![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Minister-President
|
![]() België is geen persoon, maar wel een smeerlap. Het onderdrukt al 183 jaar de meerderheid van zijn bevolking. De Brabançonne staat gelijk aan België en is een symbool voor de onderdrukking van de Vlaming.
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
Dat het ze dus geen moer kan schelen dat ze hier kolossaal af gaan... ![]()
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#266 |
Minister-President
|
![]() Leer eerst Nederlands en kom dan de slimme uithangen.
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het wel over Robert Verbelen. En indien het waar is dat het zwart kapelaantje een straatnaam kreeg in Puurs, dan is dit effenaf een schande.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 mei 2013 om 15:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Minister-President
|
![]() Is hij erger dan Cyriel Verschaeve? Ik weet het niet, hoor.
![]() |
#269 |
Minister-President
|
![]() Hoe vaak moeten wij nog zeggen dat die Robert Verbelen een soldaat was uit WOI, gestorven in 1918?
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 22 mei 2013 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bestaat blijkbaar:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 mei 2013 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
|
![]() Antwoord eens op mijn vraag, in plaats van de domme uit te hangen.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 23 mei 2013 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() Het bestond, maar nu toch niet meer in Duitsland. Zou wel héél straf zijn, hè. In het zogenaamde "Vlaanderen" (sic) kan het blijkbaar nog wel, nazi's vereren.
![]() |
#274 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als Polle II straatnamen mag krijgen, dan mag iedereen straatnamen krijgen.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 24 mei 2013 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alhoewel, van Oostfronters mag ook niets negatiefs beweert worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
|
![]() voor iemand die de heelheid van België hoog in het vaandel heeft staan ben jij wel een heel smerig mannetje he?
![]() |
#277 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voeg daarbij dan nog dat de verfransing van bijvb. Brussel een rechtstreeks gevolg is van die opstand van 1830 en dan is dat al meer dan genoeg voor mij om vervuld te worden van een hartsgrondige haat ten opzicht van dat vermaledijde B-woord!l Citaat:
(Die Engelstalige tekst heb IK daar natuurlijk niet opgezet. Het ging echter me des te meer om de inhoud.) Wat wij willen is uiteraard WRAAK! Northland: http://www.youtube.com/watch?v=b85uvWHojj4 http://www.youtube.com/watch?v=gUWNY...eature=related Wolfchant: http://www.youtube.com/watch?v=6FTyZ...eature=related Ancient Rites: http://www.youtube.com/watch?v=Wwpy0U_mlzg[/quote]
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 mei 2013 om 19:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ancient Rites - De Vlaamse Leeuw: http://www.youtube.com/watch?v=Wwpy0U_mlzg Helaas gsmopnamekwaliteit. Maar toch een tof deuntje. Lion's Pride - De Leeuw van Vlaanderen: http://www.youtube.com/watch?v=zHiVvNP6ggc Zij zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse Leeuw, Al dreigen zij zijn vrijheid met kluisters en geschreeuw. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. De tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan: De legerbenden sneven, een volk zal nooit vergaan. De vijand trekt te velde, omringd van doodsgevaar. Wij lachen met zijn woede, de Vlaamse Leeuw is daar Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Wee hen, de onbezonnen', die vals en vol verraad, De Vlaamse Leeuw komt strelen en trouweloos hem slaat. Geen enkele handbeweging die hij uit 't oog verliest: En voelt hij zich getroffen, hij stelt zijn maan en briest. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Het wraaksein is gegeven, hij is hun tergen moe; Met vuur in 't oog, met woede springt hij den vijand toe. Hij scheurt, vernielt, verplettert, bedekt met bloed en slijk En zegepralend grijnst hij op 's vijands trillend lijk. Zij zullen hem niet temmen, zolang een Vlaming leeft, Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft. Zolang de Leeuw kan klauwen, zolang hij tanden heeft.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 mei 2013 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() De NVA heeft heelt wat werk aan de winkel met een heuse Straatnamenaktie in gemeenten waar ze mee in de meerderheid zit!
Citaat:
Zo is er niet alleen in de deelgemeente Heverlee idd. een Kardinaal Mercierlaan maar de vaderlandslievende kardinaal moest zonodig ook nog eens geëerd worden op de hoek van de Tiense straat en de Vlamingenstraat waar het Kardinaal Mercierplein opdoemt. ![]() Wat mij ook tegen de borst stuit is dat op de eerste 'verdieping' van de beeldengallerij in de gevel van het Leuvense stadhuis, waar de vorsten een standbeeld hebben die over de stad geregeerd hebben, gaande van de hertogen van Brabant, via de hertogen van Bourgondie en de Habsburgers tot aan Leopold II, waarbij zowel Leopold I als Willem I geen beeld hebben maar Napoleon wel! ![]() Waarom dan niet meteen ook die andere imperialist en bezetter, Hiltler, een beeld geven.... ![]() ![]() Pikant detail: Mocht er een kunstliefhebber zich afvragen wat er gebeurd is met de originele (vijftiendeeeuwse!) gotische glasramen, wel die werden er uitgerekend door de Franse sansculotten uitgeslagen tijdens de Franse bezetting. Maar Napoleon werd wel bedacht met een standbeeld op dat stadhuis! ![]() In welk land wordt hulde gebracht aan diegenen die ooit dat land veroverden en annexeerden. Een postume belediging aan, en kaakslag voor, de 12.000 Kempenzonen die heldhaftig vielen in de verzetsstrijd tegen de bezetter en diegenen die door Napoleon naar het Oostfront werden gestuurd. Merk daarbij op dat Napleon mijn achterachterbedoovergraatvader naar het Oostfront stuurde, iets wat zelfs Hitler niet deed met mijn grootvader! De beste keus voor een beldenwissel zou zijn van Napoleon te vervangen door de Leuvense verzetsstrijder Pieter Corbeels. Vermits Leopold II de enige Belgische koning is die aanwezig is maar bovendien ook de meest kontroversiële, vervangt men zijn beeld best door een beeld van Willem I. Op die wijze gaat de heersersgalerij dan konsekwent tot en met Willem I. We zouden met enkele Leuvenaars een petitie moeten organiseren! Er is in Leuven verdorie zelfs niet eens een plaats of straat vernoemd naar de verzetsleider en martelaar Pieter Corbeels ! ![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Corbeels Wel heeft men tot twee maal toe gedacht aan de kardinale klootzak Mercier!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 25 mei 2013 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Franstaligen komen in Vlaanderen standbeelden van massamoordenaars plaatsen en ze mogen niet verwijderd worden. Dit is het geval in Halle bv.
Citaat:
Ik zou zeggen...laat de Belgen eens eerst hun eigen misdaden erkennen vooraleer de verontwaardigde uit te hangen over de misdaden van anderen. Daarnaast vind ik degenen die zich druk maken om standbeelden van collaborateurs en tegelijk zwijgen over standbeelden voor andere misdadigers zoals Napoleon of Leopold hypocrieten. Ik stel volksreferendums voor om de standbeelden van die laatste figuren te verwijderen. De overheden zijn hier nogal laks in. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 mei 2013 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |