoerd worden en de theorie voorspelt 20 maal perfect het resultaat van die testen,
dan heeft die theorie waarde.
Dan is ze geverifieerd binnen een bepaald kader en kan je, volgens het principe van inductie, kan je dan inderdaad zeggen dat de basisbeginselen correct zijn TOT er een waarneming gebeurd die de theorie tegenspreekt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 8 januari 2008 om 16:52.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 17:14   #16782
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Bull shit, projecteer uw 'believer'-methoden niet op wetenschappelijk onderzoek.

De overeenkomst van een model met de realteit wordt continu en volgens zeer stricte regels getest.
Enkel en alleen op basis daarvan wordt het model bevestigd, bijgestuurd of afgeschreven.
Het 'logisch klinken' van een model heeft er niets mee te maken.
Alweer een bewijs van je totale onkunde op dit terrein.

Ah, en dat kun je ongetwijfeld aantonen met een voorbeeld?

Als ik een theorie opstel waarrond 20 kritische testen kunnen uitgevoerd worden en de theorie voorspelt 20 maal perfect het resultaat van die testen,
Dan is ze geverifieerd binnen een bepaald kader en kan je, volgens het principe van inductie, kan je dan inderdaad zeggen dat de basisbeginselen correct zijn TOT er een waarneming gebeurd die de theorie tegenspreekt.
Vandaar, Parcifal, dat we vanuit de mainstream cosmologie constant om de oren worden geslagen met berichten als "groter dan verwacht", "anders dan voorspeld", "wetenschappers staan voor een raadsel", etc. "Uiteraard" zullen die "kleine" problemen "ooit" opgelost worden en zal de puzzel wel kloppen, als er maar genoeg geld wordt gegooid naar de mensen die het "nog niet" begrijpen.

Lees nu maar eens dit boek.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 17:21   #16783
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Vandaar, Parcifal, dat we vanuit de mainstream cosmologie constant om de oren worden geslagen met berichten als "groter dan verwacht", "anders dan voorspeld", "wetenschappers staan voor een raadsel", etc. "Uiteraard" zullen die "kleine" problemen "ooit" opgelost worden en zal de puzzel wel kloppen, als er maar genoeg geld wordt gegooid naar de mensen die het "nog niet" begrijpen.

Lees nu maar eens dit boek.
Ik weet niet welke 'literatuur' jij leest of welke media jij volgt waarbij je constant met dergelijke berichten om de oren wordt geslagen.
Ik hoor blijkbaar iets anders.

Waar ik wel van overtuigd ben, is dat moest "uw" methodiek van wetenschap bedrijven gangbaar geweest zijn honderd jaar geleden, dat er dan vandaag nog geen raket van de grond geraakt was.
Maar dat was dan wellicht de schuld van de god NWO geweest.

Enfin, ik zal uw boek daar eens bekijken als ik tijd heb.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 18:48   #16784
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet welke 'literatuur' jij leest of welke media jij volgt waarbij je constant met dergelijke berichten om de oren wordt geslagen.
Ik hoor blijkbaar iets anders.

Waar ik wel van overtuigd ben, is dat moest "uw" methodiek van wetenschap bedrijven gangbaar geweest zijn honderd jaar geleden, dat er dan vandaag nog geen raket van de grond geraakt was.
Maar dat was dan wellicht de schuld van de god NWO geweest.

Enfin, ik zal uw boek daar eens bekijken als ik tijd heb.
Wel, als je gaat spitten, zijn veel genoemde zaken gelukt door trial & error
en niet door de vooruitgang van de wetenschap, maar ondanks.
Echt grote (alternatieve) namen , hebben , terecht, afgegeven op de 'wetenschap' omdat ze door hadden hoe corrupt die is en mensen laat stoppen met zelfstandig te denken.
Wat precies de bedoeling is!

Pin d"Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 20:56   #16785
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Chemtrail Investigation Reveals Dangerous Aerosolized Compounds

'Local news station KSLA in Shreveport, Louisiana investigated a strange substance found by a man from the Arkansas-Lousiana-Texas border, which the man collected on the ground from a chemtrail overhead. He noticed the crisscrossed cloud-like lines in the sky as well as the unusual residue it left behind on vehicles after descending in a "haze".'
http://www.jonesreport.com/article/0...hemtrails.html

Pin d"Ar
Oud 8 januari 2008, 20:58   #16786
Pindar
Banneling

Standaard

BBC he?
Citaat:

Still more BBC censorship

David Icke was due to film an item for a BBC East Midlands television programme in which he was going to highlight the way children are programmed with the official version of the world and how the surveillance of children is getting more and more extreme.

However, the item is no longer going to be produced because apparently the BBC Head of Regional and Local Programming for the East Midlands, Aziz Rashid, has decided he doesn't want it to happen.

The BBC claims to be the pillar of fair play and balanced coverage when it is just another vehicle for the official version of everything to be constantly promoted while alternative information is suppressed
Bron: Icke's site

Pin d"Ar
Oud 8 januari 2008, 21:00   #16787
Pindar
Banneling

Standaard

o zoooo prachtig!!!!

mooi dat er een film van is!

Geef geen geld aan collectes voor kankers etc. Ze kunnen het allemaal al lang genezen,
maar zoals ik zo vaak heb gezegd, wordt het allemaal onderdrukt!

Citaat:
The Rise and Fall of a Scientific Genius: The Forgotten Story of Royal Rife
Citaat:

'A documentary about a San Diego scientist who cured cancer and most infectious diseases in 1934.'
video

Pin d"Ar
Oud 8 januari 2008, 21:07   #16788
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Verdorie, Pin d'Ar! Boeken van zulk geniaal niveau mag je me blijven geven!
ok

Pin d"Ar
Oud 8 januari 2008, 21:09   #16789
Pindar
Banneling

Standaard

Pin d"Ar
Oud 8 januari 2008, 21:10   #16790
Pindar
Banneling

Standaard

Pin d"Ar
Oud 8 januari 2008, 21:16   #16791
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Helemaal mee eens, Parcifal.

Daarom vind ik het zo bizar dat je ook maar één morzel geloof hecht aan de "antropogene CO2 veroorzaakt global warming/change" theorie. Tenzij dat je me 20 kritische testen en voorspellingen kan geven, natuurlijk.

Alléz, ik ben al blij met 5. Nog nergens tegengekomen, maar ik kan iets gemist hebben natuurlijk.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 21:50   #16792
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Zozo, meer boeken van dezelfde auteur. Het beloven interessante tijden te worden! Bedankt Pindar.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2008, 22:01   #16793
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Zozo, meer boeken van dezelfde auteur. Het beloven interessante tijden te worden! Bedankt Pindar.
your welcome en veel plezier ermee

Ik was vergeten deze te noemen, erg inzichtgevend!

Citaat:
At the Gates of the Citadel outlines the way we have to deal with the things we can never know with certainty, eliminating all of the laws and scientific "facts" in favor of a concept model designed to weed out the inconsistent in favor of that which explains the most, with the most consistency and the least effort, the goal of The Copernican Series.
Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 8 januari 2008 om 22:04.
Oud 8 januari 2008, 22:03   #16794
Pindar
Banneling

Standaard

hier voor 10 eurootjes

abebooks

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 8 januari 2008 om 22:03.
Oud 9 januari 2008, 03:08   #16795
blabylonia
Partijlid

blabylonia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parcifal;nr.16775
Als je het andere werk van Louise Bourgeois bekijkt, zoals het te zien was in het PMMK in 2006, snap je onmiddelijk dat haar hoofdthema de moeder-dochter relatie is.

Iedereen beleeft kunst anders he..

Ik vind het persoonlijk heerlijk om een kunstwerk eerst onbevooroordeeld en zonder (of liefst met zo weinig mogelijk) achtergrondinfo te voelen,
en dan cultureel-historisch te interpreteren.

