Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2022, 12:14   #1
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard Alcoholisten

Alcoholisten. Niks aan de hand. Zat zijn is plezant. Zolang ze maar geen jointje roken want dat zijn drugs

https://www.demorgen.be/nieuws/ik-de...nken~b096ea28/

Al een geluk dat dat legaal is. Stel je voor indien niet

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2022 om 12:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 12:49   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Ik kan het artikel niet lezen Fred
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 13:19   #3
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Heu? Wadde?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 14:17   #4
Patrick M
Provinciaal Statenlid

Standaard

Alcohol, de wettelijke drug.
Patrick M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 15:20   #5
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik kan het artikel niet lezen Fred

Ja niet op gelet. Betaalmuur. Sorry

Ik denk dat veel mensen alcoholist zijn zonder het te beseffen. Je hoeft er geen twintig pinten per dag voor te drinken’

Het is toch vreemd hoe aanwezig alcohol is in onze maatschappij, terwijl we weten dat het schadelijk is.
Rik: “(knikt) Je hebt geen idee hoe vaak ik al een fles wijn heb gekregen. Mensen bedoelen dat goed, maar je geeft toch ook geen slof sigaretten cadeau?

“Vanaf wanneer is iets een drug, vragen jongeren me soms. Ik zeg dan: zodra het je gedrag verandert. Sigaretten zijn ook verslavend, maar ze hebben geen impact op je gedrag. Alcohol wel. Dat tast je hersenen aan, zelfs wanneer je al lang niet meer drinkt. Mijn vrouw moest onlangs een kleine operatie laten uitvoeren, en tot de verbazing van de arts had de lokale verdoving geen enkel effect op haar. Alcohol tast de zone in de hersenen aan waarop anesthesie inwerkt. Zo ken ik nog veel verhalen, en toch blijft alcohol overal vrij te koop.”

Maar ik denk dat we dat allemaal wel al lang weten. Het enige wat mij blijft verbazen en waarom ik dit post is om in vraag te stellen waarom we zo heftig blijven reageren op cannabis terwijl.......

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 augustus 2022 om 15:21.
Oud 8 augustus 2022, 16:41   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja niet op gelet. Betaalmuur. Sorry

Ik denk dat veel mensen alcoholist zijn zonder het te beseffen. Je hoeft er geen twintig pinten per dag voor te drinken’

Het is toch vreemd hoe aanwezig alcohol is in onze maatschappij, terwijl we weten dat het schadelijk is.
Rik: “(knikt) Je hebt geen idee hoe vaak ik al een fles wijn heb gekregen. Mensen bedoelen dat goed, maar je geeft toch ook geen slof sigaretten cadeau?

“Vanaf wanneer is iets een drug, vragen jongeren me soms. Ik zeg dan: zodra het je gedrag verandert. Sigaretten zijn ook verslavend, maar ze hebben geen impact op je gedrag. Alcohol wel. Dat tast je hersenen aan, zelfs wanneer je al lang niet meer drinkt. Mijn vrouw moest onlangs een kleine operatie laten uitvoeren, en tot de verbazing van de arts had de lokale verdoving geen enkel effect op haar. Alcohol tast de zone in de hersenen aan waarop anesthesie inwerkt. Zo ken ik nog veel verhalen, en toch blijft alcohol overal vrij te koop.”

Maar ik denk dat we dat allemaal wel al lang weten. Het enige wat mij blijft verbazen en waarom ik dit post is om in vraag te stellen waarom we zo heftig blijven reageren op cannabis terwijl.......
Ik heb zojuist eens een zoekopdracht uitgevoerd binnen dit katern, enkel op titel van het onderwerp. Trefwoord "alcohol". Resultaat 15 treffers.
Ik herinner mij hier stevige discussies over het onderwerp dat je nu aankaart.

We moeten ons geen illusies maken. Alcohol is een zware legale drug, een sluipend gif omdat grootgebruik de mens afhankelijk maakt. Velen hebben het ondertussen nodig om normaal te functioneren. Ze zien er niet noodzakelijk zat uit.

Ooit met een psycholoog gepraat. Het gaat om receptoren die op den duur alcohol nodig hebben om de mens op een normale manier te laten functioneren.

