![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Tot dusver het standpunt van de Engelse bezetter en nazaten van de kolonisten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dat er zelfs zoiets als een identitair besef langsheen de taalgrenzen loopt...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Vlamingen daarentegen hebben zich weldegelijk Nederlanders genoemd. En dat nog 150 jaar na de Vrede van Westfalen.... Zoals Edwin reeds stelde zullen het de beleidsmakers zijn die dat bepalen en een belangrijke rol is daarbij weggelegd hoe de geschiedenisboeken in het onderwijs er zullen uitzien in de toekomst. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=486
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoeveel straten in België werden niet vernoemd naar het koningshuis? Ook in WOII had onze toenmalige vorst duidelijk goede banden met de bezetter... Dat is toch door heel de geschiedenis heen de meest collaborerende familie geweest? Ze werd ons zelfs opgedwongen door andere landen... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Koning Pils deed zojuist een kleine bestelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschaeve had de kans om geëerd te worden. Hij heeft het verprutst. Geen standbeeld voor Verschaeve. Nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Minister-President
|
![]() In Alveringem (ergens in het westen van Vlaanderen) heeft die snoodaard er wel één. Allez, toch een buste.
![]() |
#328 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#329 |
Europees Commissaris
|
![]() Is die Cyriel Verschaevestraat in Breendonk er nog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Europees Commissaris
|
![]() http://maps.google.be/maps?q=cyriel+...ewest&t=m&z=16
Er is er voorts nog een in Kortrijk en in Lanaken. Ik veronderstel uiteraard dat die straten reeds voor WO II zo heetten.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat laatste heb ik niet gesteld. De Alemannische Zwitsers zien zich niet los van de grotere Duitse cultuur- en taalgemeenschap, wat evenwel niet betekent dat ze zich identitair als Duitsers zien. Verre van zelfs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Minister-President
|
![]() Koning Leopold III-straat, 62
1785 Merchtem http://www.leopold3.be/ Koning Leopold III-Straat, 8520 Kuurne Straat: leopold 3 laan Postcode: 8900 Plaats: Ieper Provincie: West-Vlaanderen België ziet zwart ![]() ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=307 Maar het is niet omdat een identitaire kracht bestaat dat ze ook terecht bestaat want ze kan 'vals' zijn, het gevolg van manipulatie. Zoals het politiek geladen neologisme "België" waarmee ons kollektief nationaal bewustzijn zijn dat we Nederlanders zijn werd gereset in de Franse tijd en vanaf 1830.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#336 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#337 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had het over 'België' en niet over 'Belgica' of andere Latijnse verbuigingen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=26618 http://forum.politics.be/showthread....en#post6523800 http://forum.politics.be/showthread....en#post6474071
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En om een slapende Bubhond wakker te maken: In uw plaats zou ik nu uitpluizen wanneer precies die straten naar Verschaeve vernoemd werden. Misschien wel tijdens een vooroorlogs VNV-gemeentebestuur.... ![]() Wat mijn punt dan weeer zou ontkrachten... ![]() Kortom, wat een heerlijk onuitputtelijk onderwerp toch... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister-President