![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat zal wel. Nu is de fiets gehyped. En wat we hier zien, is misschien een wandelingtje uit met een fietsersclub. Vroeger reden er in België maar weinig mensen met de fiets in vergelijking met Nederland. België heeft nooit zo'n fietserscultuur gehad als Nederland. De Belg nam liever de auto, de brommer of de bus.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 juni 2013 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast lijkt uw woordkeuze een beetje merkwaardig. Als het om Duitsers gaat, zijn het "huurlingen"; gaat het om "Nederlandssprekenden" dan luidt het dat ze "meevochten". Net alsof de eerste geen betrokkenheid vertoonden en de tweede groep wel. Alleen schijnt u te vergeten dat de toenmalige legers, zeker voor het voetvolk, steeds uit huurlingen bestonden. In onze gewesten bestond er geen dienstplicht (een van de redenen waarom de Boerenkrijg hier zal uitbreken toen de Fransen die verplichte legerdienst invoerden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u ziet op de foto, is een beeld dat men dagelijks in Kopenhagen kan zien. Daar fietst een substantieel van de mensen dagelijks naar het werk of doet de dagelijkse verplaatsingen uitsluitend met de fiets. Komt u nu ook af dat de Denen "zuinig zijn op hun zuinige fiets"? Vroeger werd er heel veel met de fiets gereden. Juist die cultuur heeft ervoor gezorgd dat er zovele generaties "flandriens" hebben kunnen ontstaan. Gevormd door hun dagelijkse ritten op de fiets. Niets omdat ze trainden, maar gewoon omdat ze er dagelijks mee reden naar hun werk, om zaken op te halen, enzovoort. Hier in het dorp had mijn overgrootvader de eerste wagen. De rest van het dorp had een fiets. Slechts de allerarmsten moesten alles te voet doen. Op klompen. Wat u schrijft, klopt gewoonweg niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor andere landen is het een deugd. De Denen fietsen namelijk uit milieuvriendelijkheid, de Amerikanen uit avontuur, de Belgen omdat het bourgondische recreateurs zijn. Alleen de Nederlanders fietsen uit gierigheid.
![]() |
![]() |
#568 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere cent daarop gespaard, kunnen we als gezin voor heel wat andere, leuke dingen besteden. Daar we een groot gezin hebben, zijn centjes zeker welkom. Daarom ook leven we zuinig. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 9 juni 2013 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wil jij dat verwijfd noemen: gogogo. Ik werk in een sjiek pak (verplicht) Ook als het zonnetje schijnt is dat een probleem. Ik wens niet zwetend als een das mijn dagtaak aan te vatten. Citaat:
Maar inderdaad, ik laat de vooruitgang niet aan mij voorbijgaan, en leg in alle comfort en gemak de 60 km. of meer af, in maatpak, in mijn verwarmde slee (winter) of mijn gekoelde berline (zomer) Enkel zo kom ik in de juiste vorm aan om te presteren. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luiheid én om de groene malloten te pesten.
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O jawel! Denken we maar aan onze weerman Frank. Die pendelt dagelijks naar de VRT met de fiets. En me dunkt dat die toch netjes en deftig gekleed op het scherm moet verschijnen, nietwaar?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die de fiets neemt, kan zijn geld aan andere zaken besteden. Voor zichzelf. Niet omdat hij iemand schijnbaar denkt te moeten "pesten". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch fiets ik naar het werk. Bij aankomst verfris ik me, doe mijn pak en das aan. En na die goede fietstrip sta ik monter en blijgezind voor de klas. Ik moet er niet aan denken diezelfde afstand te doen in een blik op vier wielen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Minister Donner te fiets naar Demonstratie in Den Haag
http://www.nufoto.nl/fotos/193166/mi...-den-haag.html NOS journalisten achtervolgen Rutte op de fiets (Rijdt een journalist omver ![]() http://tevekijker.be/?q=node/181 Rutte en Blok met fiets naar Catshuis http://nos.nl/video/348751-rutte-en-...-catshuis.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2013 om 06:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk, wanneer zowel reguliere soldaten als huurlingen een tijdje niet betaald werden dan gingen zij zichzelf 'bedienen'. Vandaar de 'Spaanse furies'. Hetzelfde fenomeen kenden we trouwens ook bij de Fransen en de Engelsen. Franse furies en Engelse furies waren dan ook tevens schering en inslag. Een vervaarlijk fenomeen waarvoor de plaatselijke bevolking zeer beducht was. En terecht! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2013 om 06:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zelf ben jarenlang dagelijks tien km naar het werk gefietst nadien zelfs 20 km. Niet in maatpak maar ik kleedde me op op het werk en verfriste me aan de lavabo in het toilet. Waar een wil is is een (fiets)weg. En nu is dat meer mogelijk dan ooit vermits sommige werkgevers douches voor fietsers voorzien. Met dat weer viel het nogal mee. Mensen klagen steeds of het weer maar het aantal keer dat ik door de regen moest fietsen was minder dan 5 % van de verplaatsingen. Eén keer op twintig ritten, maximaal.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 10 juni 2013 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad. Dit verschijnsel is bij System zodanig hardnekkig dat het op een bepaalde vorm van autisme gaat gelijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo verscheen rond 1822 : Zakboekje voor de Nederlandsche Jeugd. Of Korte beschrijving des geheelen A A R D R i J K S, Benevens het nodige Onderrigt aangaande De G L O B E , de K A A R T E E N En dezelver gebruik. Tiende Druk (een kort uittreksel) Welk is het karakter van zijn Inwoners? De Denen zijn welgevormd, geestig en zoo beschaafd geworden, dat zy voor geene andere Volkeren behoeven te wijken. De Vrouwen zijn schoon, welgemaakt en zeer zuinig. Zuinigheid was toen al ingebakken bij de Denen. En later de fietsen blijkbaar ook. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2013 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |