Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2022, 07:30   #28581
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wow Catarina Lis die "historische kritiek " gaf aan de VUB zou er een hele kluif aan hebben. Ergens in kleine lettertjes beneden op de pagina staat er "Ukraine says".
Echter als Rusland iets gelijkaardigs beweert, staat er in dikke letters en reeds in de titel "Russia's unproven and unlikely claim".

De Russen gaan daar allemaal vrij stoïcijns mee om. Ze weten al lang dat de Westerse media grote dikke kak is, en hebben ook niet de ambitie om daar iets aan te doen. Hoogstens geeft het feit dat RT en Sputnik verboden werden in het Westen munitie aan argumenten dat het Westen helemaal niet zo vrij is als ze zelf beweren.
Wat voor hen telt is de "Russische wereld", in de tweede plaats de "Slavische wereld", en in de derde plaats de vroegere "derde wereld", niet het Westen.

Zelfs Amnesty International heeft reeds aangegeven dat Oekraïense troepen en milities zich verschuilen in scholen, hospitalen, stations, etc. Dat BBC dit toch allemaal negeert en gewoon de zoveelste regime bullshit letterlijk overneemt, toont aan dat deze zogezegd prestigieuze zender niets anders is dan de propagandazender van de Britse elite. Jeremy Corbyn bezoekt Manifiesta volgende maand, ik ben echt eens benieuwd naar zijn opinie terzake heb al een paar vragen voorbereid.
voor iemand die werkt voor het ministerie van desinformatie, kan ik wel begrijpen dat je op den duur niets meer gelooft wat in de gazet staat.

Laten we zeggen dat de foto bewijst dat er een trein ontploft is, dat ukraine geen last heeft van sigaretten die branden, dat russen alleen nog zich kunnen verkneukelen op het opblazen van passagierstreinen

Dat zijn we zeker hé, of heb je nog iets toe te voegen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:31   #28582
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Mijn zoon woont momenteel niet in Europa maar binnenkort wel. Ik hoop dat heel deze zaak vredevol afloopt. Maar dat wil niet zeggen dat de Russen zich moeten laten doen.
Die aantrekkingskracht van het verfoeilijke Europa toch...
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:32   #28583
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja. Om de burgers te beschermen tegen de wilde Rus.
Dus om de burgers te beschermen beschiet men de Russen vanuit hospitaals, scholen, etc.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 07:39   #28584
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Die aantrekkingskracht van het verfoeilijke Europa toch...
Omdat ik nu toevallig in Europa woon en werk. Ik ben hier namelijk geboren.

Er is geen toekomst in Aftika, het gevolg van decennialang neo-koloniale en koloniale politiek van het Westen om dat continent uit te buiten.

Moest hij in Rusland opgroeien zou IK naar hem verhuizen en niet omgekeerd. De lonen mogen dan wel lager zijn, het leven is er echt goedkoop en het is geen valse, kille maatschappij zoals het Westen.
Goed mogelijk dat ik na mn pensioen naar Rusland trek. Als de pensioenen uitbetaald worden aan iemand die naar Rusland verhuist. Ik zie ze nog in staat om hetgene waar mensen 30 tot 40 jaar voor gewerkt hebben te ontzeggen aan wie een politiek "foute " keuze maakt.
Oud 25 augustus 2022, 07:44   #28585
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Homelander Bekijk bericht
Etnische Russen die Oekraiens burger zijn, zijn Oekraieners en geen Russen, ook al spreken ze Russisch.

En we zien dat velen van dergelijke Oekraieners sinds 24 Februari rabiaat Anti-Russisch geworden zijn, de Burgemeester van Odessa, Trukhanov is bvb. een van de meest bekende voorbeelden.

https://kyivindependent.com/uncatego...nds-as-patriot
Trukhanov is vooral pro- eigen bankrekening. Wat de Russen in veroverde gebiede systematisch doen is heel de corrupte elite buitengooien en onteigenen. Voor archi-corrupte lui zoals hem is er dan ook geen toekomst onder de Russen. Hij heeft wel een gigantische villa in Italie. Maar om daarvan te kunnen genieten moet hij nu de hoer spelen van Brussel en Washington. Eens zien hoeveel stemmen hij nu nog zou halen....

