![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#27881 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27882 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nuttige aan het aangename koppelen.
IK ben ondertussen al terug in Moldova waar ik Oekraiense vluchtelingen help door contacten te leggen met hulporganisaties. Belangrijk is ook om hun verhalen te horen die niet gehoord worden door de westerse propaganda. Het is ook mijn vakantie dus daarnaast genieten we van de natuur en doen we wat toeristische uitstappen. Samen met zoveel mogelijk Oekraieners om de monotome dagen wat te doorbreken. We huren dus busjes waar rond de 20 man in kan in gaan naar recreatiecentra, monasteries (de meeste Oekraieners net als Moldaven zijn orthodox), stranden (van rivieren) etc. Soms nodigen we ze al eens uit op restaurant is hier toch spotgoedkoop. Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 05:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27883 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Westen steunt in Oekraine, net als in Ruanda, de Arabische wereld en tal van andere landen, een bloedig regime. Zoals ik al zei de overgrote meerderheid met wie ik sprak in Odesa is hevig anti-regime en anti-westers, wat zich niet automatisch vertaalt in pro-Poetin zijn trouwens, het is geen zwart-wit verhaal. Ook hier al met veel Oekraieners gesproken uit Zuid- en Oost- Oekraine en Kiev. Ze leven in aanvaardbare omstandigheden. Anders dan in Belgie geen politieke symbolen en geen Oekraiense vlaggen hier. Er wordt n8et openlijk over politiek gepraat. Je moet eerst voorzichtig polsen voor je erover begint. Zo n 80 % min of meer is anti-regime. De beschuldigingen van Amnesty International (zeer uitzonderlijk dat misdaden van Kiev in het Westen onderzocht worden, en AI werd al bedreigd door het regime in Kiev en ook in het Westen probeert de pers de voorzitter tot aftreden te dwingen) hoor je hier overal: de Oekrainers en vooral de nazi-milities verschuilen zich in scholen, hospitaals en bvb. Shopping centra en bestoken van daaruit de Russen. Een ander gevaar voor de burgers waar vazk naar verwezen word5 zijn Russische raketten dieuit de lucht gehaald worden door luchtafweer maar vervolgens op woonwijken terecht komen. Wie kritiek uit via internet of zelfs gewoon op steaat wordt opgepakt en naar het front, de vleesmolen, grstuurd. Soldaten moeten zelf beschermende kledij kopen zoals kogelvrije vesten zoniet worden ze zonder naar het front gestuurd. Ook de ouders worden aangesproken. Het blijft raden naar wat er met al die westerse miljarden aan steun is gebeurd. ZOONTJES van de elite moeten niet naar het front maar leiden een luxeleventje in het Westen. Het opvangcentrum waar ik mij nu bevind noemt Ivancea u kunt het gerust opzoeken. Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 05:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik post niets op facebook want politiek wordt in het openbaar ten stelligste vermeden iedereen is bang.Er zijn ook veel mannen die niet naar het front willen.
Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 05:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27885 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27886 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spendeer mn tijd hier niet op het forum zal ik wel doen als ik terugben. In het kort wat blijkt uit al mijn gesprekken en ervaringen tot nu toe de laatste 9 dagen. Oekraine is geen democratie maar een regime, dat vecht om te overleven. De meeste Oekraieners die ik sprak zijn hevig anti-regime, anti-westers en anti-Maidan. De meningen over de Russische militaire operatie onder Oekraieners met wie ik sprak zijn erg verdeeld. Anti-regime vertaalt zich niet automatisch naar pro-Russisch. In Transdnistrie is zowat iedereen met wie ik sprak voor de Russische inval en ze zijn ervan overtuigd dat ze nog voor het einde van dit jaar "herenigd zullen worden met het moederland." Een West-Oekraiense kennis van mij reageerde daarop door te zeggen "ze moeten allemaql dood". Laatst gewijzigd door tomm : 10 augustus 2022 om 06:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27887 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je in Odesa was (fijn dat je de Oekraiense naamgeving gebruikt overigens) is mogelijk zelfs fake. Het is momenteel wel mogelijk om daar te geraken, via weg of spoor, maar verre van evident wegens de oorlogssituatie en ZEKER niet zonder gevaar, vanwege geregelde beschietingen door Rusland met kruisraketten. (Nu iets minder na de succesvolle aanval van Oekraiene op de luchthaven van Saky op Crimea) Blijkbaar neem je het niet al te nauw met de waarheid of praat je enkel met mensen uit een bepaalde 'bubbel'. In elk geval is je mening zo gekleurd anti-Oekraiens als maar mogelijk is. Laatst gewijzigd door Homelander : 10 augustus 2022 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27888 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() doe ik ook