Wat uiteraard niet belet dat de occasionele drinker best wel eens kan genieten van een goed bierke of een goed glas wijn.
En daar wringt het schoentje. Overmaat schaadt. Maar als je het gebruik van alcohol gaat verbieden dan tref je ook die occasionele drinker.
Oud 8 augustus 2022, 17:11   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Niet dat ik alcoholmisbruik wil goedpraten of de negatieve effecten ervan minimaliseren, maar als ik sommige reacties lees vraag ik me af hoe het komt dat er nog een mensheid bestaat, na zoveel duizenden jaren van ingeburgerd en grootschalig alcoholgebruik. Er zijn wel bepaalde culturen waar alcohol taboe is. Die lijken me anders ook weer niet direct een lichtend voorbeeld voor rede en vooruitgang van de mensheid.
Oud 8 augustus 2022, 17:34   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Niet dat ik alcoholmisbruik wil goedpraten of de negatieve effecten ervan minimaliseren, maar als ik sommige reacties lees vraag ik me af hoe het komt dat er nog een mensheid bestaat, na zoveel duizenden jaren van ingeburgerd en grootschalig alcoholgebruik. Er zijn wel bepaalde culturen waar alcohol taboe is. Die lijken me anders ook weer niet direct een lichtend voorbeeld voor rede en vooruitgang van de mensheid.
Alcohol is ook veel trager verslavend dan nicotine, heroïne of cocaïne. Tijdens mijn jonge jaren heb ik (gedurende een tiental jaar) regelmatig stevig gedronken, zonder ook maar enige vorm van afhankelijkheid te ondervinden. Toen ik begon te roken, was ik na zes maand verslaafd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 17:48   #9
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

Het drinken van alcoholische dranken, waaronder bier, door gezonde mensen lijkt het risico op het ontwikkelen van sommige ziekten te verminderen

1. Het drinken van bier versterkt de botten
Naast calcium is silicium ook een essentieel mineraal om de botten gezond te houden.

2. Gezondere nieren
Een van de redenen dat je meer urineert na het drinken van dit brouwsel, is omdat het werkt als een diureticum. Omdat het 90% uit water bestaat, laag aan natrium is en veel kalium bevat, stimuleert bier de uitscheiding van vloeistoffen.

3. Het voorkomt neurodegeneratieve ziektes
Beheerste bierconsumptie speelt ook een rol bij de productie van nieuwe zenuwcellen, die helpen bij het verbeteren van het geheugen. Het silicium in bier helpt bij het elimineren van giftige metalen die in verband staan met degeneratieve ziektes

4. Het is anticarcinogeen
Een van de polyfenolen in bier, xanthohumol, staat bekend als een krachtige antioxidant die de groei van kankercellen kan tegenhouden. Als preventief middel tegen prostaat- en darmkanker kan men deze afgeleide van hop gebruiken.

5. Het is een ontstekingsremmer
Hop, een van de belangrijkste ingrediënten van bier, heeft een ontstekingsremmende en antibacteriële werking. Daardoor vermindert het het risico op ziekten die samenhangen met veroudering. Dit actieve ingrediënt kan enorm helpen bij het beheersen van artritis en andere ziekten die worden veroorzaakt door overmatige ontsteking.

6. Verbetert de spijsvertering
De vezels en ontstekingsremmende eigenschappen in een biertje zorgen ervoor dat het een geweldige hulp voor de de spijsvertering. Omdat het een gefermenteerde vloeistof is, helpt het bij het stimuleren van goede bacteriën in de darmflora en het balanceert ook de pH van de maag.

7. Het is rijk aan vitaminen en mineralen
Granen zoals gerst en tarwe worden gebruikt om bier te maken, naast water en gist. De korrels zitten vol met voedingsstoffen die het brouwproces overleven. Ze worden ook versterkt door de fermentatie en het filterproces.

Bier is een natuurlijke bron van:
B-vitaminen (vooral foliumzuur)
Mineralen (silicium, kalium, magnesium, calcium, selenium)
Vezels

8. Het brengt cholesterol onder controle
Mensen die alcoholische dranken met mate drinken, hebben een hoger niveau van goede cholesterol (HDL). Dit soort gezonde vetten vermindert overmatige lipiden in het bloed en voorkomt daarmee verstoppingen.

Bier vermindert ook de fibrinogeenniveaus, een eiwit dat bloedstolling kan veroorzaken.

9. Het voorkomt veroudering
De actieve ingrediënten in deze drank controleren het ontstekingsproces van het lichaam en verminderen de kans op chronische ziekten. Het bevat ook een grote hoeveelheid antioxidanten, moleculen die de oxidatieve schade door vrije radicalen kunnen verminderen.
Oud 8 augustus 2022, 17:53   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De kans dat je een functionele alcoholist vind in België is groter dan het vinden van een nuttige tapijtkopper.
Oud 8 augustus 2022, 18:05   #11
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De kans dat je een functionele alcoholist vind in België is groter dan het vinden van een nuttige tapijtkopper.
Die worden Minister van Pensioenen
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 18:08   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat verklaart waarom we zoveel ministers hebben.
Oud 8 augustus 2022, 19:08   #13
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
Het drinken van alcoholische dranken, waaronder bier, door gezonde mensen lijkt het risico op het ontwikkelen van sommige ziekten te verminderen

1. Het drinken van bier versterkt de botten
Naast calcium is silicium ook een essentieel mineraal om de botten gezond te houden.

