Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2022, 05:45   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat gaat de huurbaas echt leuk vinden, een appartementje of huisje dat niet verwarmd of onderhouden achtergelaten is, met een brievenbus die uitpuilt van de rekeningen en deurwaardersexploten.

Neen, zorg voor een job als marktkramer/kermisklant/circusartist/zeeman/binnenschipper en dan kan iemand (familie of vriend) uw referentieadres zijn. Dat is de enige manier om wettelijk langdurig een referentieadres te hebben.

Nadeel.... uitkering.... nougabollen.
Oud 31 augustus 2022, 05:53   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kan je een bankrekening hebben zonder adres ?
Ja, dat kan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 05:53   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De bank zal dat nooit aanvaarden. Binnen de kortste keren blokkeren ze die rekening.
Waarom?
Oud 31 augustus 2022, 05:54   #84
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
nope, de bank moet u altijd weten te vinden

ze moeten trouwens jaarlijks uw identiteit controleren.
Jaarlijks?
Is dat zo?
Oud 31 augustus 2022, 05:54   #85
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat gaat de huurbaas echt leuk vinden, een appartementje of huisje dat niet verwarmd of onderhouden achtergelaten is, met een brievenbus die uitpuilt van de rekeningen en deurwaardersexploten.

Neen, zorg voor een job als marktkramer/kermisklant/circusartist/zeeman/binnenschipper en dan kan iemand (familie of vriend) uw referentieadres zijn. Dat is de enige manier om wettelijk langdurig een referentieadres te hebben.

Nadeel.... uitkering.... nougabollen.
Jongen toch... ik ga wel mensen mijn brieven laten fotograferen en doorsturen via whatsapp he. Waarom zouden deurwaarders komen als ge alles netjes betaalt?
Mijn planten en aquarium zullen ook wekelijks onderhoud krijgen. Ik zie het probleem niet?
Omdat ge huurt mag je niet op wereldreis ofwa? Dikke zever in pakskes van mensen die zichzelf in de wereld herkennen.
Oud 31 augustus 2022, 08:57   #86
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waarom?
De regelgever verplicht de banken om elke klant volledig te identificeren, een juist adres is daarbij een sleutelelement, of draagt zelf verantwoordelijkheid als er transacties gebeuren die 'verdacht' zijn. De boetes die de banken krijgen bij vastgestelde overtreding bedragen 25.000 euro en meer.
Dat is de reden dat er jaarlijks een paar honderd jonge gasten een opzegbrief krijgen vanwege hun bank, omdat ze een transactie hebben gedaan voor iemand anders die 'uit zicht' wou blijven. (men noemt dat muilezels)
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 10:41   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Jongen toch... ik ga wel mensen mijn brieven laten fotograferen en doorsturen via whatsapp he.
Of laten scannen en doormailen. En dat zorgt ervoor dat de brievenbus niet uitpuilt.
Citaat:
Waarom zouden deurwaarders komen als ge alles netjes betaalt?
Was het net niet de bedoeling dat ge niet meer betaald? Het hele idee rond dat referentieadres was toch de bedoeling van niet meer te verwarmen/huren, maar uitkeringstrekkend naar klimaat en portefeuille vriendelijke oorden te verkassen.
Citaat:
Mijn planten en aquarium zullen ook wekelijks onderhoud krijgen. Ik zie het probleem niet?
Daar lig ik niet wakker van.
Een huisbaas die zijn huizeke/appartementje/kruipkotteke ziet verloederen, da's een ander verhaal.
Citaat:
Omdat ge huurt mag je niet op wereldreis ofwa?
Zelfs als hurende uitkeringuierhanger mag u op reis gaan, maar beperkt in tijd als het over het buitenland gaat.
Citaat:
Dikke zever in pakskes van mensen die zichzelf in de wereld herkennen.
Uw verhaaltjes over u gaat besparen worden Bembemiaans.
Oud 2 september 2022, 06:21   #88
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of laten scannen en doormailen. En dat zorgt ervoor dat de brievenbus niet uitpuilt.

