Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2022, 05:24   #30141
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Biden tegen de Algemene Vergadering van de VN d.d. 21 september 2022: "A brutal, needless war" ... "chosen by one man". Gelijk heeft hij. Gekozen door wie? Door hemzelf natuurlijk. In de bijgevoegde video het bewijs (uit 1997, zolang spookt het gedacht al door het koppeke van Biden om Rusland te provoceren / uit te lokken, noteer: dit is nog vóór Putin in 2000 op de voorgrond trad): VIDEO.

Aan de Algemene Vergadering van de VN d.d. 21 september 2022 vraagt hij ook om bijkomende leden te installeren in de VN Veiligheidsraad, waarmee hij mijns inziens zichzelf ferm belachelijk maakt. Dat kan namelijk niet zonder de medewerking van Rusland en China.
Als ik dat zo lees is Biden niet de enige met een vorm van dementia hier, #10.
Oud 22 september 2022, 05:44   #30142
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Jawatte, er is nu mobilisatie en die Poetin vriendjes hangen hier nog steeds te toeteren. Ze krijgen nochtans nu de kans om het verschil te maken in de loopgraven.

Laatst gewijzigd door Philemon : 22 september 2022 om 05:45.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 07:02   #30143
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee om één keer, en een tweede keer voor die ietsje langzameren dat hele 'Nuland' bullshit verhaal te debunken met de nodige linkjes ter staving. Enkele andere forumleden hebben dat trouwens ook al gedaan.

Maar een derde keer ga ik het niet doen. Als iemand in zijn obsessie of zijn fobie wil blijven zitten, tja, dan moet die dat maar doen hee. Een Taliban salafist kan ik ook niet overtuigen dat hij de dogmaticus is versus de maatschappij.

Nee natuurlijk ga je dat niet doen. Hoe zou jij in staat zijn om Nuland haar verklaring in die senaatscommissie te debunken? Of om het State Department haar eigen factsheets te weerleggen?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 07:25   #30144
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De meeste forum leden hier beschouwen de westerse desinformatie nog steeds als het heilige manna uit de hemel, hun enige referentie. Dit getuigt van weinig intelligentie en weinig kennis van de wereld. Het Westen denkt van zichzelf dat ze het centrum van de wereld zijn. Maar dat is niet zo. Ze zijn ook al lang niet meer het centrum van de media in de wereld, en gelukkig maar. In grote delen van de wereld heeft iedereen van boven tot beneden, door, dat de westerse wereldorde achter ons ligt.
jij kan echt niet weten wat ik denk... serieus laat staan dat je zou weten wat de rest van de wereld denkt... Iedereen heeft gedachten in zijn hoofd en maakt zijsprongetjes in alle richtingen die random walk en de som ervan bepaalt dan een richting waarin je denkt, maar je moet nu echt niet geloven dat iedereen op een fixe vast emanier zit te denken in een bepaalde richting

Het ene moment denk je RU gaat idd voorruitin de oorlog, het andere moment zal UKR vooruit gaan, dan zal RU eens tegengas geven.. En het einde van de rit zal er een nieuwe grens ontstaan... maar daar is al lang geen sprake meer van deze of een andere heeft gewonnen

De enige uitkomst die technisch mogelijk is, denk ik momenteel, is als Putin al zijn wapens tot roest herleid heeft en nog een 100k jongeren geroosterd heef tin zijn middeleeuwse tanks, dat er een soort UNO vredeszone komt tussen UKR en RU

het is niet omdat RU de retoriek van WOII gebruikt dat de geschiedenis zich zal herhalen. En het is evenmin dat het een soort wedstrijdje is wie er moet of kan winnen...
Het is gewoon nadenken over hoeveel mensen staan tegenover hoeveel russen, hoeveel middelen krijgt partij I en hoeveel middelen gebruikt partij II en kunnen die een evenwicht vinden... Hoe creatief zijn de vijanden tegen elkaar en hoe gemakkelijk vinden ze nieuwe pivotale creatieve manieren om elkaar de loef af te steken.

In elk geval het model die vrij, en relatief creatief en flexibel kan optreden tegen een meer rigiede partij heeft veel meer kans om vooruit te geraken en te grote delen terug te winnen

Dus wacht gewoon uw tijd af en je zult wel zien, en niet te veel vasthouden aan één idee of je zou nogal sterk onthoogeld kunnen zijn

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 september 2022 om 07:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 07:34   #30145
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kent geen ****** van Rusland. Betogingen in het Westen gaan onder meer over het feit dat tallozen hun energierekeningen niet meer kunnen betalen. De utopie van het "welvarende Westen" is verleden tijd.
Die betogingen in Rusland zijn heel klein. Kleiner bvb. dan de betogingen die afgelopen dagen in Brussel plaatsvonden. De overdreven aandacht in de westerse pers voor betogingen van enkele tientallen terwijl in de EU zelf veel grotere betogingen ongemerkt voorbij gaan toont nogmaals aan dat onze media vooringenomen en dus niet objectief zijn.
het enige dat ik doe Tommeke is mijn thermostaat op 14° zetten en mijn midden vinger tonen aan Putin, ik verwarm mijn huis niet meer met gas. PUNT.