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 07:45.
Oud 25 augustus 2022, 07:49   #28586
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LEGE scholen en hospitalen, dat wordt er nooit bijgezegd.

En de Russen bestoken zowiezo scholen, hospitalen, kraamklinieken en theaters, Bewust en zelfs als er in metersgrote letters "DETY" geschreven staat.

Dat is namelijk wat ze doet in deze genocide, de 2de in 100 jaar (de Holodomor is 90 jaar geleden) : de burgers maximaal treffen en dat is wat Rusland probeert te realiseren, dat is wat de Russkiy Mir betekent : het einde van het Oekraiense volk, de Oekraiense taal en Oekraiene als onafhankelijk land.

Lasterlijke leugens en propaganda.
De propaganda van het regime is zo doorzichtig en toch lopen er genoeg randdebielen rond in het Westen die er in trappen. (onze elite weet beter maar gebaart van krommen haas)

"Dieti" schilderen bij het gebouw van waaruit men de Russen bestookt, kan het cynischer?
Oud 25 augustus 2022, 08:02   #28587
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere burgermeester in Rusland is minstens even corrupt.
Dat de Russen de corrupte elite zou buitengooien is wel de mop van het jaar.

Rusland is namelijk het moederland van Corrupte elites.
Zegt iemand die nog nooit in Rusland geweest is tegen iemand die al een dozijn keren in Rusland was, de taal spreekt, en net terug is van een (kort) bezoek aan Odessa, een bezoek aan Tranddnistrie en een opvangcentrum voor Oekraieners in Moldova (Ivancea nabij Stariy Orhei, voormalig pionierskamp)

Natuurlijk is Rusland corrupt, maar Oekraine steekt Rusland op dat vlak met kop en schouders voorbij. Ook nu weer gemerkt..Met geld kan men zogezegd gesloten grenzen oversteken, het front vermijden en zelfs zonder risico het front oversteken. (goed dat laatste vereist corruptie langs beide kanten)

Rusland probeert zich populair te maken in Oost- en Zuid-Oekraine door met Sovjet-vlaggen te wapperen.(dat zul je waarschijnlijk evenmin snappen vermits het enige dat je van die landen kent uit de westerse media komt) In dit kader past het onteigenen van een corrupte elite. Ongeacht of die ooit pro-Russisch was. Een zeer weloverwogen strategie die zn vruchten afwerpt. Mensen die vroeger totaal apatisch waren (de overgrote meerderheid) krijgen nu sympathie voor de Russen.

U kent geen bal van de regio en moet mij daarom niet geloven, ik schrijf dit hier enkel voor wie genoeg grijze hersencellen heeft om te beseffen dat onze media pns bullshit voorschotelen. (de Russische media zijn op dat vlak niet beter maar ook niet slechter, propagznda maar dan van de andere kant)

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 08:03.
Oud 25 augustus 2022, 08:04   #28588
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Mij niet: hun aangeboren boertigheid wordt enkel bevestigd. Bij deze.

Als hij dat post vanuit het meervoud van verhevenheid, is het gewoon belachelijk.

Tenzij het een kleine lapsus betreft en dat de tekst van de russische trollenfabriek letterlijk is overgenomen. Het is aan de individuele trollen om die tekst te personaliseren hee.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 08:09   #28589
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Russen terreur gebruiken in Oekraiene en een verdoken genocide aan het uitvoeren zijn, dus door specifiek Burgers te vermoorden op grote schaal en kinderen te deporteren naar Rusland (200 000 minstens tot op heden), dat zijn gewoon feiten.

https://kyivindependent.com/uncatego...rted-to-russia

Litouwen heeft Rusland al uitgeroepen tot "State Sponsor of Terrorism" en meer en meer Westerse landen zullen volgen, hopelijk ook de VS binnenkort.

https://www.atlanticcouncil.org/blog...-of-terrorism/
U doet precies erg uw best om een zo weinig mogelijk objectieve bron te vinden. "Kyiv independent" en dan zowaar de beruchte anti-Russische denktank waar ook Higgins van bellingcat (is puur toeval hoor) voor werkte, de "Atlantic Council".