Was het net niet de bedoeling dat ge niet meer betaald? Het hele idee rond dat referentieadres was toch de bedoeling van niet meer te verwarmen/huren, maar uitkeringstrekkend naar klimaat en portefeuille vriendelijke oorden te verkassen.

Daar lig ik niet wakker van.
Een huisbaas die zijn huizeke/appartementje/kruipkotteke ziet verloederen, da's een ander verhaal.

Zelfs als hurende uitkeringuierhanger mag u op reis gaan, maar beperkt in tijd als het over het buitenland gaat.

Uw verhaaltjes over u gaat besparen worden Bembemiaans.
De bedoeling is niet te betalen wegens geen vebruik, maar dan moet ik sowieso eerst betalen om later het bedrag terug te trekken. Als ik gans 2023 ongeveer 300 moet betalen maar niets verbruik, trek ik in 2024 meer dan 3000 euro terug.

Ik kan gewoon een toeristenvisum aanvragen en gans het oosten doorkruisen. Als ik daar langer dan 3m verblijf dien ik dat aan te geven. Ga ik 3maand naar Tibet en daarna 3 maand naar Tokyo is dat perfect legaal.

Een jaar weg gaan is dus geen enkel probleem.
Oud 2 september 2022, 06:27   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De bedoeling is niet te betalen wegens geen vebruik, maar dan moet ik sowieso eerst betalen om later het bedrag terug te trekken.
Zelfs zonder verbruik zal u betalen. Die infrastructuur is niet gratis hoor.
Citaat:
Als ik gans 2023 ongeveer 300 moet betalen maar niets verbruik , trek ik in 2024 meer dan 3000 euro terug.
Zeer moderne wiskunde. Onze (r)overheid gebruikt dat soort van boekhouden ook.
Citaat:
Ik kan gewoon een toeristenvisum aanvragen en gans het oosten doorkruisen. Als ik daar langer dan 3m verblijf dien ik dat aan te geven. Ga ik 3maand naar Tibet en daarna 3 maand naar Tokyo is dat perfect legaal.

Een jaar weg gaan is dus geen enkel probleem.
Dus mensen, als ge de juiste landen uitkiest (Japan hoort daar NIET bij), dan kan u met de Blegische uitkering leven als god in Frankrijk. Het enige ge moet doen is een brief sturen naar uw vakboungt/ziekenkas/OCMW/instantie om te melden dat u nog even voor goeie redenen in Westelijk Neusfluitistan gaat blijven.
Oud 2 september 2022, 07:00   #90
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs zonder verbruik zal u betalen. Die infrastructuur is niet gratis hoor.

Zeer moderne wiskunde. Onze (r)overheid gebruikt dat soort van boekhouden ook.

Dus mensen, als ge de juiste landen uitkiest (Japan hoort daar NIET bij), dan kan u met de Blegische uitkering leven als god in Frankrijk. Het enige ge moet doen is een brief sturen naar uw vakboungt/ziekenkas/OCMW/instantie om te melden dat u nog even voor goeie redenen in Westelijk Neusfluitistan gaat blijven.
Ja ik betaal nu nog aan Fluvius, maar ik kom op sociaal tarief, dus dat valt weg.
Ik zal dus veel meer dan 3K terugtrekken in 2024.

Ge kunt over ganse wereld reizen, maar als je langer dan 3 maand blijft moet je een visum aanvragen.