35 000 berichten op 20j tijd met een enorme focus, bijna autistisch, op communisme. dan heb je geen tijd voor een gezond stabiel gezinsleven en al de onzin die je beweert/verzint Citaat:
Jij toetert dat jij vrolijk naar Oekraïne afzakt om dit te doen. je komt enkel ruslandfans tegen en blijkbaar niemand die familieleden aan eht front heeft, familie/vrienden verloren heeft, wiens familie volledig versplinterd is over heel europa (op de vlucht), wiens eigendommen zijn platgebombardeerd door de russen ... beetje serieus blijven hé mijn oekraiens lief en de anderen die ik zo leer kennen vertellen toch iets anders hoor. (of is het mijn fantasie) Citaat:
Ik denk er het mijne van Laatst gewijzigd door 1207 : 10 augustus 2022 om 10:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sedert hun onafhankelijkheid is er een "roofkapitalisme" in de plaats v.h. sovjetsysteem ontstaan. De arbeiders krijgen een laag loon en de pensioenen zijn ferm gedaald ! Er is nu ook werkloosheid. Vóór 1991 was er praktisch geen werkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27890 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27891 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier bij ons wordt er NIET streng gestraft bij vergrijpen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27892 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het Westen heeft zich teruggetrokken uit de Arabische landen. De vluchtelingen en migranten mogen nu naar Rusland gaan Laatst gewijzigd door cato : 10 augustus 2022 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27893 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kloosters gelijk ze hier zeggen. Net als Voltian twijfel ik wat aan de authenticiteit. Het zou kunnen dat je daar echt bent. Maar het is net zo goed mogelijk dat je dit allemaal schrijft vanuit een veranda in Erps-Kwerps.
![]() |
![]() |
#27894 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit kader: “If we want to insist on the neoliberal way, we might as well declare Europe dead”
![]() |
![]() |
#27895 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er is een reden dat die landen hun burgers opsluiten en economisch instorten uiteraard ligt dit altijd aan iets/iemand anders |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27896 |
Europees Commissaris
|
![]() Vertegenwoordigers van een nationalistisch, imperialistisch regime die bovendien Nederland bedreigden met kernwapens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27897 |
Minister-President
|
![]() Interessante ontwikkelingen in de Krim na de aanval op een luchtmachtbasis daar, in een gebied dat door velen veilig werd geacht. Russische burgers vluchten nu terug uit Krim naar Rusland.
Niet vergeten dat Rusland in al die tijd dat het Krim bezet, systematisch loyalisten aan Oekraine deporteert en vervangt door etnische, loyale Russen (veelal bureaucraten). The Great Replacement zeg maar, maar dan echt. Zie o.a. Dit oud artikel: https://www.rferl.org/amp/russia-acc.../29262130.html Maakt het allemaal nog wat moeilijker want die mensen hebben in 8j daar een leven opgebouwd, gebruik makend van geconfisqueerd huizen en bedrijven van Tartaren e.d. Maakt niet uit wat er de komende 6maanden nog gebeurt, de Krim gaat voor vele jaren een oorzaak van conflict zijn.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 10 augustus 2022 om 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27898 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27900 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ter informatie.
In de Russische Federatie wordt de Duma momenteel als volgt bezet. Er zijn 450 zetels. 324 zetels - Verenigd Rusland 057 zetels - Communistische Partij van de Russische Federatie 027 zetels - Rechtvaardig Rusland - Voor de Waarheid 021 zetels - Liberaal-Democratische Partij van Rusland 013 zetels - Nieuwe Mensen 001 zetels - Rodina 001 zetels - Partij voor Groei 001 zetels - Burgerplatform BRON De 57 zetels van de KP van de RF vertegenwoordigen 18,9% van de kiezers. De partij maakt geen deel uit van de regering. Evolutie van de verkiezingsresultaten de laatste 20 jaar: LINK