En zo mijn beste vriend reageren zowat alle burgers waar ik hedendage mee communiceer.. Ze hebben allemaal een pelletkachel, een warmtepomp, zonnepanelen geinstalleerd en gaan gewoon switchen van energiebron tot het voor RU niet meer plezant gaat zijn... Putin kan zijn petrol en gas steken waar zijn tumormedicatie uitkomt.

Dit eenvoudig feit leert wat ? Dat niemand , zelfs al staan die prijzen zo duur, goesting heeft om in de warmte te zitten om RU rijk te maken. Ze mogen hun energie houden
Oud 22 september 2022, 07:37   #30146
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Jawatte, er is nu mobilisatie en die Poetin vriendjes hangen hier nog steeds te toeteren. Ze krijgen nochtans nu de kans om het verschil te maken in de loopgraven.
zij vechten de desinformatieoorlog op het internet...
Oud 22 september 2022, 07:47   #30147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik wat? Rusland bevrijdt de Russischtalige gebieden van Oekraïne van een door het Westen gefinancierd en bewapend regime dat de Russische taal verboden heeft (zie boven).
En wij gaan zoiets niet toelaten want Russisch-taligen moeten geextermineerd worden. Voila, zo hebben we alletwee onze legitieme motieven
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 07:47   #30148
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het enige dat ik doe Tommeke is mijn thermostaat op 14° zetten en mijn midden vinger tonen aan Putin, ik verwarm mijn huis niet meer met gas. PUNT.

En zo mijn beste vriend reageren zowat alle burgers waar ik hedendage mee communiceer.. Ze hebben allemaal een pelletkachel, een warmtepomp, zonnepanelen geinstalleerd en gaan gewoon switchen van energiebron tot het voor RU niet meer plezant gaat zijn... Putin kan zijn petrol en gas steken waar zijn tumormedicatie uitkomt.

Dit eenvoudig feit leert wat ? Dat niemand , zelfs al staan die prijzen zo duur, goesting heeft om in de warmte te zitten om RU rijk te maken. Ze mogen hun energie houden
't Zwembad hier schommelt rond de de 28 graden. Maar sinds gisteren niet meer gebruikt wegens klein lumbagootje tijdens tafel tennis. 't Zou verdomme het zwemladderke vandaag niet op geraken.

Zo is't altijd iets, hè.
Oud 22 september 2022, 07:59   #30149
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland gaat dit conflict winnen.
Als je een postmoderne visie hebt omtrent de 'waarheid', zal je zomaar eens gelijk kunnen hebben. In jouw perspectief gaat Rusland winnen. Ongeacht de gevolgen , Rusland heeft gewonnen.

Dat de rest van de wereld iets anders constateert doet helemaal niet terzake. Tommyboy heeft zijn eigen waarheid.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 08:07   #30150
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Als je een postmoderne visie hebt omtrent de 'waarheid', zal je zomaar eens gelijk kunnen hebben. In jouw perspectief gaat Rusland winnen. Ongeacht de gevolgen , Rusland heeft gewonnen.

Dat de rest van de wereld iets anders constateert doet helemaal niet terzake. Tommyboy heeft zijn eigen waarheid.
het is niet moeilijk

hoe kunnen we de perceptie scheppen voor Putin dat hij gewonnen heeft ?
bvb: we maken een deelrepubliek Donbas afgescheiden van UKR, die mogelijks binnen 50jaar terug naar RU gaat, als RU zich ondertussen koest houdt, mits er idd een wettelijk referendum gehouden wordt in 2072 of Donbas nu naar RU wil of niet

Ondertussen hebben we 50jaar tijd om alle Russen een contraceptiepil tussen hun tanden te stoppen en na de implosie van de russische bevolking kunnen we herbevolken met ukrainers zodat deze de meerderheid vormen

#strakplan hé
Oud 22 september 2022, 08:11   #30151
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen is het niet verboden Nederlands te praten en Vlaanderen heeft veel autonomie.
Heb je al eens Nederlands in Brussel gesproken? Een verwijt als N-VA'er of nazi zal niet lang op zich wachten. En in restaurants en winkels worden ze brutaal.

Niet allemaal natuurlijk, maar het is een probleem.

Er wonen veel Belgen in Zuid-Spanje. Betekent niet dat dat plots Belgisch grondgebied moet worden. En nu het over Oekraïne gaat kan je je nog verdedigen, maar hij (Poetin) zou nooit stoppen, hij zou tot Berlijn gaan en verder. Tot Lissabon als hij kan. Hij wil heel Europa veroveren en tot zijn wil buigen.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 22 september 2022 om 08:12.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 08:20   #30152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Nee natuurlijk ga je dat niet doen. Hoe zou jij in staat zijn om Nuland haar verklaring in die senaatscommissie te debunken? Of om het State Department haar eigen factsheets te weerleggen?
Uiteraard niet.
Wat ik wel wil doen, is verwijzen naar een eerder gegeven antwoord.
https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=28657

