![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 29 mei 2013 om 16:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat zijn letterkundig oeuvre betref: van zéér matige kwaliteit. Bombastisch overdreven en zijn gedichten zijn niet veel soeps.Men merkt al vlug dat Verschaeve ondermaats is. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2013 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Helaas was Jacoba van Beieren onze laatste gravin..... Maar ja, het bier is altijd gebleven... ![]() ![]() link:http://www.sve.nl/cmsupload/images/2...sch_Museum.jpg
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 mei 2013 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hier naar Veeschaeve nog steeds wél. Hoe zou dat komen ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn er aanduidingen dat Verschaeve te kwader trouw was zoals ge lijkt te beweren? Wiki:Zijn uitingen dragen het kenmerk van een wereldvreemde romanticus die nazi-Duitsland met het cultuur-Duitsland van Richard Wagner en Goethe verwisselt. In juli 1944 had Verschaeve een ontmoeting met Heinrich Himmler waarbij hij poogde om de eigenheid en autonomie van het Vlaamse volk tegenover de Reichsführer-SS te verdedigen. Blijkbaar was hij zo naïef dat hij niet besefte dat hij bij de duivel te biechten ging? Citaat:
Wiki: Zwaar op de hand en literair verouderd oeuvre vol overspannen woordenpraal en gezwollen beelden. Dit klinkt gewoon z�*lig, deze neoromantikus moet dat maar eens dringend ter hand nemen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 19:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hier het nummer van Jong Dietschland voor me liggen. Uit 1909. Gekocht via internet indertijd. Het nummer is volledig gewijd aan Albrecht Rodenbach. Een verhandeling van Cyriel Verschaeve uit die periode. Deze tekst van Verschaeve kreeg toen lof alom in de vlaamsgezinde christelijke milieus. Wel, wanneer men dit leest dan zegt men: hoe is het mogelijk zo'n onzin te schrijven. En dan heb ik het zowel over de stijl als over de inhoud en omgekeerd. Ongelooflijk slecht geschreven stuk. In één woord: rommel. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2013 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik veronderstel dat gij wel meer uit die periode rommel vindt....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dingen die Gezelle schreef, dat vind ik kwaliteit. Maar Verschaeve, geloof me, daar zit maar weinig kwaliteit in. Verschaeve werd over het paard getild omdat hij een soort icoon was geworden voor een zekere toenmalige Vlaamse christelijke jeugd. Hij was ook redelijk goed ter tale. Maar in het schrijven was hij minder begenadigd. Hij kwam een maatje tekort.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2013 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik veronderstel dat ge bedoelt dat de huidige staatsgrenzen van Nederland niet overeenkomen met de Nederlanden. Daarom dat ik dan ook pleit opdat Nederland zijn naam zou vervangen in 'Noord-Nederland' en dat de Vlaamse politici een naamswijziging zouden agenderen waarbij 'Belgique' vertaald zou worden als 'Zuid-Nederland'. Historisch een stuk korrekter.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebruikt u soms acids, LSD, ... ander spul?
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 mei 2013 om 20:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is onze hoop en die laten we nooit varen!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 29 mei 2013 om 21:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#353 |
Europees Commissaris
|
![]() Visualistaie, koncentratie en rotsvaste overtuiging zijn de drie peilers voor magisch werk.
Maar misschien ben ik wel Verschaeve in mijn diepste gedachten. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 21:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Europees Commissaris
|
![]() Een 'nieuwe' identitaire kracht ontwikkelen kan toch zo gemakkelijk zijn. Na één generatie zou geen enkele Vlaming nog weten dat hij Belg was....
En de geesten Jacob Van Artevelde, Willem van Oranje, Keizer Karel en Pieter Geijl zouden heel eventjes glimlachen in hun graf.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 29 mei 2013 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar begint het inderdaad wel wat op de lijken. Vooral voor wat de inhoud van uw schrijfsels betreft.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 mei 2013 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 |
Europees Commissaris
|
![]() Bedankt voor het kompliment, en ik weet het, aan de stijl moet nog wat worden gewerkt.
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 mei 2013 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister-President
|
![]() Zoals de Franstalige Belgen die zich allesbehalve Frans voelen.