2. Gezondere nieren
Een van de redenen dat je meer urineert na het drinken van dit brouwsel, is omdat het werkt als een diureticum. Omdat het 90% uit water bestaat, laag aan natrium is en veel kalium bevat, stimuleert bier de uitscheiding van vloeistoffen.

3. Het voorkomt neurodegeneratieve ziektes
Beheerste bierconsumptie speelt ook een rol bij de productie van nieuwe zenuwcellen, die helpen bij het verbeteren van het geheugen. Het silicium in bier helpt bij het elimineren van giftige metalen die in verband staan met degeneratieve ziektes

4. Het is anticarcinogeen
Een van de polyfenolen in bier, xanthohumol, staat bekend als een krachtige antioxidant die de groei van kankercellen kan tegenhouden. Als preventief middel tegen prostaat- en darmkanker kan men deze afgeleide van hop gebruiken.

5. Het is een ontstekingsremmer
Hop, een van de belangrijkste ingrediënten van bier, heeft een ontstekingsremmende en antibacteriële werking. Daardoor vermindert het het risico op ziekten die samenhangen met veroudering. Dit actieve ingrediënt kan enorm helpen bij het beheersen van artritis en andere ziekten die worden veroorzaakt door overmatige ontsteking.

6. Verbetert de spijsvertering
De vezels en ontstekingsremmende eigenschappen in een biertje zorgen ervoor dat het een geweldige hulp voor de de spijsvertering. Omdat het een gefermenteerde vloeistof is, helpt het bij het stimuleren van goede bacteriën in de darmflora en het balanceert ook de pH van de maag.

7. Het is rijk aan vitaminen en mineralen
Granen zoals gerst en tarwe worden gebruikt om bier te maken, naast water en gist. De korrels zitten vol met voedingsstoffen die het brouwproces overleven. Ze worden ook versterkt door de fermentatie en het filterproces.

Bier is een natuurlijke bron van:
B-vitaminen (vooral foliumzuur)
Mineralen (silicium, kalium, magnesium, calcium, selenium)
Vezels

8. Het brengt cholesterol onder controle
Mensen die alcoholische dranken met mate drinken, hebben een hoger niveau van goede cholesterol (HDL). Dit soort gezonde vetten vermindert overmatige lipiden in het bloed en voorkomt daarmee verstoppingen.

Bier vermindert ook de fibrinogeenniveaus, een eiwit dat bloedstolling kan veroorzaken.

9. Het voorkomt veroudering
De actieve ingrediënten in deze drank controleren het ontstekingsproces van het lichaam en verminderen de kans op chronische ziekten. Het bevat ook een grote hoeveelheid antioxidanten, moleculen die de oxidatieve schade door vrije radicalen kunnen verminderen.
Daar is iets van. Af en toe of zelfs regelmatig wat Alcohol drinken zal niet direct een probleem zijn. Echter alle dagen een fles wodka of een bak bier is toch van een andere orde.
Oud 8 augustus 2022, 19:09   #14
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid van mensen gebruikt gelukkig Alcohol zonder misbruik.
Oud 8 augustus 2022, 21:26   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de groen boek en de wiieet boek, allors, ...

https://www.youtube.com/watch?v=VEJ1ySJdN6A pure nostalgie, doorspoelen naar 1 minuut 50
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2022, 21:45   #16
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De overgrote meerderheid van mensen gebruikt gelukkig Alcohol zonder misbruik.
Dat is een feit. Samen een pint drinken of wat ook kan best gezellig en plezant zijn.
Oud 10 augustus 2022, 20:04   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
de groen boek en de wiieet boek, allors, ...

https://www.youtube.com/watch?v=VEJ1ySJdN6A pure nostalgie, doorspoelen naar 1 minuut 50
Dat waren nog eens tijden
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2022, 21:50   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat waren nog eens tijden
a oui avec Papi altijd fun he, ... de sukkelaar ligt er ook al onder. Ja dat was nu eens mijne favoriete waal zie.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 00:05   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komt omdat de alcoholicus die zichzelf dooddrinkt, dit doet, net zoals bij veel andere drugs, over een langere periode. In wezen worden die mensen tegen dat ze dood gaan, door praktisch niemand meer gemist. Ze dragen ook al lang niets meer bij, het enige dat van tel is voor die mensen is de naald/fles.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 augustus 2022 om 00:06.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2022, 00:09   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat is een feit. Samen een pint drinken of wat ook kan best gezellig en plezant zijn.
Juist.

Maar, het heeft met misbruik, laat het ons alcoholisme noemen, niets of weinig te zien.

Eerst, de definitie, iemand die alle dagen alcohol drinkt die is alcoholicus.

Iedereen akkoord?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be