Het is echt intriestig om te zien hoe Alt-Right dat bullshitverhaal blijft serveren alsof het om feiten zou gaan die niet al eerder gedebunked zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 08:26   #30153
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht

Zeg niet 'weerleggen' als je de kans hebt indruk te maken door 'debunken' te zeggen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 09:00   #30154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zeg niet 'weerleggen' als je de kans hebt indruk te maken door 'debunken' te zeggen.
Ik twijfel er geen seconde aan dat hij het véél beter weet dan de factcheckers van de New York Times.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 09:34   #30155
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Rusland gaat de veroverde gebieden nooit opgeven.
Kiev heeft gezegd dat overwinning voor hen betekent dat ook de Krim en heel Donbas veroverd wordendoor het regime. Zo maken ze het zichzelf bijzonder moeilijk.

Rusland zal nu nog slechts 300000 extra sturen. Maar als het moet kan Rusland nog miljoenen reservisten sturen. In Oekraine is iedereen die kan vechten en niet ondergedoken of gevlucht is, al maanden aan het vechten. Ze kunnen wel nog meer westerse wapens krijgen maar ook Rusland is bezig zn militaire productie op te voeren. Het is gewoon een oorlog die het regime in Kiev, en bij uitbreiding hun westerse broodheren, niet kan winnen. Tenzij NAVO de oorlog aan Rusland verklaart, dan zal Rusland verliezen maar het Westen ook, dan gaan honderden miljoenen mensen in het Westen en Rusland het leven laten en zullen grote delen van de wereld veranderen in een nucleaire woestijn. En dat allemaal om een corrupt nazi-regime in stand te houden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 09:41   #30156
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik twijfel er geen seconde aan dat hij het véél beter weet dan de factcheckers van de New York Times.
Ik heb dat propagandablad niet nodig om de feiten te checken. Dat is zoals de katholieke kerk die mensen ontmoedigt om zelf de Bijbel te lezen, de kerk zal dat wel voor hen interpreteren...

Feiten checken wel zeggen zoveel mogelijk bronnen iit verschillende hoek naast elkaar leggen en vergelijken. In het internet tijdperk kan dat met enkele klikken. Nu wel iets moeilijker omdat het Westen de pro-Russische media verboden heeft.

Letterlijk de propaganda overnemen van een propaganda blad is niet "fact checken". Wikipedia is een goed begin. En daarna kun je gerust de NYT checken als je die propaganda tenminste vergelijkt met propaganda uit Russische hoek. Tenslotte heel belangrijk is zo dicht mogelijk bij de bron gaan. Dus bvb. Ukrinform en de vele pro-Russische en pro-Oekraiense sites van journalisten die "embedded" zijn bij de pro-Russen of de pro-Kiev strijdkrachten.

Zelfs westerse journalisten nemen het niet nauw wat betreft professionalisme. Meestal nemen ze de officiele propaganda van het regime in Kiev letterlijk over, uit gemakzucht of omdat dit hen opgedragen wordt door de politiekers of aandeelhouders waarvoor ze werken.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 september 2022 om 09:50.
Oud 22 september 2022, 09:51   #30157
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
propaganda uit Russische hoek. T.
beetje ziek vandaag dat je zoiets durft schrijven?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2022, 09:58   #30158
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Landen als Chine en Indie zullen de referenda niet erkennen maar ook niet veroordelen. Turkije wel maar Turkije heeft de Russische operatie van bij het begin al veroordeeld. Turkije stelt zich echter bemiddelend op helemaal anders dan het Westen dat zichzelf buitengesloten heeft.
In eerste instantie zullen hardcore pro-Russische landen als Nicaragua, Syrie, etc. de referenda erkennen. Later zullen er nog landen volgen.

Het regime zal proberen de referenda te dwarsbomen door kiezers te intimideren, zullen ongetwijfeld proberen kiesbureaus op te blazen dat ze in de terroristische aard van het beestje. Dus ik hoop dat de Russen deze referenda in veilige omstandigheden zullen laten doorgaan zodat het leven van kiezers niet in gevaar komt.
Oud 22 september 2022, 10:01   #30159
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
beetje ziek vandaag dat je zoiets durft schrijven?
Nee er is Westerse en Russische, en bvb. Chinese of Moslim broederschap propaganda. Ik heb nooit beweerd dat de Russische pers de "waarheid" verkondigt. En ook de westerse pers doet dat niet. Maar veel mensen met een beperkte intelligentie en algemene vorming denken dat de westerse propaganda "de waarheid" is. "Want ze hedden et gezegd op den TV".
Oud 22 september 2022, 10:12   #30160
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee er is Westerse en Russische, en bvb. Chinese of Moslim broederschap propaganda. Ik heb nooit beweerd dat de Russische pers de "waarheid" verkondigt. En ook de westerse pers doet dat niet. Maar veel mensen met een beperkte intelligentie en algemene vorming denken dat de westerse propaganda "de waarheid" is. "Want ze hedden et gezegd op den TV".
3x luidop herhalen a.u.b.
En dan de roebel horen vallen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be