Zonder voorkennis ga ik ook zelf veel meer met m'n eigen creativiteit werken.
Of zoals Joseph Beuys ooit zei:
Citaat:
"Creativity isn't the monopoly of artists. ... I mean, everybody can determine the content of life in his particular sphere[/i], whether in painting, music, engineering, caring for the sick, the economy or whatever. All around us the fundamentals of life are crying out to be shaped or created.

Jouw bewering dat de moeder-dochter relatie haar hoofdthema is zou ik niet durven zeggen.
Als het werk "Maman" op zich zou staan, zonder culturele referenties en louter een reflectie van haar innerlijke wereld waarin haar familieleven en kindertijd belangrijke 'magische' rollen spelen, dan zou ik je gelijk geven.
Volgens mij gaat dit specifieke werk veel verder. 'Familie' is een oorspronkelijker thema. 'Maman' is trouwens een verderzetting van "Das Nest".

Mss ook interessant om te zien, is waar haar spinnenfamilieleden zoal geplaatst worden: binnen en buiten bepaalde musea, rond (overheids)gebouwen (zoals in Washington DC), op kerkhoven (boven graf Ensor), en in Europa, USA tot in Japan .. .

Louise Bourgeois heeft ook gezegd dat
Citaat:
"I am a scientific person. I believe in psychoanalysis, in philosophy."

Ze affirmeerde ook (over andere werken):
Citaat:
"In this biographical and erotic work, to transform materials into art is a physical conversion, not in the religious sense, but like the conversion of electricity into power."
En toch behandelt ze ook een belangrijk religieus thema: "Quarantania" (de berg nabij Jericho waar Jezus werd verleid [Matteus 4:8] ). "Enkele schetsen van Quarantania".
Esotorische kennis en het integreren van symbolen (al dan niet on(der)bewust) duikt ook op in dit werk: zie laatste link naar de (vnl onderste) schetsen.

Veel grote kunstenaars hebben een 'magische' verbondenheid met het leven. Hun 'antenne' zit op een zekere vibratie waar het bewustzijn het on(der)bewustzijn ontmoet. Vandaar dat hun hoogstpersoonlijke 'vertaling' bij de toeschouer een kluwen van interpretaties genereert. Kunstenaars verwerken ook wetenschappen en occulte wetenschappen zoals symbolen en sublimaties, etc..

Anderen zeiden:
Citaat:
"Louise Bourgeois developed a logic of instincts and it is important to link her art to the greater themes of knowledge or literature rather than to the systems of art. It is better to speak about [/b]materials extracted from repression[/b], the life struggles as abandonment and anger, desire and aggression, communication and the inaccessibility of the Other.
In the constant confrontation between the instincts of death, anguish, fear and the instincts of life, the work of Louise Bourgeois is a painful and triumphant affirmation of existence illuminated by the libido.
link
Ander werk van haar:

"The Locus of Memory".

"In and Out nr2.". "Once happily mistaken for 'an elephant' by a small child of three."

"'The blind leading the blind".

"Number 72 (the No-March):
Over 1,000 individually cut marble cylinders clustered together are a meditation on the relationship of the individual to the group. The metaphor applies to political life as well as to the world visible only through the lens of a microscope. Bourgeois explains: "The No March also means accepting you're almost nobody, [that] you have to merge with thousands like you." Reinstalled in 2006 at floor level as it was originally exhibited at the Whitney Museum of American Art in 1973.

"Untitled' (middelste tekening)

'Art is art', maar wel een reflectie/interpretatie van het leven. Soms legt kunst wel eens diepe motieven bloot. Logisch toch dat wanneer alles met elkaar verbonden is, dat kunst daar mee gaat werken. Door die culturele reflecties kan men wel eens (on)aangenaam verrast worden..

Laatst gewijzigd door blabylonia : 9 januari 2008 om 03:12.
blabylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2008, 12:50   #16796
Pindar
Banneling

Standaard

well, well well...

Citaat:

A 'missing children' organisation, sponsored by Coca Cola, has the following personnel. See David Icke's books and you'll see why it's a shocker:

Patrons

Laura Bush

Cherie Blair

Honorary Chairs

The Honorable Hillary Rodham Clinton, US Senator

The Honorable Jesse Helms, former US Senator

The Honorable Dr. Henry Kissinger, former US Secretary of State

The Lord Paul of Marylebone, Chairman of Caparo Group Ltd, UK

David Veness, CBE, QPM, United Nations Under-Secretary-General for
Safety and Security Trustees
gedverdemme! genoeg om 10 keer over je nek te gaan!!

http://www.pact-online.org/pdf/E5M.pdf

Pin d"Ar
Oud 12 januari 2008, 12:52   #16797
Pindar
Banneling

Standaard

en over Cola gesproken!
Citaat:

What Happens to Your Body Within an Hour of Drinking a Coke

'Do you want to be healthy? Drinking soda is bad for your health in so many ways; science can’t even state all the consequences. Here’s what happens in your body when you assault it with a Coke ...'
nieuwsgierig?

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 12 januari 2008 om 12:53.
Oud 13 januari 2008, 12:27   #16798
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
'This is the only accurate account I have seen of what really happened with the price of oil in 1973. I strongly recommend reading it.' Sheikh Zaki Yamani, former Oil Minister of Saudi Arabia

'I recommend this book to all who wish to know how the world is really run, what are the systems behind the sub-systems we perceive in the daily media, and what are the antecedents of the present global political dilemmas.' Dr Frederick Wills, former Foreign Minister, Guyana

'For those truly interested about how the world economy functions, this book will be greatly useful. The book treats especially well the political goals of Britain, a thread in modern history all too often overlooked.' Stephen J. Lewis, economist, City of London

'... one of the most readable books I have ever seen. It will shock people, but it is needed. William Engdahl has found a common thread that ties hundreds of events which, at first glance, appear to be unassociated.' Leon D. Richardson, Far East Financial columnist, industrialist, advisory board, Sloan School of Management, Massachussetts Institute of Technology

This book is a gripping account of the murky world of the international oil industry and its role in world politics.

Scandals about oil are familiar to most of us. From George W. Bush's election victory to the wars in Iraq and Afghanistan, US politics and oil enjoy a controversially close relationship. The US economy relies upon the cheap and unlimited supply of this single fuel.

William Engdahl takes the reader through a history of the oil industry's grip on the world economy. His revelations are startling. Moving from the post-World War I period up to the present day, he shows how oil is - and has always been - the motivating factor in international policy and conflicts.

Shedding light on the 1970s oil shocks and the grand strategy of Washington after the end of the Cold War, Engdahl presents a convincing case that geopolitics and oil were behind the collapse of the Soviet Union, the breakup of Yugoslavia, the rise and fall of the Taliban. He reveals evidence to show that the US and UK decision to go to war in Iraq was not simply an issue of corporate greed. It was a strategic move to control the world economy for the following half century or more.
http://www.plutobooks.com/cgi-local/...second=&third=

Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 13 januari 2008 om 12:30.
Oud 13 januari 2008, 12:52   #16799
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Printed in The American Almanac, May 5, 1997.

``I know the secret of making the average American believe anything I want him to. Just let me control television.... You put something on the television and it becomes reality. If the world outside the TV set contradicts the images, people start trying to change the world to make it like the TV set images....''
--Hal Becker, media ``expert'' and management consultant, the Futures Group, in an interview in 1981

Pin d"Ar
Oud 13 januari 2008, 13:42   #16800
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Pindar, Exodus en Heftruck; een vraagje.

Een tijdje geleden werd Ron Paul beschuldigd van racistische, xenofobische, etc. nieuwsbrieven verspreid te hebben. Hij beweerde echter formeel daar niets mee te maken hebben.

Weet er iemand waar zijn antwoord is?
Het stond hier op het forum, maar ik vind het niet. Een link naar de oorspronkelijke bron is ook goed. Dank bij voorbaatç
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be