Er bevinden zich ondertussen 3 miljoen Oekraieners in Rusland. Volgens de idiote propaganda van Kiev zijn die allemaal ontvoerd want wie wil er nu hun fantastische staat ontvluchten?

Litouwen is dat niet het land waar de zelfverklaarde Wit-Russische "president" zigeunerovskaya verblijft? En waar daders van de Holocaust een standbeeld krijgen?

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 08:13.
Oud 25 augustus 2022, 08:10   #28590
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wow Catarina Lis die "historische kritiek " gaf aan de VUB zou er een hele kluif aan hebben. Ergens in kleine lettertjes beneden op de pagina staat er "Ukraine says".
Echter als Rusland iets gelijkaardigs beweert, staat er in dikke letters en reeds in de titel "Russia's unproven and unlikely claim".

De Russen gaan daar allemaal vrij stoïcijns mee om. Ze weten al lang dat de Westerse media grote dikke kak is, en hebben ook niet de ambitie om daar iets aan te doen. Hoogstens geeft het feit dat RT en Sputnik verboden werden in het Westen munitie aan argumenten dat het Westen helemaal niet zo vrij is als ze zelf beweren.
Wat voor hen telt is de "Russische wereld", in de tweede plaats de "Slavische wereld", en in de derde plaats de vroegere "derde wereld", niet het Westen.

Zelfs Amnesty International heeft reeds aangegeven dat Oekraïense troepen en milities zich verschuilen in scholen, hospitalen, stations, etc. Dat BBC dit toch allemaal negeert en gewoon de zoveelste regime bullshit letterlijk overneemt, toont aan dat deze zogezegd prestigieuze zender niets anders is dan de propagandazender van de Britse elite. Jeremy Corbyn bezoekt Manifiesta volgende maand, ik ben echt eens benieuwd naar zijn opinie terzake heb al een paar vragen voorbereid.
De beelden staan online, je ontkenningsdrift botst op zijn limieten.
https://www.hln.be/buitenland/ruslan...oden~ae98c430/
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 08:18   #28591
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De beelden staan online, je ontkenningsdrift botst op zijn limieten.
https://www.hln.be/buitenland/ruslan...oden~ae98c430/
Dus beelden kunnen niet gemanipuleerd worden zegt u?
Waarschijnlijk hebben de Russen ook effectief dat station gebombardeerd. (tenzij het een false flag van Kiev is). De vraag is WAAROM. Waarom zouden ze kostbare munitie verspillen als zich daar geen troepen of munitie zouden bevinden? Dat Kiev de Russen beschiet vanuit burger locaties kon zelfs AI niet ontkennen.
Oud 25 augustus 2022, 08:26   #28592
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben tal van keren in Rusland geweest, ken het land minstens even goed als jij en spreek ook basis-Russisch (nu wel verwaterd want sinds 2014 kom ik er uiteraard niet meer) en heb noties van Oekraiens waar ik een tiental keer was, van Lviv, Ivano-Frankivsk, Kyiv, Odesa en Crimea, tot Sebastopol.

Jouw leugens en ongeloofwaardigheid is breed gedocumenteerd hier, in je ideologische verblindheid ontken je zelfs evidente oorlogsmisdaden, zoals die in Bucha, Irpin, Borodianka en nog tal van anderen.

Ik weet niet hoe je 's nachts kan slapen maar dat is jouw probleem.
In elk geval is nu voor de doorsnee Westerse burger nu wel stilaan duidelijk wat Rusland precies is en dat ze de vijand zijn die kost wat kost overwonnen moet worden.

We deden het al eens in de Koude Oorlog, we kunnen het nog eens doen.
Maar deze keer komen de Russen er NIET meer zo makkelijk vanaf als toen.
Dit keer wordt de stal uitgemest.
ik vind het wel vreemd dat je zogezegd Rusland en Oekraine kent maar toch de westerse propaganda kritiekloos naaapt.
Gde bili vrassiyu? putechestvya ili dela?