Ik ben niet verplicht in BE te blijven. Te voet door het oosten trekken is nu eenmaal goedkoper. Ik heb op geen enkele politieke partij gestemd. Zou veel schelen als enkel de kiezers van partijen het beleid krijgen waarop ze stemde, eerder dan iedereen in hun grote ongelijk mee te trekken.
Vierde rijkers ...
Oud 2 september 2022, 07:08   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik betaal nu nog aan Fluvius, maar ik kom op sociaal tarief, dus dat valt weg.
Ik zal dus veel meer dan 3K terugtrekken in 2024.
Gij trekt terug van uw huisbaas?
Niks verbruiken is geen punt, maar dan nog gaat ge betalen aan de betrokken "firma's". Niet veel, en als ge iets terugtrekty, wil dat zeggen dat ge al teveel betaald had op voorhand.
Citaat:
Ge kunt over ganse wereld reizen, maar als je langer dan 3 maand blijft moet je een visum aanvragen.
Ambassades en dergelijk, Yep. Maar ook dat kan u vermijden door de juiste landen te kiezen.
Citaat:
Ik ben niet verplicht in BE te blijven.
Dat klopt, maar aan Belgische uitkeringen zijn voorwaarden verbonden.
Citaat:
Te voet door het oosten trekken is nu eenmaal goedkoper.
Te voet door landen reizen. Gefeliciteerd.
Mare, pas op, zoveel wandelen is ook belastend.
Oud 2 september 2022, 07:10   #92
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij trekt terug van uw huisbaas?
Niks verbruiken is geen punt, maar dan nog gaat ge betalen aan de betrokken "firma's". Niet veel, en als ge iets terugtrekty, wil dat zeggen dat ge al teveel betaald had op voorhand.

Ambassades en dergelijk, Yep. Maar ook dat kan u vermijden door de juiste landen te kiezen.

Dat klopt, maar aan Belgische uitkeringen zijn voorwaarden verbonden.

Te voet door landen reizen. Gefeliciteerd.
Mare, pas op, zoveel wandelen is ook belastend.
Op sociaal tarief betaal je niets voor netwerkbeheer. Dat heeft niets met de huisbaas van doen.

Ik voldoe aan alle voorwaarden, ik ben zo geboren en dat is enkel erger geworden onder onverkozen coronafascisten en oorlogszuchtige maniakken. Even weg gaan is beter voor iedereen.
Oud 2 september 2022, 07:31   #93
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op sociaal tarief betaal je niets voor netwerkbeheer. Dat heeft niets met de huisbaas van doen.

Ik voldoe aan alle voorwaarden, ik ben zo geboren en dat is enkel erger geworden onder onverkozen coronafascisten en oorlogszuchtige maniakken. Even weg gaan is beter voor iedereen.
Suggestie: vervang 'even' door 'definitief' en zie niet om.
Oud 2 september 2022, 07:40   #94
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jaarlijks?
Is dat zo?
of tweejaarlijks, maar moet jij nooit je pas eens in een van hun fruitautomaten steken of er eens mee langskomen ?

Banken zijn dat verplicht van dat te controleren
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2022, 07:43   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De regelgever verplicht de banken om elke klant volledig te identificeren, een juist adres is daarbij een sleutelelement, of draagt zelf verantwoordelijkheid als er transacties gebeuren die 'verdacht' zijn. De boetes die de banken krijgen bij vastgestelde overtreding bedragen 25.000 euro en meer.
Dat is de reden dat er jaarlijks een paar honderd jonge gasten een opzegbrief krijgen vanwege hun bank, omdat ze een transactie hebben gedaan voor iemand anders die 'uit zicht' wou blijven. (men noemt dat muilezels)
Hebben ze sjans dat het alleen een opzegbrief is.

Als zo een muilezel geld van me moest hebben versluisd, mag hij blij zijn dat het bij een paar verschoeide ballen blijft wanneer hij het volledige bedrag met interest aan 10 % heeft terugbetaald.

en ja ik zou hem via zijn adres op zijn bankrekening rap te stekken hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2022, 08:50   #96
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
of tweejaarlijks, maar moet jij nooit je pas eens in een van hun fruitautomaten steken of er eens mee langskomen ?

Banken zijn dat verplicht van dat te controleren
daarom dak nu alles cash doen.
Oud 2 september 2022, 08:52   #97
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Suggestie: vervang 'even' door 'definitief' en zie niet om.
Daar zijt gij niets mee he, .... tenzij ik offline verdwijn, maar dan doet de locatie der nimeer toe.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be