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 08:26.
Oud 25 augustus 2022, 08:33   #28593
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als Tomm zover gaat om te beweren dat inwoners van Bucha, met gebonden handen die met een schot door het hoofd zijn afgemaakt, in feite artillerie-slachtoffers zijn, dan is hij los van de realiteit.

Dan maakt bewijs voor hem niet meer uit.

"Rusland pleegt geen oorlogsmisdaden, net zoals Sovjet-reactoren niet konden ontploffen, zelfs al waren de rokende puinhopen zichtbaar in Tsjernobyl".

De richtlijn van de partij is ALTIJD juist, zelfs al is ze aantoonbaar onjuist.
Dan nog is ze juist.

Klassieke sovjet-mentaliteit.

Dit zijn dingen die ik hier nergens beweert heb.
Echter voor u blijkbaar is Zelensky niet alleen een voorbeeld-democraat maar heeft hij altijd gelijk. Want ja hij spreekt tegen een westers publiek niet gelijk een stomme emotieloze oostblokker maar gelijk een "echte" westerse mens, inclusief de fake totentrekkerij. ("hij is een goede acteur" is het enige dat Poetin ooit over Zelensky te zeggen had)

Tsjernobil is erg bekend en werd dus NIET in de doofpot gestopt. Dit in tegenstelling tot talloze Amerikaanse rampen waar weinigen ooit van gehoord hebben net omdat ze in de doofpot gestoken werden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclea..._United_States

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 08:42.
Oud 25 augustus 2022, 08:42   #28594
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is nog veel vreemder dat jij toegang hebt tot de echte feiten en toch de Russische desinfo blijft geloven.

En ik was er voor mijn werk EN privé, als toerist, beide, ik heb nog altijd een invitatie liggen om te komen ijsduiken in Baikal in de wintermaanden, maar dat zal er de volgende jaren zeker niet van komen, zolang de maffia regeert.
Iedereen die ik ken die al in de regio geweest is, en ongeveer 80 % van de Oekrainers met wie ik deze maand sprak, geloven geen fluit van de westerse en Oekraiense desinformatie. (wat niet wil zeggen dat ze noodzakelijk de Russische propaganda geloven. Ook dat snapt de gemiddelde westerling niet. Het is niet omdat A niet recht is dat B daarom wel noodzakelijk recht moet zijn, ze kunnen ook beide krom zijn)

De maffia regeerde Rusland in de jaren 90, met goedkeuren van het Westen.
Nu heeft Rusland een "illiberale democratie" met een ideologie die een allegaartje is van Sovjet elementen en Russisch nationalisme. Niet ideaal, maar de gemiddelde Rus leeft wel veel beter dan in de jaren 90 en veel beter dan in Oekraine, ook voor de oorlog al.

Het Westen kan het absoluut geen @@@@@@ schelen dat er corruptie, maffia, armoede, hongersnood, dictatuur, etc. is. Dat zie ik in Kenia, maar oik elders, bvb. een Amerikaanse journalist wordt in stukken gesneden in de Saudische ambassade... toch is het business as usual.. Israel trekt zich naar aloude traditie geen kloten aan van het internationaal recht of mensenrechten. Westerse steun krijgen ze desalniettemin. Idem dito Ruanda.

Ze dachten in de jaren 90 dat Rusland en de ex-SU binnen waren als westerse kolonies en Poetin heeft dat verhindert, DAAROM is hij volgens het Westen "de slechterik". Jeltsin,die zn eigen parlement met tanks liet beschieten, onder wiens gezag Russen voor het eerst sinds WII weer massaal honger leden, die stomdronken en naakt het Witte Huis verliet om een pizza te bestellen, die can Rusland een van de corruptste landen ter wereld maakte... DA was ne goeien. Want Shell, etc. kregen spotgoedkoop toegang tot de Russische grondstoffen en de oligarcgen investeerden al hun gestolen miljarden in het Westen.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 augustus 2022 om 08:55.
Oud 25 augustus 2022, 08:51   #28595
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die ik ken die al in de regio geweest is, en ongeveer 80 % van de Oekrainers met wie ik deze maand sprak, geloven geen fluit van de westerse en Oekraiense desinformatie. (wat niet wil zeggen dat ze noodzakelijk de Russische propaganda geloven. Ook dat snapt de gemiddelde westerling niet. Het is niet omdat A niet recht is dat B daarom wel noodzakelijk recht moet zijn, ze kunnen ook beide krom zijn)

De maffia regeerde Rusland in de jaren 90, met goedkeuren van het Westen.
Nu heeft Rusland een "illiberale democratie" met een ideologie die een allegaartje is van Sovjet elementen en Russisch nationalisme. Niet ideaal, maar de gemiddelde Rus leeft wel veel beter dan in de jaren 90 en veel beter dan in Oekraine, ook voor de oorlig al.
Oplossing voor jouw probleem is masturbatie. (Helpt, om niet te moeten denken, vertelde een Vlonderse Rus uit 't Oilsterse me ooit in zijnen hof.)
Oud 25 augustus 2022, 08:58   #28596
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Oplossing voor jouw probleem is masturbatie. (Helpt, om niet te moeten denken, vertelde een Vlonderse Rus uit 't Oilsterse me ooit in zijnen hof.)
ik gebruik mijn attributen liever om een schone deerne mee te plezieren. Lukt het bij u nog soms zonder blauw pilletje?
Oud 25 augustus 2022, 09:14   #28597
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Allereerst is het een aanname dat dat is gebeurd. Maar zelfs al zou dat zo zijn, de basis-oorzaak van de slachtoffers onder onschuldige burgers is de interventie van Rusland.

Als je je land probeert te beschermen, begeef je je altijd in bewoond gebied. Ik begrijp dat jij graag zou zien dat Oekraïense militairen Oekraïense gebieden overleveren aan Russische troepen, maar zo werkt dat niet.

2: Nee tomm. Dat hebben ze niet. Gezien de gehele interventie tegen het oorlogsrecht in gaat. Net zoals de interventie van de Amerikanen in Irak in 2003.

Waarom heb jij toch zo'n moeite om consequent tegen onrecht te zijn?
"onrecht". Is het dan misschien rechtvaardig dat het Westen hielp om de democratisch verkozen president te verjagen? Is het rechtvaardig dat alle pro-Russische media al jaren verboden zijn en dat Russische media en onderwijs verboden werden in een land waar 40 % Russisch als moedertaal spreekt?

Troepen bestoken vanuit woonwijken, scholen of ziekenhuizen mag niet volgens het oorlogsrecht. Punt.

De meeste oorlogen hebben een bedenkelijke legitimiteit volgens internationaal recht ook deze. Maar het gaat hier wel om een buurland van Rusland en Russischtalige gebieden. Niet zomaar eventjes verweggistan naar het stenen tijdperk bombarderen omdat dat geopolitiek beter uitkomt en goed is voor de wapenindustrie zoals de Amerikanen meestal doen. (Vietnam, Irak, etc. )
Oud 25 augustus 2022, 09:17   #28598
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U kent geen bal van de regio en moet mij daarom niet geloven, )
ik geloof u uiteraard dat er in moldaavse opvangkampen enkel oekraieners met sympathie voor Rusland zitten, mensen die voor zelenslky gevlucht zijn.
zoals uw koppeltje uit bucha
jij spreekt 3 woorden russisch dus is dat een doorslaggevend argument voor uw kennis
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2022, 09:25   #28599
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik heb begrepen dat de PVDA-PTB voor het opheffen van de sancties is. Ten eerste om de energiekosten weer betaalbaar te maken, en ten tweede omdat die niet helpen om tot een vreedzame oplossing te komen.
Economische sancties hebben trouwens alleen maar voor ellende onder de burger bevolking (ook hier) gezorgd maar hebben nog nooit geleid tot grote veranderingen laat staan verbeteringen.

Ik las ook dat het VB zich grote vragen stelt bij het Oekraine-beleid.
Oud 25 augustus 2022, 09:31   #28600
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik gebruik mijn attributen liever om een schone deerne mee te plezieren. Lukt het bij u nog soms zonder blauw pilletje?
Als hij goed doorslikt. Anders krijgt hij een stijve nek.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be